درگاه پرداخت اختصاصی پی‌ پینگ
سرویس تسهیم وجوه چیست؟

سرویس تسهیم وجوه چیست؟

تیم محتوایی پی‌پینگ در راهکارها ۱۴۰۲/۱۱/۰۴

آیا کسب و کار شراکتی دارید و یا این که کسب و کار شما دارای تعدادی افراد ذی نفع است که از هر معامله و تراکنشی که در کسب و کار شما صورت می‌گیرد، سود می‌برند؟ در این صورت سرویس تسهیم وجوه می‌تواند کار شما در امور حسابداری و پرداخت حق السهم هر شخص بسیار ساده کند. در ادامه به معرفی جامع این سرویس می‌پردازیم.

وظیفه سرویس تسهیم چیست؟

هنگامی که شما از یک درگاه پرداخت مانند پی ‌پینگ برای کسب و کار خود استفاده می‌کنید، می‌توانید مبلغ واریز شده به حساب شرکت را بر اساس سیاست‌های بیزینسی خود و سهم ذی نفعان، مستقیما به حساب هر یک از آنها واریز نمایید. به این صورت که شماره شبای هر یک از سهامداران را در پنل مدیریتی درگاه پرداخت خود تعریف نموده و بعد از هر تراکنش، سهم آنها بر اساس درصد یا نسبتی که شما قبلا تعریف کرده‌اید، به حساب این افراد واریز می‌شود. به این ترتیب از فشار کاری بر بخش حسابداری کاسته شده و شما می‌توانید به جزییات مربوط به هریک از واریزها نظیر کارمزد، مالیات و … در پنل خود دسترسی داشته باشید. فرض کنید شما صاحب یک آژانس تبلیغاتی هستید که در زمینه ساخت تیزرهای تبلیغاتی فعالیت می‌کنید و از درگاه پی‌پینگ برای دریافت پرداخت‌های مشتریان خود استفاده می‌کنید. به طور معمول در ساخت تیزرهای تبلیغاتی افراد زیادی از جمله عکاس، فیلمبردار، ادیتور ویدیو، انیماتور، گوینده و … همکاری می‌کنند و در قبال ساخت هر تیزر تبلیغاتی، هر یک از این افراد دستمزدی دریافت خواهند کرد. با استفاده از این سرویس، شما می‌توانید نسبت و یا درصدی که از هر تراکنش به این افراد می رسد را مشخص کرده و زمانی که درخواست تسویه حساب را ثبت می‌کنید، مبلغ کل بر اساس نسبتی که قبلا مشخص کرده اید، به شماره شبای هر یک از این افراد واریز می‌شود.

تسهیم وجوه دریافتی کسب‌وکار با سرویس پلفترمی پی‌پینگ

مزایای سرویس تسهیم وجوه چیست؟

از آنجایی که تسویه حساب و واریز وجه توسط سرویس تسهیم وجوه به صورت اتوماتیک و توسط درگاه پرداخت انجام می‌شود، دیگر نیازی به انجام محاسبات پیچیده حسابداری در پایان هر ماه برای محاسبه سهم هر یک از ذی نفعان نیست. در حقیقت، با استفاده از این سرویس، باری از دوش مدیریت برداشته می شود. چرا که در صورت عدم استفاده از این سرویس، مدیریت باید هزینه نیروی انسانی، هزینه انتقال وجه ، هزینه پرداخت مالیات و … را نیز محاسبه کند و از درآمد بدست آمده کم کند. در نتیجه کل این مبلغ سهم کسب و کار نبوده در حالی که کارفرما باید در صورت های مالی خود و اظهارنامه مالیاتی ثابت کند این مبلغ، درآمد این کسب و کار نبوده و این ثابت کردن زمان و هزینه زیادی را به او تحمیل می‌کند. همچنین بسته به شرکتی که درگاه پرداخت را از آن تهیه کرده‌اید، می‌توانید به دفعات، درخواست تسویه روزانه بدهید و می‌توانید مبالغ را به بانک‌های مختلفی واریز کنید و الزامی نیست که همه ذی نفعان حتما از یک بانک خاص شماره شبا ارائه دهند.

روش‌های استفاده از سرویس تسهیم وجوه

طبیعتا نحوه استفاده از این سرویس، بستگی به درگاه پرداختی که از آن استفاده می‌کنید و امکانات آن دارد. برای مثال، سرویس ستلمنت پی‌پینگ که با نام تسویه حساب پیشرفته نیز شناخته می‌شود، برای تسویه حساب 3 روش در اختیار دارندگان درگاه پرداخت قرار می‌دهد:
  1. از طریق ثبت درخواست به صورت وارد کردن اطلاعات روی حساب کاربری پی‌پینگ
  2. از طریق آپلود فایل اکسل روی حساب کاربری پی‌پینگ که عمدتا برای تسویه های با تعداد بالا مناسب‌تر است.
  3. از طریق وب سرویس پی‌پینگ
جمع بندی سرویس تسهیم وجوه برای بیزینس‌هایی که دارای ذی‌نفعان متعددی هستند، بسیار مناسب بوده و به صرفه‌جویی در فرایند تسویه حساب‌های مالی این کسب و کارها کمک می‌کند. برای اطلاع از امکانات سرویس تسهیم وجوه پی‌پینگ که با نام ستلمنت یا سرویس تسویه حساب پیشرفته نیز شناخته می‌شود، می‌توانید با مشاوران ما در ارتباط باشید.

مطالب پیشنهادی


ارسال نظر

نام
نام خود را وارد کنید
ایمیل
ایمیل خود را وارد کنید