جانشینی انسان با هوش مصنوعی، نگرانی اصلی در حوزه استارتاپها
ظهور هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی این معنی را میدهد که در وسط انقلاب تکنولوژی بزرگ عصر خود قرار گرفتهایم. از سال ۲۰۱۵ به بعد، بنگاههای کارآفرینی و استارتاپها، از ظهور این پدیده استفاده کردند و نتیجه آن تولد هفتگی شرکتها در حوزه هوش مصنوعی در جهان شد. چنین دسترسی به نوآوری و تکنولوژیهای نوین برای شرکتهای کوچک (اگر خود را با شرایط جدید وفق بدهند) این فرصت را ایجاد کرد که در قسمتهای مختلف صنعت، جایگزین شرکتهای بزرگ و قوی شوند.
اما از دید آقای «پیتر تُوی»، همبنیانگذار و مدیر اجرایی Fleximize، شرکت وامدهی انگلیسی، استارتاپها باید در حین همسانسازی خود با این تکنولوژی، به دقت آن را زیر نظر بگیرند و مطمئن شوند که ارتباطات انسانی در هر بخشی از کار، حرف اول را میزند.
به لطف طلوع نور تکنولوژی هوش مصنوعی بر حوزه استارتاپی، تمامی بخشها، به خصوص فینتکها به سرعت در حال پیشرفت هستند و با پیشرفت سریع، سرمایههای عظیم هم به این بخش سرازیر شدهاند. طبق اطلاعات گرفته شده از وبسایت CB Insight که توسط وبسایت مشاوره و خدمات حرفهای مدیریت Accenture آنالیز شد، سرمایهگذاری جهانی در فینتکها به بیشترین حد خود در سال ۲۰۱۷ رسید که از میان آنها، شرکتهایی که راهکارهای جایگزین مالی ارائه میکنند، بزرگترین سهمها را به خود اختصاص دادند.
شرکتهای جایگزین بارقه امیدی برای تمامی استارتاپها در سرتاسر دنیا هستند. آنها قدم به گود گذاشتهاند تا راهکارهای جدید مالی را با سیستم سنتی بانکی عوض کنند و موفق شدهاند که کمبودهای این بخش را جبران کنند. خدماتی مانند صفحه پرداخت شخصی یا سرویس فاکتور آنلاین پیپینگ که نیاز به راهکارهای جدید و خلاقانه آنلاین در ایران را هدف قرار دادهاند.
هوش مصنوعی و اتوماسیونسازی را یک راه حل اقتصادی تصور کنید. هوش مصنوعی جانشین انسانها میشوند؛ به پاداش نیازی ندارند و در بدترین حالت در سال یک یا دوبار توسط یک نفر تعمیر و سرویس میشوند اما در زمان کار، وظایف خود را با سرعت بسیار چشمگیری تمام میکنند.
به طور مثال، شرکت ژاپنی Fukoku، تامینکننده خدمات بیمه عمر مشترک، در سال ۲۰۱۷ به مرور تعداد ۳۴ نفر از کارکنان خود را با سامانه رایانهای هوش مصنوعی “Watson” از شرکت “IBM” جایگزین کرد و به این روش، بیش از یک میلیون دلار صرفهجویی کرد و مدت زمان بازگشت سرمایه خود را به کمتر از دو سال کاهش داد.
«در پیپینگ هم، بخش تایید هویت به سیستمهای هوشمند واگذار شده تا در کمترین زمان و با دقت بالا فرآیند ثبتنام کاربران پایان یابد و دسترسی اشخاص به خدمات، به راحتی باز شود.»
در عمل، استفاده بیش از حد هوش مصنوعی و اتوماسیونسازی در کل قسمتهای شرکت، ارتباط انسانی با مشتریان را به میزان زیادی کاهش میدهد و به کاربران نیز حس خوبی منتقل نمیکند. کاربران تصور میکنند که شرکت دیگر به نیازهای آنها توجهی نمیکند و داستان کسب و کار آنها اهمیت ندارد. تفاوتی ندارد که شرکت شما به چه میزان به تکنولوژی وابسته است، کاربران شما به ارتباط انسانی و حسی نیاز دارند. در واقع، در چشم اکثریت افراد، حوزه استارتاپی و کارآفرینی برای ارتباط برقرار کردن با کاربران و توجه به نیازهای خاص آنها به وجود آمده است، پس اگر یک شرکت کامل اتوماسیونسازی شود، چقدر اثرگذار خواهد شد؟
به همین دلیل، «بخش پشتیبانی پیپینگ» آمادگی پاسخگویی ۲۴ ساعته به نیاز کاربران خود را دارد. همچنین بخش دوباره روح گرفته «موفقیت مشتری پیپینگ» با بررسی اطلاعات داده شده از سمت کاربران و پیگیری مستمر، اقدام به برقراری رابطهای حرفهای با آنها میکنند و بهترین و مناسبترین سرویسها و راهکارهای مالی شخصیسازی شده را به آنها پیشنهاد میدهد.
شماره تماس بخش پشتیبانی : 75038797 داخلی 3
ارسال نظر