درگاه پرداخت اختصاصی پی‌ پینگ
لزوم طراحی سایت برای کسب و کار های مختلف

اهمیت و لزوم طراحی سایت

تیم محتوایی پی‌پینگ در کسب و کار ۱۴۰۱/۱۲/۲۰

 

طراحی وب‌ سایت را می توان یکی از مهمترین اقداماتی دانست که باید برای حضور برند خود در محیط آنلاین انجام دهید و خیلی مهم است این کار به درستی انجام شود. وب سایت لزوم دارد با توجه به نوع مخاطب شما طراحی شود و تجربه کاربری خوبی را ارائه دهد.

طراحی وب سایت برای کسب و کارتان و همچنین مخاطبان بالقوه آن مزیت های بی شماری دارد. بنابراین در ادامه قرار است به این موضوع بپردازیم که لزوم طراحی وب سایت چیست و چه مزایایی دارد. تا انتها همراه ما باشید.

دلایل لزوم طراحی وب سایت برای کسب و کار ها

شاید تا به حال به این موضوع آن قدر عمیق نگاه نکرده اید که واقعا بدانید طراحی وب سایت برای کسب و کارهای مختلف چه اندازه اهمیت دارد. به همین علت در ادامه 5 دلیل مهم اهمیت توجه به این موضوع را شرح می دهیم.

اولین تاثیر را ایجاد می کند

وقتی مخاطبان از وب سایت یک کسب و کار بازدید می‌ کنند، اولین تصویر ذهنی شان از آن برند شکل خواهد گرفت. آن ها با این کار حتی در ظرف چند ثانیه کسب و کار را مورد قضاوت و بررسی قرار می دهند.

به همین دلیل باید در همین چند ثانیه اول تاثیر مثبتی بر مخاطبان گذاشته شود. اگر وب سایت جذاب نباشد و قدیمی به نظر برسد، مخاطبان بلافاصله برداشت منفی از آن برند خواهند کرد. در واقع مخاطب به دلیل گیرا نبودن وب سایت ممکن است دیگر به سراغ آن نرود.

در بیان اهمیت طراحی وب سایت تنها باید به این نکته تاکید کنیم که بر نحوه درک مخاطب از برند تجاری شما تاثیر می‌گذارد. این تاثیر می تواند موجب ماندن مخاطب در صفحه و کسب اطلاعات بیشتر در مورد برند شود یا او صفحه را ترک می کند و به وب سایت رقیب شما می رود.

شما می‌توانید با طراحی وب سایت عالی مخاطبان را در صفحه خود نگه دارید و از این راه به کسب درآمد و گسترش و توسعه کسب و کار خود بپردازید.

به بهینه سازی موتورهای جستجو کمک می کند

سئو ار دلایل لزوم طراحی سایت

بسیاری از عناصر و شیوه های طراحی وب بر نحوه انتشار محتوا در وب سایت تاثیرگذار هستند که به نوبه خود بر نحوه بهینه سازی موتورهای جستجو (سئو) و به نمایش درآمدن وب سایت شما در صفحات نتایج موتورهای جستجو موثر هستند.

اگر اصول اولیه سئو در صفحه شما هنوز رعایت نشده است، پس برای نشان دادن در فهرست اولین ها در موتورهای جستجو گوگل باید سخت بجنگید. گذشته از نحوه انتشار محتوا در وب سایت، بعضی از عناصر طراحی وب می توانند مستقیما روی سئو تاثیر بگذارند.

درک طراحی وب بدون آگاهی از اصول آن دشوار است اما به بیان ساده سایت شما باید براساس اصول سئو طراحی شود. اگر در این زمینه تجربه ندارید بهترین راه برای اطمینان از شیوه های مناسب طراحی وب همکاری با گروه هایی است که در زمینه طراحی وب سایت فعالیت می کنند و می دانند باید دقیقا چه کاری انجام دهند.

مخاطب را تحت تاثیر قرار می دهد

مردم می‌ توانند تنها با بازدید از سایت شما از نحوه برخوردتان با آن ها مطلع شوند. طراحی وب سایت شما این دیدگاه را به مخاطب می دهد که تا چه اندازه برای او خود وقت می گذارید.

اگر برای طراحی وب سایت خود هیچ تلاشی نکنید، مخاطب نیز در نهایت به این موضوع پی می برد که روی کمک شما خیلی نمی تواند حساب باز کند. وب سایت در حقیقت نماینده ای از خدمات دهی به مشتری است.

اگر طراحی وب سایت شما مدرن و جذاب باشد، طبیعتا مخاطبان بیشتری به آن جذب خواهد خواهند شد و در حقیقت این پیام را به افراد جدید می دهید که همیشه از آن ها استقبال خواهید کرد.

از آن طرف اگر سایت برند شما قدیمی و غیر جذاب باشد موجب می شود کسب و کارتان خیلی بی روح و حتی دور از دسترس به نظر برسد. مردم قطعا نمی خواهند برندهایی را دنبال کنند که برایشان ارزش قائل نباشند. پس باید حداقل بتوانید تاثیر اولیه خوبی را بر جای بگذارید.

طراحی وب سایت خود را به عنوان چهره دیجیتالی کسب و کارتان در نظر بگیرید. اگر شخصی حضوری به فروشگاه شما بیاید آیا نباید با چهره ای دوستانه و روی خوش از او استقبال کرد؟ طراحی خوب وب سایت نیز همین چهره را برای مخاطب دارد و حتی موجب ترغیب مخاطبان برای پیگیری بیشتر نیز می شود.

سطح اعتماد را در مخاطبان افزایش می‌دهد

مردم به وب سایت هایی که طراحی ضعیفی دارند اعتماد نمی کنند. اگر مخاطب طراحی ضعیف وب سایت را ببیند یا اطلاعات موجود در وب سایت از نظر او قدیمی باشند، به محتواهای درون آن دیگر نمی‌ تواند اعتماد کند.

افراد امکان دارد برند شما را خیلی خوب نشناسند، زیرا یا سایت ندارید یا این سایت به قدری مبهم و بهم ریخته است که مخاطب با ورود به آن گیج می شود.

اجازه دهید فردی را در نظر بگیریم که قرار است به یک شرکت تولیدی سفارش عمده دهد. طبیعتا آن فرد باید هزینه هنگفتی را خرج کند. پس اگر طراحی وب سایت تولیدی شما اعتماد او را جلب نکند به دنبال برند دیگری برای ثبت سفارش خود خواهد رفت.

ایجاد حس اعتماد برای مخاطب خیلی مهم است تا در سایت شما بماند. وقتی بازدیدکننده برای مدت بیشتری در سایت باشد قطعا صاحب کسب و کار فرصت بیشتری برای نشان دادن خدمات خود در اختیار دارد و از این طریق می تواند به اهداف فروش خود برسد.

رقبای شما نیز سایت دارند

اگر دنبال دلیلی برای لزوم و اهمیت طراحی وب سایت می گردید باید به این نکته بسیار مهم دقت کنید: رقبای شما در حال حاضر با کمک طراحی سایت برای نشان دادن برند خود، توانستند آن را مطرح کنند.

اگر می خواهید از دور خارج نشوید و تا انتها با آن رقابت کنید باید شما نیز اقدام مشابهی را انجام دهید. علاوه بر این فقط طراحی وب سایت کافی نیست، بلکه باید از طراحی خوب و با رابط کاربری مناسب بهره ببرید تا در نهایت از دیگر رقیبان خود متمایز شوید و عملکرد بهتری نیز داشته باشید.

اگر این کار را انجام ندهید قطعا رقیبان از شما سبقت می گیرند و افراد بیشتر جذب برند آن ها خواهند شد. زیرا طراحی وب سایت آن ها با کیفیت بهتری انجام شده است.

با طراحی وب سایت به راحتی می توانید از رقیبان خود متمایز باشید. وقتی با برندهای مشابه کسب و کار خود در حال رقابت هستید، عموما خدمات یکسان با قیمت مشابه ارائه می دهید بنابراین باید دنیال چیزی باشید که برندتان را متمایز کند.

یک وب سایت با طراحی خوب فرصتی است تا کسب و کارتان ویژگی های منحصر به فرد تیمتان را به نمایش بگذارد. می توانید به خوبی با ایجاد سایت به مخاطب نشان دهید چرا باید برند شما را انتخاب کند.

ثبات ایجاد می کند

وقتی قصد دارید برند تجاری خود را بیشتر به مردم نشان دهید پس سعی می کنید برای کسب و کار خود به دنبال راهنمایی های جدید باشید. شما می خواهید مخاطبان به خوبی با نام برند شما آشنا باشند تا زمان تصمیم گیری برای خرید سریعا نام برندتان به ذهن آن ها خطور کند.

طراحی وب سایت در بستر اینترنت از این نظر اهمیت دارد که به ایجاد انسجام و هماهنگی صفحه تان کمک می کند. باید از فونت‌ ها، طرح بندی و سبک یکسان برای تمامی صفحات وب سایت بهره برد.

اگر در هر صفحه طراحی متفاوتی دارید این موضوع باعث می شود وب سایت شما غیرحرفه ای به نظر برسد. همچنین با طراحی های متفاوت مخاطب گیج می شود که چه رنگ و سبکی با برند شما مطابقت دارد و نمی تواند به راحتی شما را پیدا کند.

اگر وب سایت هماهنگی خوبی نداشته باشد، مخاطب در نهایت از این وب سایت خارج می شود و به دنبال یک سایت حرفه ای تر می گردد. با ایجاد ثبات و هماهنگی افراد بیشتر در صفحه شما خواهند ماند و با کسب و کار و فعالیت هایتان نیز طبیعتا آشناتر خواهند شد.

اگر دنبال طراحی مجدد وب سایت هستید و از این عنصر ثبات و هماهنگی در آن بهره ببرید قطعا متوجه تغییرات خواهید شد و نتایج مثبتی را دریافت خواهید کرد.

عناصر مهم در طراحی وب سایت باکیفیت

اکنون که با اهمیت و لزوم طراحی وب سایت آشنا شدید، خوب است که به دنبال عناصری باشید که در ایجاد یک طراحی با کیفیت تاثیرگذار هستند. در ادامه چند عنصر کلید برای طراحی وب را به شما معرفی می کنیم.

طراحی سایت با نویگیشن قوی

وقتی کاربران به سایت دسترسی پیدا می کنند تمایل دارند خیلی سریع و آسان به اطلاعات مدنظرشان دسترسی پیدا کنند. اگر می خواهید مخاطبان در صفحه شما باقی بمانند، باید نویگیشنی (سیستم مسیریابی) ایجاد کنید که استفاده از آن برای مخاطب آسان باشد.

مخاطب قطعا دوست ندارد برای پیدا کردن اطلاعات مدنظر خود اذیت شود. آن ها می خواهند به نویگیشن دسترسی داشته باشند و به راحتی به بخش اطلاعات مورد نظرشان هدایت شوند. و این جایی است که لزوم طراحی وب سایت خود را نشان می دهد.

اگر در این بخش از سایت ضعیف عمل کنید مخاطب صفحه را ترک می کند. چرا که به طور کلی محدوده توجه مخاطب کم است و تنها به چیزی توجه می کند که دنبال آن می گردد.

بخش نویگیشن باید ساده و قابل فهم باشد. به این صورت که عنوان های گسترده ای داشته باشد که هر کدام شامل موضوعات فرعی متعددی شوند. بنابراین مخاطب به آسانی به اطلاعات مد نظر خود دست پیدا می کند.

طراحی واکنش گرا یا ریسپانسیو

لزوم طراحی واکنش گرا سایت

با افزایش تعداد کاربران گوشی های همراه، لزوم طراحی واکنش گرا وب سایت نسبت به گذشته اهمیت بیشتری پیدا کرده است.

مخاطبان برای دسترسی به سایت از دستگاه های زیادی مانند گوشی همراه، کامپیوتر، تبلت و لپتاپ استفاده می کنند. اگر می خواهید کاربران مجددا به سایت شما سر بزنند باید مطمئن شوید سایتتان روی دستگاه های مختلف از نظر لود و نشان دادن عناصر مختلف طراحی مشکلی نخواهد داشت.

لزوم طراحی واکنش گرا  تضمین می کند که مخاطبان صرف نظر از دستگاهی که استفاده می کنند تجربه خوبی از حضور در سایت شما خواهند داشت. سایت شما روی دستگاه های با صفحات نمایش مختلف به درستی نشان داده می شود و کاربر زمان استفاده از آن با مشکلاتی مانند اسکرول کردن، استفاده از کادرهایی مانند جستجو یا نمایش نادرست تصاویر روبرو نخواهد شد.

ثبات در سبک طراحی

همان طور که قبلا نیز بیان کردیم، یکی از دلایل لزوم طراحی وب سایت ایجاد سازگاری در کل صفحات است. هماهنگی به مخاطب کمک می کند تا برند شما را به رسمیت بشناسد.

پیوستگی و ثبات در سبک طراحی به شما کمک می کند تا تصویر تجاری ثابتی در وب سایت برای مخاطب ایجاد کنید. توجه به این نکته در حقیقت اساس چگونگی ظاهر وب سایت شما است. شما باید با ایجاد یک طراح پیوسته و ثابت رنگ، قالب، تایپوگرافی و موارد دیگر را برای هر صفحه در وب سایت خود تعیین کنید.

با انجام این کار مطمئن می شوید که هر دفعه ای که طراح دیگری عنصری به سایت اضافه می کند با دیگر صفحات هماهنگی دارد. در واقع با این عنصر کار برای افراد مختلفی که روی سایت کار می کنند آسان می شود.

هنگامی که یک طراحی ثابت در سراسر وب سایت خود دارید، در نهایت یک سایت منسجم تر ایجاد می کنید. مخاطبان شما مدت زمان بیشتری در سایت شما خواهند ماند و احتمال به رسمیت شناختن نام تجاری خود را افزایش خواهید داد.

نحوه طراحی سایت وردپرسی را در بلاگ پست “آموزش طراحی سایت با وردپرس” مطالعه کنید.

تصویرهای هدفمند

شرکت ها به سرعت از عناصر بصری استفاه می کنند، زیرا در بهبود تعامل در وب سایت تاثیر مثبتی می گذارد. در حقیقت، مشتریان 10 برابر بیشتر از ارتباط گرفتن با یک متن با یک ویدیو تعامل برقرار می کنند.

در حالی که عناصر بصری برای تعامل و تجزیه متن بسیار مناسب هستند، بعضی از شرکت ها از تصاویر بیش از حد معمول استفاده می کنند. سایت های آن ها مملو از عکس و فیلم است، این موضوع باعث می شود که به مخاطب حس خوبی دست ندهد.

ممکن است فکر کنید یکپارچه سازی و فراوانی عکس ها و ویدئوها برای افزایش تعامل بسیار عالی است. اما اگر تعداد زیادی از آن ها وجود داشته باشد، ممکن است نظر مثبتی روی کاربر به جا نگذارد. چون تعداد زیاد تصاویر در صفحه خوانایی آن را مشکل می کند.

اگر می خواهید سایت موفقی داشته باشید باید بین تصاویر و متون صفحه خود تعادل ایجاد کنید. به منظور تلاش برای افزایش تعامل تا آن جایی که ممکن است عناصر بصری را به سایت اضافه نکنید.

از عناصر بصری هدفمند استفاده کنید. اگر در بخشی از متن جزئیات خدمات را ارائه داده اید ویدئویی زیر آن متن اضافه کنید که خدمات شما را بیشتر توضیح دهد. وقتی بدانید که چرا طراحی وب سایت مهم است تصمیمات بهتری در مورد سایت خود می گیرید.

لزوم طراحی سایت محتوای خوب و باکیفیت

مخاطبان شما برای به دست آوردن اطلاعات مورد نیازشان از وب سایتتان دیدن می کنند. مهم این است که وقتی اطلاعاتی را در سایت خود قرار می دهید مطمئن شوید کیفیت خوبی دارند و بی پایه و اساس نیستند.

داشتن محتوای خوب باعث می شود مخاطبان زمان بیشتری را در سایت شما بگذارنند و به نوعی با محتواهای دیگر نیز درگیر شوند. آن ها تمام اطلاعات شما را می خوانند و در مورد کسب و کار شما اطلاعات کسب می کنند. سبک نگارش شما باید با سبک وب سایتتان مطابقت داشته باشد.

محتوای سایت به اندازه طراحی اهمیت دارد، بنابراین لازم است اطلاعات ارزشمندی را که مخاطبان به آن نیاز دارند در اختیارشان قرار دهید.

سرعت لود صفحه

سرعت لود از دلایل لزوم طراحی سایت خوب

شما می توانید یک طراحی وب سایت عالی داشته باشید، اما زمانی اهمیت خود را از دست می دهد که مخاطبان نتوانند محتوای داخل آن را سریعا را مشاهده کنند.

سرعت صفحه یکی از عناصر مهم طراحی وب است که در واقع این اطمینان را می دهد صفحه شما به سرعت بارگیری می شود، در نتیجه مخاطبان شما می توانند به سرعت به اطلاعات دسترسی پیدا کنند.

مخاطبان از منتظر ماندن برای بارگذاری صفحات متنفر هستند. اگر بارگیری صفحه شما زیاد طول بکشد، آن ه صفحه را ترک خواهند کرد، به صفحه قبل که احتمالا نتایج جستجو است بر می گردند و به جای آن صفحه رقبا را انتخاب می کند.

با استفاده از Google PageSpeed ​​Insights می توانید سرعت صفحه خود را بررسی کنید. این ابزار این قابلیت را در اختیارتان قرار می دهد که ببینید سایت شما در حال حاضر چقدر سریع بارگذاری می شود و در کدام قسمت ها را می توانید از نظر سرعت سایت بهبود بخشید.

می توانید برای سرعت صفحه از خدمات یک شرکت بازاریابی دیجیتال استفاده کنید. این همکاری به شما این امکان را می دهد سرعت لود صفحات سایت خود را افزایش دهید و در همین حین روی کسب و کار اصلی خود تمرکز کنید.

طراحی وب سایت خود را به سایت سازهای حرفه ای بسپارید

با توجه به اهمیت و مزایایی که طراحی سایت برای برندتان دارد شاید به فکر اقدام برای آن افتاده باشید. گرچه باید اشاره کنیم بسیاری از افراد بودجه لازم برای سرمایه گذاری و استخدام طراح سایت نداشته باشند.

راهکار چنین مشکلی استفاده از سایت هایی به اسم «سایت ساز» است که می‌توانند با هزینه کمتر خدمات خود را در اختیار شما قرار دهند. نمونه های زیادی از آن ها وجود دارد که به عنوان مثال بین سایت سازهای خارجی می توانیم به Wix اشاره کنیم.

فرقی نمی کند چه نوع کسب و کاری دارید، شما می توانید در این سایت ها از قالب های از پیش آماده آن ها استفاده کنید یا به کمک ابزارهای ساده ای که برایتان فراهم می کنند، خودتان محیط سایتتان را سفارشی کنید.

امروزه مجموعه های زیادی در اینترنت این کار را انجام می دهند کافی است عبارت سایت ساز را جستجو کنید.

شما به راحتی می توانید تمامی بخش های وب سایت را با سلیقه خود طراحی کنید و هر چیزی که نیاز دارید به آن اضافه کنید. علاوه بر این در موتورهای جستجو گوگل جز اولین ها نمایش داده می شوید و از این طریق به مشتریان زیادی قطعا دست پیدا خواهید کرد.

اما همچنین نباید از مزایای استفاده از خدمات طراحی سایت شرکت های حرفه ای نیز غافل شوید. سایت هایی که توسط افراد حرفه ای ساخته می شود سرعت لود بالایی می توانند داشته باشند و همچنین نگران اتفاق افتادن برای سایت ساز یا مشکلات مشابه نباشید.

در هر صورت نباید فراموش کنید که برای ارتقای کسب و کار خود و افزایش جلب توجه مخاطب لازم است سایت مناسبی داشته باشید.

 

 

مطالب پیشنهادی


ارسال نظر

نام
نام خود را وارد کنید
ایمیل
ایمیل خود را وارد کنید