درگاه پرداخت اختصاصی پی‌ پینگ
معرفی 5 نرم افزار حسابداری شخصی برای مدیریت مالی

معرفی ۵ نرم افزار حسابداری شخصی برای مدیریت مالی

تیم محتوایی پی‌پینگ در راهکارها ۱۴۰۱/۰۲/۲۴

نرم افزار حسابداری شخصی به شما امکان می‌دهد اهداف آینده را تعیین کنید و تصویری عمیق از موقعیت خودتان داشته باشید. نرم افزار حسابداری شخصی، امکاناتی را برای نظارت بر حساب‌های بانکی، کارت‌های اعتباری، وام‌ها و مانده‌های سرمایه‌گذاری در یک پلتفرم ارائه می‌دهد. همچنین این ابزارهای آنلاین، امنیت بیشتری را در مورد حساب‌کتاب شما فراهم می‌کنند، برای مثال یک دفترچه یادداشت ممکن است گم شود و یا این‌که اصلا باعث شود که شما بعضی از موارد را فراموش کنید. این نرم‌‎افزارها همچنین، چندین مزیت دیگر مانند ردیابی و تجزیه‌و‌تحلیل سرمایه‌گذاری‌ها، عدم تأخیر در پرداخت قبوض و قرض‌ها، نظارت بر امتیازات اعتباری و غیره را ارائه می‌دهند.

در سطح جهان هم انواع نرم افزار مالی شخصی وجود دارد. این نرم‌افزارها در حال همه‌گیرشدن هستند  و انتظار می‌رود اندازه بازار انواع برنامه حسابداری شخصی تا سال 2026 برای مثال در ایالات متحده به 343 میلیون دلار برسد. یک نرم افزار حسابداری شخصی با ذخیره داده‌های مالی شما در سرورهای خود کار می‌کند. همین به شما یک مزیت مهم نسبت به ذخیره سازی داده‌ها در رایانه‌های رومیزی می‌دهد چون به‌راحتی می‌توان رایانه‌های رومیزی را هک کرد. قبل از این‌که به معرفی 5 نرم افزار حسابداری شخصی بپردازیم باید بگوییم که انتخاب نهایی ابزار، کاملاً بر اساس نیازهای شما خواهد بود و باید بسنجید که کدام یک از این نرم‌افزارها به‌درد کار شما می‌خورند.

1- نرم افزار حسابداری شخصی قیاس

نرم افزار حسابداری شخصی قیاس

قیاس یک نرم افزار حسابداری شخصی است که به شما درباره بودجه بندی روزانه و ماهانه کمک می‌کند. علاوه‌بر‌این، برنامه حسابداری شخصی قیاس با «داشتن طیف گسترده‌ای از ویژگی‌ها از جمله داشبورد، تعریف انواع حساب‌ها، دریافت صورت‌حساب، دریافت و پرداخت، یادآوری، تعریف انواع وام و همچنین امکان مغایرت‌گیری» عملا می‌تواند شما را از حساب‌و‌کتاب ذهنی که خیلی هم استرس‌زاست، رها کند. در قیاس، شما می‌توانید انواع حساب، بانک، هزینه، درآمد و اشخاص را به‌صورت نامحدود ثبت کنید، ثبت تراکنش را توسط SMS بانکی داشته باشید و «قابلیت ثبت وام به‌همراه مشخص‌کردن نوع وام دریافتی، حساب بانکی دریافت‌کننده، مبلغ کل اقساط، مبلغ هر قسط، تعداد اقساط، تعیین دوره بازپرداخت و سایر موارد درباره وام» را با یک نگاه به‌دست بیاورید.

گزارش‌های متنوع از گردش و مانده‌حساب‌ها و نمودارهای عملیات مالی روزانه، هفتگی و ماهانه در نرم افزار حسابداری شخصی قیاس هم یکی دیگر از ویژگی‌های فوق‌العاده جذاب این اپ است و این ویژگی جذاب‌تر هم می‌شود وقتی به این فکر کنید که امکانِ گرفتن فایل خروجی Excel و یا PDF از گزارش‌ها و اشتراک‌گذاری آنها را هم دارید. به‌علاوه افزودن شرح اسناد در جزئیاتِ لیستِ تراکنش‌ها هم می‌تواند برای کسانی مفید باشد که معمولا گردش مالی زیادی دارند.

امکان افزودن تاریخ پس‌دادن و یا پس‌گرفتن قرض، تعریف پسورد جهت ورود به نرم‌افزار جهت جلوگیری از دسترسی غیرمجاز سایر اشخاص، امکان تهیه نسخه پشتیبان و مدیریت نسخه‌های پشتیبان با DropBox از دیگر ویژگی‌های قیاس است. همچنین این نرم افزار حسابداری شخصی با طراحی مینی‌مالی که با استفاده از جدیدترین متد طراحی گوگل (Google Material Design)، حاصل شده، توانسته به‌لحاظ بصری، فضایی را ایجاد کند که همه افراد از دانشجویان تا صاحبان کسب‌و‌کارهای کوچک بتوانند از آن به‌راحتی استفاده کنند.

2- برنامه حسابداری شخصی محک

برنامه حسابداری شخصی محک

نرم افزار حسابداری شخصی محک، به‌منظور «مدیریت هزینه‌های زندگی» ارائه شده است. این نرم افزار قابلیت نصب روی انواع گوشی‌ها و تبلت‌ها را دارد. وقتی به‌دنبال بهترین نرم افزار حسابداری شخصی اندروید باشید، حتما گذرتان به محک می‌خورد. چرا؟ چون در نسخه اندروید محک، کیف پول با دریافت پیامک برداشت و واریز بانک‌ها، به‌صورت نیمه‌اتوماتیک، کار ثبت گردش مالی حساب‌های شما را انجام می‌دهد. این شیوه بودجه‌بندی البته در نسخه ios امکان‌پذیر نیست. اما در هر دو نسخه شما می‌‌توانید میزان هزینه، طلب و بدهی و همچنین اقساط و چک‌های خود را بر اساس دوره‌های زمانی مشخص ثبت کنید. درواقع محک تاریخ هر کدام از موارد بانکی را هم به شما یادآوری می‌کند.

از جمله جذاب‌ترین ویژگی‌های محک این است که شما می‌توانید برای هزینه‌ها و درآمدهایتان، دسته‌بندی‌های مشخصی را انتخاب کنید تا بدانید چقدر پول را هزینه چه چیزی کرده‌اید و این کاری است که ما معمولا در مورد هزینه‌هایمان انجام نمی‌دهیم. همچنین تعریف بودجه‌بندی ماهانه و هفتگی، تعریف حساب‌های مختلف و ثبت هزینه‌ها و درآمدها به‌صورت دستی و پیامکی هم می‌تواند به ما کمک کند که بدانیم باید در مورد پول‌هایمان چه کارهایی را انجام دهیم. در ضمن رابط کاربری نرم افزار حسابداری شخصی محک هم خیلی ساده است و همین باعث می‌شود که بگوییم این نرم افزار حسابداری شخصی رایگان، برای استفاده همگان مناسب است.

3- نرم افزار حسابداری شخصی نیوُ

نرم افزار حسابداری شخصی نیوُ

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های نرم افزار حسابداری شخصی نیوُ این است که هم نسخه تحت وب دارد و هم نسخه موبایلی. درواقع اگر به‌دنبال نرم افزار حسابداری شخصی برای کامپیوتر باشید، نیوُ کار را برای شما ساده کرده است و کافی است نسخه تحت وب نیوُ را فقط با ثبت یک شماره تلفن فعال کنید. نیوُ به حساب‌های بانکی شما متصل می‌شود و تمام پیامک بانکی‌های شما در نیوُ تبدیل به یک تراکنش معنادار خواهند شد که فقط قرار نیست یک مشت عدد را ثبت کنند. همچنین با نیوُ، همیشه و همه‌جا اطلاعات مالی‌تان همراه شماست. همچنین اگر در کارتان با کسی شریک باشید می‌توانید اطلاعات حساب را با او به اشتراک بگذارید.

شما می‌توانید با نیوُ

  1. گزارش مالی از پول خود را توسط نمودار، آمار و هزینه‌های محاسبه‌شده به دست بیاورید،
  2. برای اضافه‌کردن اقلام درآمد و هزینه با تصاویر پیوست‌شده برای یادآوری‌های بعدی اقدام کنید،
  3. از ویجت‌های هوشمند برای راحتی بیشتر استفاده کنید،

علاوه‌بر‌این‌ها ویژگی Cloud راه‌حلی برای وجوه جمع‌شده شما ارائه می‌دهد و داده‌های شما را در پلتفرم‌های مختلف همگام می‌کند که همین برای مدیریت پول خانواده عالی است. حالت سفر هم به شما کمک می کند تا هزینه سفر خود را مدیریت کنید.

4- برنامه حسابداری شخصی پارمیس

برنامه پارمیس

«حسابداری پیامکی (مدیریت و ثبت پیامک‌های بانکی)، مدیریت چک‌ها (اسناد پرداختنی) با قابلیت سررسید، ایجاد وام بانکی به دو صورت ساده و پیشرفته، ارائۀ نمودار درآمد و هزینه، بودجه‌بندی ماهیانه، رمز عبور (اثر انگشت)، پشتیبان‌گیری ابری اطلاعات و امکان ارسال و دریافت تیکت از طریق برنامه»، فقط بخشی از امکانات نرم افزار حسابداری شخصی پارمیس است. همچنین اگر در خانواده خود نیاز دارید که حساب‌کتاب‌ها را مشخص کنید می‌توانید از این نرم‌افزار استفاده کنید چون با آن می‌توانید هزینه و درآمد شخصی اعضای خانواده را ثبت و اعضای منزل، ترازنامه، صورت‌حساب و مانده‌حساب را هم کاملا واضح و مشخص کنید.

همچنین باید در نظر بگیرید که این نرم‌افزار را یک تیم تخصصی طراحی کرده است؛ نرم افزار حسابداری پارمیس همراه، از سری محصولات موبایل شرکت فناوری اطلاعات پارمیس، تولید‌کننده نرم‌افزار‌های جامع حسابداری و مالی پارمیس (فروشگاهی، شرکتی، تولیدی و خدماتی) است که علاوه‌بر سادگی و کارایی نرم‌افزار، استاندارهای حسابداری نیز در آن لحاظ شده است.

5- برنامه حسابداری شخصی آنالیزا

برنامه آنالیزا

با این‌که دانلود و نصب این برنامه رایگان است اما برای دسترسی به بعضی از ویژگی‌های مهم این برنامه باید بسته بخرید. این بسته‌ها شامل بسته نقره‌ای و طلایی است. یکی از جذاب‌ترین ویژگی‌های آنالیزا به‌عنوان یک نرم افزار حسابداری شخصی، این است که این برنامه پیامک‌های تراکنش مالی را بر اساس نوع شماره از یکدیگر جدا و به این شکل حساب‌ها را برای شما تفکیک می‌کند. همچنین با انواع تگ، می‌توانید بدانید کدام پول را برای چه کاری خرج کرده‌اید. همچنین این برنامه می‌تواند تمام تراکنش‌ها را به کمک نمودارها آنالیز کند و به شما نشان دهد.

اشتراک‌گذاری تراکنش‌ها هم از دیگر ویژگی‌های برنامه آنالیزا است. مدیریت با چند گوشی و امکان همگام‌سازی تراکنش‌های بانکی بر روی گوشی‌های دیگر هم از کارهای دیگر آنالیزا است. نمایش نوتیفیکیشن دریافت پیامک بانکی جدید، فعال‌سازی رمز ورود به برنامه، ثبت مکان تراکنش مالی به‌صورت خودکار، ارسال گزارش هوشمند به‌صورت هفتگی یا ماهیانه، امکان پشتیبان‌گیری از اطلاعات و بازیابی آن و تعیین تعداد رکورد قابل نمایش برای هر حساب از دیگر ویژگی‌های برنامه آنالیزا است.

ویژگی‌های عمومی نرم افزار حسابداری شخصی در سطح جهانی چیست؟

ویژگی‌های عمومی نرم افزار حسابداری شخصی در سطح جهانی چیست؟

برخی از راه‌حل‌های پیشرفته آنلاین در این حوزه، بالاترین سطح امنیت را ارائه می‌دهند. آن‌ها داده‌های شما را رمزگذاری می‌کنند و داده‌ها را در قالبی غیرقابل‌خواندن نشان می‌دهند. یک ابزار خوب برای فیلتر‌کردن ترافیک شبکه و جلوگیری از حملات مخرب، از فایروال استفاده می‌کند. یک نرم افزار حسابداری شخصی در سطح بین‌المللی ویژگی‌های زیر را ارائه می‌دهد:

  1. همگام‌شدن با اپلیکیشن موبایل،
  2. ایجاد امنیت در سطح حفظ اطلاعات حساب بانکی،
  3. اطلاعات به‌روز شده،
  4. دسته‌‌بندی معاملات،
  5. جمع‌آوری حساب‌های مالی در یک مکان،
  6. تعیین اهداف،
  7. پیگیری اهداف و هزینه‌ها،
  8. ارائه گزارش عملکرد،
  9. پیش‌بینی تعادل،
  10. قابلیت‌های شخصی‌سازی ابزار،
  11. اقدامات احتیاطی برای استفاده از برنامه‌های مدیریت پول آنلاین.

هنگام استفاده از برنامه مدیریت پول آنلاین باید سه مورد را خیلی بیش از سایر موارد در نظر گرفت: 1. باید ویژگی‌های امنیتی ابزار و 2. خط‌‌مشی پشتیبان‌گیری از داده‌های آن را جستجو کنید و 3. ببینید آیا رمز عبور قوی دارد یا خیر. رمز عبور قوی، امنیت خوبی را فراهم می‌کند زیرا توسط ارائه‌دهنده نرم افزار حسابداری شخصی کنترل نمی‌شود.

مطالب پیشنهادی


نظرات کاربران


مهیار

۰۱/۱۱/۲۱ ۰۰:۳۹

سلام. نیوو اپلیکیشن خوبی بود ولی متاسفانه دیگه کار نمیکنه و از کار افتاده.

سعید

۰۲/۰۴/۰۸ ۱۴:۲۵

نیوو عالی بود..با اینکه پارمیس هم امکانات زیادی داره ولی راحتی و فضای کاری نیوو خیلی عالی بود ولی نمیدونم چرا یه شرکت ستارگان آبدیت نامیده که ارتباط ابری نیوو رو قطع کنه و آفلاین بشه فعالسازیش کرد.
الانم دربه در دنبال یه نرم افزار مشابه نیوو هستم

خورشید آذرنیا

۰۲/۱۲/۱۹ ۰۴:۰۱

خیلی خیلی خوب است

ارسال نظر

نام
نام خود را وارد کنید
ایمیل
ایمیل خود را وارد کنید