درگاه پرداخت اختصاصی پی‌ پینگ
https://payping.ir/blog/%d9%85%d8%a7%d9%84%db%8c%d8%a7%d8%aa-%da%af%d8%b1%d8%af%d8%b4-%d8%ad%d8%b3%d8%a7%d8%a8/

مصوبه‌های اخیر مالیاتی و مالیات گردش حساب چه تاثیراتی روی کسب و کار شما دارد؟

تیم محتوایی پی‌پینگ در مفاهیم مالیاتی ۱۴۰۲/۱۱/۳۰

بر اساس مصوبه شورای پول و اعتبار و به گفته اصغر ابوالحسنی؛ قائم مقام بانک مرکزی درباره مالیات گردش حساب چنانچه حسابی بیش از ۱۰۰ تراکنش واریز به حساب در ماه داشته باشد و ۳۵ میلیون تومان در تراکنش‌ها جابه‌جا شود، حساب تجاری تلقی می‌شود. ابتدا پیامکی برای افراد ارسال می‌شود که تراکنش‌های بالایی که دارد و حساب تجاری به شمار می‌آید و باید مالیات بپردازد. اگر فرد مدعی شود که کار تجاری انجام نمی‌دهد و به اشتباه جزو حساب‌های تجاری شناسایی شده باید مدارک مربوطه را به سازمان مالیاتی ارائه کند تا مساله حل می‌شود.

به یک مثال درباره مالیات گردش حساب توجه کنید:
شخصی در ماه 90 تراکنش دارد و گردش مالی او در ماه به عنوان مثال 60 میلیون تومان است؛ پس این شخص شامل این مصوبه نمی‌شود. اما نکته مهم این است که طبق دستورالعمل بانک مرکزی (اداره پولشویی و مبارزه با تروریسم) در مورد حساب افرادی که فاقد شغل هستند، اگر فرد در سال بیش از 500 میلیون تومان گردش مالی داشته باشد، باید مستندات را به سازمان امور مالیاتی ارائه کند که فعالیت اقتصادی انجام نمی‌دهد و این مبالغ روزمره زندگی است. پس کسی که در ماه 60 میلیون تومان و در سال جمعا 720 میلیون تومان گردش مالی دارد، مشمول این دستورالعمل می‌شود و اگر فعالیت اقتصادی دارد، مجدد باید مدارک و مستندات را به اداره مالیات گزارش دهد.


چالش مالیاتی دارید؟ از پکیج‌های مشاوره اختصاصی پی‌پینگ استفاده کنید


مصوبه‌های جدید مالیات گردش حساب

در دستورالعمل مربوطه درباره مالیات گردش حساب الزامات اجرایی جهت تعیین سطح فعالیت اشخاص حقیقی فاقد شغل و اشخاص حقوقی غیرفعال، هم با جزئیات ذکر شده که افراد فاقد شغل، اگر در سال بالای 500 میلیون تومان گردش مالی داشته باشند، باید مدارک و مستندات را به سازمان امور مالیاتی اعلام کنند مبنی بر این که گردش مالی‌شان از فعالیت اقتصادی نیست. در غیر این صورت مشمول مالیات می‌شوند.
در واقع می‌توان گفت که با این مصوبه‌ها و اجرایی شدن‌شان، جامعه آماری خیلی بیشتری زیر ذره بین اداره مالیات قرار می‌گیرند. در کنار موضوع شفافیت مالی، ممکن است برای خیلی از کسب و کارها چالش‌هایی به وجود بیاید که فرایند فعالیت کسب و کارشان را تحت الشعاع قرار دهد.
با استفاده از سرویس‌ درگاه پرداخت پی‌پینگ می‌توانید تمامی اسناد و مدارک حساب تجاری خود را به صورت استاندارد در اختیار داشته باشید تا بتوانید در صورت وجود معافیت و مشوق‌های مالیاتی از آن‌ها استفاده کنید. ما با توجه به رویکردمان در پی‌پینگ همیشه در کنار کسب و کارها هستیم و خواهیم ماند.
نظرات و سوالات‌تان را درباره این مصوبه با ما در بخش دیدگاه‌ها در میان بگذارید. همچنین برای برطرف کردن دغدغه‌های امور مالیاتی خود، می‌توانید از خدمات مشاوره مالیاتی پی‌پینگ بهره‌مند شوید.

بیشتر بخوانید: انواع معافیت های مالیاتی چیست و به چه کسب‌وکارهایی تعلق می‌گیرد؟

مطالب پیشنهادی


ارسال نظر

نام
نام خود را وارد کنید
ایمیل
ایمیل خود را وارد کنید