درگاه پرداخت اختصاصی پی‌ پینگ
راهنمای دریافت اینماد (نماد اعتماد الکترونیک)

راهنمای ثبت‌نام و گرفتن اینماد (نماد اعتماد الکترونیک) برای سایت

تیم محتوایی پی‌پینگ در کسب و کار ۱۴۰۲/۱۱/۰۸

چگونه برای سایت خود اینماد بگیریم؟ یکی از اصلی‌ترین نگرانی‌های کاربرانی که برای دریافت درگاه پرداخت پی‌پینگ اقدام می‌کنند، پروسه‌های سخت اینماد است. همین موضوع باعث شد تا راهنمای مرحله به مرحله اخذ نماد اعتماد الکترونیکی را برایتان آماده کنیم.

تصمیم داریم در این مطلب از مرحله‌ی ثبت‌نام در سایت تا گرفتن اینماد را مرحله به مرحله توضیح دهیم.


مرحله اول: ثبت نام در سایت

ابتدا روی این لینک کلیک کنید تا وارد صفحه‌ی زیر شوید. سپس روی دکمه‌ی «ورود» در بالای صفحه کلیک کنید.

نحوه ثبت نام اینماد

حالا به صفحه‌ی زیر منتقل می‌شوید. اگر قبلا در این سامانه ثبت‌نام کرده‌اید، می‌توانید اطلاعات ورودتان را بزنید و در غیر این صورت، روی گزینه ثبت‌نام کلیک کنید.

ثبت نام در سایت اینماد

در صفحه‌ی بعدی، شماره موبایل و کد ملی‌تان را وارد کنید و بعد نوشتن رمز امنیتی، گزینه‌ی «مرحله بعد» را بزنید.

چگونه برای سایت خود اینماد بگیریم؟

توجه: شماره تلفن وارد شده باید با کد ملی شما تطابق داشته باشد. یعنی باید شماره‌ای را وارد کنید که متعلق به خود شما (مالک وب‌سایت) باشد.

در این مرحله وارد صفحه‌ی زیر می‌شوید و یک کد احراز هویت برایتان پیامک می‌شود. (اگر کد را دریافت نکردید، می‌توانید به صفحه قبل برگشته و دوباره درخواست بزنید و یا شماره تلفن را تغییر دهید.)

حالا یک رمز عبور (شامل حروف انگلیسی، اعداد و علائم) برای حساب کاربری‌تان در وب‌سایت اینماد انتخاب کنید؛ کد احراز پیامک شده را وارد کرده و تاریخ تولد خودتان را بنویسید.

توجه: تمامی اطلاعاتی که وب‌سایت اینماد وارد می‌کنید، باید با کد ملی شما تطابق داشته باشد. در این مرحله هم باید تاریخ تولد شناسنامه‌ای خودتان را وارد کنید.

گزینه «ثبت نهایی» را بزنید تا مجدد به صفحه‌ی ورود منتقل شوید.

راهنمای گرفتن اینماد

تلفن همراه و رمز عبوری که در مرحله قبل انتخاب کردید و کد امنیتی را بزنید و گزینه «ورود» را انتخاب کنید.

توجه: اگر رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید، می‌توانید از بخش بالایی گزینه «ورود با رمز یکبار مصرف» را انتخاب کنید. در این حالت رمز ورود برایتان پیامک می‌شود.

فرایندی که در بالا گفته شد، برای ثبت‌نام افراد حقیقی است. اگر می‌خواهید برای یک شرکت (فرد حقوقی) اینماد بگیرید، باید از سامانه امتا (احراز مشتریان تجارت الکترونیک) اقدام کنید. مدیرعامل باید وارد حساب شرکت در سامانه شده و سپس از طریق منوی سامانه امتا گزینه ثبت‌نام اینماد را انتخاب کند.

توجه: اطلاعاتی که برای دریافت اینماد ثبت می‌کنید، باید با اطلاعات ارائه شده در سامانه مالیاتی و درگاه پرداخت یکسان باشد. مثلا نمی‌توانید کد مالیاتی‌تان را برای شخص حقوقی بگیرید و بعد اینماد را برای شخص حقیقی فعال کنید. چون در نهایت این مغایرت اطلاعاتی باعث عدم فعال‌سازی یا مسدود شدن درگاه پرداخت شما می‌شود.


مرحله دوم: ورود به سایت و ثبت‌نام اینماد

حالا که مرحله ثبت‌نام تمام شد، وارد مرحله درخواست اینماد می‌شویم. در صفحه‌ی زیر، از بخش نماد اعتماد الکترونیک، گزینه ورود را انتخاب کنید.

ثبت درخواست اینماد

با کلیک روی گزینه «ورود»، به پنل کاربری خودتان منتقل می‌شوید (البته باید کمی صبر کنید). از منوی سمت راست داشبورد (تصویر زیر)، گزینه‌ی «عملیات پایه» و سپس «مدیریت کسب‌وکار» را انتخاب کنید.

سپس گزینه‌ی «کسب‌وکار جدید» را بزنید.

فرایند اخذ نماد اعتماد الکترونیک

برای تعریف کسب‌وکار جدید. وارد صفحه‌ی زیر می‌شوید. برای ثبت‌نام و دریافت اینماد برای سایت باید 8 مرحله را طی کنید.


1. اطلاعات هویتی

در مرحله اول باید اطلاعات هویتی خودتان را چک کنید. این اطلاعات بر اساس کد ملی شما بازخوانی شده‌اند و نیازی به ثبت مجدد نیست. اما اگر مغایرتی در اطلاعات هست (که معمولا خیلی کم پیش می‌آید)، می‌توانید آن را اصلاح کنید.

اطلاعات را بررسی کنید و سمت گزینه «مرحله بعد» را بزنید تا به مرحله بعد اخذ نماد اعتماد الکترونیکی بروید.


2. اطلاعات کسب‌وکار

راهنمای دریافت اینماد برای فروشگاه اینترنتی

در بخش اول باید انتخاب کنید که چه نوع اینمادی می‌خواهید.

  • اگر فرایند فروش را از طریق وب‌سایت انجام نمی‌دهید، گزینه «بدون فرایند فروش اینترنتی (اینماد بدون درگاه پرداخت)» را انتخاب کنید. در این حالت اینماد می‌گیرید ولی نمی‌توانید برای وب‌سایتتان درگاه پرداخت بسازید. کسب‌وکارهایی که از وب‌سایت خودشان به‌عنوان یک کاتالوگ آنلاین استفاده می‌کنند، می‌توانند این نوع از اینماد را دریافت کنند.
  • گزینه «کسب‌وکار خرد (اینماد بدون ستاره)» در کمتر از یک ساعت فعال می‌شود. اینماد صفر ستاره برای تسهیل فرایند ثبت‌نام اینماد ایجاد شده است. به‌علاوه کسب‌وکارهایی که گردش مالی کمتر از 100 میلیون تومان دارند، می‌توانند از این اینماد استفاده کنند.
  • اگر دو گزینه بالا برای شما صدق نمی‌کند، گزینه‌ی «هیچکدام (اینماد معمولی)» را انتخاب کنید. در این حالت باید پروسه دریافت اینماد را کامل طی کنید و اینماد یک ستاره بگیرید که فعال‌سازی آن 7 الی 14 روز طول می‌کشد.

اگر می‌خواهید خیلی سریع اینماد بگیرید، گزینه اینماد بدون ستاره را انتخاب کنید. بعد از دریافت اینماد بدون ستاره، می‌توانید آن را به اینماد ستاره‌دار ارتقا دهید.


بعد از انتخاب نوع اینماد، باید آدرس دامنه وب‌سایت خودتان را وارد کنید. منظور از آدرس دامنه، یک عبارت انگلیسی است که با www. شروع می‌شود؛ مثل www.payping.ir.

در بخش سوم هم نام کسب‌وکار را به فارسی و انگلیسی وارد کنید و سپس دکمه «مرحله بعد» را بزنید.


3. دسترسی فنی

وقتی دکمه‌ی «مرحله بعد» را می‌زنید، اینماد وب‌سایت شما را بررسی می‌کند و مطمئن می‌شود چنین وب‌سایتی وجود دارد و فعالیت می‌کند. حالا در مرحله بعد، باید اثبات کنید که شما صاحب این کسب‌وکار و وب‌سایت هستید. در واقع این کار برای جلوگیری از کلاهبرداری و تقلب در گرفتن اینماد انجام می‌شود.

همانطور که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید، چهار روش برای این کار وجود دارد که باید یکی را انتخاب کنید.

تایید هویت در گرفتن اینماد
  1. ارسال کد به ایمیل دامنه: وقتی وب‌سایت می‌سازید، یک ایمیل Info هم برای آن دریافت می‌کنید (یا باید خودتان بسازید). مثلا اگر آدرس وب‌سایت www.payping.ir باشد، آدرس ایمیل info@payping.ir خواهد بود. با انتخاب این گزینه، یک کد تایید برایتان ایمیل می‌شود و کافی است کد را در جای خالی وارد کنید و گزینه‌ی «تایید کد» و سپس «مرحله بعد» را بزنید.
  2. بارگذاری فایل در سرور: یک فایل خالی با نامی که اینماد به شما می‌گوید در سرور وب‌سایت آپلود کنید. وقتی گزینه «تایید بارگذاری» را بزنید، اینماد وجود فایل در هاست شما را بررسی می‌کند.
  3. افزودن متاتگ در صفحه اصلی: در صفحه اصلی وب‌سایت (مثل www.payping.ir) یک متاتگ با ویژگی‌هایی که در سایت نوشته شده ایجاد کنید و سپس گزینه «تایید متاتگ» را بزنید.
  4. تغییر عنوان صفحه: عبارتی که در پنل اینماد نوشته را به صورت موقف به بخش عنوان صفحه اصلی اضافه کنید. سپس گزینه «تایید عنوان» را بزنید. بعد از تایید عنوان می‌توانید عنوان را به حالت قبلی برگردانید.

اگر تخصص فنی ندارید، بهترین حالت این است که از گزینه 1 یا 4 استفاده کنید.


4. قانون‌مندی کسب‌وکار

در این مرحله باید حوزه فعالیت و نوع فروش خودتان را مشخص کنید. می‌توانید از جستجوی واژه‌های اصلی و مرتبط با کسب‌وکار (مثل «پوشاک»، «دیجیتال»، «قطعات جانبی» و غیره) برای پیدا کردن حوزه کاری‌تان استفاده کنید.

بعد باید نوع فروش خودتان را از بین سه حالت زیر انتخاب کنید:

  • فروش مستقیم (غیر سکویی): اگر کالا و خدمات خودتان را می‌فروشید، باید این گزینه را انتخاب کنید. مثلا فروشگاه اینستاگرامی که محصولاتش را در وب‌سایت می‌فروشد، جز این دسته قرار می‌گیرد.
  • فروش غیرمستقیم (سکویی): اگر وب‌سایتی دارید که دیگران می‌توانند محصولاتشان را در آن بفروشند، باید این گزینه را انتخاب کنید. مثلا وب‌سایت ترب جز این دسته قرار می‌گیرد.
  • فروش مستقیم و غیرمستقیم (ترکیبی): وب‌سایتی مثل دیجی‌کالا که هم محصولات خودش را می‌فروشد و هم دیگران می‌توانند محصولاتشان را در آن بفروشند، در این دسته قرار می‌گیرد.


5. اطلاعات تماس

در این مرحله باید اطلاعات تماس و موقعیت مکانی کسب‌وکارتان را اعلام کنید. این مراحل به ترتیب زیر انجام می‌شوند:

  1. احراز ایمیل: نشانی ایمیل خودتان را وارد کنید و گزینه «ثبت» را بزنید. یک کد برایتان ایمیل می‌شود. کد را در بخش «شناسه احراز ایمیل وارد کنید» و گزینه «احراز پست الکترونیکی» را بزنید.
  2. احراز تلفن ثابت: شماره تلفن ثابت (با کد شهر) را وارد کرده و گزینه «ثبت» را بزنید. وب‌سایت یک کد (شناسه احراز) به شما نشان می‌دهد. سپس با همان شماره‌ای که کمی قبل در سایت اینماد ثبت کردید، با شماره 02154604000 تماس بگیرید. داخلی 1 را بگیرید و وقتی از شما خواسته شد، شناسه احراز را وارد کنید.
  3. احراز نشانی: کد پستی را وارد کرده و گزینه «ثبت» را بزنید. سپس نشانی مربوط به آن کد پستی به شما نمایش داده می‌شود. (اگر نشانی درست نبود، آن را اصلاح کنید.) در نهایت گزینه «درخواست شناسه یکتای احراز نشانی» را بزنید. فرایند احراز نشانی به این صورت است که اینماد بسته‌ای را به آدرس شما ارسال می‌کند که یک شناسه یکتا در آن نوشته شده است و شما باید بعد از دریافت بسته، کد را در سایت اینماد وارد کنید. برای ارسال پستی این کد باید هزینه‌ای کمتر از 20 هزار تومان بپردازید که در همین مرحله با انتقال به درگاه پرداخت از شما گرفته می‌شود.
  4. اطلاعات تکمیلی: ساعت‌های فعالیت کسب‌وکار خودتان را وارد کنید.

توجه: احراز نشانی در فرایند دریافت اینماد صفر ستاره انجام نمی‌شود و فقط مربوط به اینماد یک ستاره و بالاتر است. بسته‌ی پستی هم معمولا کمتر از یک هفته به دستتان می‌رسد و می‌توانید مراحل را ادامه دهید.


6. تعهدنامه

توافق‌نامه را با دقت بخوانید و تیک انتهای صفحه را بزنید. سپس گزینه «مرحله بعد» را بزنید.


7. پرداخت تعرفه

اینماد یک ستاره به مدت 2 سال صادر می‌شود و برای این مدت باید مبلغ 175.000 تومان را پرداخت کنید.

اینماد صفر ستاره هم دو ساله است. مبلغ 50.000 تومان در سال اول و مبلغ 125.000 تومان در سال دوم دریافت می‌شود.


8. دسترسی‌ها

فرایند ثبت‌نام شما تمام شد. در این مرحله اینماد تمامی اطلاعات شما را بررسی کرده و در نهایت اینماد شما فعال می‌شود. لینک اینماد هم در پروفایل هست تا در سایت خودتان بگذارید. بیشتر سایت‌ها این کد را در صفحه‌ی «درباره ما» می‌گذارند و بعد عکسش را به فوتر اضافه کرده و به صفحه‌ی کسب‌وکارشان در وب‌سایت اینماد لینک می‌کنند.

این هم از این. پروسه دریافت اینماد انجام شد و می‌توانید برای دریافت درگاه پرداخت درخواست دهید.


سوالات متداول

مدت زمان فعال‌سازی اینماد چقدر است؟ چقدر طول می‌کشد تا اینماد من فعال شود؟

اینماد صفر ستاره در کمتر از یک ساعت فعال می‌شود و اینماد یک ستاره هم بین 7 الی 14 روز

هزینه گرفتن اینماد چقدر است؟

در مجموع 17.000 تومان بابت ارسال مرسوله پستی و 175.000 تومان بابت ارائه خدمات اینماد پرداخت می‌کنید. این مبلغ برای دو سال است.

تاریخ انقضای اینماد چقدر است؟

دو سال بعد از فعال شدن اینماد

فروش اینترنتی ندارم، می‌توانم اینماد بگیرم؟

خیر. اینماد فقط برای وب‌سایت‌هایی است که به صورت اینترنتی می‌فروشند و حداقل یک محصول قابل فروش دارند.

آیا می‌توانم از اطلاعات شخص دیگری برای گرفتن اینماد استفاده کنم؟

خیر. اطلاعات صاحب کسب‌وکار باید با اطلاعات درخواست‌کننده‌ی اینماد (و حتی اطلاعات کد مالیاتی) یکسان باشد.

چه مدارکی برای گرفتن اینماد نیاز هستند؟

نیازی به آپلود مدارک نیست. فقط باید کد ملی، اطلاعات وب‌سایت، اطلاعات تماس و موقعیت مکانی را وارد کنید.

چطور می‌توانم اینماد را لغو کنم؟

برای لغو اینماد باید درخواست ابطال را همراه با علت درخواست،‌ نام صاحب امتیاز اینماد و امضا، آدرس دامنه، شناسه کاربری، کپی کارت ملی یا صفحه اول شناسنامه را به شماره‌ی 02188968072 فکس کنید.


مطالب پیشنهادی


ارسال نظر

نام
نام خود را وارد کنید
ایمیل
ایمیل خود را وارد کنید