چطور برای فعالیت در اینستاگرام اعتمادسازی کنیم؟
امروزه کمتر کسی را میبینید که حداقل در یک شبکه اجتماعی عضو نباشد و چند ساعت را در روز صرف گشت و گذار در فضای مجازی نکند. در سالهای اخیر، اینستاگرام به یکی از محبوب ترین شبکههای اجتماعی تبدیل شده است و به نظر میرسد این روند همچنان ادامه داشته باشد. کار با اینستاگرام بسیار راحت است و کاربران آن محدود به یک سن و قشر خاص نیستند. این دلایل در کنار قابلیتها و امکانات مختلف موجود در این اپلیکیشن باعث شده اند بسیاری از افراد از این پلتفرم برای معرفی کسب و کار خود و کسب درآمد استفاده کنند. با این حال، جذب مشتری و فروش در اینستاگرام کار سادهای نیست و به زمان و تلاش زیادی نیاز دارد و اعتمادسازی در اینستاگرام اهمیت زیادی برای رسیدن به مشتریان جدید دارد.
مهمترین چیزی که یک کسب و کار برای موفق شدن در اینستاگرام نیاز دارد جلب اعتماد مشتریان است. جلب اعتماد در اینستاگرام و به طور کلی فضای مجازی چالش برانگیز و حتی غیرممکن به نظر میرسد اما در نهایت موجب افزایش فروش در اینستاگرام میشود.
با این حال، روشهایی برای این کار وجود دارد که با کمک آنها میتوانید اعتبار کسب و کارتان را به مشتریان ثابت کنید.
وقتی صحبت از اعتمادسازی در اینستاگرام میشود، پلتفرم و مخاطبان به یک اندازه مهم هستند. اجازه دهید هر کدام از آنها را جداگانه بررسی کنیم.
اعتمادسازی در اینستاگرام
اینستاگرام بر اساس فعالیتهای مختلف یک اکانت مثل لایک کردن، کامنت گذاشتن و ارسال پیام به اکانتهای دیگر یک نمره اعتماد به آن میدهد که هیچ کس نمیتواند آن را ببیند. این نمره در اصل مشخص میکند که آیا اینستاگرام اکانت را قابل اطمینان میداند یا آن را به عنوان اسپم میشناسد.
در صورتی که یک اکانت به عنوان اسپم شناسایی شود، معمولا توسط اینستاگرام محدود یا بلاک میشود و پستهای آن در فید نمایش داده نمیشوند. بنابراین، این نمره اهمیت زیادی دارد و باید بدانید که چه عواملی روی آن تاثیر میگذارند.
فعالیتهایی که تاثیر منفی روی نمره اعتماد اینستاگرام دارند عبارتند از:
- فالو و آنفالو کردن بی وقفه
- کامنتها و هشتگهای تکراری
- ارسال پیام به اکانتهایی که شما را فالو نمیکنند.
- فالوورها، کامنتها و لایکهای فیک
- پست گذاشتن بیش از حد در روز
بیشتر افرادی که یک اکانت اینستاگرام برای کسب و کار خود راه اندازی میکنند در ابتدای فعالیت در دام این اشتباهات میافتند. اما باید این خبر خوب را دهیم که با چند ترفند ساده میتوانید نمره اعتماد اکانتتان را بهبود ببخشید.
فعالیتهایی که تاثیر مثبت روی نمره اعتماد دارند عبارتند از:
- پست گذاشتن در فواصل زمانی منظم
- لایک کردن پستهای فید و کامنت گذاشتن برای آنها
- حذف فالوورهای فیک
- تعامل با فالوورهای واقعی
- اتصال به حساب فیسبوک و فالو کردن دوستانی که در این پلتفرم دارید (کاری که رباتها نمیتوانند انجام دهند).
اعتمادسازی فالوورها در اینستاگرام
اینستاگرام بیش از یک میلیارد کاربر دارد که ۸۰ درصد از آنها حداقل یک کسب و کار را فالو میکنند. در یک نظرسنجی که در سال ۲۰۱۸ انجام شد، ۲۲۰۰۰ خریدار اعتماد به برند را مهم ترین دلیل خرید آنلاین معرفی کردند. از این رو، اعتمادسازی و ایجاد رابطه قوی با فالوورها در اینستاگرام برای موفقیت کسب و کار حیاتی است.
اگر به تازگی یک کسب و کار آنلاین در اینستاگرام راه اندازی کردهاید و میخواهید اعتماد مخاطبان را جلب کنید، میتوانید از روشهای زیر کمک بگیرید.
یک پروفایل و بیو حرفهای طراحی کنید
اولین و مهم ترین گام برای اعتمادسازی در اینستاگرام طراحی یک پروفایل حرفهای است که کسب و کارتان را به خوبی معرفی کند. عکس پروفایل اولین چیزی است که توجه مخاطب را جلب میکند و اکانتی که عکس پروفایل نداشته باشد حتی با داشتن فالوورهای زیاد فیک به نظر میرسد.
عکسی که برای پروفایل انتخاب میکنید به نوع کسب و کارتان بستگی دارد و هر چقدر خلاقانه تر باشد، حرفهای تر به نظر خواهید رسید.
بعد از عکس پروفایل، توجه مخاطب به بیو اینستاگرام جلب میشود. در این قسمت حداکثر میتوانید از ۱۵۰ کاراکتر برای معرفی کسب و کارتان و اعتمادسازی استفاده کنید.
بیشتر کسب و کارهای موفق لینک وب سایت خود را در قسمت بیو قرار میدهند تا مخاطب بتواند تنها با یک کلیک به آن وارد شود. علاوه بر این، در اکانت نوع بیزینس میتوانید آدرس، ایمیل و شماره تلفن نیز به بیو اضافه کنید.
هر چقدر اطلاعات بیشتری در مورد کسب و کارتان در اختیار مخاطبان قرار دهید، راحت تر به شما اعتماد میکنند.
عکسهای زیبا و واقعی پست کنید
عکس همچنان در اینستاگرام حرف اول را میزند و کیفیت و جذابیت عکسها عامل اصلی جذب فالوور است. بنابراین، عکسها را با دقت انتخاب کنید تا وقتی یک مخاطب برای اولین بار وارد صفحه تان میشود تحت تاثیر قرار بگیرد.
یک تم مشخص داشته باشید و همیشه از آن پیروی کنید تا فضای کلی صفحه یکدست و حرفهای به نظر برسد. با این حال، بزرگ ترین مشکلی که مشتریان در خرید آنلاین با آن روبرو هستند این است که نمیتوانند کالا را از نزدیک ببینند و آن را لمس کنند. بنابراین، از زاویههای مختلف کالا عکس بگیرید و سعی کنید تا جای ممکن جزئیات آن را نشان دهید.
برای مثال، اگر یک فروشگاه آنلاین پوشاک دارید، از مدلهای واقعی برای نشان دادن تن خور لباس استفاده کنید و از نزدیک از هر لباسی عکس بگیرید تا جنس پارچه و ضخامت آن مشخص شود.
با فالوورهایتان تعامل داشته باشید
یکی از کارآمدترین روشهای اعتمادسازی در اینستاگرام تعامل با فالوورها است. کامنتها را لایک کنید، به سوالات جواب دهید و یک رابطه صمیمانه با فالوورهای فعال برقرار کنید.
یک روش دیگر برای افزایش تعامل با فالوورها نظرسنجی و سوال پرسیدن در استوری با استفاده از گزینه کوئسشن باکس است. این کار باعث میشود اکانت تان مثل یک ربات به نظر نرسد و سرد و بی روح نباشد.
استفاده از فراخوان به عمل (کال تو اکشن) نیز به افزایش تعامل کمک میکند و نقش مهمی در افزایش فروش دارد. انواع کال تو اکشن در اینستاگرام عبارتند از:
- ورق بزنید (در پستهای اسلایدی).
- ذخیره کنید.
- به اشتراک بگذارید یا برای دوستانتان ارسال کنید.
- کامنت بگذارید.
- کلیک کنید.
- به بالا بکشید (در استوری).
از هایلایت استوری استفاده کنید
هایلایت استوری پتانسیل زیادی برای اعتمادسازی در اینستاگرام دارد و در همان چند دقیقه اول توجه مخاطب را جلب میکند. اگر یک فروشگاه دارید، حتما چند عکس یا فیلم از فضای آن را هایلایت کنید تا واقعی بودن کسب و کارتان را نشان دهید.
علاوه بر این، از مشتریان خود درخواست کنید عکس کالایی را که از شما خریده اند ارسال کنند و آنها را همراه با پیامهایی که رد و بدل کردهاید در قسمت هایلایت قرار دهید.
تجربه خرید موفق مشتریان قبلی نقش مهمی در اعتمادسازی دارد و به مخاطبان نشان میدهد که کسب و کار شما کاملا معتبر است.
فراموش نکنید که کامنتها نیز بسیار تاثیرگذار هستند و بیشتر مخاطبان بر اساس آنها اعتبار کسب و کار شما را ارزیابی میکنند. به عبارت دیگر، فالوورها خود را هم تیمی در نظر میگیرند و نظرات یکدیگر را بیشتر از شما قبول دارند.
بنابراین، از کامنتهای مثبت و پاسخ به سوالات رایج و اعتراضها اسکرین شات بگیرید و آنها را هایلایت کنید.
امکان خرید امن را فراهم کنید
اگر کسب و کارتان را به تازگی راه اندازی کردهاید و هنوز اعتماد کامل فالوورها را به دست نیاوردید، امکان خرید امن را برای آنها فراهم کنید. برای مثال، پرداخت در محل و ضمانت تعویض و عودت باعث میشوند مشتری بدون نگرانی از شما خرید کند.
امکان خرید از سایت با درگاه پرداخت امن نیز نقش مهمی در اعتمادسازی دارد. مشتری که میخواهد برای اولین بار از یک فروشگاه آنلاین در اینستاگرام خرید کند همیشه این نگرانی را دارد که بعد از واریز پول به حساب فروشنده بلاک شود یا کالایی که تحویل میگیرد بی کیفیت باشد.
برای رفع این نگرانیها، عکس و فیلم کافی از کالا برای مشتری بفرستید، او را در جریان جزئیات مربوط به زمان و نحوه ارسال کالا قرار دهید و کد پیگیری را در اختیار او بگذارید.
ویدئو مارکتینگ را فراموش نکنید
ویدئو مارکتینگ یا بازاریابی ویدئویی نیز یک روش کارآمد برای جلب اعتماد مخاطبان در فضای مجازی، به ویژه اینستاگرام است.
ویدئو این امکان را برای شما فراهم میکند که احساسات بیشتری در پیام خود انتقال دهید. علاوه بر این، تاثیر تماشای ویدئو ماندگارتر از عکس است و بسیاری از مخاطبان آن را به خواندن توضیحات طولانی زیر عکسها ترجیح میدهند.
بسته به نوع کسب و کارتان میتوانید ویدئوهای جذاب و حتی آموزشی بسازید. برای مثال، اگر شمع میفروشید، میتوانید از مراحل ساخت و بسته بندی سفارش یک مشتری فیلم بگیرید و آن را پست کنید.
سخن پایانی درباره اعتمادسازی در اینستاگرام
دسترسی گسترده به اینترنت و فضای مجازی تمامی ابعاد زندگی را تحت تاثیر قرار داده است. جذابیت فضای مجازی و امکانات مختلف شبکههای اجتماعی باعث شده است بسیاری از کسب و کارها به فکر استفاده از این فرصت برای کسب سود بیفتند.
اینستاگرام یکی از شبکههای اجتماعی بسیار محبوب با قابلیتهای متنوع است که پلتفرمی ایده آل برای فروش کالا و خدمات محسوب میشود.
اگر دقت کرده باشید در سالهای اخیر تعداد فروشگاههای آنلاین در اینستاگرام به شدت افزایش پیدا کرده است و روز به روز به تعداد آنها اضافه میشود. اگرچه بسیاری از این فروشگاهها به شدت موفق هستند، بیشتر کسب و کارهایی که در این پلتفرم راه اندازی میشوند به سرعت شکست میخورند.
دلیل این مساله دشوار بودن اعتمادسازی در اینستاگرام و اثبات کردن خود به عنوان یک کسب و کار معتبر است. بنابراین، اگر تصمیم گرفتهاید یک کسب و کار آنلاین در این اپلیکیشن راه اندازی کنید، قبل از شروع باید اطلاعات کاملی در مورد الزامات و شرایط فعالیت در فضای مجازی و مهم تر از همه جلب اعتماد مشتری کسب کنید و بیگدار به آب نزنید.
خواندنیهای بیشتر
- راه اندازی فروشگاه در اینستاگرام
- چطور برای فعالیت در اینستاگرام اعتمادسازی کنیم؟ – مطلب فعلی
- افزایش فروش در اینستاگرام با ۱۲ راهکار
- درگاه پرداخت اینستاگرام
- بهترین تجربه خرید در اینستاگرام را برای مشتریهایتان بسازید
- اصول هشتگگذاری در اینستاگرام
- راهکارهای جذب فالوور در اینستاگرام (به زودی)
- بالا بردن امنیت پیج اینستاگرام
- راه های تبدیل فالوور به مشتری در اینستاگرام (به زودی)
- روشهای ارسال محصول در فروشگاه اینستاگرامی (به زودی)
ارسال نظر