درگاه پرداخت اختصاصی پی‌ پینگ
مشاور و مشاوره مالی

مشاور مالی

تیم محتوایی پی‌پینگ در راهکارها ۱۴۰۰/۰۴/۱۸

مشاور مالی فردی است که اقتصاد را به خوبی می داند و به مشتریان خود مشاوره مالی و اقتصادی می دهد. بسیاری از مدیران موفق، برنامه ریزی اهداف مالی خود را به مشاوران مالی می سپارند و با اعتماد به علم و تجربه آن ها، پیش می روند.

استفاده از مشاوران مجرب مالی، ویژگی مشترک رهبران بزرگ و موفق جهان است و می توان گفت پشت هر مدیر و رهبر موفقی، مشاور با تجربه و توانایی قرار دارد.

مشاوره مالی به شما کمک می کند بین توانایی ها، امکانات، درآمد و اهداف خود تناسب برقرار کنید و با برنامه‌ریزی های کوتاه مدت و بلند مدت، به اهداف مالی خود برسید.

افراد حقوقی و شرکت ها بهتر است مشاوران مالی خود را از میان افراد بی طرف و خارج از شرکت، انتخاب کنند تا هیچ جریان و فرد خاصی از اهداف مالی شرکت نفع نبرد.

بسیاری از افراد با وجود داشتن سرمایه و تجربه کافی، در کسب و کار خود موفق نیستند و حتی ممکن است سرمایه خود را از دست بدهند.

لازمه موفقیت در هر کار، داشتن ایده های خلاقانه و برنامه ریزی واقع بینانه مالی است. مشاور مالی با بررسی توانایی و سرمایه شما و نیازسنجی بازار بهترین راهکارها را برای توسعه کسب و کار و افزایش سرمایه به شما پیشنهاد می دهد.

مشاور مالی کیست و چه وظایفی دارد؟

در شرایطی که بی ثباتی اقتصاد و تورم بسیاری از کسب و کارها را به تعطیلی کشانده است و باعث از بین رفتن سرمایه افراد زیادی شده است، شروع یک کسب و کار تازه بدون داشتن تجربه کافی، کاری اشتباه و خطرناک است.

مشاور مالی فردی است که تجربه زیادی در اقتصاد و مسائل مالی دارد و با جو حاکم بر بازار و روند عرضه و تقاضا کاملا آشنا است.

او به شما کمک می کند سرمایه خود را در بهترین زمان و به بهترین شکل وارد بازار کنید و سود قابل توجهی از آن به دست بیاورید.

مشاور مالی پس از بررسی سوابق کاری کارفرما از میزان سرمایه و اهداف مالی او سوال می کند. شخصیت مالی کارفرما و میزان ریسک پذیری او تعیین کننده نحوه سرمایه گذاری پیشنهادی مشاور است.

در واقع مشاور مالی پس از بررسی شرایط، مسیری را برای حداکثر بهره وری کارفرما از سرمایه ای که دارد، ترسیم می کند.

مشاور مالی و سرمایه گذاری علاوه بر ترسیم مسیر، باید مجموعه های حقوقی و افراد حقیقی را در رسیدن به مسیر ترسیم شده، هدایت و راهنمایی کند.

وظایف مشاور مالی

مشاور مالی، متناسب با نیاز کارفرما وظایف مختلفی به عهده دارد و وظیفه او در برنامه ریزی خلاصه نمی شود. اجرای برنامه و راهکارهایی که ارائه شده است و نظارت و کنترل بر اجرای صحیح راهکارها از وظایف اصلی مشاور مالی است. از دیگر وظایف مشاور مالی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • برنامه ریزی برای جبران ضررهای شرکت یا فرد حقیقی
  • بررسی و تحلیل وضعیت مالی شرکت
  • ارائه نسبت های سود آوری، نقدینگی، فعالیت، اهرمی و نسبت های ارزش گذاری و رشد به کارفرما
  • ریشه یابی علت مشکلات مالی مجموعه
  • اصلاح حساب ها
  • تنظیم نمودار سازمانی برای کسب و کارها
  • مشاوره در جهت تنظیم دفتر قانونی برای کسب و کار
  • تنظیم روابط کارفرما و کارگر بر اساس آئین نامه
  • ارائه راهکارهای مناسب مالی برای پیشگیری از جرائم مالیاتی
  • توجیه و توضیح شرایط مالی شرکت به مدیران مجموعه
  • کمک و مشاوره به مدیران مجموعه و اشخاص حقیقی برا تصمیم گیری های مهم مالی
  • برنامه ریزی بلند مدت مالی در جهت افزایش سرمایه اشخاص
  • نظارت بر عملکرد بهینه اشخاص در بازار سرمایه

لازم به ذکر است وظایف مشاور مالی محدود به این موارد نمی شود و او موظف به انجام کلیه فعالیت های هم راستا با منافع مالی صاحبان سرمایه است.

خدمات مشاور مالی

مشاور مالی به مشتری کمک می کند سرمایه و دارایی خود را حفظ کند و کسب و کار خود را توسعه بدهد. در مرحله اول، مشاور مالی و سرمایه گذاری فرمی در اختیار مشتری قرار می دهد.

این فرم حاوی سوال های متنوعی است که بررسی جواب های آن، وضعیت مالی و شغلی مشتری را برای مشاور مشخص می کند.

پس از مرحله شناخت و جمع آوری اطلاعات، مشاور به ارائه راهکارهایی برای دستیابی مشتری به اهداف مالی و اقتصادی می پردازد. در این مرحله ممکن است مشتری برای انجام راهکارها نیاز به راهنمایی و خدمات مالی داشته باشد که توسط مشاور مالی انجام می شود.

بسیاری از افراد، برای سرمایه گذاری در بورس یا هر بازار دیگری از خدمات مشاوران مالی استفاده می کنند تا بهترین عملکرد و حداکثر بازدهی را داشته باشند.

مشاوران مالی در زمینه دریافت انواع وام های بانکی، برنامه ریزی بازنشستگی، ادغام یا انحلال مجموعه های حقوقی و … مشاوره می دهند و راهکارهای سازنده ای در این موارد دارند.

مشاوره مالی در زمینه های حسابداری، حسابرسی، مالیات اشخاص و اصناف، مالیات شرکت ها و مالیات بر ارزش افزوده می تواند به اشخاص حقیقی و حقوقی کمک کند.

خدمات مشاور و مشاوره مالی

چه کسانی به مشاوره مالی نیاز دارند؟

بسیاری از افراد فکر می کنند مشاوره مالی تنها برای شرکت ها و مجموعه های بزرگ و مطرح کارایی دارد و سایر اشخاص حقیقی و حقوقی نیازی به استفاده از خدمات مشاور مالی و سرمایه گذاری ندارند. اگر به تجربه افراد زیادی که در کسب و کار خود شکست خوده اند توجه کنید، متوجه اشتباه بودن این تفکر خواهید شد.

اشخاص حقیقی و صاحبان کسب و کارهای خرد نیز می توانند با مشاوره با مشاوران مالی به بهبود و توسعه کسب و کار و افزایش سرمایه خود کمک کنند.

مشاوران مالی سال ها در بخش های مختلف تولیدی، تجاری و … فعالیت کرده اند و تجربیات گران بهایی از بازار سرمایه و عوامل موثر در کاهش و افزایش سرمایه دارند.

مشاور مالی خوب می تواند راهکارهای قابل توجهی برای حفظ و افزایش سرمایه به شما ارائه دهد و به شما کمک کند با سرمایه ای که دارید به اهداف مالی خود برسید.

ممکن است شما به دنبال راهی برای بازنشستگی پیش از موعد با تمام مزایا باشید، یا به عنوان مدیر مجموعه ای بزرگ به فکر گسترش شرکت و افزایش درآمدهای مالی مجموعه باشید.

ممکن است با حجم انبوهی از بدهکاری ها ورشکست شده باشید یا قصد سرمایه گذاری در بازار بورس داشته باشد، فرقی نمی کند، در هر حال بهترین کسی که می تواند شما را راهنمایی کند یک مشاور مالی خوب و با تجربه است.

مشاور مالی به شما می گوید برای رسیدن به اهداف اقتصادی خود چه کارهایی باید انجام دهید و از انجام چه کارهایی خودداری کنید. او به شما کمک می کند هنگام بحران های مالی قاطعانه و بدون استرس پیش بروید و به چشم انداز مالی خود یا مجموعه تحت نظارت خود برسید.

مشاوره مالی چگونه به شما کمک می کند؟

مشاور مالی مسیری امن و مطمئن به شما نشان می دهد و از شما می خواهد با اعتماد به موفقیت در پایان مسیر، او را همراهی کنید. مشاور مالی در مسیر کمک به شما، برنامه مشخص و جامعی دارد که بر پایه موارد زیر بنا شده است.

پرسش نامه مالی

اولین قدمی که مشاور مالی خوب برای کمک به شما بر می دارد، جمع آوری اطلاعات شغلی و مالی شما است. او در مورد دارایی، بدهی، سرمایه، هزینه و درآمدهای شما پرسش هایی مطرح می کند. پاسخ صادقانه شما به او در برآورد حقیقی اوضاع مالی کمک می کند.

او بر اساس تجربیات خود، میزان ریسک پذیری شما را می سنجد و با توجه به شرایطی که در آن قرار دارید، بهترین راهکارها را ارائه می دهد.

بررسی وضعیت مالیاتی اشخاص حقیقی یا حقوقی و مسائل مربوط به بیمه از مواردی است که مشاوره مالی به آن ورود می کند و راهکارهایی برای بهبود وضعیت آن ها ارائه می دهد.

مشاور مالی و سرمایه گذاری با آگاهی از قوانین مالیاتی و تسلط بر آن ها، می تواند معافیت های مالیاتی قابل توجهی برای صاحبان کسب و کار به همراه داشته باشد. اطلاعاتی که در این مرحله توسط مشاور مالی جمع آوری می شود در قالب طرحی جامع به مشتری ارائه خواهد شد.

طرح مالی

مشاور مالی بعد از جمع آوری اطلاعات با توجه به بدهی و درآمد مجموعه و میزان سرمایه آزاد و سرمایه در گردش مشتری، اقدام به تدوین طرح مالی می کند.

مشاوران در طرح مالی علاوه بر شرح کامل و دقیق وضعیت مالی شرکت یا شخص، به اهداف مالی و راهکارهایی در جهت رسیدن به این اهداف نیز اشاره می کنند.

طرح تدوین شده در مشاوره مالی تا زمانی که به تایید کارفرما یا مشتری نرسد فاقد اعتبار است و اجرای مفاد آن الزامی نیست. مشاور در چند جلسه، طرح مالی خود را با مشتری در میان می گذارد و در صورت لزوم بعضی از جزئیات آن را تغییر می دهد.

طرح مالی شامل تمام مسائل مالی زمان حال و آینده است و بهترین و بدترین شرایطی را که ممکن است پیش بیاید ترسیم می کند. می توان گفت طرح مالی نقشه راهی است که مشاور در اختیار مشتری قرار می دهد و لازمه دستیابی به اهداف مالی مشتری، گذشتن از این مسیر است.

اجرای طرح مالی

پس از تدوین و ارائه طرح مالی، نوبت به اجرای آن می رسد. مشاور مالی با بررسی شرایط اقتصادی جامعه و توجه به شرایط مالی کارفرما، مراحل دقیقی برای اجرای طرح مالی ترسیم می کند.

او دارایی های شرکت را به مواردی که اولویت بیشتری دارد، تخصیص می دهد و از این طریق، درصد مشارکت دارایی های مختلف را در بخش های مختلف، مشخص می کند.

اگر درصد ریسک پذیری مشتری زیاد باشد، درصد بیشتری از سرمایه گذاری های بلند مدت خواهد داشت و در مواردی که شخص ریسک پذیری کمی داشته باشد، سهم او از دارایی های ثابت بیشتر خواهد بود.

سیاست های سرمایه گذاری شرکت یا اشخاص، تعیین کننده نحوه خرید و فروش دارایی های مالی هستند. برخی از مشاوران مالی معتقد به تامین سرمایه از یک شرکت سرمایه گذاری هستند و با یک شرکت کار می کنند در حالی که تعداد دیگر از منابع مختلفی برای سرمایه گذاری استفاده می کنند.

به عنوان مثال، اگر دو نفر با درصد ریسک پذیری متفاوت به مشاور مالی یکسانی مراجعه کنند، توصیه مشاور به فردی که ریسک پذیری کمتری دارد سرمایه گذاری بیشتر در دارایی های ثابت است.

 همین مشاور به فردی که ریسک پذیری بالایی دارد توصیه می کند درصد بیشتر دارایی خود را در سرمایه گذاری های مختلفی مانند اوراق قرضه، سهام شخصی و … قرار دهد.

 نظارت و کنترل اجرای طرح مالی

مشاوران مالی در مدت اجرای طرح مالی به روند کار نظارت دارند و با بررسی شرایط روز، توصیه های لازم را اتخاذ می کنند.

بررسی روند پیشرفت طرح مالی و درآمدهای حاصل از اجرای آن، از مواردی است که مرتب توسط مشاوران مالی بررسی می شود.

مشتری موظف است در مدت اجرای طرح مالی، مشاور را در جریان تمام اتفاق های مرتبط با مسائل اقتصادی و مالی قرار دهد تا مشاور بتواند در صورت لزوم، با بررسی اتفاق های جدید، تصمیم های جدید بگیرد.

نحوه کمک رسانی مشاور و مشاوره مالی به کسب و کار ها

مزایای مشاوره مالی

در شرایط فعلی جامعه، همراهی یک مشاور مالی در کسب و کارهای خرد و کلان امری اجتناب ناپذیر است.

از مزایای مشاوره مالی می توان به کاهش تصمیمات اشتباه اشاره کرد. بسیاری از شرکت ها و مجموعه های بزرگ با یک تصمیم اشتباه سقوط کرده اند و سرمایه و اعتبار خود را از دست داده اند.

مشاور مالی، شکستهای مالی فراوانی تجربه کرده است و می داند کدام تصمیم شما منجر به شکست خواهد شد. او سعی می کند با تحلیل وضعیت موجود، انتخاب های اشتباه شما را اصلاح کند.

از دیگر مزایای مشاوره مالی می توان به استفاده بهینه از فرصت ها اشاره کرد. مشاور مجرب، فرصت شناس است و به محض این که فرصتی برای توسعه سرمایه گذاری پیدا کند، شما را در جریان قرار خواهد داد.

مشاور مالی در امور مالیاتی تجربه زیادی دارد و شما را از شر افزایش مالیات های بی حساب و کتاب نجات خواهد داد.

مسیر امن و سلامتی که مشاور مالی به شما نشان می دهد به سرمایه گذاری سود درآمد و افزایش سرمایه شما ختم خواهد شد.

مشاور مالی، فرشته نجات از ورشکستگی

افراد زیادی با کمک مشاوره مالی از ورشکستگی نجات پیدا کرده اند و کسب و کار خود را نجات داده اند. مشاور مالی به شما کمک می کند هزینه های جانبی شرکت را کاهش دهید و با درآمد شرکت، سرمایه گذاری اصولی انجام دهید.

در مواجهه با چالش های مالی، راهبردهای مشاور مالی می تواند به تداوم شرکت کمک کند و از ضرر و زیان های غیر قابل جبران بکاهد.

مطالب پیشنهادی


نظرات کاربران


shayan

۰۰/۰۴/۱۶ ۱۰:۱۵

اگه مشاور مالی میتونه کاری کنه که سودمون بالاتر بره، به نظرم ارزش هزینه کردن برای گرفتن مشاوره رو داره

ارسال نظر

نام
نام خود را وارد کنید
ایمیل
ایمیل خود را وارد کنید