درگاه پرداخت اختصاصی پی‌ پینگ
تست A/B چیست

تست A/B چیست و چگونه باعث افزایش فروش کسب وکارهای آنلاین می شود؟

تیم محتوایی پی‌پینگ در سایر ۱۴۰۲/۰۹/۲۹

تحول دیجیتال یعنی این‌که مشاغل باید دائماً راه‌های جدیدی برای پویایی و پیشرفت کسب‌وکار خود را پیدا کنند. این امر در مورد وب‌سایت‌های فعال در عرصه تجارت الکترونیک نیز صدق می‌کند. در این بین تست‌هایی وجود دارد که برای شما مثل یک گوی جادویی بلورین عمل می‌کنند و به شما در مورد قدم‌هایی که در آینده باید بردارید، کمک خواهند کرد. یکی از این تست‌ها، تست A/B است.

این تست‌ می‌تواند به شما در مورد بهینه‌سازی وب‌سایت، فروش بیشتر و افزایش تعداد بازدیدکنندگان کمک کند. ما در ادامه این مطلب به شما کمک می‌کنیم کشف کنید که چگونه می‌شود از تست A/B برای بهینه‌سازی وب‌سایت فروشگاهی خود استفاده کنید و با استفاده از نتایج این تست در رقابت برای جذب مخاطب و تبدیل او به مشتری گوی سبقت را از دیگران بربایید.

تست A/B چیست؟

تست A/B چیست؟

تست A/B، که گاهی اوقات split testing نامیده می‌شود، یک فرآیند تست است که در آن شما عنصر یا جنبه‌ای از کانال پیام‌رسانی یا بازاریابی خود را تغییر می‌دهید تا یک ورژن تغییریافته و متفاوت از کانال خود را  امتحان یا ایجاد کنید، سپس هر دو نسخه را به بازدیدکنندگانی متفاوت که به‌صورت تصادفی انتخاب می‌شوند، ارائه می‌دهید تا بدانید کدام یک تأثیر بیشتری دارد.

توجه: تست‌های AB تغییرات را بررسی می‌کنند (برای مثال تغییر رنگ یک دکمه CTA)، درحالی‌که split testing معمولاً با عناصر بزرگتری در طراحی سروکار دارد.

تست A/B مقایسه عملکرد دو یا چند تغییر به‌منظور مشخص‌کردن نحوه عملکرد استراتژی‌ها یا فعالیت‌های مختلف بازاریابی در نسبت با مخاطب است. این تست برای بهبود تجربه کاربر (UX) و بهبود بهینه‌سازی نرخ تبدیل (CRO) طراحی شده است. مراحل معمول برای اجرای تست A/B عبارتند از:

  • متغیری را که می‌خواهید تست کنید انتخاب کنید (رنگ، تصاویر و غیره)
  • فرضیه وKPI های مورد‌استفاده خود را برای اندازه‌گیری فرضیه خود مشخص کنید
  • دو (یا بیشتر) متغیری را که تست می‌کنید، ایجاد کنید
  • مخاطبان یا گروه نمونه خود را برای هر نوع به بخش‌های مساوی تقسیم کنید
  • انواع تست A/B خود را به مخاطبان تحویل دهید
  • عملکرد را در نسبت با فرضیه شناسایی‌شده وKPI های خود تجزیه‌وتحلیل کنید تا تعیین کنید کدام نوع بهترین عملکرد را ارائه داده است.

توجه به تجربه‌های بازاریابی متخصصان در هر صنعتی مفید است، اما آنها نمی‌توانند به شما بگویند بهترین استراتژی برای مخاطبان منحصربه‌فرد شما چیست. شما باید راه مختص به خود را پیدا کنید و تست A/B یکی از ساده‌ترین و مؤثرترین روش‌هایی است که یک بازاریاب می‌تواند از آن استفاده کند.

نکته: بهتر است در ابتدا یک عنصر را تست کنید چون تغییر بیش از یک متغیر، نسبت‌دادن نتایج به یک تغییر واحد را دشوار می‌کند، بنابراین نمی‌توانید بگویید تغییر کدام متغیر بیشترین تأثیر را داشته است.

تست A/B و تاثیر آن در افزایش فروش کسب و کارهای آنلاین

تست A/B

تست A/B روشی قدرتمند برای شناسایی عملکرد بازاریابی شماست. بیایید فرض کنیم که صفحه فرود Google Ads شما 50 لید را با نرخ تبدیل 2 ٪ ارائه می‌دهد. اگر تیم بازاریابی شما در آن صفحه تست A/B را انجام داده باشد، مثلاً می‌توانند تغییرات مورد نیاز برای افزایش نرخ تبدیل صفحه فرود را از 2 ٪ به 5 ٪ شناسایی و اجرا کنند.

اگر هر ماه 500000 بازدیدکننده به وب سایت شما می‌آیند، نرخ تبدیل 2 ٪ 10،000 تبدیل به شما می‌دهد، درحالی‌که نرخ تبدیل 5 ٪ 25،000 را به شما می‌دهد. این 3 ٪ اضافی از بازدیدکنندگان می‌تواند به‌معنای رشد سالم (healthy growth) در نظر گرفته شود.

یادتان باشد فقط یک از هفت مورد تست A/B نتیجه برنده را به‌همراه دارد. با این حال، هر تکرار تستْ شما را یک قدم به افزایش نرخ تبدیل نزدیک و در نهایت رشد بازاریابی را تضمین می‌کند. همین‌طور ممکن است شما به این نتیجه برسید که باید مدت‌زمان تست A/B را تمدید یا تغییرات جسورانه‌تری را در مسیر اجرای تست اجرا کنید. حتی تست‌های AB شکست‌خورده مفیدند چون تست بعدی شما را مفیدتر می‌کنند.

اجرای تست A/B روی کدام کانال‌های بازاریابی مفید است؟

تست A/B

حالا بیایید نگاهی به برخی از کانال‌های بازاریابی بیندازیم که شما باید تست A/B را از طریق آنها اجرا کنید. به‌طور‌کلی شما می‌توانید چهار کانال زیر را به‌عنوان کانال‌های بازاریابی مفید برای اجرای تست A/B در نظر بگیرید:

  • وبسایت
  • خبرنامه ایمیل
  • پیام کوتاه
  • تجربه درون‌برنامه‌ای (In-app experience)

در ادامه هر یک از این کانال‌ها را به‌دقت و با جزئیات بررسی خواهیم کرد.

یک. اجرای تست A/B روی وب‌سایت

بهبود تبدیل آنلاین، به تعداد بیشتری از بازدیدهای سایت نیاز دارد. در صورت عدم بهینه‌سازی تبدیل‌ها، تمام تلاش‌هایی که برای کشاندن بازدیدکنندگان به سایت خود انجام داده‌اید، هدر می‌رود. برهمین‌اساس می‌توانید تست AB را برای شناسایی نقاط ضعف و برای بهبود نرخ تبدیل و فروش بیشتر بدون توجه به تعداد بازدیدکنندگان خود اجرا کنید.

تست A/B در وب‌سایت شامل چه مواردی می‌شود؟

هر وب‌سایت جنبه‌های منحصربه‌فردی دارد که صاحبانش می‌توانند برای کسب فروش بیشتر تست A/B را بر اساس آن‌ها اجرا کنند. موارد زیر را به‌عنوان یک لیست برای اجرای تست A/B برای وب‌سایت در نظر بگیرید:

  • رنگ دکمه‌های کال تو اکشن
  • CTA copy
  • موقعیت‌یابی CTA
  • اندازه CTA
  • اندازه تصویر
  • اطلاعات قیمت‌گذاری
  • تصویر
  • قلم
  • منوی ناوبری سایت
  • دسترس‌پذیری آزمایشی و رایگان
  • قراردادن محتوای تبلیغاتی
  • طرح صفحه محصول
  • دسترس‌پذیری چت زنده
  • حمل‌ونقل رایگان
  • بیان محتوای تبلیغاتی
  • لحن وب‍سایت
  • روند پرداخت
  • مدت‌زمان آزمایش رایگان
  • طول فرم تماس
  • اندازه فونت
  • طول متن
  • نسبت فضای سفید
  • طرح صفحه فرود
  • Headline copy

می‌بینید که دکمه کال تو اکشن در این لیست چه نقش پررنگی دارد.

بهترین روش‌ها برای تست A/B در صفحات فرود

یک قانون مهم برای اجرای تست A/B، تست تک‌متغیره است؛ این هم یعنی تست یک متغیر در یک بازه زمانی مشخص. تغییرات متعدد در یک تست نتایج را نامشخص می‌کند، بنابراین شما نمی‌توانید بگویید که کدام تغییر بیشترین تأثیر را در عملکرد داشته است.

هنگام اجرای تست A/B در وب‌سایت خود، صفحاتی که بیشترین تأثیر را در نرخ تبدیل شما خواهد داشت، در اولویت قرار دهید. با دیدن صفحاتی با بیشترین بازدیدکننده و پایین‌ترین نرخ تبدیل می‌توانید این نقاط را شناسایی کنید. اگر نمی‌توانید یک صفحه را برای ایجاد تبدیلْ بهینه کنید، تلاشتان باید این باشد که آن را به یک صفحه تبدیل‌کننده تبدیل یا CTA را اضافه کنید تا بازدیدکنندگان به‌طور ارگانیک به آن صفحات هدایت شوند.

به صفحات مربوط به پایان سفر مشتری خود توجه ویژه‌ای داشته باشید. این‌ها صفحاتی هستند که افراد به‌طورمعمول قبل از تبدیلْ از آن بازدید می‌کنند معمولاً صفحات فرود و محصول یا صفحات شروع دنباله پرداخت شما از بهترین گزینه‌ها برای این کار هستند. لیستی از متغیرهایی را که می‌توانید در هر یک از این صفحات آزمایش کنید، ایجادْ و تست آنها را یک‌به‌یک شروع کنید. برای مثال، در صفحه پرداخت خود، می‌توانید متغیرهای زیر را آزمایش کنید:

  • طول فرآیند پرداخت
  • روش‌های پرداخت موجود
  • طول فرم پرداخت
  • متن صفحه پرداخت
  • رنگ دکمه CTA
  • طرح صفحه پرداخت

پس از انتخاب متغیر برای بررسی، فرضیه خود را بررسی و سپس، آن‌ها را به‌معنای واقعی و دقیق کلمه تست کنید. نتایج را تجزیه‌وتحلیل کنید و اگر تست شما موفق شد، تغییرات برنده را در سایت خود اجرا کنید. روند فوق را برای تمام صفحات و عناصر موجود در وب‌سایت تکرار کنید.

ابزارهای تست A/B برای وب‌سایت

تعدادی ابزار وجود دارد که می‌توانید برای انجام و تجزیه‌وتحلیل تست‌های A/B  در مورد وب‌سایت از آنها استفاده کنید. ما سه ابزار VWO، Crazy Egg و Google Optimize را به شما پیشنهاد می‌دهیم. شما هم اگر تجربه دیگری از ابزارهای دیگر دارید، آن‌ها را در انتهای مطلب به ما و مخاطبان پی‌پینگ معرفی کنید.

VWO

ابزار تست A/B

VWO یک ابزار برای تجزیه‌وتحلیل تست A/B است که برندهایی از سراسر جهان برای آزمودن بازاریابی خود و بهینه‌سازی نرخ تبدیل از آن استفاده می‌کنند. با VWO می‌توانید بدون نیاز به نوشتن کد تست‌های تقسیم یا تست‌های چند متغیره را اجرا کنید.

این ابزار، کار تیم‌های بازاریابی شما را آسان می‌کند تا تست‌های AB را بدون پشتیبانی توسعه‌دهنده پیاده‌سازی کنند. با این ابزار می‌توانید تقریباً هر عنصر سایت خود را آزمایش کرده و از هوش مصنوعی VWO برای آزمودن پیشنهادات جایگزین خود استفاده کنید.

Crazy Egg

ابزار تست A/B

Crazy Egg بسیاری از ابزارهای بهینه‌سازی تبدیل را از ضبط جلسه گرفته (برای مشاهده اقدامات بازدید‌کنندگان هنگام حضور در وب‌سایت) تا گرفتن عکس‌های فوری فراهم می‌کند. با این ویژگی‌ها شما می‌توانید ببینید که بازدیدکنندگان سایتتان چگونه در سایت پیمایش و کلیک می‌کنند.

ابزار تست A/B این تخم‌مرغ دیوانه به کاربران امکان می‌دهد از طریق یک ویرایشگر بصری که تنظیم و کار با آن آسان است، تغییراتی ایجاد کنند. این ویژگی، نیاز به یک توسعه‌دهنده برای کدگذاری تغییرات را برطرف می‌کند.

با استفاده از «کریزی اگ»، شما می‌توانید تنظیم کنید که تبدیل‌ها چگونه باید به نظر برسند. سهولت استفاده از این ابزار، تکرارهای سریع و اجرای خودکار، Crazy Egg را به‌عنوان یک انتخاب برتر برای اجرای تست A/B تبدیل می‌کند.

Google Optimize

ابزار تست A/B

بخشی از مجموعه ابزارهای بازاریابی گوگل، Google Optimize است که یک ابزار رایگان است که می‌تواند به راحتی تست A/B را در وب سایت شما اجرا کند. شما می‌توانید از ویرایشگر بصری برای تغییر عناصر در وب‌سایت خود استفاده و بعد A/B آن‌ها را آزمایش کنید تا ببینید که کدام تغییر در نسبت با بازدید کنندگان شما بهترین بازدهی را دارد. قابلیت‌های این ابزار همچنین شامل تست‌های چند متغیره، تست‌های تغییر مسیر و آزمایش‌های server-side است.

Google Optimize داده‌های واضح و عملی را در مورد تست‌های شما ارائه می‌دهد و نشان می‌دهد که چگونه هر تغییر در نسبت با فرضیه اولیه شما وKPI های انتخاب‌شده نتیجه می‌دهد. Google Optimize درنهایت خلاصه‌ای از نتایج آزمایش را به شما ارائه می‌دهد.

یک مثال برای تست A/B

رابط بصری Netflix نتیجه شانس نیست. راز آنها برای ایجاد یک تجربه پخش یکپارچه که برای کاربران دوست‌داشتنی باشد، یک تست A/B بسیار دقیق بوده است. تست A/B در نتفلیکس توسط دانشمندان و مهندسان داده موارد بسیار زیادی از طرح رابط کاربری تا صفحات هوم و تصاویر به‌کارگرفته‌شده در اپ و سایت را دربرگرفته است. برخی از تغییرات تیم بازاریابی نتفلیکس به‌واسطه AB تست منجر به 20 ٪ تا 30 ٪ بازدید بیشتر برای صفحات آنها شده است.

دو. تست A/B برای خبرنامه ایمیلی

اگر وضعیت ایمیل شما چندان تعریفی ندارد و مشترکان کمتری روی لینک‌های شما کلیک می‌کنند، ممکن است زمان آن رسیده باشد که با تست A/B یک تکان عمیق به ایمیل خودتان بدهید. برای مثال نرخ کلیک ایمیل کمپین مانیتور پس از تست A/B و تغییر در طراحی ایمیل آنها 127 درصد افزایش یافت.

آن‌ها بارهاوبارها طرح قدیمی را با طرح‌های متنوع آزمایش کردند و دریافتند که طراحی جدید به‌طورمداوم منجر به نرخ کلیک بسیار بالاتر می‌شود. اجرای تست A/B روی کمپین‌های ایمیلی شما هم یک راه عالی برای اهدای یک زندگی جدید به خبرنامه ایمیلی شماست.

تست A/B در کدام بخش خبرنامه‌های ایمیلی اعمال می‌شود؟

شما می‌توانید تقریباً هر عنصر موجود در ایمیل را آزمایش کنید؛ از عنوان گرفته تا نام فرستنده و طول ایمیل. این یعنی امکان شخصی‌سازی برای شما تا حد بسیار زیادی فراهم است. در اینجا چند پیشنهاد دیگر برای اجرای تست A/B روی خبرنامه ایمیلی شما ارائه شده است:

  • نوار عنوان
  • زمان ارسال
  • متن ساده
  • طول متن
  • نسبت متن به تصویر
  • دکمه‌های CTA
  • طرح‌نامه ایمیل
  • متن پیش‌نمایش
  • شخصی‌سازی

یادتان باشد که در مورد ایمیل حتی کوچکترین تغییرات، می‌تواند تأثیر بزرگی داشته باشد.

نکات مهم برای اجرای تست A/B روی خبرنامه‌های ایمیلی

در مورد اجرای تست A/B روی خبرنامه‌های ایمیلی روش‌های زیادی را می‌توانید امتحان کنید اما مهم‌ترین نکاتی که باید رعایت کنید موارد زیر هستند:

  • یک. هنگام اجرای تست A/B روی خبرنامه ایمیلی خود، یک لیست از تغییرات را به‌طور همزمان آزمایش کنید.
  • دو. همچنین می‌توانید تست A/Bرا به یک بخش منظم از استراتژی خبرنامه خود تبدیل کنید.
  • سه. بیشتر ارائه‌دهندگان بازاریابی ایمیلی، تست A/B را به‌عنوان بخشی از خدمات خود ارائه می‌دهند. اگر شما این امکان را ندارید لیست مشترکان خود را به‌طور تصادفی تقسیم کنید تا بتوانید بر این اساس تست را در مورد تغییرات مدنظرتان آزمایش کنید.
  • چهار. صبور باشید و چند روز برای بررسی نتایج A/B تست صبر کنید. یک دوره پنج روزه به مشترکان شما فرصت کافی می‌دهد تا ایمیل‌های خود را بررسی کنند.

اطمینان حاصل کنید که در مورد هیچ یک از تست‌های احتمالی فرصت تجزیه‌وتحلیل از دست نمی‌دهید.

ابزار تست A/B روی خبرنامه ایمیلی

بیشتر نرم‌افزارهای بازاریابی ایمیل تست A/B را ارائه می‌دهند و باعث می‌شوند تا بازاریابان ایمیلی بتوانند کمپین‌های خود را بهینه کنند. بر این اساس قابلیت‌های تست AB از یک پلتفرم به پلتفرمی دیگر متفاوت خواهد بود. ما سه مورد از این ابزارها را به شما معرفی می‌کنیم:

  • Mailchimp
  • HubSpot
  • Campaign Monitor

پس از چک‌کردن هر کدام از این ابزارها تحقیقات خود را انجام دهید تا مشخص کنید کدام ارائه‌دهنده بازاریابی ایمیلی مناسب‌تر است.

سه. تست A/B برای پیام کوتاه

ابزار تست A/B

متن‌های بازاریابیِ پیامکی کوتاه هستند، بنابراین شما باید برای کلمه‌به‌کلمه آن‌ها حساسیت به‌خرج دهید. به‌دلیل همین کوتاه‌بودن و همچنین ارسال و دریافت سریع این پیام‌ها، بازاریابی پیامکی می‌تواند راهی قدرتمند برای دستیابی به مشتریان بیشتر و افزایش فروش سایت باشد. در نظر داشته باشید که با تست A/B می‌توانید موفقیت این پیام‌ها را بهبود بخشید.

تست A/B در پیامک‌ها شامل چه مواردی می‌شود؟

هرچند پیامک‌ها تعداد کلمات و طراحی محدودی دارند، اما همچنان می‌توانید به کمپین‌های بازاریابی متنی خود از راه‌های گوناگون تنوع بدهید. شما می‌توانید بر اساس متغیرهای زیر تست A/B خود را اجرا و سپس نتایج آن را تجزبه‌وتحلیل کنید و ببینید آیا افزایش فروش سایت برای شما رخ داده است یا خیر:

  • زمان ارسال
  • فرمت SMS در مقابل MMS
  • طول متن
  • رسمی‌بودن
  • استفاده از ایموجی
  • استفاده از ویدئو در مقابل عکس
  • استفاده از GIF
  • استفاده از زبان عامیانه و اختصاری
  • قراردادن CTA

به‌نظر شما تغییر کدام یک از عوامل فوق می‌تواند بیشترین تأثیر را ایجاد کند؟

بهترین روش‌ها برای تست A/B روی SMS

هنگامی‌که تست A/B را روی SMS اجرا می‌کنید، بهتر است از تغییرات کوچک شروع کنید. برای مثال عملکرد متون حاوی ایموجی را در مقابل متون بدون ایموجی تحلیل کنید.

مانند کمپین‌های بازاریابی ایمیلی، با آزمایش پیامک‌هایی که احتمالاً بیشترین تأثیر را دارند، شروع کنید. به‌دنبال تغییرات تاثیرگذاری باشید که می‌توانید بلافاصله شروع کنید. مهم این است که اقداماتی را انتخاب کنید که در نهایت افزایش فروش سایت را باعث می‌شوند.

در نظر بگیرید که کدام تغییرات بیشترین تأثیر را بر کسب‌وکار شما خواهد داشت. به مراحل سفر خریدار فکر کنید و همچنین تصور کنید که اس‌ام‌اس چگونه می‌خواهد بر جامعه هدف تأثیر بگذارد. اگر می‌خواهید مشتریان غیرفعال را تشویق کنید تا دوباره از شما خرید کنند، می‌توانید هم پیشنهاد ارسال رایگان را امتحان کنید و هم ارائه کد تخفیف انحصاری.

درنهایت تاکید کنیم که باید متغیرهای خود را بر اساس اولویت و پتانسیل‌هایشان مشخص کنید، فرضیه بسازید و و بعد آن‌ها را مورد آزمایش قرار دهید.

ابزارهای تست A/B برای پیامک

بسیاری از برنامه‌های بازاریابی پیامکی، تست A/B و بهینه‌سازی برای افزایش اثربخشی پیامک‌های شما را ارائه می‌دهند. در این بین سه مورد زیر اقبال بیشتری داشته‌اند:

  • Klaviyo
  • Twilio
  • Segment

این سه مورد چند ابزار محبوبی هستند که می‌توانید برای شروع از آنها استفاده کنید. توجه داشته باشید که بسیاری از سرویس‌های ایمیل مانند Campaign Monitor، تست AB برای SMS را هم ارائه می‌دهند.

چهار. تست A/B برای تجربه درون‌برنامه‌ای

تست A/B

با وجود بیش از سه میلیون برنامه درGoogle Play  و بیش از دو میلیون برنامه در اپ استور اپل، یادگیری نحوه بهینه‌سازی اپ برای به‌دست‌آوردن مزیت رقابتی مناسب بسیار مهم است. تست A/B روی تجربه‌ درون‌برنامه‌ای (In-app experience) می‌تواند نرخ تبدیل شما را به‌میزان قابل‌توجهی افزایش دهد.

طراحان اپلیکیشن می‌توانند رابط کاربری را به روش‌های مختلفی تجربه کنند و شما باید بدانید که بهترین اپلیکیشن‌ها همانی هستند که رابط و تجربه کاربری مناسبی را برای مشتریان ایجاد می‌کنند.

تست A/B برای تجربه درون‌برنامه‌ای شامل چه مواردی می‌شود؟

مانند تست وب‌سایت A/B، عناصر زیادی وجود دارد که می‌توانید در تجربه درون‌برنامه‌ای روی آنها کار کنید:

  • طراحی اپلیکیشن
  • عنوان
  • تصاویر
  • پاپ‌آپ‌ها و نوتیفیکیشن‌ها
  • پالت رنگ
  • CTA
  • ناوبری درون برنامه‌ای
  • استفاده از انیمیشن
  • فیلم‌ها

امکانات تست A/B درون برنامه‌ای تقریباً بی‌پایان است، بنابراین در مورد تجربه کاربران هم کنجکاو باشید و هم خلاق.

مهم‌ترین نکات درباره تست A/B و تجربه درون‌برنامه‌ای

یادتان باشد موقعی که تست A/B را در اپ اعمال می‌کنید، همه‌چیز را آنقدر متفاوت نکنید که گیج‌کننده باشد. تغییرات را ساده و کارآمد نگه دارید و آنها را یکی‌یکی اعمال کنید. از تغییراتی که عملکردهای مهم برنامه را مختل می‌کند، اجتناب کنید.

کاربران در وهله اول نباید برای دسترسی به ویژگی‌هایی که برنامه شما را به‌خاطر آن دانلود کرده‌اند مشکلی داشته باشند. اگر مشتریان شما پیام‌های درون‌برنامه‌ای را بیش‌از‌حد مزاحم بدانند، ممکن است از روی ناامیدی آن را حذف نصب کنند.

روی اعمال تغییراتی تمرکز کنید که به دستیابی به اهداف شرکت شما و همچنین مشتریان کمک می‌کند. نظرات را از تیم‌هایی که در ارتباط با مشتریان هستند جمع‌آوری کنید تا نیازها و مشکلات آنها را درک کنید.

برنامه‌های موبایل تجربه‌های دیجیتالی بسیار پیچیده‌ای هستند، بنابراین اگر می‌خواهید بر اساس تست‌های A/B تاثیرگذاری داشته باشید، باید با سرعت تست را اجرایی کنید. همچنین بعید است که بعد از یک بار تغییر، شاهد افزایش فروش باشید.

ابزارهای تست A/B درون برنامه‌ای

برای بهینه‌سازی اپلیکیشن موبایل خود، باید خود را به ابزارهای بصری مجهز کنید. به‌جای آزمایش‌های بی‌نظم، می‌توانید از مجموعه‌ای از ابزارهای شخصی‌سازی، تجزیه‌و‌تحلیل و آزمایش برای ایجاد تغییرات مبتنی بر داده در برنامه خود استفاده کنید. سه برنامه زیر را به‌عنوان ابزارهای تست A/B درون برنامه‌ای توصیه می‌کنیم:

  • Optimizely
  • Appcues
  • Mixpanel

شما چه برنامه‌های دیگری را می‌شناسید و تجربه استفاده از کدام را دارید؟

حرف آخر

تست A/B

بعد از خواندن این مقاله در مورد تستA/B ، باید برای ایجاد نقشه راه بهینه خود به‌خوبی آماده باشید. اگر به داده‌ها آن‎طور که شایسته است اهمیت ندهید، در خطر اشتباهات مهلک خواهید بود. بنابراین، باید هر مرحله را با‌دقت دنبال کنید. تست A/B می‌تواند خطرات مرتبط با راه‌اندازی یک برنامه بهینه‌سازی را به‌میزان قابل‎توجهی کاهش دهد. نظر شما درباره این تست چیست و فکر می‌کنید چقدر در افزایش فروش سایت مفید خواهد بود؟

 

مطالب پیشنهادی


ارسال نظر

نام
نام خود را وارد کنید
ایمیل
ایمیل خود را وارد کنید