درگاه پرداخت اختصاصی پی‌ پینگ
در پی‌پینگ چگونه درگاه پرداخت بسازیم

در پی پینگ چگونه درگاه پرداخت بسازیم؟

تیم محتوایی پی‌پینگ در سرویس‌های پی‌پینگ ۱۴۰۱/۰۱/۲۰

تا مدت‌ها پیش زمانی که قرار بود مشتری مبلغی برای یک کسب‌وکار واریز کند، صاحب کسب‌وکار مجبور بود شماره طولانی ۱۶ رقمی روی کارت یا سایر اطلاعات بانکی خود را در اختیار او قرار دهد. فرد واریزکننده هم برای این کار باید به دستگاه‌های عابر بانک یا اپلیکیشن‌های پرداخت پول مراجعه می‌کرد. ماجرا زمانی سخت‌تر می‌شد که نیاز بود مبالغ متفاوتی از افراد مختلف دریافت شود. پی‌پینگ به عنوان راهکار جامع پرداخت کسب‌و‌کارها این امکان را به شما می‌دهد تا در کوتاه‌ترین زمان درگاه پرداخت اختصاصی خود را با بسازید و آن را با سایرین به اشتراک بگذارید. مشتریان با استفاده از یک لینک پرداخت یا QR کد به راحتی می‌توانند بدون نیاز به عضویت در پی‌پینگ یا دسترسی به اطلاعات بانکی شما و تنها با اتصال به درگاه پرداخت اینترنتی، پول را به حساب‌تان واریز کنند. اما نحوه ساخت درگاه پرداخت در پی‌پینگ چگونه است؟ با ما در این مقاله همراه باشید تا به سوالات شما در این زمینه پاسخ دهیم.

آموزش نحوه ساخت درگاه پرداخت در پی‌پینگ

برای ساختن درگاه پرداخت اختصاصی در پی‌پینگ باید مراحل زیر را طی کنید:

  1. ثبت‌نام در سایت پی‌پینگ
  2. انتخاب پنل
  3. درگاه پرداخت اختصاصی با نام و نشان شرکت

در ادامه تمامی مراحل نحوه ساخت درگاه پرداخت آنلاین در پی پینگ را به‌طور دقیق توضیح می‌دهیم.

ثبت‌نام در پی‌پینگ

برای ثبت‌نام وارد سایت پی‌پینگ شوید و روی گزینه «ثبت‌نام» کلیک کنید.

ثبت‌نام در پی‌پینگ

 

در صفحه بعد، ۴ پنل مختلف مشاهده می‌کنید که شامل پایه، استاندارد، حرفه‌ای و توافقی هستند و شما بر اساس نیازهای کسب‌وکارتان می‌توانید یکی از این ۴ پنل را انتخاب کنید.

پنل پایه، رایگان است و برای استفاده از آن نیازی به پرداخت پول ندارید. اما باید به این نکته کنید که با انتخاب این تعرفه، در صفحه‌ پرداخت شاپرک نام و نشان پی‌پینگ نمایش داده می‌شود. تعرفه پایه برای کسب‌وکارهای کوچک و نوپا مناسب است.

تعرفه‌ها

روند ثبت‌نام در تعرفه‌های مختلف یکسان است و تفاوتی ندارد.

پس از کلیک روی هر تعرفه، وارد صفحه «ثبت‌نام در پی‌پینگ» می‌شوید. اگر کسب‌وکارتان را به‌صورت رسمی ثبت کرده‌اید، باید نوع حساب را حقوقی انتخاب کنید.

پس از انتخاب و وارد کردن یک نام کاربری مناسب و کلمه عبور، باید شماره تلفن همراه و شناسه ملی شرکت را وارد کنید. دقت داشته باشید مالکیت خط شماره موبایل ثبت‌شده حتما با اطلاعات فردی وارد شده در سایت منطبق باشد. حالا می‌توانید روی دکمه «ثبت‌نام» کلیک کنید. در این مرحله یک کد تایید برای تلفن همراه شما ارسال می‌شود که پس از وارد کردن آن می‌توانید روی دکمه «ثبت» کلیک کنید.

در این مرحله پروفایل شما ساخته شده است. برای اینکه حساب کاربری شما به تایید کارشناسان پی‌پینگ برسد باید اطلاعات فردی، اطلاعات محلی، اطلاعات کسب‌وکار و اطلاعات بانکی خود را وارد کنید تا پروفایل‌تان تکمیل شود. این اطلاعات نزد پی‌پینگ محفوظ می‌ماند و پرداخت‌کنندگان شما نمی‌توانند به آن‌ها دسترسی داشته باشند.

تکمیل‌کردن بخش اطلاعات

در بخش اطلاعات فردی باید نام، نام‌خانوادگی، نام پدر، کد ملی، شماره شناسنامه، ایمیل، تاریخ تولد و شماره موبایل‌تان را وارد کرده و عکس کارت ملی و شناسنامه خود را بارگذاری کنید.

برای تکمیل اطلاعات محلی نیاز به وارد کردن نام استان، شهر، آدرس، کدپستی و تلفن ثابت دارید. برای اینکه ترمینال توسط شاپرک تایید شود، باید کدپستی و شماره تلفن ثابت شما همخوانی داشته باشد و دقیقا برابر با اطلاعات وارد شده در سامانه مالیاتی باشد.

در بخش اطلاعات کسب‌وکار باید نام کسب‌وکار، آدرس سایت، توضیحات کسب‌وکار و کد مالیاتی شرکت خود را وارد کنید. «نام کسب‌وکار» همان نامی است که پرداخت‌کننده در زمان پرداخت آن نام را مشاهده می‌کند.

پیشنهاد برای مطالعه بیشتر:

آموزش مرحله به مرحله دریافت کد رهگیری مالیات

برای فعال شدن درگاه پرداخت توسط سامانه شاپرک، باید اطلاعات هویتی و آدرس وب‌سایت شما برابر با اطلاعات وارد شده هنگام دریافت نماد اعتماد الکترونیکی باشد. با توجه به ابلاغیه جدید بانک مرکزی و شاپرک، امکان دریافت درگاه پرداخت برای پذیرنده جدید که نماد اعتماد الکترونیکی ندارد امکان‌پذیر نخواهد بود.

توضیحات کسب‌وکار هم الزامی است و باید حتما درباره حوزه فعالیت خود چیزی بنویسید.

اگر کسب‌وکارتان را به‌طور رسمی ثبت کرده‌اید، لطفا گزینه آن را فعال کرده و شناسه ملی، شماره و تاریخ ثبت و همچنین کد اقتصادی را وارد کنید. با تکمیل این قسمت، ترمینال شما به‌صورت حقوقی ثبت می‌شود.

در بخش اطلاعات بانکی هم باید شماره شبای خود را وارد کنید. موجودی حساب کاربری شما به همین شماره واریز می‌شود. مشخصات بانکی و شماره شبا باید با مشخصات فردی شما یکسان باشد و نمی‌توانید از اطلاعات بانکی فرد دیگری استفاده کنید. اگر به‌صورت حقوقی ثبت‌نام کرده‌اید، حتما باید شماره شبای شرکت خود را وارد کنید.

پس از انجام مراحل بالا و تکمیل اطلاعات، مراحل ثبت‌نام شما به پایان می‌رسد. در این مرحله، اطلاعات شما توسط کارشناسان پشتیبانی پی‌پینگ بررسی می‌شود و درصورت تکمیل بودن اطلاعات، درخواست ترمینال اختصاصی برای شما به سامانه شاپرک ارسال خواهد شد. این کار حداکثر ۱۲ ساعت زمان می‌برد و به محض دریافت پیام مبنی بر تایید ترمینال می‌توانید از درگاه پرداخت خود استفاده کنید.

چگونه پنل خود را ارتقا دهیم؟

پیش‌تر توضیح دادیم که در صورت استفاده از تعرفه پایه، امکان نمایش نام شرکت شما وجود ندارد و در صفحه‌ پرداخت شاپرک، نام و نشان پی‌پینگ نمایش داده می‌شود. در صورتی که تمایل دارید نام شرکت‌تان به کاربران نمایش داده شود، می‌توانید از ارتقا پنل استفاده کنید و تعرفه خود را تغییر دهید.

برای انجام این کار به داشبورد شخصی خود وارد و از منوی «حساب کاربری»، وارد بخش «تعرفه‌ها» شوید. سپس تعرفه مورد نظر خود را انتخاب کرده و بر روی گزینه «ارتقا به این پنل» کلیک کنید.

درگاه پرداخت اختصاصی با نام و نشان شرکت

پس از اینکه پنل خود را به یکی از تعرفه‌های استاندارد، حرفه‌ای و توافقی ارتقا دادید، امکان نمایش نام و نشان شرکت در صفحه پرداخت برای شما امکان‌پذیر می‌شود.

نحوه ساخت درگاه پرداخت با نام و نشان شرکت

در سمت چپ تصویر بالا سه مولفه‌ «لوگو»، «نام پذیرنده» و «سایت پذیرنده» را مشاهده می‌کنید که به نام کسب‌وکار پذیرنده ثبت و شخصی‌سازی شده است. برای فعال شدن این امکان، فقط کافی‌ است «لوگو»، «آدرس سایت» و «نام فروشگاه» خود را برای پی‌پینگ ارسال کنید. سایر فرآیندها توسط پی‌پینگ انجام می‌شود و در صفحه شاپرک تنظیم خواهد شد.

به همین سادگی می‌توان در کمتر از یک روز درگاه پرداخت اختصاصی ساخت، در زمان‌تان صرفه‌جویی کنید و حرفه‌ای‌تر باشید.

مطالب پیشنهادی


ارسال نظر

نام
نام خود را وارد کنید
ایمیل
ایمیل خود را وارد کنید