درگاه پرداخت اختصاصی پی‌ پینگ

آشنایی با زیفای | علت همکاری پی‌پینگ و زیفای چیست؟

سارا رنجبران در اخبار پی‌پینگ ۱۴۰۲/۰۶/۰۶

مصوبه‌های جدید بانک مرکزی، محدودیت‌هایی را در ارائه سرویس‌های پرداختیاری (مانند سرویس تسویه پیشرفته) به دنبال داشته است. این مسئله منجر به مسدود شدن ترمینال‌ها و اختلال در سرویس برخی پرداختیارها شد. از این رو پی‌پینگ با هدف ایجاد تغییرات زیرساختی برای دستیابی به راه‌حلی پایدار، همکاری خود را با پلتفرم زیفای شروع کرد تا کاربران از تغییرات قوانین شاپرک و سایر نهادهای ذی‌ربط متاثر نشوند. به همین دلیل است که تداوم استفاده از سرویس تسویه پیشرفته وابسته به ثبت‌نام در زیفای است.

توجه: به منظور استمرار خدمات‌رسانی به کاربران، تمامی ترمینال‌ها در تاریخ 1402/05/31 به صورت خودکار به زیفای منتقل شده‌اند و قراردادها و فاکتورها، از طرف شرکت مانا همراه آواتک صادر شده و پرداختی‌ها صرفا به شماره شبا‌ این کسب‌وکار خواهد بود.


زیفای چیست؟ نحوه ثبت‌نام در آن چگونه است؟

شرکت مانا همراه آواتک (با نام تجاری زیفای) همکار تجاری پی‌پینگ و یک مارکت‌پلیس است که بستری برای فروش محصولات/خدمات فراهم می‌کند.

کاربران پی‌پینگ می‌توانند با نام کاربری و رمز عبور فعلی – بدون نیاز به ثبت‌نام مجدد – به زیفای دسترسی داشته باشند و از سرویس تسویه پیشرفته استفاده کنند. اتصال زیفای به وب‌سایت هم – درست مانند پی‌پینگ – از طریق API صورت می‌گیرد.

نحوه ثبت‌نام و فعالسازی اکانت کاربری زیفای در ادامه‌ی همین مطلب توضیح داده شده است.


کاربران سرویس تسویه پیشرفته، چه تغییراتی را شاهد هستند؟

1. لزوم ثبت قرارداد رسمی

استفاده از سرویس تسویه پیشرفته در زیفای، منوط به ثبت قرارداد است. این قرارداد در قالب ایمیل برای شما ارسال خواهد شد و 24 ساعت فرصت دارید تا ایمیل تایید قرارداد را برای ما ارسال کنید. سپس کافی است قرارداد را در دو نسخه پرینت کرده و با مهر و امضا (به همراه گواهی امضا) به نشانی شرکت مانا همراه آواتک ارسال نمایید. این قرارداد از طرف شرکت هم تکمیل شده و یک نسخه‌ی آن برای شما ارسال خواهد شد. برای استفاده از سرویس، الزامی جهت صدور فاکتور نوع اول (رسمی) نیز وجود نخواهد داشت.


2. تغییر روند استفاده از سرویس‌های پی‌پینگ

زیفای یک مارکت‌پلیس است و کاربران باید برای فروش کالا/خدمات و یا دریافت وجه، آیتم‌های خود را در پنل کاربری زیفای تعریف کنند. فرایند دریافت وجه از طریق درگاه پرداخت انجام می‌شود و شرح آیتم با کمک APIهای مربوطه توسط کاربر به پلتفرم ارسال خواهد شد.

با انتقال به زیفای، سرویس‌های آیتم مالی و فاکتور آنلاین به صورت موقت از دسترس کاربران سرویس تسویه پیشرفته خارج خواهد شد. تیم فنی در تلاش هستند تا این خدمات را در کوتاه‌ترین زمان به پلتفرم زیفای منتقل کنند.


کاربر گرامی
برای استفاده از سرویس تسویه پیشرفته در قالب زیفای، لطفا هرچه سریع‌تر فرم زیر را پر کنید.


توجه: تداوم استفاده از سرویس، منوط به تکمیل فرم بالا است.


سوالات متداول

آیا می‌توانم بدون انتقال به زیفای، همچنان از سرویس تسویه پیشرفته استفاده کنم؟

خیر. سرویس تسویه پیشرفته تنها برای کاربرانی فعال می‌ماند که در زیفای ثبت‌نام کنند.

آیا انتقال به زیفای نیازمند پیاده‌سازی مجدد است؟  

بله، چنانچه از وب‌سرویس‌های پرداخت پی‌پینگ استفاده می‌کنید، با مراجعه به داشبورد زیفای > بخش تنظیمات > دریافت توکن, توکن جدید خود را دریافت نموده و وب‌سرویس‌های زیفای را پیاده‌سازی کنید. توجه داشته باشید که وب‌سرویس‌های تسویه پیشرفته و توکن آن نیاز به تغییری ندارند.

برای انتقال به زیفای باید توکن جدید ایجاد کنم؟

بله، برای استفاده از وب‌سرویس پرداخت زیفای لازم است از توکن زیفای استفاده کنید.

آیا سرویس زیفای کارمزد/هزینه جداگانه دارد؟ 

خیر، کارمزد و هزینه طبق قراردادهای پیشین شما محاسبه خواهد شد.

چه تغییری در سرویس تسویه پیشرفته رخ می‌دهد؟

در سرویس تسویه پیشرفته، هیچ تغییری رخ نمی‌دهد و می‌توانید طبق روال گذشته از این سرویس استفاده کنید.

آیا این انتقال, موجب قطعی درگاه پرداخت می‌شود؟ 

خیر, درگاه شما هیچ‌گونه قطعی نخواهد داشت.


راهنمای قدم به قدم فعال‌سازی حساب کاربری زیفای

در بخش بالایی داشبورد پی‌پینگ، تب تسویه را بزنید و سپس «ورود به زیفای» را انتخاب کنید. 


گزینه «ورود با پی پینگ» را انتخاب کرده و نام کاربری و رمز عبور پی پینگ خود را وارد کنید.


در مرحله بعد باید به زیفای اجازه دهید که جهت تکمیل ثبت‌نام، به اطلاعات کاربری حساب پی‌پینگ دسترسی داشته باشد. در این حالت زیفای از اطلاعات موجود در پروفایل کاربری‌تان در پی‌پینگ جهت تکمیل پروفایل استفاده می‌کند تا نیازی به ثبت دستی داده‌ها نباشد.


ثبت‌نام شما تکمیل شده است و وارد داشبورد زیفای خواهید شد.


اگر از وب‌سرویس‌های پرداخت پی‌پینگ استفاده می‌کنید، با مراجعه به زیفای > پیشخوان فروشنده > تنظیمات زیفای > دریافت توکن، توکن جدید خود را در زیفای دریافت کرده و با استفاده از راهنمای پیاده‌سازی و مستندات فنی، وب‌سرویس‌های زیفای را پیاده‌سازی کنید.


مطالب پیشنهادی


ارسال نظر

نام
نام خود را وارد کنید
ایمیل
ایمیل خود را وارد کنید