درگاه پرداخت اختصاصی پی‌ پینگ
نحوه دریافت درگاه پرداخت اینترنتی شاپرک

چطور درگاه پرداخت اینترنتی شاپرک بگیریم؟

تیم محتوایی پی‌پینگ در درگاه پرداخت ۱۴۰۳/۰۷/۰۲

حتما لوگوی پروانه آبی رنگ معروف بالای صفحات درگاه پرداخت را دیده‌اید. « درگاه پرداخت اینترنتی شاپرک» نام همین درگاهی است که با دستور بانک مرکزی برای سامان دادن به شبکه پرداخت الکترونیکی راه‌اندازی شد. 

تمامی کسب‌وکارهایی که فروش آنلاین دارند، باید از درگاه پرداخت شاپرک استفاده کنند. اگر شما هم به‌دنبال درگاهی امن برای سایت‌تان هستید، حتما این مطلب را بخوانید.

در این مقاله کامل با آموزش ساخت درگاه پرداخت اینترنتی شاپرک آشنا خواهید شد.

سامانه شاپرک چیست؟ 

شاپرک مخفف عبارت «شبکه الکترونیکی پرداخت کارت» است، این شرکت در سال ۱۳۹۰ برای ساماندهی نظام پرداخت الکترونیکی با مشارکت بانک‌های ایران تاسیس شد.

اکنون درگاه‌های بانکی مختلف در ایران زیر نظر سامانه شاپرک فعالیت می‌کنند. به همین دلیل شاپرک را مادر درگاه‌های پرداخت اینترنتی در ایران هم می‌نامند. درگاه‌ های پرداخت اینترنتی شاپرک امن بوده و مسائل امنیت زیرساخت پرداخت و نظارت بر شبکه را تامین می‌کنند. 

هدف از تاسیس سامانه شاپرک چیست؟

همان‌طور که در بخش قبل خواندید،‌ به‌طورکلی هدف از تاسیس سامانه شاپرک سامان دادن به شبکه پرداخت الکترونیک کشور با افزایش خریدهای اینترنتی از دهه هشتاد به بعد بود. 

شرکت شاپرک کاری مشابه سامانه SEPA در اروپا و INTRAC در کانادا انجام می‌دهد؛ یعنی وظیفه حاکمیتی و نظارتی بانک مرکزی در زمینه استانداردسازی، توزیع مناسب و نظارت بر مبادلات الکترونیکی کشور در مراکز فروش کالا و خدمات را بر عهده دارد.

اما یکی از مهم‌ترین وظایف سامانه شاپرک، دادن مجوز فعالیت به شرکت‌های PSP و پرداخت‌یار است، یعنی همان شرکت‌های واسطه که با کمک آن‌ها درگاه پرداخت بانک‌های مختلف ایران را دریافت می‌کنید.

شرکت‌های پرداخت‌یار مانند پی‌پینگ نیز به کسب‌وکارها کمک می‌کنند که درگاه امن شاپرک را روی سایت خود داشته باشند تا پرداخت مشتریان خود را به صورت امن و سریع انجام دهند. البته فراموش نکنید که پیج‌های اینستاگرامی دارای سایت و فروشگاه‌های مجازی برای انتقال پرداخت‌هایشان از طریق این شبکه باید حتماً مجوز کسب و نماد اعتماد را دریافت کرده باشند. 

درگاه پرداخت اینترنتی شاپرک چیست؟

درگاه پرداخت اینترنتی شاپرک به‌عنوان واسطه‌ای میان بانک‌ها و شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات پرداخت الکترونیکی عمل می‌کند تا این فرایندها به شکل امن و استاندارد انجام شوند. 

ایجاد درگاه پرداخت اینترنتی شاپرک فرآیندی مهم برای کسب‌وکارهای آنلاین است تا هم فرآیندهای پرداخت خود را به سادگی انجام دهند و هم اعتماد مشتریان خود را بیشتر کنند. 

احتمالا همه ما اگر به صفحه پرداختی برسیم که نماد شاپرک یا لوگوی بانکی معتبر بالای آن نباشد، از ادامه خرید منصرف خواهیم شد. چون با وجود زیرساخت‌های امنی که در بستر شاپرک وجود دارد، هرگونه پیگیری پرداخت ساده‌تر شده است. 

درگاه پرداخت اینترنتی شاپرک را از کجا بگیرم؟ 

با چه روشی و از کجا می‌توان درگاه پرداخت اینترنتی شاپرک گرفت؟

برای ساخت درگاه پرداخت اینترنتی شاپرک دو راه دارید. یا بایستی با در دست‌داشتن مدارکی مانند اینماد، شماره حساب بانکی، تکمیل فرم و غیره خودتان مستقیم از بانک موردنظر درخواست بدهید یا اینکه از درگاه پرداخت واسط استفاده کنید که راهی ساده‌تر است.

درخواست درگاه پرداخت اینترنتی شاپرک از پی‌پینگ

برای دریافت درگاه پرداخت شاپرک، خوب است از طریق یکی از شرکت‌های پرداخت‌یار یا واسط مانند پی‌پینگ اقدام کنید. پی پینگ یکی از پرداخت‌یارهای دارای مجوز رسمی بانک مرکزی است که پرداختی امن و سریع را برای کسب‌وکار شما با استفاده از سامانه شاپرک فراهم می‌کند.

دریافت درگاه پرداخت اینترنتی شاپرک از طریق پی‌پینگ نیاز به پیچیدگی خاصی ندارد. کافی است در سایت ثبت‌نام و با تکمیل فرم مشخصات و مدارک خود و کسب‌وکارتان، درخواست ساخت درگاه پرداخت اینترنتی شاپرک خود را ثبت کرده و احراز هویت شوید. 

پس از آن کارشناسان پی پینگ با شما تماس می‌گیرند و بعد از تایید، اطلاعات درگاه برایتان ارسال می‌شود. اکنون شما دارای یک درگاه پرداخت اینترنتی بر بستر شاپرک هستید!

همچنین می‌توانید آموزش ساخت درگاه پرداخت در پی‌پینگ را مطالعه کنید که مرحله‌به‌مرحله همه موارد را توضیح داده است.

درخواست درگاه پرداخت اینترنتی شاپرک به‌صورت مستقیم از بانک‌ها

Pspهایی مثل سداد، به‌پرداخت ملت، بانک سامان و… از شاپرک مجوز ارائه درگاه پرداخت دارند.

روش دوم درخواست از بانک‌ها است. در این روش شما باید به شرکت‌های PSP یا ارائه‌دهنده درگاه بانکی مراجعه کنید که مجوز شاپرک دارند. نام شرکت‌های معتبر را می‌توانید در پایین ببینید:

  • شرکت به پرداخت ملت
  • شرکت پرداخت الکترونیک سپهر
  • شرکت آسان پرداخت پرشین
  • شرکت پرداخت الکترونیک سداد
  • شرکت الکترونیک کارت دماوند
  • شرکت تجارت الکترونیک پارسیان
  • شرکت پرداخت الکترونیک پاسارگاد
  • شرکت کارت اعتباری ایران کیش
  • شرکت پرداخت الکترونیک سامان
  • شرکت فراپردازان آروند امید
  • شرکت پرداخت نوین آرین
  • شرکت فن آوا کارت

و … 

برای اطلاع از کل لیست PSPها، شرکت‌های پرداخت‌یار و بانک‌های فعال حوزه پرداخت‌یاری و دارای مجوز شاپرک، می‌توانید به سایت شاپرک مراجعه کنید تا لیست درگاه‌های پرداخت مجاز را مشاهده و بهترین درگاه پرداخت اینترنتی شاپرک را انتخاب کنید. 

مراحل اتصال درگاه پرداخت شاپرک به فروشگاه اینترنتی وردپرسی

اکنون که موفق به ساخت درگاه پرداخت شاپرک شدید، مهم‌ترین سوالی که پیش می‌آید این است که چگونه می‌توان این درگاه را روی سایت خود نصب کرد. در سایت‌های وردپرسی این امر با نصب افزونه‌های ووکامرس و بعد از گرفتن مجوزهای لازم مانند اینماد انجام می‌شود. برای اطلاع از روش فعال کردن درگاه شاپرک برای سایت وردپرس مراحل زیر را دنبال کنید.

  • برای اتصال درگاه پرداخت در ووکامرس روی بخش «افزونه» و سپس «افزودن» کلیک کنید.
  • اکنون افزونه درگاه مدنظر خود را سرچ کرده و نصب کنید. 
  • پس از فعال کردن افزونه در پیشخوان وردپرس به مسیر «ووکامرس > پیکربندی» بروید.
  • اکنون در بخش «پرداخت‌ها» اقدام به فعال کردن درگاه نصب شده با گذاشتن تیک آن کنید.
  • تنظیمات مربوط به درگاه مانند پر کردن فیلدها را انجام دهید. برای مثال در «عنوان درگاه» نام درگاه انتخابی مانند درگاه پرداخت بانک پارسیان و توضیحات و غیره را وارد کنید.
  • در قسمت «تنظیمات حساب»، اطلاعاتی مانند نام کاربری و رمز عبور که به شما از جانب بانک یا پرداخت‌یار داده شده را وارد کنید. 
  • در قسمت «تنظیمات عملیات پرداخت» هم مشخص می‌کنید که در صورت موفق یا ناموفق بودن پرداخت چه پیامی به کاربر ارسال می‌شود. 
  • اکنون سایت شما متصل به یک درگاه پرداخت امن بر بستر شاپرک است. 
دریافت درگاه پرداخت از پی‌پینگ

کلام پایانی

تمامی کسب‌وکارهایی که در پی فروش محصول آنلاین خود و روش پرداختی با امنیت بالا هستند، نیاز به درگاهی امن و مورد اعتماد مانند شاپرک روی سایت خود دارند. 

در این مقاله در مورد درگاه شاپرک توضیحاتی را ارائه کردیم. سپس نحوه ساخت این درگاه را مورد بررسی قرار دادیم و در ادامه نیز نحوه اتصال این درگاه روی سایت وردپرسی را توضیح دادیم. 

پذیرای نظرات ارزنده شما در خصوص این مطلب هستیم. آیا شما تاکنون از درگاه پرداخت شاپرک روی سایت خود یا خرید محصول اینترنتی استفاده کرده‌اید؟ 

مطالب پیشنهادی


ارسال نظر

نام
نام خود را وارد کنید
ایمیل
ایمیل خود را وارد کنید