درگاه پرداخت اختصاصی پی‌ پینگ
هفت ترفند ساده برای پس انداز که تمام دانش‌اموزان باید بدانند

هفت ترفند ساده برای پس انداز که تمام دانش‌آموزان باید بدانند

تیم محتوایی پی‌پینگ در راهکارها ۱۴۰۱/۰۶/۲۹

اگر خودتان را برای پس انداز کردن پول مجبور نکنید، هیچ‌وقت پس انداز کردن را یاد نخواهید گرفت. شاید فکر کنید که فعلاً من دانش‌آموز هستم و پدر و مادرم نیازهای مالی من را تامین می‌کنند و یا اصلاً منبع درآمدی ندارم که بخواهم پس انداز کنم اما اصلاً اینطور نیست. همه ما می‌توانیم پس انداز کنیم ولو بسیار کم باشد. اگر دقیقاً نمی‌دانید چطور می‌توانید از هیچ پس انداز داشته باشید این هفت نکته را دقیق بخوانید.

۱. حساب پس انداز قرض الحسنه بانکی افتتاح کنید

اگر تا به امروز حساب بانکی نداشتید، لطفاً دست به کار بشید، شما با داشتن ۱۵ سال تمام می‌توانید در تمام بانک‌ها حساب پس انداز قرض الحسنه باز کنید. گرچه که نگرفتن کارت عابربانک یکی از توصیه‌ها برای کمتر خرج کردن هست اما این تمام ماجرا نیست. همیشه بخشی از پول توی جیبی‌ خودتان را در حساب بانکی‌ بریزید و آنرا به کلی نادیده بگیرید.

اگر حوصله یا فرصت کافی برای مراجعه به بانک برای واریز پول توی جیبی‌هایتان ندارید، از اپلیکیشن‌های دریافت و پرداخت پول مثل پی‌پینگ استفاده کنید و بجای دریافت پول نقد از والدین، از آنان بخواهید که بصورت آنلاین برایتان پول واریز کنند.

در پی‌پینگ عضو بشید، برای یادآوری پول توی جیبی‌ به بخش درخواست پول بروید و بخشی از مبلغی که می‌خواهید پس انداز کنید را وارد کنید و درخواست را برای پدر یا مادرتون ارسال کنید. آنها براحتی با یک کلیک می‌تونند پول را آنلاین به حسابتان واریز کنند.

البته شیطنت نکنید و از این فرصت برای دریافت چندباره پول توی جیبی استفاده نکنید، اوضاع اقتصادی چندان مناسب نیست.

۲. با تخفیف تفریح کنید

تفریح و خوشگذرانی برای همه خوب است مخصوصا اگر خیلی درس می‌خوانید و می‌خواهید آخرهفته‌ها کمی خوش بگذرانید. بجای حسرت رفتن به کافی‌شاپ‌ها، رستوران‌ها و مراکز تفریحی و ورزشی گران قیمت و لوکس، کمی در گوگل جستجو کنید و عضو سایت‌های فروش کوپن تخفیف بشوید. لیست علاقه‌مندی‌های خودتان را تکمیل کنید و با خرید کوپن‌های تخفیف؛ ارزان و بصرفه خوش بگذرانید.

حتماً می‌دانید که سه‌شنبه‌ها روز دیدن سینما بصورت نیم‌بها است بنابراین اگر اهل رفتن به سینما هستید، کمی برنامه عصر سه‌شنبه‌تان رو تغییر بدهید و بجای خرید بلیت ۱۵ هزارتومانی سینما، ۶ یا ۸ هزار تومان پرداخت کنید.

۳. از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنید تا بتوانید پس انداز کنید

کمی تنبلی را کنار بگذارید و بجای داشتن سرویس و استفاده از آژانس، از اتوبوس و مترو استفاده کنید و یا حتی پیاده به مدرسه بروید. اگر در شهری زندگی می‌کنید که مسیر دوچرخه سواری امن دارید، دوچرخه سواری تا مدرسه یکی از بهترین گزینه‌هاست. با یک تیر چند نشان می‌زنید: تناسب اندام و پس انداز. بجای خرید بلیط روزانه و تک سفره مترو و اتوبوس از کارت بلیت مبلغ‌دار استفاده کنید. البته بعد از خرید کارت لطفاً اصل آن را در منزل جا نگذارید. سعی کنید همه چیز طبق برنامه پیش برود تا پایان دوره از میزان پس انداز خود سورپرایز شوید.

۴. عضو سایت‌های آموزش آنلاین شوید.

رویای یادگیری یک شبه دروس را از سرتان بیرون کنید و در شرایط اقتصادی به گزینه معلم خصوصی و کلاس‌های گران‌قیمت اصلاً فکر نکنید. خودتان را به آموزش آنلاین و خودآموزی (self-study) عادت دهید.

سایت‌ها و اپلیکیشن‌های آموزشی ایرانی و خارجی زیادی وجود دارند که می‌توانید با پرداخت هزینه‌ای کم از دوره‌های آموزشی موردنظر خود استفاده کنید. گرچه در بسیاری از مواقع با ارائه تخفیف‌های ویژه یا هدایای آموزشی عملاً بصورت رایگان دوره‌های آموزشی را دانلود خواهید کرد.

در کنار همه این شیوه‌ها لطفاً با ترفندهای مختلف کلاس‌های مدرسه را دور نزنید، بیرون از مدرسه هیچ‌خبری نیست. والدین شما برای این کلاس‌ها پول خرج کرده‌اند.

۵. تعارف را کنار بگذارید.

اگر اهل بیرون رفتن با دوستان و همکلاسی‌هایتان هستید لطفاً به فکر مهمان کردن بقیه نباشید. دنگی خرج کردن یکی از شیوه‌های عادی در دورهمی‌ها و حتی سفرهای دسته جمعی است. اگر کمی خجالت می‌کشید و یا در گروه دوستان خود احیاناً کسانی هستند که از زیر پول دادن طفره می‌روند، بهتر است با نصب اپلیکیشن پی‌پینگ و ارسال لینک پرداخت به گروه دوستان خود، مبالغ را دریافت کنید.

با درخواست پول از طریق ارسال لینک پی‌پینگ بسیار محترمانه و بدون خجالت هزینه‌ها را جمع‌آوری کنید. گرچه می‌دانیم شما اهل تعارف و رودربایستی نیستید اما ممکن است در زمینه مالی، کمی غرور نوجوانی‌تان گل کند و یک شبه برنامه پس انداز را خراب کنید.

۶. وسایل خود را بفروشید تا به پس انداز خود اضافه کنید

نه تمام وسایل بلکه کتاب‌هایی که دیگر نمی‌خوانید یا لباس‌های قابل استفاده‌ای که دیگر نمی‌پوشید حتی کفش و اسکیت و جامدادی و… هر چیزی که بابت آن پول پرداخت شده و حالا مناسب استفاده برای فرد دیگری است را به چشم فرصتی برای تبدیل به پول و پس انداز ببینید.

عضو اپلیکیشن‌ها و سایت‌های معتبر آگهی و دست دوم فروشی بشوید و وسیله مورد نظر را آگهی کنید. در نظر داشته باشید برخی از سایت‌های محدودیت سنی برای کاربران گذاشته‌اند، لطفا از والدین خود بخواهید تا به شما کمک کنند.

۷. کتاب کمک درسی را قرض بگیرید

خرید کتب کمک درسی یا برخی از جزوها هزینه‌ زیادی دارد و غالباً پس از پایان سال تحصیلی چندان ارزشمند نیست. بجای خرید انبوهی از این کتب، عضو کتابخانه شوید و امانت بگیرید. اگر می‌خواهید کمی دست و دلبازتر باشید، بجای خرید کتاب نو، از کتاب‌های دست دوم استفاده کنید.

این مطلب ادامه خواهد داشت و ما با تغییر فصل پیشنهادات جذاب دیگری برای پس انداز دانش‌آموزان ارائه خواهیم کرد. لطفاً تجربه‌های خود را با ما در میان بگذارید. اگر احیاناً دوران دانش‌آموزی را پشت سر گذاشته‌اید و خاطرات جالبی از پس انداز دارید مشتاق خواندن آن هستیم.

مطالب پیشنهادی


ارسال نظر

نام
نام خود را وارد کنید
ایمیل
ایمیل خود را وارد کنید