ایمیل مارکتینگ چگونه به کسب و کار شما کمک میکند؟
اگر نمیدانید ایمیل مارکتینگ به چه صورت باعث رشد کسبوکار شما میشود، ما اینجا هستیم تا در این مورد به شما اطلاعات کافی دهیم و در این متن سعی میشود تا با زبانی ساده منافع آن برای شما شرح داده میشود.
شاید در قدم اول مهمترین نکتهای که باید در ایمیل مارکتینگ در نظر داشت ROI یا نرخ بازگشت نسبت به سرمایهگذاری است. طبق منابع معتبر ایمیل مارکتینگ، ۴۰ هزار تومان سود به ازای هزار تومان سرمایهگذاری در این بخش برای شما خواهد داشت، یعنی ۴۰ برابر! این رقم برای ROI های هر نوعی از ایمیل مارکتینگ صادق است. ما میدانیم که این آمارها کافی نیست و شما تمایل زیادی دارید تا یک تصمیم قطعی برای استفاده از این نوع تبلیغات داشته باشید .
فرض کنید که میخواهید کمپین جدیدی برای فروشتان ایجاد کنید؛ با اشتراک گذاشتن این اطلاعات از طریق ایمیل، این امکان را به مشتریانتان میدهید که بفهمند چه محصول یا سرویس با ارزشی را ارائه کردهاید. حال سؤال اصلی این است که چه نوع ایمیل مارکتینگی برای بیزینس کوچک ما مناسب است.
بهترین روش برای افزایش میزان فروش محصولات استفاده از ایمیل با تمپلیتهای مختلف برای مشتریانتان است، اما نکته اصلی آن است که این ایمیلها باید بهصورت غیرمستقیم مشتریانتان را برای فروش ترغیب و هدایت کند.
یکی از نمونههایی که می توان در همین راستا معرفی کرد، ایمیلهای شامل تخفیف (Promotion) است که بر همین اساس، هیچچیزی مانند یک تخفیف بزرگ مشتریان شما را برای استفاده از محصول شما ترغیب نمیکند. با استفاده از این نوع ایمیلها، مشتریان بهراحتی اسم شمارا در اول ذهن خودشان نگه میدارند. فکر نمیکنم چیزی بهتر از این وجود داشته باشد ؛ ایمیلهای Promotionalفقط مثل جمله «تخفیف 50 درصدی فروش ما را از دست ندهید» نیست، ایمیلهای تبلیغاتی میتواند پیشنهادهای دیگری مثل «ارسال رایگان» یا حتی عدم دریافت کارمزد باشد.
وقتی محصول یا امکانات جدیدی را تولید میکنید یا خدماتتان را بهروزرسانی میکنید برای درگیری بیشتر کاربران و مشتریانتان با سیستم خود، میتوانید از یک ایمیل که شامل توضیحات مختصر با یک عکس و چند لینک است، استفاده کنید. این ایمیل برای هدایت به صفحه موردنظر برای خرید نیز میتواند مورداستفاده قرار بگیرد.
اپل معمولاً از این روش برای معرفی محصولات جدید خود استفاده میکند ؛ در این نوع ایمیلها شما بهراحتی میتوانید خود را بهعنوان یک سیستم معرفی کنید. همچنین از ایمیل با این سبک بهعنوان یک Reminder نامبرده میشود. از این طریق شما مشتریانتان را بهنوعی برای خرید از خودتان بهطور مداوم تشویق میکنید.
ایمیل به شما این امکان را میدهد که همیشه در مقابل چشم مشتریان خودتان قرار داشته باشید. حال ممکن است این سؤال پیش بیاید که چه سبکی از ایمیل بیزینس شما را در ذهنها نگه میدارد؛ درواقع چندین سبک ایمیل وجود دارد که بیشتر آنها درزمینه نگهداشتن ارتباط بین شما و مشتریان است.
در همین خصوص میتوان به چند نمونه مانند خبرنامه و ایمیل ایام تعطیلات اشاره داشت.
خبرنامه بهترین روش برای اطلاعرسانی در مورد آخرین اخبار و اتفاقات کسبوکار شما است. از طریق ایمیل خبرنامه، میتوانید توضیح مختصری درباره آموزههای خود از کسبوکارتان بگذارید، در مورد رویدادهای پیش رو صحبت کنید، شرکای تجاری خود را معرفی کنید، یا حتی جدیدترین اخبار مرتبط با صنعت خودتان را منتشر کنید.
زمانی که یک روز تعطیل فرا میرسد، یک ایمیل مختص این زمان به مشتریانتان ارسال نمایید. این ایمیل میتواند یک ایمیل سهجملهای باشد که به طور مثال آرزوی موفقیت در سال جدید برای مشتریان بکند، یا یک بنر رنگی که اتفاق خاصی را جشن میگیرد و یک تخفیف بزرگ را به مشتریان ارائه میدهد. این ایمیل میتواند حتی در روزهای غیرمعمول نیز اتفاق بیفتد. در کشور ما ایام نوروز یکی از بارزترین نوع این تبلیغات است.
مشتریان را با ایمیلهای منظم خود آپدیت نگهدارید
ایمیل میتواند ارتباطات شمارا با مشتریان خود پایدار نگه دارد. ایمیلهای مرتب و منظم باعث میشود تا همیشه ذهنیتی از شما در ذهن مشتریان وجود داشته باشد. این سبک ایمیل باعث میشود که شما بهراحتی به اهدافتان نزدیک شوید زیرا مشتری را بهنوعی درگیر مجموعهی خودتان کردهاید. بعد از مدتی بهراحتی میتوانید مخاطبان خود را متقاعد کنید که خرید خود را از مجموعه شما انجام دهد. شاید بتوان گفت این ایمیل مانند این است که شما دوست خودتان را در خیابان بهطور ناگهانی ببینید و آن را برای خوردن یک نوشیدنی به یک کافه دعوت کنید، ایمیل مارکتینگ هم چنین وضعیتی دارد. حال سؤال اصلی اینجاست که چه نوع ایمیل منظمی میتواند برای بیزینس ما مؤثر باشد؟
ارسال ایمیل سفارشی
اگر شما محصول یا سرویسی دارید که بهطور مداوم احتیاج به تغییر دادن دارد، این نوع ایمیل بهترین روش برای یادآوری به مشتریان است تا سرویس جدید را خریداری کنند. مثلاً اگر کارتریج پرینتر میفروشید میتوانید دو هفته قبل از پایان کارتریج، ایمیلی برای خرید دوباره کارتریج به مشتریان خودتان بزنید. قابلذکر است که این عمل احتیاج به ردیابی منظم رفتار کاربران میباشد، اما درصورتیکه بهدرستی انجام شود بهترین روش برای فروش محصول است.
ایمیل از دست دادن مشتری
زمانی که مشتری شما برای مدت طولانی خریدی انجام نمیدهد یا کمپینی را از دست میدهد، ارسال یک ایمیل میتواند بسیار مؤثر باشد. ایمیلی با مضمون ما شمارا ازدستدادهایم، میتواند باعث شود تا مشتری شما بازگردد. خود کلمه « ما شمارا ازدستدادهایم » تأثیر بسزایی در ذهن مخاطبین دارد. این عبارت در کنار یک تخفیف، مشتری را برای شما نگه خواهد داشت.
تجربه تیم پیپینگ در ایمیل مارکتینگ
تیم پیپینگ هم از ابتدای فعالیت از سرویس بسیار جذاب Customer.io برای بخش ایمیل پیپینگ استفاده میکند. ما از این سرویس هم برای موارد متداول مثل ارسال ایمیلهای فاکتور، ثبتنام و … استفاده میکنیم، و هم برای بیان اخبار و کمپینهای پیپینگ. در استفاده از این سرویس ما کاربرانمان را دستهبندی کردهایم. بهطور مثال گروه کاربران تجاری، شخصی، کاربران فعال، کاربران دارای پرداخت، و … طبق این دستهبندیها ایمیلهای متناسب با هر گروه را مینویسیم و برای آنها ارسال میکنیم.
اما پیپینگ برای کاربران تجاری هم سرویس ایمیل را در بخش سرویسهای پیشرفته اضافه کرده است که کاربران میتوانند با اتصال آن به سرویس بسیار ساده و زیبای MailerLite اطلاعات پرداختکنندهها را در آن وارد کنند و برایشان بعد از هر پرداخت، ایمیل مناسب بفرستند. همچنین میتوانند کمپینهای تبلیغاتی را برای تمام مشتریان تعریف کنند. آموزش اتصال پیپینگ به سرویس MailerLite را میتوانید در این صفحه مشاهده کنید.
ارسال نظر