درگاه پرداخت اختصاصی پی‌ پینگ
نحوهفعال سازی درگاه پرداخت اینترنتی

آموزش نحوه ساخت و فعال سازی درگاه پرداخت اینترنتی

تیم محتوایی پی‌پینگ در درگاه پرداخت ۱۴۰۲/۱۱/۰۹

پس از راه اندازی سایت فروشگاه اینترنتی خود، نیاز دارید تا این فروشگاه را به درگاه پرداخت اینترنتی متصل کنید تا بتوانید آخرین مرحله در یک فروشگاه اینترنتی یعنی فروش محصول را با موفقیت انجام دهید. با اتصال درگاه پرداخت اینترنتی به سایت خود می توانید امکان پرداخت آنلاین و ثبت سفارش از سایت خود را برای مشتریان فراهم کنید. برای این کار، شما باید اقدام به ثبت نام در یکی از شرکت های ارائه دهنده درگاه پرداخت نموده و پس از ارسال یک سری مدارک و احراز هویت، درگاه مختص به خود را دریافت کرده و به سایت خود متصل کنید. در ادامه این مطلب، قصد داریم شما را با مراحل فعال سازی درگاه پرداخت اینترنتی آشنا کنیم.

دریافت کد رهگیری مالیاتی

طبق اطلاعیه بانک مرکزی از ابتدای بهمن ماه ۹۹، تمامی متقاضیان دریافت درگاه پرداخت اینترنتی یا دستگاه‌های کارتخوان باید ابتدا کد رهگیری مالیاتی دریافت کنند. بنابراین شما نمی توانید بدون داشتن کد رهگیری مالیاتی اقدام به فعال سازی درگاه پرداخت اینترنتی نمایید. این فرآیند به صورت اینترنتی انجام می شود و جهت اطلاع از نحوه انجام آن به مقاله آموزش مرحله به مرحله دریافت کد مالیاتی مراجعه کنید.

در کمتر از 1 روز درگاه پرداخت بگیرید!

انتخاب نوع درگاه پرداخت اینترنتی

در گام اول، شما باید تصمیم بگیرید که چه نوع درگاه پرداختی برای سایت خود نیاز دارید. به طور کلی دو نوع درگاه پرداخت در اختیار شما خواهد بود:

  1. درگاه پرداخت مستقیم شما این درگاه را مستقیما از بانک ها تهیه می کنید و این درگاه به حساب خود شما متصل شده و مبلغی که کاربر پرداخت می کند، بلافاصله به حساب شما واریز می شود. ضمن اینکه کارمزدی هم بابت تراکنش ها به بانک پرداخت نمی کنید. اما به طور معمول فرآیند دریافت این نوع درگاه، طولانی تر بوده و باید مدارک بیشتری را به بانک جهت دریافت درگاه ارائه کنید.
  2. درگاه پرداخت واسط برای دریافت این درگاه، تنها نیاز دارید که در شرکتهای ارائه دهنده این نوع درگاه مانند پی پینگ ثبت نام نموده و با ارسال مدارکی مثل کارت ملی احراز هویت خود را در کمتر از یک روز انجام دهید. بلافاصله بعد از این فرآیند، شما می توانید درگاه را به سایت خود متصل کنید. توجه داشته باشید که در این نوع درگاه پرداخت اینترنتی شما باید درصدی را به عنوان کارمزد از هر تراکنش پرداخت نمایید. همچنین پول مستقیما به حساب شما واریز نمی شود، بلکه به کیف پول شما در این سایتها واریز شده و پس از رسیدن به حد نصابی خاص، می توانید درخواست تسویه و واریز وجه به حساب خود را ارسال کنید.

توجه داشته باشید که اخیرا داشتن نماد اعتماد الکترونیکی برای همه سایتها که قصد راه اندازی و فعال سازی درگاه پرداخت اینترنتی داشته باشند الزامی شده و قصد استفاده از هر نوع درگاهی که داشته باشید، باید سایت شما دارای اینماد باشد. پیشنهاد برای مطالعه بیشتر: نحوه ساخت درگاه پرداخت پی پینگ

اتصال درگاه پرداخت اینترنتی به سایت

پس از مرحله فوق، نوبت به اتصال سایت به درگاه پرداخت می رسد. در این مرحله بسته به نوع سایت شما و زبان برنامه نویسی یا CMS آن، شما باید پلاگین یا ماژول مربوط به درگاه را بر روی سایت خود نصب کرده و اطلاعات درگاه را در بخش تنظیمات آن وارد کنید تا درگاه شما رسما فعال شود. برای مثال، اگر سایت شما با وردپرس ایجاد شده است، نیاز دارید تا پلاگین وردپرسی موردنیاز را برای آن نصب کنید. در پی پینگ انواع پلاگین های موردنیاز برای سیستم های مختلف توسعه داده شده اند که می توانید از این صفحه پلاگین مورد نیاز خود را دانلود و نصب نمایید. پیشنهاد برای مطالعه بیشتر: در پی پینگ چگونه درگاه پرداخت بسازیم؟   جمع بندی در این نوشته از صفر تا صد نحوه فعالسازی انواع درگاههای پرداخت آنلاین را به شما آموزش دادیم. شما با توجه به نیاز و کسب و کار خود، می توانید بهترین درگاه را برای سایت خود انتخاب نموده و با نصب آن بر روی سایت خود، تجربه لذت بخش فروش آنلاین را برای کسب و کار خود رقم بزنید.    

مطالب پیشنهادی


ارسال نظر

نام
نام خود را وارد کنید
ایمیل
ایمیل خود را وارد کنید