درگاه پرداخت اختصاصی پی‌ پینگ
ساخت فاکتور آنلاین در پی‌پینگ چگونه است؟

ساخت فاکتور آنلاین در پی‌پینگ چگونه است؟

تیم محتوایی پی‌پینگ در سرویس‌های پی‌پینگ ۱۴۰۲/۱۱/۰۴

بسیاری از کسب‌وکارها در فرآیند فروش محصولات و خدمات، به فاکتور نیاز دارند. این روزها استفاده از فاکتورهای دستی باعث می‌شود تا کسب‌وکار شما حرفه‌ای به نظر نرسد؛ از طرفی چنین کاری زمان‌بر است و امکان ارسال آن برای کاربر و دریافت مبلغ فاکتور طولانی‌تر می‌شود. سرویس فاکتور آنلاین پی‌پینگ، این امکان را به شما می‌دهد تا با چند کلیک ساده، فاکتور موردنظر خود را بسازید و با شیوه‌های متنوع ارسال و امکان صدور فاکتور آنلاین به‌صورت زمان‌بندی شده، فاصله خود را با فروش آسان کوتاه‌تر کنید و مدیریت بهتری روی فروش محصول یا خدمات‌تان داشته باشید. در این مطلب، ساخت فاکتور آنلاین ساده را به شما آموزش می‌دهیم. با ما همراه باشید.

فرآیند ساخت فاکتور آنلاین ساده در پی‌پینگ

فاکتور آنلاین پی‌پینگ کار با فاکتورساز آنلاین پی‌پینگ بسیار ساده است و شما می‌توانید به‌راحتی فاکتورهای موردنیاز خود را برای مشتریان‌تان ارسال کنید. برای ساخت فاکتور به سایت پی‌پینگ مراجعه کنید و وارد حساب کاربری خود شوید. اگر پیش از این در پی‌پینگ اکانت نساخته‌اید، لازم است به بخش ثبت‌نام مراجعه و با وارد کردن اطلاعات موردنیاز، در این سایت یک اکانت بسازید. ساخت فاکتور آنلاین پس از ورود به سایت، وارد صفحه داشبورد شوید و در منوی بالای آن، روی گزینه فاکتورها > فاکتور جدید کلیک کنید. ساخت فاکتور آنلاین در پی پینگ در این بخش باید نام محصول و شماره فاکتور را وارد کنید. در بخش «مشتریان»، مشتری مد نظر خود که قصد دارید فاکتور برای او ارسال شود را انتخاب کنید. در لیست پیش‌فرض فقط نام مشتریانی که قبلا ایجاد کرده‌اید به شما نمایش داده می‌شود. اگر مشتری جدید است، روی «ایجاد مشتری جدید» کلیک و اطلاعات خواسته شده را وارد کنید تا نام او به لیست پیش‌فرض اضافه شود. در صورت تمایل، ایمیل شخص دوم را در بخش CC وارد کنید.

 

بی‌نهایت فاکتور آنلاین بسازید (با اتصال به درگاه برای پرداخت فوری)

 

پی‌پینگ به شما امکان ایجاد دو نوع فاکتور ساده و زمان‌بندی شده را می‌دهد. برای ساخت فاکتور ساده باید در بخش نوع فاکتور، گزینه «ساده» را انتخاب و تاریخ ارسال و سررسید را تعیین کنید. تاریخ سررسید به معنی پایان زمان پرداخت مبلغ فاکتور برای فرد پرداخت‌کننده است. در صورت اتمام تاریخ سررسید، لینک فاکتور همچنان فعال و قابل پرداخت می‌ماند و تنها وضعیت فاکتور به «معوق» تغییر می‌کند تا ردیابی آن برای شما امکان‌پذیر باشد. ساخت فاکتور آنلاین در مرحله بعد، آیتم موردنظر خود را انتخاب کنید. اگر پیش از این آیتم را وارد نکرده‌اید، وارد بخش «افزودن آیتم» شوید و اطلاعات موردنیاز را وارد کنید تا آیتم جدید به لیست اضافه شود.
  • در صورتی که هزینه ارسال بر عهده مشتری شماست، می‌توانید این مبلغ را در بخش «هزینه حمل‌ونقل» وارد کنید؛ در غیر این صورت، این بخش را خالی بگذارید.
  • اگر برای محصول یا خدمات‌تان تخفیفی در نظر گرفته‌اید می‌توانید درصد یا مبلغ آن را در بخش «تخفیف» وارد کنید؛ در غیر این صورت، این بخش را خالی بگذارید.
  • جمع مبلغ کل، هزینه حمل‌ونقل، تحفیف و جمع کل (مبلغی که خریدار باید پرداخت کند) در باکس خاکستری انتهای فاکتور به شما نمایش داده می‌شود.
اگر قصد دارید فایل خاصی مثل کاتالوگ، عکس محصول یا راهنمای استفاده از محصول را همراه فاکتور برای مشتری ارسال کنید، با کلیک بر روی گزینه «اطلاعات بیشتر»، کافی است فایل را آپلود کنید. اگر می‌خواهید مشتری تا زمان پرداخت به این فایل‌ها دسترسی نداشته باشد، گزینه «نمایش فایل‌ها فقط پس از پرداخت» را فعال کنید. ساخت فاکتور آنلاین اگر قصد ارسال پیام به مشتری، ایجاد قوانین یا متن یادآوری را دارید، با کلیک بر روی هر کدام از آن‌ها می‌توانید این موارد را اضافه کرده و سپس زمان نمایش آن‌ها را تعیین کنید. پیام به مشتری و قوانین، قبل و بعد از پرداخت یا فقط پس از پرداخت امکان نمایش دارند. متن یادآوری فقط برای یادآوری شماست و به مشتری نمایش داده نمی‌شود. پس از وارد کردن اطلاعات فاکتور، شما می‌توانید آن را به‌صورت پیش‌نویس ذخیره کنید. برای این کار باید روی گزینه «۰۰۰» کنار دکمه «ارسال فاکتور» کلیک کرده و گزینه «ذخیره پیش‌نویس» را انتخاب کنید. اگر پرداخت‌کننده، مبلغ فاکتور را به صورت نقدی یا کارت‌به‌کارت پرداخت کرده باشد و شما فقط قصد صدور فاکتور برای او و ثبت آن در پنل‌تان را دارید، روی گزینه «۰۰۰» کنار دکمه «ارسال فاکتور» کلیک و گزینه «ذخیره نقدی» را انتخاب کنید. با استفاده از گزینه «ارسال فاکتور» می‌توانید آن را به‌صورت ایمیل و پیامک برای مشتری ارسال کنید. در صورتی که به داشبورد خودتان و سپس صفحه فاکتورها وارد شوید، تمام فاکتورهای ارسال شده را مشاهده خواهید کرد. در این بخش، اطلاعات کلی فاکتورها مثل عنوان و کد فاکتور، تاریخ ارسال، نام مشتری، وضعیت فاکتور و مبلغ کل آن به شما نمایش داده می‌شود. ساخت فاکتور آنلاین برای پیدا کردن فاکتور موردنظرتان می‌توانید داده‌ها را فیلتر کنید. گزینه فیلتر در سمت چپ صفحه فاکتورها قرار دارد و آیکون آن به شکل سه خط است (سمت راست آیکون ذره‌بین). با کلیک بر روی این آیکون و با توجه به گزینه‌های موجود می‌توانید داده‌ها را فیلتر کنید. همچنین شما می‌توانید با کلیک روی آیکون دانلود (سمت چپ آیکون ذره‌بین)، خروجی گزارش فاکتورهای خود را در یک فایل اکسل دریافت کنید.

مزایای استفاده از فاکتورساز آنلاین پی‌پینگ

مزایای فاکتور آنلاین پی‌پینگ پرداخت آنلاین: با استفاده از این سرویس، امکان پرداخت آنلاین را برای مشتریان‌تان آسان می‌کنید. مشتری می‌تواند با کلیک بر روی لینک فاکتور، پس از مشاهده آن به درگاه پرداخت اینترنتی وصل شود و مبلغ موردنظر را به صورت آنلاین واریز کند. تعریف مشتریان: بدون محدویت می‌توانید هر تعداد مشتری را در سیستم پی‌پینگ ثبت کنید. فقط کافی است شماره تماس، آدرس و مشخصات مشتریان را به‌صورت تکی یا گروهی (با بارگذاری فایل اکسل) وارد کرده و به راحتی برای آن‌ها فاکتور آنلاین صادر کنید. وب ‌سرویس فاکتور: با استفاده از این سرویس، امکان پیاده‌سازی تمام خدمات پی‌پینگ به‌صورت شخصی‌سازی شده برای سایت شما فراهم می‌شود. قالب فاکتور آنلاین: پی‌پینگ این امکان را به شما می‌دهد تا با ساخت قالب مشخصی از محصولات و خدمات، در هنگام صدور فاکتور آنلاین بتوانید در زمان‌تان صرفه‌جویی کنید.

حرف آخر

فرقی نمی‌کند یک شرکت بزرگ داشته باشید یا یک فروشگاه کوچک، در هر صورت امکان صدور فاکتور آنلاین رایگان چهره کسب‌وکار شما را حرفه‌ای‌تر نشان می‌دهد. با ساخت فاکتور آنلاین در پی‌پینگ می‌توانید روی فرآیند فروش خود نظارت داشته باشید. همچنین این فاکتورساز به شما امکان می‌دهد تا به راحتی از وضعیت فاکتورها و دریافتی‌ها در هر زمان گزارش بگیرید. برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت پی‌پینگ مراجعه کنید.

مطالب پیشنهادی


نظرات کاربران


بهار

۰۱/۰۴/۲۰ ۱۳:۴۳

من نمیدوستم که پیش فاکتور رو هم میشه آنلاین انجام داد توی وبلاگ یار درمورد پیش فاکتور آنلاین خوندم و واقعا جالب بود

ارسال نظر

نام
نام خود را وارد کنید
ایمیل
ایمیل خود را وارد کنید