درگاه پرداخت اختصاصی پی‌ پینگ
متن تشکر از مشتری

در جواب واریز پول مشتری چه بگوییم؟ نمونه متن تشکر از واریز مشتری

تیم محتوایی پی‌پینگ در کسب و کار ۱۴۰۲/۱۱/۱۸

وقتی مشتری پول را واریز می‌کند، چه پیامی بفرستیم؟ چطور تشکر کنیم؟ واریز پول توسط مشتری، پایان ارتباط او با کسب‌وکار نیست؛ اتفاقاً این مرحله، مرحله‌ای بسیار حیاتی برای تبدیل او به مشتری همیشگی است. به همین دلیل مهم است که ارتباط خوبتان را حفظ کنید.


چرا باید از مشتری تشکر کنیم؟

ارسال پیام تشکر بعد از واریز پول توسط مشتری، ارتباط شما با آن‌ها را تقویت می‌کند. در نتیجه مشتری‌ها باز هم از شما خرید کرده و کسب‌وکار شما را به دیگران هم معرفی می‌کنند. ارسال چنین پیامی می‌تواند باعث تمایز شما از رقبا شود.


پیام تشکر از واریز چه ساختاری داشته باشد؟

پیام تشکر باید این موارد را شامل شود:

  1. بخش مقدمه: در این بخش سلام و احوالپرسی می‌کنید و بهتر است نام مشتری را هم ذکر کنید.
  2. متن تشکر: متناسب با لحن کسب‌وکار خودتان، پیامی بنویسید. نمونه‌های این پیام را در ادامه‌ی مطلب برایتان درج کرده‌ایم.
  3. پایان‌بندی: از عبارت‌هایی مثل «به امید خرید دوباره‌ی شما»، «با امید همکاری‌های بیشتر»، «با احترام» و غیره برای اتمام پیام استفاده کنید. بهتر است نام خودتان و یا لینک شبکه‌های اجتماعی را هم در این بخش بگذارید.


نمونه متن تشکر از مشتری بعد از واریز

توجه: در بخش {…} در نمونه‌های پایین، باید نام مشتری را وارد کنید. اگر به اسامی مشتری‌ها دسترسی ندارید یا نمی‌توانید این فرایند را به صورت اتوماتیک انجام دهید، می‌توانید آن را حذف کنید.

{…} عزیز

خرسندیم که از ما خرید کردید! امیدواریم به‌زودی شما را دوباره در فروشگاه ببینیم.

{نام کسب‌وکار}

{آدرس وب‌سایت یا شبکه‌های اجتماعی}

………………………………….

{…} جان

امیدواریم از خریدت راضی باشی. اگه مشکلی توی راه‌اندازی محصول پیش اومد، می‌تونی از ساعت 10 صبح تا 10 شب با شماره‌ی فروشگاه تماس بگیری.

{شماره فروشگاه}

{نام کسب‌وکار}

نمونه متن تشکر از خرید مشتری

………………………………….

{…} گرامی

خرید شما از {نام کسب‌وکار} باعث افتخار ما است. به همراهی شما می‌بالیم

{آدرس وب‌سایت یا شبکه‌های اجتماعی}

………………………………….

{…} گرامی

از انتخاب شما بسیار خرسندیم! از طریق لینک زیر نظرتان را با ما اشتراک بگذارید و از تخفیف 20 درصدی برای خریدهای بعدی‌تان استفاده کنید.

{نام کسب‌وکار}

{آدرس وب‌سایت یا شبکه‌های اجتماعی}

………………………………….

همراه عزیز {نام کسب‌وکار}

متشکریم که ما را برای خرید انتخاب کردید. امیدواریم که از محصول ما لذت ببرید.

………………………………….

{…} گرامی

از داشتن مشتریانی چون شما، به خود می‌بالیم. در اولین فرصت، منتظر حضور مجدد شما برای بازدید از محصولات جدیدمان هستیم.

{نام کسب‌وکار}

پیام تشکر از واریز مشتری

………………………………….

از خرید شما متشکریم. اعتبار و ارزش ما با داشتن مشتریانی چون شما افزایش می‌یابد.

با احترام

{نام کسب‌وکار}

………………………………….

{…} عزیز

از شما بابت خریدتان ممنونیم. با معرفی ما به دوستان خود، از تخفیف‌های ویژه بهره‌مند شوید.

{نام کسب‌وکار}

………………………………….

{…} عزیز

از اینکه ما را انتخاب کردید، متشکریم. در صورت تمایل، نظرات و پیشنهادهای خودتان را از طریق لینک با ما در میان بگذارید. هر گونه بازخورد شما، خدمات ما را بهبود می‌بخشد.

{لینک نظرسنجی}

با احترام

………………………………….

{…} عزیز

به جمع مشتریان ما خوش آمدید! مبلغی به‌عنوان هدیه به‌حساب شما افزوده شد که می‌توانید در خریدهای بعدی استفاده کنید.

این پیام را فقط باید بعد از اولین خرید مشتری ارسال کنید.

………………………………….

از اینکه ما را انتخاب کردید، متشکریم! قدردان حضور شما هستیم.

{نام کسب‌وکار}

………………………………….

{…} عزیز

از شما برای حمایت از کسب‌وکار کوچکمان سپاسگزاریم.

{نام کسب‌وکار}

{آدرس وب‌سایت یا شبکه‌های اجتماعی}

………………………………….

{…} عزیز

از اینکه {نام کسب‌وکار} را برای خرید انتخاب کردید، ممنونیم.

………………………………….

{…} گرامی

از این که {نام کسب‌وکار} را برای خرید اخیرتان انتخاب کردید، سپاسگزاریم. حمایت شما برای ما ارزشمند است و امیدواریم که محصول/خدمات ما انتظارات شما را برآورده کند.

………………………………….

{…} عزیز، سلام

وجه پرداختی شما دریافت شد. امیدواریم از تجربه‌ی استفاده از خدمات ما لذت ببرید و خوشحالیم که فرصتی برای خدمات‌رسانی به شما پیدا کردیم.

از اعتماد شما سپاسگزاریم.

با آرزوی موفقیت

{نام کسب‌وکار}

{آدرس وب‌سایت یا شبکه‌های اجتماعی}

………………………………….

{…} گرامی، سلام

از اینکه ما رو برای خرید انتخاب کردی، خیلی ممنونیم. خوشحالیم که بهمون اعتماد کردی و امیدواریم محصولی که خریدی رو دوست داشته باشی.

با عشق، از طرف {نام کسب‌وکار}

………………………………….

{…} گرامی، سلام

از خریدتان از {نام کسب‌وکار} راضی بودید؟ اگر به کمک نیاز داشتید، حتما با ما تماس بگیرید. ما در کنارتان هستیم تا تمام سوالاتتان را رفع کنیم.

{نام کسب‌وکار}

{آدرس وب‌سایت یا شبکه‌های اجتماعی}

………………………………….

سلام به {…}

از اینکه را برای خرید انتخاب کردید، بسیار خوشحالیم. رضایت شما اولویت اصلی ما است و تلاش می‌کنیم هر بار تجربه‌ی بهتری برایتان بسازیم. از اینکه اجازه دادید در مسیر موفقیت همراهتان باشیم، سپاسگزاریم.

با آرزوی موفقیت روزافزون، {نام کسب‌وکار}

………………………………….

{…} عزیز

مبلغ … ریال دریافت شد. از پرداخت شما سپاسگزاریم.

با امید همکاری‌های بیشتر

{نام کسب‌وکار}


پیام تشکر از مشتری را از چه روش‌هایی ارسال کنیم؟

می‌توانید از این روش‌ها برای ارسال استفاده کنید:

  • پیامک
  • ایمیل
  • ربات تلگرامی
  • دایرکت اینستاگرام
  • پیام در واتس‌اپ
  • نوشتن متن در فاکتور خرید
  • یادداشت جذاب در بسته‌ی ارسال شده (مخصوص کالاهایی که به صورت فیزیکی ارسال می‌شوند)
ارسال پیام تشکر از مشتری در پاکت


آیا امکان ارسال اتوماتیک پیام تشکر با استفاده از درگاه پی‌پینگ وجود دارد؟

بله. با پی‌پینگ می‌توانید بعد از خریدهای مشتری‌هایتان، پیام اختصاصی بفرستید. اگر از درگاه پرداخت پی‌پینگ استفاده می‌کنید، می‌توانید سرویس پیام‌رسان کاوه‌نگار را به درگاه پرداخت متصل کنید تا بلافاصله بعد از پرداخت مشتری، پیام تشکر (یا هر پیام دلخواهی) به صورت اتوماتیک برای مشتری‌هایتان ارسال شود.

این قابلیت در سرویس فاکتور آنلاین پی‌پینگ هم لحاظ شده است. برای ارسال پیام تشکر بعد از پرداخت فاکتور جدید، کافی است اول فاکتور را ایجاد کنید.

ارسال پیام تشکر از مشتری به صورت اتوماتیک

سپس از بخش «اطلاعات بیشتر»، گزینه‌ی «پیام به مشتری» را فعال کنید. حالت «نمایش پس از پرداخت» را انتخاب کرده و متن دلخواهتان را در بخش 4 بنویسید. در این حالت وقتی مشتری فاکتور آنلاین را پرداخت کند، پیام تشکر بلافاصله پس از پرداخت برایش ارسال می‌شود.

باید و نبایدهای پیام تشکر از واریز مشتری

برای نوشتن پیام‌های تشکر به این نکات توجه کنید:

بایدها

  1. استفاده از لحن مناسب: از یک لحن دوستانه و صمیمی استفاده کنید تا ارتباط شخصیتان با مشتریان تقویت شود.
  2. متن کوتاه: متن را مختصر نگه دارید و روی موضوع اصلی متن متمرکز شوید.
  3. شخصی‌سازی: از اطلاعات مشتری (مثل نام و نام خانوادگی) در متن استفاده کنید تا به نظر برسد که این پیام را شخصاً برای مشتری نوشته‌اید. شخصی‌سازی تأثیر پیام را چندین برابر می‌کند.


نبایدها

  1. تبلیغ نکنید: متن تشکر نباید تبلیغی به نظر بیاید. محصول دیگری را هم تبلیغ نکنید.
  2. دیر ارسال نکنید: سرعت در ارسال پیام تشکر از اهمیت بالایی برخوردار است. نهایتاً تا یک ساعت بعد از خرید، این پیام را ارسال کنید.
  3. بیش از حد خودمانی نشوید: از اظهارات بی‌معنی یا شوخی‌هایی که ممکن است ناراحت‌کننده باشند، اجتناب کنید. موقعیت را بادقت سنجیده و با احترام به مشتریان خود برخورد کنید.


چگونه متن ایمیل، پیامک، کارت یا یادداشت تشکر از مشتری بنویسیم؟

1. مثبت فکر کنید

از بیان موضوعات سنگین یا کلماتی که موجب تداعی‌ منفی می‌شود، اجتناب کنید. مثلاً، اگر شرکت شما روزهای سختی را پشت سر می‌گذراند و خرید مشتری برای شما خیلی مهم است، بهتر است به آن اشاره نکنید. فقط روی قدردانی‌کردن از مشتری تمرکز کنید و آن‌ها را وارد جزئیات نکنید.

2. پیام را کوتاه و جذاب نگه دارید

صمیمیت و اختصار، کلید ارتباط خوب با مشتری است. پس پیام شما باید کوتاه بوده و بیش از 30 کلمه نباشد. می‌توانید ایمیل را کمی طولانی‌تر بنویسید.

3. از لحن مناسب استفاده کنید

اگر کسب‌وکارتان بزرگ و رسمی است، از لحن رسمی استفاده کنید. اگر هم کسب‌وکارتان کوچک یا خانگی است، می‌توانید از لحن‌های صمیمی استفاده کنید.

سن مشتری‌هایتان را هم در نظر بگیرید. اگر بیشتر مشتری‌هایتان کم‌سن‌وسال هستند، مانند خودشان حرف بزنید. اما یادتان باشد که پیام‌های تشکر همیشه باید با احترام همراه باشند.

4. متن خوانا و جذاب بنویسید

مطمئن شوید که متن جواب واریز پول مشتری، واضح و خوانا باشد. سعی کنید جملات خود را کوتاه نگه دارید و از واژگان پیچیده یا تکراری و خسته‌کننده اجتناب کنید.

5. خروجی نهایی را بررسی کنید

حواستان باشد که از اشتباهات رایج گرامری در متن تشکر از واریز مشتری اجتناب کنید. چنین اشتباهاتی باعث می‌شود جایگاهتان در ذهن مشتری خراب شود.

بیشتر بخوانید: چگونه از مشتری پول بگیریم؟ 12 روش دریافت پول و جلوگیری از تاخیر در پرداخت مشتری


کلام پایانی

پیام تشکر از مشتری، باعث افزایش رضایت آن‌ها می‌شود. در نتیجه مشتری‌ها احساس خوشایندی از خرید خودشان دارند و شما را به دیگران هم معرفی می‌کنند. اگر متن تشکر شما برای سفارش مشتری به‌خوبی نوشته شده باشد و زیبا به نظر برسد، حتی ممکن است مشتریان آن را در شبکه‌های اجتماعی خود نیز به اشتراک بگذارند.

ساختارها و روش‌های مختلف ارسال متن تشکر را امتحان کنید و خروجی را بررسی کنید. یادتان باشد که فقط باید از خرید مشتری قدردانی کنید و به‌هیچ‌وجه به سراغ تبلیغ محصولات یا خدماتتان نروید. هر گونه اشاره به محصولات یا سرویس‌های دیگر به‌عنوان تبلیغ، غیرحرفه‌ای تلقی می‌شود.

مطالب پیشنهادی


ارسال نظر

نام
نام خود را وارد کنید
ایمیل
ایمیل خود را وارد کنید