درگاه پرداخت اختصاصی پی‌ پینگ
پرفکت مانی چیست

پرفکت مانی چیست؟ آشنایی با یک روش امن برای مبادلات بین‌المللی

تیم محتوایی پی‌پینگ در ارز دیجیتال ۱۴۰۲/۰۶/۱۹

حالا که مباحث مرتبط با کریپتوکارنسی را تمام کردیم، برویم سراغ یک روش امن برای پرداخت‌های مالی بین‌المللی که به صورت امن و ناشناس انجام می‌شود: پرفکت مانی


پرفکت مانی چیست؟

پرفکت مانی یک سیستم پرداخت آنلاین برای تسهیل انتقال وجه بین افراد و کسب‌وکارها در مقیاس بین‌المللی است که از سال 2007 ایجاد شده است. کاربران پرفکت مانی می‌توانند تراکنش‌های خود را به‌صورت امن و ناشناس انجام دهند.

استفاده از پرفکت مانی راحت است. باید با ارائه اطلاعات شخصی (نام، آدرس ایمیل و رمز عبور)، یک حساب کاربری در وب‌سایت ایجاد کنید. پس از ایجاد حساب کاربری، می‌توانید فرایندهای واریز، برداشت و انتقال وجه را انجام دهید. مدیریت حساب، ذخیره تاریخچه تراکنش و پشتیبانی مشتریان هم از طریق همین وب‌سایت انجام می‌شوند.


مزایای پرفکت مانی برای ایرانیان

این سیستم به دلیل امنیت، حفظ حریم خصوصی و سهولت، به یک روش شناخته شده در کل دنیا تبدیل شده است. در ایران هم می‌توانید از Perfect Money برای پرداخت آنلاین استفاده کنید. در شرایط تحریم، پرفکت مانی گزینه مناسبی برای پرداخت‌های بین‌المللی در ایران است و ریسک مسدود شدن حساب پایینی هم دارد.


ثبت نام در پرفکت مانی

پرفکت مانی کاربران ایرانی را در لیست تحریم‌ها قرار نداده است و می‌توانید از این صفحه ثبت‌نام کنید. اما فرایند افتتاح و Verify کردن حساب در این سایت، به اطلاعاتی مانند آدرس محل زندگی و یک تصویر برای بررسی همخوانی اطلاعات با اطلاعات هویتی شما نیاز دارد. کشورهای انگلیسی زبان می‌‌توانند از قبوض آب و برق به این منظور استفاده کنند؛ ولی در ایران باید مدارک خود را به دارالترجمه رسمی بدهید. با این وجود باز هم احتمال رد شدن مدرک وجود دارد.

اگر به دنبال رویه‌ی آسان‌تری هستید، می‌توانید از شرکت‌های واسط ایرانی برای افتتاح حساب پرفکت مانی استفاده کنید.


ووچر پرفکت مانی چیست؟

ووچر پرفکت مانی یک کارت شارژی است که به صورت مجازی ارائه می‌شود. با این ووچر – بدون ثبت‌نام و احراز هویت در سایت پرفکت مانی – می‌توانید پرداخت‌ها و تراکنش‌هایتان را بدون نیاز به پول نقد انجام دهید و حتی در صورت اتمام مبالغ، آن را شارژ کنید. می‌شود گفت ووچر، عملکردی شبیه به کارت هدیه دارد و با هدف ساده‌سازی تراکنش‌ها ارائه می‌شود.

هر ووچر پرفکت مانی 4 مورد زیر را شامل می‌شود:

  1. کد فعالسازی 16 رقمی
  2. کد ووچر 10 رقمی
  3. تاریخ ایجاد ووچر پرفکت مانی
  4. مبلغ اعتبار کارت e-voucher 

ووچر پرفکت مانی را می‌توان بدون هیچ زحمتی در بیش از ۱۰۰ کشور در سراسر جهان استفاده کرد. این ووچر برای پرداخت هزینه، حق عضویت، خرید اینترنتی و غیره کاربرد دارد. به‌علاوه این ووچر تاریخ انقضا ندارد و لازم نیست نگران از دست رفتن پول خودتان باشید.


انواع حساب در سیستم پرداخت پرفکت مانی

این‌ها لیست حساب‌های پرفکت مانی هستند که می‌توانید استفاده کنید:

  • حساب شخصی (Personal Account): این نوع حساب اساسی‌ترین نوع حساب است که به افراد امکان می‌دهد تراکنش‌های مالی مانند سپرده، برداشت و نقل و انتقالات را انجام دهند.
  • حساب تجاری (Business Account): این نوع حساب برای مشاغل و سازمان‌ها طراحی شده است تا مشتری‌ها بتوانند پرداخت‌های خود را به‌راحتی انجام دهند.
  • حساب مرچنت (Merchant Account): این نوع حساب برای بازرگانان آنلاین و کسب‌وکارهای تجارت الکترونیکی است و امکان پرداخت در وب‌سایت یا از طریق سبد را فراهم می‌کند.
  • حساب وابسته (Affiliate Account): این نوع حساب برای افراد یا مشاغلی است که می‌خواهند پرفکت مانی را تبلیغ کنند و از ارجاعات کمیسیون دریافت کنند.
  • حساب سرمایه‌گذاری (Investor Account): این نوع حساب برای افراد یا مشاغلی است که می‌خواهند در سیستم پرفکت مانی سرمایه‌گذاری کنند و سود سپرده‌های خود را کسب کنند.
  • حساب عامل (Agent Account): این نوع حساب برای افراد یا مشاغلی است که می‌خواهند به‌عنوان نماینده پرفکت مانی عمل کنند و به سایر کاربران در تراکنش‌های خود کمک کنند.


کیف پول پرفکت مانی

پرفکت مانی کیف پول دیجیتالی خودش را هم ارائه داده است تا بتوانید دلار را به صورت ارزهای دیگر ذخیره کنید و فرایندهای خریدوفروش یورو، طلا و ارزهای دیجیتال را از طریق آن انجام دهید. برای ایجاد کیف پول، باید در پرفکت مانی حساب‌ داشته باشید. این کیف پول به‌صورت اپلیکیشن موبایلی و نسخه تحت وب در دسترس است.

پرفکت مانی برای کسانی که دوستان خود را به این پلتفرم دعوت می‌کنند، جوایزی هم در نظر گرفته است. هر چه تعداد افراد بیشتری را به این کیف پول دعوت کنید، پاداش بیشتری دریافت خواهید کرد.


مقایسه پرفکت مانی و وب مانی

وب مانی و پرفکت مانی دو سیستم‎ محبوب پرداخت آنلاین هستند و در ایران عملا به‌عنوان جایگزین ویزا و مسترکارت مطرح می‌شوند. بیایید تفاوت‌ها را با هم بررسی کنیم:

  • احراز هویت: فرایند احراز هویت در پرفکت مانی کمی سخت‌گیرانه‌تر است.
  • کارمزد: کارمزد پرفکت مانی، نسبت به وب مانی کمتر است.
  • محبوبیت: پرفکت مانی، دیرتر از وب مانی تاسیس شده، اما به محبوبیت خوبی بین کاربران رسیده است.
  • سوددهی: پرفکت مانی نرخ سود 4٪ سالانه را برای پول ذخیره شده در حساب پرداخت می‌کند.


کلام پایانی

پرفکت مانی یکی از روش‌های انتقال وجه آنلاین و بین‌المللی است که مبادله سریع، امن و ناشناس را ممکن می‌کند. یکی از مزایای اصلی پرفکت‌مانی این است که ایران را در لیست تحریم‌ها قرار نداده است و فرایند ثبت‌نام و احراز هویت را برای ایرانی‌ها ممکن می‌کند. اگر به دنبال روشی برای انتقال پول هستید، می‌توانید به جای کریپتوکارنسی‌ها از این روش استفاده کنید.


مطالب پیشنهادی


ارسال نظر

نام
نام خود را وارد کنید
ایمیل
ایمیل خود را وارد کنید