درگاه پرداخت اختصاصی پی‌ پینگ
پرداخت بدهی

چه کنیم تا بتوانیم پرداخت بدهی هایمان را به موقع انجام دهیم؟

تیم محتوایی پی‌پینگ در راهکارها ۱۴۰۱/۰۶/۲۹

نداشتن پول کافی برای پرداخت بدهی اقساط مشکلی‌ست که ممکن است هر کدام از ما با آن روبرو شویم. زندگی پر از فراز و نشیب است، با این وجود ما انسانیم! با خودتان نجنگید و از خودتان ناامید نشوید. با خود عهد ببندید که تغییری مفید انجام دهید.

اگر چیزی را تغییر ندهید شرایط به همان حال باقی خواهد ماند. اگر از لحاظ مالی در شرایط مطلوبی نیستید و نمی‌توانید اقساطتان را به موقع پرداخت کنید راهکارهای زیر به شما کمک خواهد کرد تا به بهترین شکل بتوانید موقعیت را مدیریت کنید:

از حقیقت فرار نکنید

اولین و مهمترین پیشنهاد پی‌پینگ به شما این است که از حقیقت فرار نکنید می‌دانید چرا نمی‌توانید اقساط را بپردازید؟ ولخرجی کرده‌اید؟ در شرایط اضطراری قرار داشته‌اید؟ از حقیقت فرار نکنید، سرتان را بالا بگیرید و مشکلات را رفع کنید. روبرو نشدن با نابسامانی‌های مالی می‌تواند برای شما در آینده نزدیک کارمزد بیشتر، بهره بیشتر یا حتی خدشه‌دار کردن اعتبارتان را به همراه داشته باشد.

نپرداختن اقساط فقط اوضاع را بدتر می‌کند، همین الان تصمیم بگیرید که شرایط را بهتر کنید. ممکن است متوجه شده باشید شرایط آنقدرها هم که فکر می‌کردید نابسامان نیست و گزینه‌های بیشتری برای تغییر وجود دارد. مومنتوم (تکانه یا اندازه حرکت) مالیتان را عوض کنید حال که آمادگی رویارویی با واقعیت‌ها را دارید لیستی از تمام بدهی‌ها و اقساطتان آماده کنید.

صورتحساب بانکی را آماده کنید

صورتحساب بانکی (یا نرم افزار حسابداری) خود را آماده کنید و تمام پرداخت‌ها، واریزی‌ها و تراکنش‌های مالی خود را مجدد بررسی کنید. بعد از خود بپرسید چرا در این شرایط سخت مالی قرار گرفته‌اید. معمولا دو جواب وجود دارد: زیاد خرج می‌کنید درآمدتان کافی نیست اگر مشکل خرج کردن زیادی است به دنبال راهی باشید که کمتر هزینه کنید. به دنبال راه‌های خلاقانه برای بدست آوردن چیزهای مورد نیازتان ولی با هزینه کمتر باشید. مثلاً به جای استفاده از خودروی شخصی از اتوبوس یا مترو استفاده کنید.

اگر تا آنجا که می‌توانسته‌اید هزینه‌ها را پایین آورده‌اید، به دنبال راهی باشید که با استفاده از مهارت هایتان پول بیشتری کسب کنید. مثلا این هفته چیکار کنم که یکم بیشتر پول دربیارم؟ مثلا لوازمی که دیگر لازم ندارید در فروشگاههای لوازم دست دوم بفروشید.

کمک بگیرید

اگر دوستانتان برای کاری نیاز به کمک دارند می‌توانید آخر هفته یا در زمان بیکاری به آنها کمک کنید. ممکن است چند هفته یا چند ماه زمان ببرد تا دوباره بودجه اضافه‌تر و هزینه‌ها کمتر شود. صبور باشید و بدانید شرایط خوبی در انتظارتان است.

بدهی‌هایتان را بر اساس اهمیت اولویت بندی کنید اگر مراحل اول و دوم را انجام داده‌اید ولی هنوز پول کافی برای پرداخت تمام بدهی‌هایتان را ندارید زمان آن رسیده که بدهی هایتان را بر اساس اهمیت آنها اولویت‌بندی کنید. به عنوان مثال پرداخت قبوض از اولویت بیشتری برخوردار است یا اجاره ماه جاری منزل یا مغازه ؟ بعد براساس اولویت پرداخت‌های خودتان را انجام دهید. کمک گرفتن از شیوه‌های نوین پرداخت هم می‌‌تواند دراین زمینه مفید باشد.

 

مطالب پیشنهادی


ارسال نظر

نام
نام خود را وارد کنید
ایمیل
ایمیل خود را وارد کنید