درگاه پرداخت اختصاصی پی‌ پینگ
درگاه پرداخت بدون اینماد

دریافت درگاه پرداخت بدون اینماد ممکن است؟

سارا رنجبران در درگاه پرداخت ۱۴۰۲/۱۱/۰۸

یکی از موانع اصلی برای دریافت درگاه پرداخت اینترنتی، مشکل نداشتن اینماد است. برخی از فروشگاه‌های اینترنتی به دلیل بعضی از محدودیت‌ها امکان دریافت اینماد را ندارند. مثلا کسب‌وکارهایی که سایت ندارند و از طریق اینستاگرام می‌فروشند، نمی‌توانند اینماد بگیرند.

ولی آیا راه‌حلی برای این موضوع وجود دارد؟ بله

اگر سایت یا اینماد نداشته باشید هم می‌توانید درگاه پرداخت بگیرید. البته این فرایند از طریق درگاه‌های بانکی ممکن نیست و فقط پرداختیارها می‌توانند روش جایگزین را به کاربرهایشان ارائه کنند. در ادامه‌ی مطلب، این موضوع را مفصل بررسی می‌کنیم تا پاسخ تمام سوال‌هایتان را دریافت کنید.


اینماد چه کاربردی برای فعال‌سازی درگاه دارد؟

همانطور که در مطلب «اینماد چیست» گفتیم، نماد اعتماد الکترونیک ابزاری است که از سمت دولت برای احراز هویت و تعیین صلاحیت کسب‌وکارهای اینترنتی ایجاد شده است.

قبلا کسب‌وکارها می‌توانستند بدون داشتن اینماد فعالیت کنند و درگاه پرداخت بگیرند، اما از سال 1400 داشتن اینماد معتبر، یکی از معیارهای اصلی دریافت درگاه پرداخت اینترنتی است. دلیلش هم شکایت‌ها و کلاهبرداری‌هایی است که برخی از افراد انجام داده‌اند. در فرایند دریافت اینماد، کسب‌وکار مجبور است اطلاعاتی مثل شماره تماس، آدرس و غیره را وارد کند و این اطلاعات بررسی و احراز می‌شوند، به همین دلیل احتمال کلاهبرداری تا حدی کمتر می‌شود. به‌علاوه وب‌سایت اینماد امکان ثبت شکایت را هم ممکن می‌کند. بیایید این موضوع را با یک مثال بررسی کنیم:


مثلا اگر روی اینماد دیجی‌کالا کلیک کنید، وارد صفحه‌ای در سایت نماد تجارت الکترونیک می‌شوید که اطلاعات کسب‌وکار را نشان می‌دهد.


اگر کمی در صفحه پایین‌تر بیایید، اطلاعات مکانی کسب‌وکار را هم مشاهده می‌کنید.

چرا نمی‌شود بدون درگاه پرداخت اینماد گرفت؟


به‌علاوه می‌توانید فرایند ثبت شکایت در خدمات‌رسانی کسب‌وکار را هم از طریق همین صفحه انجام دهید.

چرا دریافت اینماد برای درگاه پرداخت ضروری است؟


آیا دریافت درگاه بدون اینماد ممکن است؟

این مورد را باید از دو منظر نگاه کنیم:


1.      دریافت درگاه بانکی بدون اینماد

دریافت درگاه بانکی بدون اینماد ممکن نیست. شرکت‌های psp (شرکت‌هایی که درگاه بانکی ارائه می‌کنند) تحت هیچ شرایطی به کسب‌وکارهایی که اینماد ندارند، درگاه نمی‌دهند.

بیشتر بخوانید: تفاوت درگاه بانکی (درگاه مستقیم) و درگاه واسط چیست؟


2.      دریافت درگاه واسط بدون اینماد

دریافت این درگاه تحت شرایط خاصی ممکن است. در حالت کلی دریافت درگاه پرداخت بدون اینماد به راحتی گذشته نیست و باز هم باید کسب‌وکار شما مورد بررسی قرار بگیرد؛ ولی این بررسی با روش‌های جایگزینی ممکن می‌شود.


مراحل دریافت درگاه پرداخت بدون نماد چگونه است؟

این فرایند به صورت زیر انجام می‌شود:

  • در پی‌پینگ ثبت‌نام می‌کنید.
  • فروشگاه خودتان را در پی‌پینگ فعال می‌کنید تا یک دامنه‌ی اختصاصی (به آدرس USERNAME.payping.net) برایتان فعال شود. (به جای عبارت username، نام کاربری شما قرار می‌گیرد.)
  • چند نمونه از محصولاتتان را در بخش فروشگاهی پی‌پینگ تعریف می‌کنید. (تا از مرحله بررسی‌های اینماد سربلند بیرون بیایید :))
  • فرایند دریافت اینماد را طی می‌کنید و در مرحله ارائه وب‌سایت به اینماد، آدرس دامنه‌ی اختصاصی‌تان را وارد می‌کنید.
  • سایر فرایندهای مربوطه را تیم پشتیبانی پی‌پینگ انجام می‌دهد و درگاهتان فعال می‌شود.

دریافت اینماد بدون سایت:‌ راهنمای تصویری و قدم‌به‌قدم درخواست اینماد در بستر پی‌پینگ

فرایند دریافت دامنه‌ در پی‌پینگ در کمتر از 30 دقیقه انجام می‌شود و مشکلی در فرایندهای شما به وجود نخواهد آورد.

درگاه پرداخت بدون نماد اعتماد الکترونیک


چرا بدون اینماد، درگاه پرداخت را فعال نمی‌کنند؟

وقتی در درگاه‌های پرداخت واسط (یا حتی بانکی) ثبت‌نام کرده و اطلاعاتتان را تکمیل می‌کنید، این اطلاعات به سامانه شاپرک ارسال می‌شوند تا بررسی شود. کلیه اطلاعات وارد شده از سمت شاپرک بررسی می‌شوند؛ حتی اطلاعات جزئی مثل تطابق نام پدر با کد ملی شما!

شاپرک هیچ‌گونه مغایرتی در اینماد را نمی‌پذیرد و ترمینال درگاه پرداخت شما را فعال نخواهد کرد. این‌ها چند مثالی هستند از دلایل رد اینماد:

  • عدم تطابق اطلاعات کسب‌وکار در سامانه امور مالیاتی و اینماد (مثل اوقاتی که اطلاعات اینماد شما حقیقی باشد؛ ولی کد مالیاتی‌تان به صورت حقوقی ثبت شده باشد)
  • اشتباه جزئی در وارد کردن اطلاعات (مثل اطلاعات دامنه)
  • عدم ارائه محصولاتی برای فروش (اگر محصولات، تصاویر و قیمت‌هایشان را در سایت وارد نکرده باشید، درخواست دریافت اینماد شما رد می‌شود.)


کلام پایانی

دریافت اینماد از سال 1400 و به دلیل تنظیم مقررات در فضای کسب‌وکارهای آنلاین و جلوگیری از کلاهبرداری، اجباری شد. کسب‌وکارهایی که می‌خواهند فروش آنلاین خودشان را از طریق درگاه پرداخت مدیریت کنند هم باید اینماد داشته باشند. این موضوع مشکلات بسیاری را برای کسب‌وکارها (مخصوصا کسب‌وکارهای کوچکی که توان ایجاد و مدیریت سایت را ندارند) به وجود آورده است. در نهایت پرداختیارها راهی برای فعالسازی درگاه پرداخت بدون اینماد سایت ایجاد کردند.

در این روش شما یک زیردامنه از وب‌سایت پرداختیار دریافت می‌کنید و می‌توانید آن را در فرایند دریافت اینماد معرفی کنید. این دامنه به جای سایت شما پذیرفته شده و اینماد به آن تعلق می‌گیرد. سپس می‌توانید درگاه پرداختتان را فعال کنید.


سوالات متداول

آیا دریافت درگاه بانکی بدون اینماد ممکن است؟

خیر. درگاه‌های بانکی تحت هیچ شرایطی به کسب‌وکارهای فاقد اینماد خدمات ارائه نمی‌کنند و فقط می‌توانید از طریق درگاه‌های واسط (پرداختیاری) اقدام کنید.

آیا دریافت درگاه پرداخت واسط بدون اینماد ممکن است؟

تحت شرایط خاص، بله. مثلا شما می‌توانید اینماد خودتان را در بستر پرداختیار فعال کنید. در این حالت نیازی به وب‌سایت ندارید.

اگر اینماد نداشته باشم، درگاه پرداخت فعال می‌شود؟

خیر. داشتن اینماد یکی از اصلی‌ترین مواردی است که سامانه شاپرک قبل از فعالسازی ترمینال درگاه پرداخت چک می‌کند. اگر اینماد نداشته باشید، درخواست فعالسازی درگاه از سمت شاپرک رد می‌شود.

فرایند دریافت درگاه پرداخت بدون نماد چقدر طول می‌کشد؟

ثبت‌نام در پی‌پینگ در کمتر از 30 دقیقه انجام می‌شود. سپس باید فرایند درخواست نماد صفر ستاره را در سایت اینماد انجام دهید. این نماد هم در کمتر از یک ساعت فعال شده و سپس ما می‌توانیم درخواست فعال‌سازی درگاه پرداخت شما را به شاپرک ارسال کنیم. بررسی‌های شاپرک هم معمولا در کمتر از 24 ساعت انجام می‌شوند.


مطالب پیشنهادی


ارسال نظر

نام
نام خود را وارد کنید
ایمیل
ایمیل خود را وارد کنید