درگاه پرداخت اختصاصی پی‌ پینگ
افزایش امنیت اینستاگرام

افزایش امنیت اینستاگرام با ۱۱ روش آسان و کاربردی

تیم محتوایی پی‌پینگ در کسب و کار ۱۴۰۲/۱۱/۲۹

اینستاگرام یکی از اصلی‌ترین روش‌های فروش کسب‌وکارها است و یک خطای کوچک می‌تواند باعث از دست رفتن پیج اینستاگرام شده و ضررهای جبران‌ناپذیری را برایشان ایجاد کند. اگر شما هم از طریق اینستاگرام می‌فروشید و نگران هک شدن پیج هستید، می‌توانید از این روش‌ها برای افزایش امنیت اینستاگرام استفاده کنید.


راه‌های افزایش امنیت اینستاگرام

روش‌های زیادی برای بالا بردن امنیت اینستاگرام وجود دارد که در زیر به تعدادی از آن اشاره می‌کنیم.


1. انتخاب رمز عبور قوی

بهترین راه برای شروع فرآیند افزایش امنیت پیج اینستاگرام، انتخاب یک رمز عبور قوی است. پیدا کردن رمز عبورهای قابل‌پیش‌بینی مثل اسم، تاریخ تولد یا شماره‌تلفن برای هکرها بسیار راحت است و ابزارهای هک به راحتی آن‌ها را پیدا می‌کنند. پس یک رمز عبور قوی انتخاب کنید.

یک رمز عبور قوی باید شامل ترکیبی از حروف بزرگ و کوچک، اعداد، نمادها و علائم باشد تا امکان هک‌کردن آن به حداقل برسد. مثلا رمزهایی مانند «Tent560axghSDR46@#HY!&*$» و «jkhGFDT34!$HFY76#08sfdhuf*()!» از پسوردهایی که از اطلاعات شخصی مشخص و قابل‌پیش‌بینی استفاده می‌کنند بهتر و امن‌تر هستند.


افزایش امنیت رمز ورود اینستاگرام


حتماً رمز عبور خود را دوره‌ای تغییر داده و هرگز آن را با دیگران به اشتراک نگذارید. درصورتی‌که رمز عبور پیچیده‌ای انتخاب کردید که به یادآوری آن مشکل است، می‌توانید از اپلیکیشن‌های مخصوص ذخیره رمز عبور استفاده کنید. این ابزارها امنیت رمز عبورها را حفظ کرده و به شما کمک می‌کنند آن‌ها را به یاد بسپارید.


2. ثبت اطلاعات تماس واقعی

ثبت آدرس ایمیل و شماره‌تلفن معتبر به عنوان یک روش امنیت اینستاگرام امری بسیار حیاتی است، چون تمام راهکارهای جلوگیری از نفوذ یا بازیابی حساب معمولاً بر اساس این دو اطلاعات استوار هستند. با افزودن این اطلاعات به‌حساب اینستاگرام خود، به‌عنوان یک کاربر واقعی شناسایی می‌شوید. حتی درصورتی‌که اکانت شما مورد هک قرار گیرد، فرآیند بازیابی حساب با اطلاعات ثبت‌شده آسان‌تر و مؤثرتر خواهد بود.

یادتان باشد که در صورت از دسترس خارج شدن اینستاگرام، پیام حاوی کد یا لینک بازیابی را به ایمیل یا تلفن همراه شما ارسال می‌شود. پس حتما ایمیل یا شماره‌ای را وارد کنید که به آن دسترسی داشته باشید.


3. تایید دو مرحله‌ای

یکی از راه‌حل‌های بسیار ایمن و مطمئن برای افزایش امنیت حساب اینستاگرام، اجرای احراز هویت دومرحله‌ای است. این اقدام باعث می‌شود تا برای ورود به‌حساب کاربری، تنها واردکردن رمز عبور کافی نباشد. به‌جای آن، باید هویت خود را با استفاده از یک روش دیگر نیز تأیید کنید.

فعال‌سازی احراز هویت دومرحله‌ای به این معناست که برای دسترسی به‌حساب کاربری، علاوه بر رمز عبور، نیاز به اطلاعات یک روش دیگر مثل ارسال پیامک، واتس‌اپ، یا اپلیکیشن احراز هویت دارید.

این هم نحوه افزایش امنیت اینستاگرام با فعال‌سازی احراز هویت دومرحله‌ای در اینستاگرام:


فعالسازی رمز دو مرحله‌ای اینستاگرام


  1. وارد بخش “Settings” (تنظیمات)، سپس “Security” (امنیت) و “Two-Factor Authentication” (احراز هویت دومرحله‌ای) شوید.
  2. بر روی “Get started” (شروع به کار) کلیک کنید و یکی از گزینه‌های ارسال پیامک، واتس‌اپ یا اپلیکیشن احراز هویت را انتخاب کنید.
  3. اگر از ارسال پیامک استفاده کنید، یک کد ۶ رقمی ارسال می‌شود که باید وارد شود. در صورت استفاده از اپلیکیشن، کدی را آنجا دریافت می‌کنید.
  4. بهتر است از اپلیکیشن‌های تولید رمز موقت مانند Google Authenticator استفاده کنید، زیرا این راهکار مؤثرتر است و در شرایطی که امکان دریافت پیامک وجود ندارد، می‌توانید به‌راحتی از آن استفاده کنید.

پس از فعال‌سازی احراز هویت دومرحله‌ای، کدهای پشتیبان (Backup codes) را نیز در اختیار داشته باشید تا در صورت نیاز بتوانید حساب خود را بازیابی کنید. این کدها را در مکانی امن ذخیره کنید.


4. بررسی فعالیت‌های حساب

به‌محض ورود یک دستگاه یا لوکیشن جدید به‌حساب کاربری شما، اینستاگرام به شما اطلاع می‌دهد. درصورتی‌که دستگاه یا مکان ورود جدید با مکان یا دستگاه معمولی شما تفاوت داشته باشد، توصیه می‌شود که فوراً دسترسی این دستگاه به‌حساب کاربری را قطع کنید.

برای بررسی ورود و خروج از حساب اینستاگرام به تنظیمات (Settings)، سپس به بخش امنیت (Security) و بخش فعالیت ورود (Login Activity) بروید. در این قسمت می‌توانید لیستی از دستگاه‌هایی که وارد حساب شما شده‌اند، به همراه مکان و زمان ورود را مشاهده کنید.


بالا بردن امنیت اینستاگرام


اگر مکان یا دستگاهی مشکوک را مشاهده کردید، می‌توانید با ضربه‌زدن به نماد سه‌نقطه در کنار موقعیت جغرافیایی مربوطه، دسترسی این دستگاه به‌حساب شما را قطع کنید.

از این روش استفاده کنید تا ورود و خروج مشکوک از حساب اینستاگرام خود را بررسی کنید و در صورت لزوم، اقدامات امنیتی اضافی انجام دهید. این عملیات به برقراری امنیت بیشتر در حساب اینستاگرام شما کمک می‌کند.


5. بررسی دسترسی دستگاه‌های مختلف

یکی از مهم‌ترین مراحلی که برای افزایش امنیت پیج اینستاگرام خود باید انجام دهید، مسدودکردن دسترسی اپلیکیشن‌ها و وب‌سایت‌هایی است که به اکانت شما متصل شده‌اند. این کار به شما کمک می‌کند تا کنترل دقیق‌تری روی دسترسی‌های خارجی به اکانت خود داشته باشید و از اطلاعات شخصی و محرمانه حسابتان محافظت نمایید.

برای انجام این کار، به بخش “Settings” (تنظیمات)، سپس “Security” (امنیت) و “Apps & Websites” (اپلیکیشن‌ها و وب‌سایت‌ها) در اینستاگرام خود بروید. در این قسمت، اپلیکیشن‌ها و وب‌سایت‌هایی که به‌حساب کاربری شما دسترسی دارند، به دسته‌های فعال (active)، منقضی شده (expired) و حذف‌شده (deleted) تقسیم شده‌اند.


افزایش امنیت پیج اینستاگرام


برای مسدودکردن دسترسی به این اپلیکیشن‌ها و وب‌سایت‌ها، وارد دسته ” Active” شوید و مواردی که تمایل به استفاده از آن‌ها ندارید، با زدن گزینه “Remove ” حذف کنید. این اقدام به شما این امکان را می‌دهد که کنترل کاملی روی اطلاعاتی که به اشتراک گذاشته‌اید داشته باشید و به طور مستقیم امنیت حساب اینستاگرام خود را تقویت کنید.

استفاده از اپلیکیشن‌ها و وب‌سایت‌هایی که تأییدیه اینستاگرام را نقض می‌کنند، علاوه بر نقض قوانین، به امنیت پیج شما آسیب می‌زند. این روش‌ها نه‌تنها به رشد پیج شما کمک نمی‌کنند بلکه می‌توانند اطلاعات شخصی و حساس شما را نیز در معرض خطر قرار دهند.


6. روی لینک‌های مشکوک کلیک نکنید

دایرکت شما همیشه پر است از پیام‌های مشتریان در مورد موجودی، نحوه سفارش محصولات، سوالات، لینک‌های متفرقه و غیره. اما شما باید همیشه حواستان به انواع لینک‌ها و پیام‌های ارسالی باشد. اما اگر لینک مشکوکی از شخصی در اینستاگرام دریافت کردید، روی آن کلیک نکنید.

هکرها اغلب لینک‌هایی را ارسال می‌کنند که به نظر قانونی می‌رسند، اما در نهایت شما را به سمت وب‌سایت‌های جعلی سوق می‌دهند که برای سرقت اطلاعات شما طراحی شده‌اند. اگر نمی‌دانید لینکی امن است یا خیر، یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای بررسی مقصد لینک‌های کوتاه، این است که از ابزارهای آنلاینی مانند ExpandURL استفاده کنید. با واردکردن لینک در این سایت، می‌توانید مشاهده کنید که مقصد واقعی آن چیست و آیا ایمن است یا خیر.


7. مراقب چیزی که به اشتراک می‌گذارید، باشید

صفحه اینستاگرام بسیاری از پیج‌های بیزنسی و بلاگری پر از محتوا و استوری و پست‌های روزمره است. با این حال، راه بعدی برای افزایش امنیت اکانت اینستاگرام در برابر هکرها این است که مراقب آنچه در اینستاگرام به اشتراک می‌گذارید باشید. اطلاعاتی که در پیج پابلیک در اینستاگرام پست می‌شوند، برای همیشه در اینترنت باقی خواهند ماند و ممکن است اطلاعاتی را که هکرها برای دسترسی به حساب شما نیاز دارند در اختیارشان قرار دهد.

تا جای ممکن سعی کنید اطلاعاتی مانند تاریخ تولد یا سایر اطلاعات شخصی که می‌تواند برای بازگردانی رمز عبور شما استفاده شود را به اشتراک نگذارید. هیچوفت هم از یک رمز برای چند اکانت اینستاگرام استفاده نکنید. چون در این صورت اگر یکی از اکانت‌های شکا هک شود، هک کردن اکانت بعدی هم در کمتر از چند ثانیه ممکن می‌شود.


8. گزارش فعالیت‌های مشکوک

یکی از روش‌های افزایش امنیت اینستاگرام، گزارش هر گونه فعالیت مشکوکی است که ممکن است در پیج خودتان مشاهده کنید. حواستان به دایرکت‌ها و پیام‌های مشکوک و نظرات عجیب‌وغریب باشد. اکانت‌هایی که چنین پیام‌هایی می‌فرستند را اکانت اسپم می‌گویند و باید آن‌ها را بلاک و گزارش کنید.


افزایش امنیت اکانت اینستاگرام


همچنین اگر متوجه شدید که کامنت‌های اسپم زیادی روی ویدیو یا عکس‌هایتان گذاشته می‌شود، می‌توانید از فیلتر کامنت داخلی اینستاگرام نیز استفاده کنید. فقط کافی است به تنظیمات بروید و در زیر تب Comments آن را فعال کنید. اکنون، اینستاگرام به طور خودکار نظراتی را که حاوی کلمات یا عبارات خاصی که در لیست سیاه شما است پنهان می‌کند.


راه‌های افزایش امنیت اینستاگرام


اگر متوجه فعالیت‌های مشکوکی مانند بمباران کامنت‌های اسپم یا فالوهای زیاد و مشکوک شدید، خوب است بلافاصله رمز عبور خود را تغییر دهید و این فعالیت‌های مشکوک را به اینستاگرام گزارش دهید. با انجام این مراحل، می‌توانید به محافظت از حساب خود در برابر هک شدن کمک کرده و اطلاعات شخصی خود را ایمن نگه‌دارید.


9. ایجاد یک آدرس ایمیل جداگانه برای ‌شبکه‌های اجتماعی

هنگامی که پیجی می‌سازید، از یک آدرس ایمیل برای آن استفاده می‌کنید که به عنوان آدرس ایمیل اصلی هنگام ثبت‌نام تایید می‌شود. هر فردی که به این آدرس ایمیل دسترسی داشته باشد، می‌تواند اکانت شما را از دستتان بقاپد. پس بهتر است از ایمیل‌های شخصی و عمومی خود استفاده نکنید و ایمیلی خاص برای پیج اینستاگرام در نظر بگیرید که کسی آن را نداشته باشد.

مزیت استفاده از آدرس ایمیل انحصاری برای شبکه‌های اجتماعی این است که در صورت به خطر افتادن حساب شما، از سایر اطلاعات حساس محافظت می‌کند. اگر از آدرس شخصی استفاده کنید، هکر می‌تواند به اطلاعات محرمانه دیگری نیز دسترسی پیدا کند که مشکل را تبدیل به فاجعه کند. مطمئن شوید که از یک رمز عبور قوی برای این آدرس ایمیل منحصر به فرد استفاده می‌کنید.


10. از مودم وای فای عمومی استفاده نکنید

شبکه‌های وای فای عمومی معمولا شکاف‌های امنیتی دارند که ممکن است اکانت اینستاگرام شما را در معرض ریسک هک و لو رفتن اطلاعات قرار دهند. گاهی هکرها  شبکه‌های جعلی وای فای را برای فضاهای عمومی مانند کافه‌ها و فرودگاه‌ها ایجاد می‌کنند و به محض اتصال کاربر به چنین شبکه‌ای، به اطلاعات او دسترسی پیدا می‌کنند. در راستای بالا بردن امنیت اینستاگرام بهتر است حواستان به کانکت شدن به مودم‌های وای فای عمومی در ترمینال‌ها، فرودگاه‌ها، کتابخانه‌ها و سایر مکان‌های عمومی باشد.


11. مراقب پیام‌های دریافتی باشید

اخیراً تعداد زیادی دایرکت با موضوعاتی مانند استفاده از تصاویر شما در اکانت دیگر یا نقض قوانین اینستاگرام گزارش شده‌اند. بیشتر مردم فکر می‌کنند که این پیام‌ها مستقیم از طرف اینستاگرام ارسال می‌شوند، در صورتی که این پیام‌ها را هکرها ارسال می‌کنند.

یادتان باشد که اینستاگرام هیچ‌گونه پیامی را به‌صورت مستقیم از طریق دایرکت به کاربران نمی‌فرستد و اگر نیاز به ارتباط با شما داشته باشد، این کار را از طریق ایمیل انجام می‌دهد. همچنین، هکرها ممکن است با بهانه‌های مختلف، مانند تغییر رمز عبور، لینک‌های کوتاه را از طریق ایمیل یا دایرکت برای شما ارسال کنند. از کلیک بر روی این لینک‌ها پرهیز کنید، زیرا این کار می‌تواند به سرقت اطلاعات شما منجر شود.


کلام پایانی

راهکارهای بالا باعث افزایش امنیت اکانت اینستاگرام شما شده، پیج شما را از تهدیدهای مختلف حفاظت و امنیت آن به حداکثر ارتقا می‌دهد. حواستان باشد که همیشه هشدارهای امنیتی را که اینستاگرام برای شما ارسال می‌کند جدی بگیرید و آن‌ها را پشت‌گوش نیندازید. این ایمیل‌ها ممکن است حاوی پیام‌های امنیتی حیاتی باشند که نادیده‌گرفتن آن‌ها، ممکن است به عواقب ناگواری چون بن شدن و بسته شدن کامل اکانت شما منجر شود.


خواندنی‌های بیشتر

  1. راه اندازی فروشگاه در اینستاگرام
  2. چطور برای فعالیت در اینستاگرام اعتمادسازی کنیم؟
  3. افزایش فروش در اینستاگرام با ۱۲ راهکار
  4. درگاه پرداخت اینستاگرام
  5. بهترین تجربه خرید در اینستاگرام را برای مشتری‌هایتان بسازید
  6. اصول هشتگ‌گذاری در اینستاگرام
  7. راهکارهای جذب فالوور در اینستاگرام (به زودی)
  8. بالا بردن امنیت پیج اینستاگرام – مطلب فعلی
  9. راه های تبدیل فالوور به مشتری در اینستاگرام (به زودی)
  10. روش‌های ارسال محصول در فروشگاه اینستاگرامی (به زودی)

مطالب پیشنهادی


ارسال نظر

نام
نام خود را وارد کنید
ایمیل
ایمیل خود را وارد کنید