درگاه پرداخت اختصاصی پی‌ پینگ
تبدیل http به https

چگونه وب‌سایت خود را از HTTP به HTTPS ارتقا دهیم؟ فرآیند ۴ قدمی تبدیل HTTP به HTTPS

تیم محتوایی پی‌پینگ در سایر ۱۴۰۲/۰۹/۲۹

آیا تا به حال دقت کرده‌اید که چرا آدرس برخی وب‌سایت‌ها با HTTP و برخی دیگر با HTTPS شروع می‌شوند؟ آیا این دو با یکدیگر تفاوتی دارند؟ هنگام ارتقا وب سایت به https چه نکاتی را باید رعایت کنیم؟ آیا به بالابردن امنیت سایت خود توجه داشته‌اید ؟
تبدیل پروتکل HTTP به HTTPS یکی از مهم ترین اقدامات دارندگان وب‌سایت به شمار می‌رود، که باعث بالا رفتن سطح امنیت وب سایت شما می شود و رتبه سایت شما را بهبود می بخشد و با انجام این مورد وب سایت شما، رتبه بندی بهتری در گوگل خواهد داشت. علاوه براین، اعتماد کاربران هنگام استفاده از خدمات وبسایت شما افزایش می‌یابد. در این مقاله می آموزید که چگونه طی ۴ فرآیند وب ‌سایت امنیت وب سایت خود را افزایش دهید.

۱. دریافت گواهینامه SSL

سایت های دارای گواهینامه ssl به صورت https نمایش داده می شوند.
secure sockets layer که به اختصار SSL نامیده می‌شود؛ یک پروتکل امنیتی میان سرور و کاربر می باشد. در اغلب سایت های دارای SSL نیاز به وارد کردن اطلاعات شخصی و حساس می ‌باشد. با استفاده از این پروتکل می‌توان اطلاعات شخصی و محرمانه را به صورت ایمن حفظ و نگهداری کرد.
مناسب ترین روش خرید گواهینامه SSL مستقیما از سرویس میزبانی ابری خودتان می‌باشد؛ تا هم از نصب و هم از پیاده سازی صحیح آن روی سرور مطمئن شوید.

۲. نصب گواهینامه SSL روی هاست

در این مرحله شما می‌توانید به تنهایی برای نصب گواهینامه SSL خود اقدام کنید و یا نصب گواهینامه SSL را به شرکت ارائه دهنده HOST خود بسپارید.

۳. اطمینان از تغییر لینک­های داخلی به HTTPS

لینک داخلی یا Internal link یکی از ارکان مهم در سئو محسوب می‌شود. فرآیند لینک دهی داخلی، لینکی است که به صفحه دیگری از همان سایت مرتبط می شود. اگر در وب‌سایت خود از لینک داخلی استفاده کرده‌اید؛ هنگام تغییر وب‌سایت خود به HTTPS دقت کنید که تمام لینک‌های داخلی وب‌سایت شما HTTPS URL صحیح را داشته باشند. در صورتی که لینک‌ها ترکیبی از HTTP و HTTPS باشد، می‌تواند روی SEO تاثیر منفی بگذارد و ممکن است سبب شود که برخی صفحات و Feature‌ها به درستی عمل نکنند.

۴. برای آگاه سازی موتورهای جستجو 301 REDIRECTS تنظیم کنید.

لازم به ذکر است که مهم‌ترین بخش تبدیل HTTP به HTTPS، انتقال دامنه یا به عبارت دیگر ریدایرکت HTTP به HTTPS با کد ۳۰۱ می‌باشد. با استفاده از یک پلاگین CMS، (مانندReally Simple SSL برای وردپرس) می‌توانید به صورت خودکار تمام ترافیک سرور را به پروتکل های جدید و امن HTTPS، ریدایرکت کنید. وب‌سایت‌هایی که از CMS استفاده نمی‌کنند باید به صورت دستی بروزرسانی شوند. ریدایرکت های 301 موتورهای جستجو را از تغییرات صورت گرفته در سایت شما آگاه می کند تا آنها سایت شما رو با پروتکل جدید index کنند. کاربرانی که قبلا آدرس وب‌سایت شما را با پروتکل ناامن قبلی bookmark کرده‌اند حالا به URL مناسب هدایت می‌شوند.
علاوه بر ارائه امنیت سرور به مرورگر، فعالسازی و پیاده سازی گواهی­نامه SSL رنکینگ ارگانیک را بهبود می‌بخشد، اعتماد می‌سازد و نرخ تبدیل را افزایش می‌دهد.

مطالب پیشنهادی


ارسال نظر

نام
نام خود را وارد کنید
ایمیل
ایمیل خود را وارد کنید