درگاه پرداخت اختصاصی پی‌ پینگ
نحوه بازیابی کد رهگیری مالیاتی

بازیابی کد رهگیری مالیاتی و نحوه انجام آن

تیم محتوایی پی‌پینگ در مفاهیم مالیاتی ۱۴۰۲/۱۱/۳۰

در مقاله‌ی قبلی، مفصل درباره‌ی نحوه‌ی دریافت کد رهگیری مالیاتی صحبت کردیم. از آنجایی که تمام فعالین اقتصادی باید فعالیت‌های مالیاتی و پرداخت مالیاتشان را از طریق این سامانه انجام بدهند، می‌خواهیم پرتکرارترین سوال درباره‌ی این سامانه را جواب بدهیم: در صورت فراموشی کد رهگیری مالیات چه کنیم؟


نحوه بازیابی کد رهگیری مالیاتی

برای دریافت مجدد کد رهگیری مالیاتی به آدرس https://register.tax.gov.ir/Pages/Login/ForgetFollowCode مراجعه کنید (کافی است روی لینک کلیک کنید). در سمت چپ صفحه‌ی باز شده، گزینه‌های زیر را مشاهده خواهید کرد.

فراموشی کد رهگیری مالیاتی

شماره‌ی همراه تایید شده، همان شماره‌ای است که در مرحله‌ی ثبت‌نام در سامانه معرفی کردید.

اگر به صورت شخص حقوقی ثبت‌نام کردید، شناسه‌ی ملی را وارد کنید و اگر به صورت شخص حقیقی ثبت‌نام کردید، کد ملی را وارد کنید. (فقط کد ملی شریک اصلی شرکت که موظف به پرداخت مالیات و ثبت‌نام در سامانه بوده است، مورد قبول خواهد بود).

سپس کلمه‌ی امنیتی نمایش داده شده را در بخش انتهایی وارد کنید و گزینه‌ی «پیامک شماره رهگیری» را بزنید تا فرایند بازیابی کد رهگیری مالیاتی‌تان تکمیل شده و کد به صورت پیامک برایتان ارسال شود.


اگر رمز عبورم را در سامانه سازمان امور مالیاتی فراموش کرده‌ام، چه کار کنم؟

در این حالت، به آدرس https://register.tax.gov.ir/Pages/Login/ForgetAccount مراجعه کنید (روی لینک کلیک کنید).  در سمت چپ صفحه‌ی باز شده، بخشی مانند تصویر زیر را مشاهده می‌کنید. کد رهگیری و شناسه/کد ملی را وارد کنید تا کلمه‌ی عبور جدیدی برایتان تعریف شود.

فراموشی رمز عبور سایت سازمان امور مالیاتی کشور + نحوه بازیابی


چالش مالیاتی دارید؟ راه‌حل مشکلاتتان را از متخصصان مالیاتی بپرسید

مطالب پیشنهادی


نظرات کاربران


کیومرث ساعدپناه

۰۲/۰۱/۲۴ ۱۲:۲۳

کدمالیاتی فراموش کردم

ارسال نظر

نام
نام خود را وارد کنید
ایمیل
ایمیل خود را وارد کنید