درگاه پرداخت اختصاصی پی‌ پینگ
بهترین درگاه پرداخت چه ویژگی‌هایی دارد؟

بهترین درگاه پرداخت اینترنتی باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟

تیم محتوایی پی‌پینگ در درگاه پرداخت ۱۴۰۲/۱۱/۰۴

درگاه پرداخت، واسطه بین فروشگاه آنلاین و پردازشگر پرداخت است و هزینه پرداختی را از مشتری دریافت می‌کند. به‌عبارت‌دیگر، هنگامی که مشتری جزئیات پرداخت خود را در سایت شما وارد می‌کند، درگاه پرداخت مراقبت از ارسال آن داده‌ها را به‌طور ایمن پردازش می‌کند. درگاه پرداخت، مجوز پرداخت را می‌دهد و مطمئن می‌شود که داده‌های وارد‌شده برای نهایی‌کردن پرداخت کافی است. درگاه از جزئیات کارت اعتباری با رمزگذاری تمام اطلاعات حساسی که در اختیار دارد، محافظت می‌کند. این فرآیند تضمین می‌کند که اطلاعات خصوصی و شخصی به‌طور‌ایمن بین مشتری و صاحبان کسب‌و‌کار منتقل می‌شود. درگاه پرداخت بخشی از جادویی است که در پس‌زمینه تراکنش در وب انجام می‌شود. اگر یک وب‌سایت دارید و علاقه‌مند به داشتن پرداخت آنلاین با کارت اعتباری هستید، جای درستی را برای شناخت بهترین درگاه پرداخت اینترنتی انتخاب کرده‌اید. پی‌پینگ نکات لازم برای انتخاب بهترین درگاه پرداخت را به شما خواهد گفت. در ادامه خواهیم دید که بهترین درگاه پرداخت چه ویژگی‌هایی دارد؟

1. بهترین درگاه پرداخت، با امنیت بالا، کلاه‌برداری را غیرممکن می‌کند

  برخی از درگاه‌های پرداخت در تشخیص تقلب، تخصص دارند. این ویژگی به شما کمک می‌کند تا هر نوع فعالیت مشکوکی را قبل از ادامه فرآیند پرداخت شناسایی کنید. بله! اکثر خریداران از فروشگاه شما بازدید می‌کنند، سبدهای خود را پر می‌کنند و با خوشحالی هزینه خرید خود را پرداخت می‌کنند، اما درصد کمی هم هستند که سعی می‌کنند از شما سرقت کنند. به‌عنوان‌مثال، آن‌ها ممکن است سعی کنند با استفاده از پول یک کارت اعتباری هک‌شده، به شما پول پرداخت کنند. برخی هم شکایت خواهند کرد که محصول را دریافت نکرده‌اند، هرچند دریافت کرده‌اند؛ به‌همین‌دلیل است که باید پردازنده‌ای را پیدا کنید که برای جلوگیری از تراکنش‌های تقلبی برای شما کار کند. همچنین باید پردازنده‌ای را انتخاب کنید که پرداخت های مشتریان شما را با جدیدترین امنیت داده ایمن کند؛ به‌این‌معنی که شما باید از فناوری‌هایی مانند توکن‌سازی، ابزارهای مدیریت تقلب و رمزگذاری نقطه‌به‌نقطه استفاده کنید.

2. بهترین درگاه پرداخت اینترنتی باید بتواند از مدل کسب‌و‌کار شما پشتیبانی کند

بهترین درگاه پرداخت، باید بتواند از مدل کسب‌و‌کار شما پشتیبانی کند مطمئن شوید که پردازشگر پرداختی که انتخاب می‌کنید از مدل کسب‌و‌کار شما پشتیبانی می‌کند. از‌آنجایی‌که درگاه‌های پرداخت و پردازش پرداخت معمولاً بر اساس نوع تراکنش‌هایی است که یک کسب‌وکار انجام می‌دهد (آنلاین یا ترکیبی از آنلاین و حضوری)، ضروری است که نحوه مطابقت مدل کسب‌وکار خود را با ساختار کارمزد درگاه یا با ارائه‌دهنده پرداخت مقایسه کنید. برای مثال در سطح جهان چند سرویس وجود دارد که نیاز به قراردادها و کارمزدهای راه‌اندازی دارند، یا اگر حجم تراکنش یا سفارشی که در زمان ایجاد سرویس مورد انتظار است برآورده نشود، ممکن است ارائه‌دهندگان، کارمزد مشخصی را از مشتری خود بگیرند. خوشبختانه، معمولا ارائه‌دهنده‌ها لیستی از مشاغلی را که از آنها پشتیبانی نمی‌کنند، در سایت خود دارند. یک کار ساده این است که ابتدا به آنجا نگاه کنید، آن را مطالعه کنید و به خودتان زمان کافی بدهید. اگر شک یا تردیدی از جانب شما وجود دارد، با نماینده شرکت تماس بگیرید تا از این شرایط باخبر و مطمئن شوید. از این نظر بهترین درگاه پرداخت، همانی است که از مدل بیزینس شما حمایت و پشتبیانی می‌کند. همچنین توجه داشته باشید که دو نوع ارائه‌دهنده درگاه پرداخت وجود دارد: آن‌هایی که مدل‌های کسب‌و‌کارشان صرفاً مبتنی بر تجارت الکترونیک است (ریسک کم تا متوسط) و پردازشگرهای پرخطر. پردازنده‌های پرخطر گروهی از کسب‌وکارها هستند که به مشارکت بیشتر، مدیریت کلی ریسک و کشف تقلب نیاز دارند. به‌این‌ترتیب، حساب و مشتری، هنگام خرید آنلاین ایمن هستند. در اینجا چند نمونه از صنایع پرخطر آورده شده است: سامانه‌های دوست‌یابی، قمار، بازی، مسافرت، فارکس و سامانه‌های سرگرمی بزرگ‌سالان.

3. بهترین درگاه پرداخت، پشتیبانی 24/7 را به مشتریانش ارائه می‌دهد

بهترین درگاه پرداخت، پشتیبانی 247 را به مشتریانش ارائه می‌دهد برخی از ارائه‌دهندگان درگاه پرداخت در سرتاسر جهان، هیچگونه پشتیبانی به مشتری ارائه نمی‌دهند و یا دست‌کم کاربران باید دستورالعمل‌های دستی را برای رفع مشکلات خودشان دنبال کنند. برای جلوگیری از قرارگرفتن در چنین موقعیتی، از قبل بررسی کنید که آیا ارائه‌دهنده، پشتیبانی فنی زنده را حداقل در ساعات کاری ارائه می‌دهد یا نه تا به‌راحتی مشکلات فنی که ممکن است با آن مواجه شوید، را برطرف کنید. در پایان روز هم، شما یک ارائه‌دهنده می‌خواهید که در صورت بروز یک مسئله مهم، 24 ساعته در دسترس باشد. هرچند ایمیل برای بسیاری از مشکلات مناسب است، اما دسترسی به یک فرد زنده از طریق تلفن یا چت بسیار بهتر است. بر همین اساس یادتان باشد که بهترین درگاه پرداخت، همانی است که این نوع پشتییبانی را ارائه می‌دهد.

 

درگاه پرداخت امن و بدون قطعی (+ پشتیبانی همیشگی)

 

4. سازگاری ووکامرس یکی از عوامل مهم در انتخاب بهترین درگاه‌های پرداخت اینترنتی

سازگاری ووکامرس یکی از عوامل مهم در انتخاب بهترین درگاه‌های پرداخت اینترنتی انتخاب بهترین درگاه پرداخت با پوشش‌دهی افزونه‌های وردپرس، فرآیند تراکنش را برای شما بسیار ساده‌تر می‌کند. برای مثال در دنیا و در سطحی بین‌المللی، WooCommerce دارای پلاگین‌هایی برای سرویس‌هایی مانند PayPal Pro، Square و Stripe است که به‌طور خودکار ارتباط بین WooCommerce و درگاه‌های پرداخت آنها را مدیریت می‌کند، به این معنی که در هنگام راه‌اندازی و نگهداری، کار کمتری برای انجام‌دادن خواهید داشت. اشخاص ثالث، صدها افزونه ساخته‌اند تا اطمینان حاصل کنند که WooCommerce می‌تواند به‌راحتی با درگاه پرداخت مورد نظر شما کار کند. اغلب می‌توانید از ارائه‌دهنده درگاه پرداخت خود بپرسید که آیا ادغام در WooCommerce را دارند یا فروشندگانی را می‌شناسند که این امکان را برای پلتفرم خود توسعه دهند یا نه. اگر نمی‌توانید افزونه‌ای برای درگاه پرداخت خود پیدا کنید، باید این را در نظر بگیرید که توسعه سفارشی افزونه درگاه پرداخت، به‌دلیل سطوح بالای امنیتی لازم، پروژه‌ای پرهزینه و زمان‌بر است. در همین راستا، استفاده از یک پردازشگر پرداخت که استفاده از آن آسان است، باعث می‌شود همه‌چیز برای کسب‌و‌کار شما بسیار راحت‌تر اجرا شود. درنهایت این‌که به‌دنبال موردی باشید که با حداقل تنظیمات موردنیاز و کاربر‌پسند باشد؛ چراکه بهترین درگاه پرداخت واسط باید این ویژگی‌ها را داشته باشد.

5. کارمزد معامله

کارمزد معامله درگاه‌های پرداخت هر بار که خرید انجام می‌شود، کارمزد تراکنش را اعمال می‌کنند. همه آنها کارمزدهای مختلفی دارند که بسته به نوع تراکنش و حتی محل کسب‌و‌کار شما می‌تواند متفاوت باشد. کارمزد تراکنش‌ها معمولاً بر‌اساس درصدی از تراکنش یا به‌عنوان کارمزدی ناچیز برای هر تراکنش محاسبه می‌شود. مقایسه کارمزد تراکنش بین ارائه‌دهندگان مختلف، راه خوبی برای یافتن کارمزد مناسب برای تجارت شماست. ساده‌ترین درگاه‌های پرداخت، معمولاً کارمزدهای بسیار استانداردی دارند و معمولاً تخفیف‌های زیادی برای مشاغل کوچک ارائه می‌دهند.

6. در نظرگیری هزینه‌های جانبی

کارمزد تراکنش، تنها کارمزدی نیست که برخی از ارائه‌دهندگان خدمات پرداخت، دریافت می‌کنند. هزینه‌های دیگر می‌تواند شامل کارمزد راه‌اندازی، کارمزد ماهانه، هزینه برداشت بانکی یا هزینه انواع خاصی از تراکنش‌ها باشد. درک اینکه چه هزینه‌هایی دریافت می‌شود و چه زمانی این هزینه‌ها می‌تواند به محدود‌کردن گزینه‌های شما کمک کند، در انتخاب بهترین درگاه پرداخت اینترنتی تعیین‌کننده خواهد بود. برای مثال اگر بخواهید امکان پرداخت‌های تکراری را برای وب‌سایت خود تنظیم کنید، مثلاً اگر یک سایت اشتراک عضویت داشته باشید، برخی از درگاه‌های پرداخت هزینه اضافی دریافت می‌کنند یا حتی آن نوع تراکنش را اصلاً ارائه نمی‌دهند. درگاه‌های پرداخت همچنین ممکن است برای کارت‌های اعتباری‌ای که در وب‌سایت شما به‌صورت ذخیره باقی می‌مانند، هزینه بیشتری دریافت کنند. اگر به این ویژگی نیاز دارید، انتخاب این گزینه به‌شدت به نوع بازار و مشتری شما بستگی دارد، به‌خصوص اگر آنها خریداران همیشگی شما باشند. در صورتی که عمل خرید همیشگی و مکرر برای تراکنش‌های شما اعمال می‌شود، مراقب کارمزدهای بین‌المللی یا هزینه‌های آفلاین باشید. همچنین مهم است که به روش‌های پرداخت متفاوتی که درگاه پرداخت شما می‌پذیرد، توجه داشته باشید. بسیاری فقط امکان خرید با کارت اعتباری را دارند، در‌حالی‌که برخی دیگر، گزینه‌های بیشتری مانند انتقال بانکی دارند. ارائه هرچه بیشتر گزینه‌های پرداخت به مشتریان ایده‌آل است و بهترین درگاه پرداخت اینترنتی باید چنین مشخصاتی داشته باشد.

7. شناخت پایگاه مشتریان

شناخت پایگاه مشتریان شناخت پایگاه مشتریان خود، برای انتخاب بهترین درگاه پرداخت بسیار مهم است. با توجه به بسیاری از مشاغل که اکنون به مشتریان بین‌المللی خدمات ارائه می‌دهند، داشتن یک درگاه پرداخت که هم در کشور خودمان و هم در کشورهای سایر مشتریان شما در دسترس باشد، ضروری است. اکثر وب‌سایت‌های درگاه پرداخت، کشورهای پشتیبانی‌شده را نمایش می‌دهند تا بتوانید از بین آن‌ها بهترین درگاه پرداخت را به‌لحاظ وسعت پوشش انتخاب کنید. همچنین مهم است که درگاه پرداختی را انتخاب کنید که از تمام کارت‌های اعتباری مورد انتظاری که فکر می‌کنید مشتری شما ممکن است به آن نیاز داشته باشد، پشتیبانی کند. علاوه‌بر‌این، باید ارز و بحث تبدیل ارز را نیز در نظر داشته باشید. مشتریان می‌خواهند به واحد پول خود پرداخت کنند، بنابراین مطمئن شوید که درگاه پرداخت شما می‌تواند تبدیل را با قیمتی مقرون‌به‌صرفه پشتیبانی کند. باید از درگاهی که برای انتقال بین ارزهای مختلف هزینه زیادی دریافت می‌کند، اجتناب کنید. درواقع بهترین درگاه پرداخت به‌منظور انجام معاملات بین‌المللی درگاهی است که کار تبدیل ارز را هم بتواند انجام دهد. این یک نکته اصولی است و ممکن است فعلا در ایران قابل‌اجرا نباشد اما در آینده‌ای نه‌چندان‌دور و در دوران پساتحریم مسلما این کار هم شدنی خواهد بود.

حرف آخر؛ بالاخره بهترین درگاه پرداخت اینترنتی کدام است؟

بالاخره کدام درگاه پرداخت بهتر است؟ بهترین درگاه پرداخت ترکیبی از عوامل زیر است: تجربه، فناوری، ارزش‌های اخلاقی، امنیت و نوآوری. بهترین بخش این ابزارها این است که به‌طور‌مداوم و خودکار کار خود را انجام می‌دهند، نه‌فقط در ابتدای کار، بلکه در طول کل فرآیند. اگرچه اکثر درگاه‌های پرداخت، شبیه هم عمل می‌کنند، همه آنها سیاست‌ها، نرخ‌های پردازش و ویژگی‌های متفاوتی دارند؛ پس به‌منظور جلوگیری از آسیب‌رساندن به کسب‌و‌کار خود با استفاده از درگاه پرداختی که برای نیازهای شما مناسب نیست، باید چند عامل کلیدی بالا را در نظر بگیرید و بر اساس همین موارد بالاست که می‌توانید بدانید کدام درگاه پرداخت بهتر است.

مطالب پیشنهادی


ارسال نظر

نام
نام خود را وارد کنید
ایمیل
ایمیل خود را وارد کنید