درگاه پرداخت اختصاصی پی‌ پینگ
چگونه برای پیج اینستاگرامی خود یک درگاه پرداخت ایجاد کنیم؟

نحوه دریافت درگاه پرداخت برای اینستاگرام

تیم محتوایی پی‌پینگ در درگاه پرداخت ۱۴۰۳/۰۷/۱۶

دریافت درگاه پرداخت برای اینستاگرام یکی از بزرگ‌ترین مشکلات فروشگاه‌های آنلاین در این پلتفرم است. جالب است بدانید که اینستاگرام قابلیتی به‌نام تگ محصول برای پیج‌های فروشگاهی دارد.

اما متاسفانه این امکان در حال حاضر برای کاربران ایرانی فراهم نیست، ولی راهکارهایی وجود دارد که می‌توانید با کمک آن‌ها برای فروشگاه آنلاین‌تان یک درگاه پرداخت اختصاصی ایجاد و پرداخت‌های کسب‌وکارتان را مدیریت کنید. در ادامه با این راهکارها آشنا خواهید شد. 

انواع درگاه پرداخت در اینستاگرام

درگاه‌های پرداخت در اینستاگرام به دو نوع مستقیم و با واسطه تقسیم می‌شوند.
  • درگاه پرداخت مستقیم

درگاه پرداخت مستقیم همانطور که از نامش پیداست، مستقیما توسط بانک‌ها در اختیار سایت‌ها و کسب‌وکارها اینترنتی قرار می‌گیرد. احتمالا شما نیز هنگام خرید از سایت‌های فروش، صفحه پرداخت با شاپرک را دیده‌اید. 

این درگاه به طور مستقیم کاربر را هنگام خرید به صفحه پرداخت هدایت می‌کند و چون هیچ واسطه‌ای در میان نیست به آن درگاه پرداخت مستقیم می‌گویند. لازم به یادآوری است که برای فعال‌سازی این قابلیت باید سایت داشته باشید و هزینه‌های مرتبط با طراحی و نگهداری آن را در نظر بگیرید. 

  • درگاه پرداخت غیرمستقیم

درگاه پرداخت غیرمستقیم به عنوان یک میانجی بین شما و بانک عمل می‌کند. یعنی ابتدا پول به حساب پرداخت‌یار و سپس به حساب فرد واریز می‌شود. شرکت‌هایی مانند پی‌پینگ جزو این گروه حساب می‌شوند. 

پی‌پینگ شما کمک می‌کند که درگاه پرداخت اینترنتی خود را در سریع‌ترین زمان ممکن بدون نیاز به حضور در بانک و معطلی چند ساعته فعال کنید.

کدام یک از درگاه‌های پرداخت برای اینستاگرام بهتر است؟

دو روش ذکر شده در بالا، هر کدام معایب و مزایای خود را برای فروشگاه‌ اینستاگرامی شما دارند. برای مثال در درگاه پرداخت مستقیم مبلغ به صورت آنی به حساب شما واریز می‌شود اما از معایب آن می‌توان به این اشاره کرد که فعال‌سازی آن بدون وجود سایت اختصاصی برای فروشگاه خود عملا غیرممکن است. 

در مقابل درگاه پرداخت غیرمستقیم شما نیاز به طراحی سایت و متحمل شدن هزینه‌های سربار برای آن نیستید. همچنین در عرض چند ساعت می‌توانید درگاه پرداخت خودتان را فعال کنید. به همین خاطر می‌توان گفت که برای فروشگاه اینستاگرام‌تان گزینه بهتری است.

مزایای استفاده از درگاه پرداخت اینترنتی در اینستاگرام چیست؟

استفاده از درگاه پرداخت اینترنتی در اینستاگرام شامل مزایای زیر است:

توسعه و گسترش کسب‌وکار

ساد‌ه‌سازی مراحل خرید و واریز وجه در اینستاگرام می‌تواند به شما کمک کند که مشتریان بیشتری داشته باشید و کسب‌وکارتان را گسترش دهید.

فروش محصولات گران و باارزش

اگر محصولات گران‌قیمت می‌فروشید و نگران محدودیت‌های پرداختی کارت به کارت و ناامنی ارسال فیش فیک هستید، درگاه پرداخت اینستاگرام می‌تواند این مشکل‌تان را رفع کند.

پرداخت آسان و آنلاین بدون نیاز به اپلیکیشن و سایت

درگاه پرداختی که شرکت‌های واسطه مانند پی‌پینگ برای شما فراهم می‌کنند، نیاز به طراحی و ساخت اپلیکیشن و سایت ندارد و می‌توانید لینک درگاه خود را به‌راحتی در پیج‌تان قرار دهید. 

افزایش امنیت و اعتماد مشتریان

با داشتن یک لینک پرداخت اختصاصی و امنیت بیشتر آن، مشتریان اعتماد بیشتری به خدمات صفحه اینستاگرامی شما می‌کنند. 

جلوگیری از کلاهبرداری

فروش آنلاین همواره با تهدیدهایی چون فیشینگ و کلاهبرداری اینترنتی همراه است. با کمک لینک پرداخت اختصاصی، از پنل خود می‌توانید پرداخت‌ها را مدیریت و از دریافت فیش فیک جلوگیری کنید. 

دادن لینک درگاه پرداخت محصول به مشتریان

با داشتن درگاه پرداخت اینستاگرام، می‌توانید لینک صفحه پرداخت را از طریق دایرکت، تلگرام، واتس‌اپ و حتی پیامک به مشتری‌تان ارسال کنید.

امکان خدمات پرداخت ۲۴ ساعته

در این روش نیازی به ادمین برای پاسخگویی وجود ندارد، چرا که مشتریان در هر ساعاتی از شبانه‌روز می‌توانند پرداخت خود را نهایی کنند، بدون اینکه منتظر پاسخ ادمین و ارسال شماره کارت بمانند.

قراردادن لینک پرداخت در اینستاگرام

می‌توانید برای هر محصول توضیحات و لینک ثبت سفارش را قرار دهید تا فرآیند خرید و پرداخت را با کمک پرداخت‌یار و لینک اختصاصی صفحه پرداخت خود ساده کنید. 

نحوه فعال‌کردن درگاه پرداخت برای اینستاگرام

برای اتصال درگاه پرداخت به اینستاگرام در سایت پی‌پینگ ثبت‌نام و احراز هویت کنید. پس از انجام این مراحل، اطلاعات و کسب‌وکار شما مورد ارزیابی قرار می‌گیرد و در نهایت لینک پرداخت در اختیار شما قرار می‌گیرد. 

سپس می‌توانید برای هر محصول خود یک لینک پرداخت اختصاصی ایجاد کنید و با ارسال لینک به مشتری، هزینه هر محصول را از طریق درگاه دریافت نمایید.

این فرآیند شامل مراحل زیر است:

۱. ارزیابی اطلاعات و کسب‌وکار: ابتدا اطلاعات شما توسط ارائه‌دهنده خدمات پرداخت مورد بررسی و ارزیابی قرار می‌گیرد تا از صحت و سلامت کسب‌وکار اطمینان حاصل شود.

۲. دریافت لینک پرداخت: پس از تأیید، یک لینک پرداخت به شما اختصاص داده می‌شود.

۳. ایجاد لینک پرداخت اختصاصی: برای هر محصول می‌توانید لینک پرداخت اختصاصی ایجاد کنید که شامل جزئیات محصول و مبلغ موردنظر است.

۴. ارسال لینک به مشتری: لینک پرداخت را به مشتری ارسال کنید تا او بتواند به‌راحتی هزینه محصول را از طریق درگاه پرداخت اینترنتی واریز کند.

این روش مزایای زیادی دارد از جمله:

– امنیت بالاتر: کاهش نیاز به تبادل اطلاعات شخصی مانند شماره کارت.

– ساده‌سازی مدیریت تراکنش‌ها: پیگیری و مدیریت تراکنش‌ها به‌صورت منظم و خودکار.

– افزایش اعتماد مشتری: استفاده از درگاه‌های پرداخت معتبر، اعتماد مشتریان را افزایش می‌دهد.

روش‌های افزودن درگاه پرداخت به اینستاگرام

روش‌های مختلفی برای اتصال درگاه پرداخت به اینستاگرام وجود دارد که در ادامه تعدادی از آن‌ها را با هم مرور می‌کنیم: 

۱.  گذاشتن لینک پرداخت در بیوگرافی

یکی از روش‌های افزودن درگاه پرداخت به اینستاگرام، گذاشتن لینک صفحه پرداخت خود داخل بخش بیوگرافی پیج است. لینک پرداخت را در بخش بیوگرافی پیج قرار دهید و از مشتریان بخواهید مبلغ موردنظر و توضیحات لازم را قبل از پرداخت وارد کنند. 

حتی می‌توانید هنگام ساخت لینک پرداخت، قیمت و توضیحات مناسب را درج کنید و مشتریان را به سمت لینک بیوگرافی هدایت کنید.

۲. گذاشتن لینک پرداخت در استوری

امکان قراردادن لینک در استوری وجود دارد و شما می‌توانید با معرفی محصول و قراردادن لینک پرداخت در استوری، مشتریان را به خرید آنلاین محصول هدایت کنید.

۳. ارسال لینک پرداخت از طریق دایرکت

درصورتی‌که تعداد محصولات زیاد باشد و بخواهید برای هر محصول لینک پرداخت جداگانه‌ای داشته باشید، می‌توانید در پنل اختصاصی خود برای هر محصول لینک پرداخت با توضیحات و قیمت جداگانه ایجاد کنید. سپس لینک مناسب را از طریق دایرکت برای هر مشتری ارسال نمایید.

تفاوت بین پرداخت کارت به کارت و پرداخت با درگاه پرداخت در چیست؟

روش پرداخت کارت به کارت: به دلیل اینکه ایران در لیست کشورهایی قرار دارد که اجازه ساخت فروشگاه اینستاگرام را ندارند، به‌طور معمول برای دریافت وجه از مشتریان، اطلاعات حساب یا شماره کارت ارسال می‌شود و مشتری از طریق کارت به کارت هزینه را واریز می‌کند. 

اما این روش زمان‌بر است و مدیریت پرداخت‌ها را برای صاحبان کسب‌وکار دشوار می‌کند. ضمن اینکه در این روش احتمال ارسال فیش جعلی و مشکلات دیگری چون تاخیر در ارسال رسید و کد پیگیری از سمت فروشنده وجود دارد. 

روش پرداخت با درگاه پرداخت اینترنتی:  اما روش ساده‌تر دیگر به‌جای کارت به کارت استفاده از درگاه پرداخت بانکی است که مستقیما پول به شماره حساب بانکی فروشنده واریز می‌شود.

در این روش بی‌هیچ معطلی هزینه محصول و خدمات از طریق صفحه پرداخت اختصاصی در هر ساعتی از شبانه‌روز می‌توانید دریافت کنید. اصلی‌ترین تفاوت این روش با کارت به کارت همین سادگی، امنیت، در دسترس بودن و نیاز نداشتن به ادمین است. 

روش‌هایی برای خرید امن از اینستاگرام

لازمه یک خرید امن از اینستاگرام چیست؟‌

اعتماد به فروشندگان و پیج‌های اینستاگرامی برای خرید کالا و خدمات یکی از نگرانی‌های مهم افراد است. اما روش‌هایی وجود دارد که کاربران با مشاهده برخی جزئیات در صفحات اینستاگرام و نحوه برخورد شما، می‌توانند به میزان قابل‌اعتمادی فروشنده پی ببرند. این روش‌ها شامل موارد زیر است:

۱. پاسخ‌گویی مناسب شما: فروشنده‌ای که به سؤالات و درخواست‌های مشتریان با سرعت و دقت پاسخ می‌دهد، نشان از تعهد و حرفه‌ای بودن او دارد.

۲. استفاده از تصاویر باکیفیت از کالاها: تصاویر باکیفیت بالا و واقعی از کالاها، به مشتری شما اطمینان بیشتری می‌دهد که محصول واقعی را می‌بیند.

۳. وجود تصاویر واقعی از کالا: استفاده از تصاویر واقعی به‌جای تصاویر ژورنالی یا اینترنتی، نشان‌دهنده صداقت شما به‌عنوان فروشنده است.

۴. پاسخ‌گویی به کامنت‌ها: هر زمان که به کامنت‌های مشتریان پاسخ می‌دهید، این باور را در ذهن مشتری ایجاد می‌کند که نظرات و سؤالات آن‌ها برای شما اهمیت دارد.

۵. نداشتن فالوور فیک: تعداد زیاد فالوورهای فیک می‌تواند نشانه‌ای از تلاش برای افزایش مصنوعی اعتبار پیج باشد. پیجی با فالوورهای واقعی و تعامل بالا از اعتماد بیشتری برخوردار است.

۶. داشتن سایت: وجود یک وب‌سایت رسمی می‌تواند نشان‌دهنده ثبات و اعتبار بیزینس شما باشد.

۷. درگاه پرداخت اینترنتی: استفاده از درگاه پرداخت اینترنتی معتبر، امنیت پرداخت را برای مشتریان‌تان تضمین می‌کند و نشانه‌ای از حرفه‌ای بودن کسب‌وکار شما است.

با بررسی این شاخص‌ها و فاکتورها، مشتریان می‌توانند میزان اعتماد به یک پیج اینستاگرامی فروش محصول را بهتر تخمین بزنند و خریدی مطمئن‌تر انجام دهند.

سخن پایانی

اگر می‌خواهید فروش خود را در اینستاگرام بهبود بدهید، بهتر است از ابزارهای مالی و پرداخت نوین بهره بگیرید. یکی از این ابزارها استفاده از درگاه پرداخت اینستاگرام و ایجاد راهی برای تسهیل فرآیند پرداخت برای مشتریان است. شما می‌توانید با عضویت در پی‌پینگ و ایجاد حساب کاربری یک لینک پرداخت برای کسب‌وکار خود ایجاد کنید و به‌سادگی پلی برای فروش بیشتر خود میان خدمات و محصولات و مشتریان خود بسازید. نظر شما چیست؟ 

مطالب پیشنهادی


ارسال نظر

نام
نام خود را وارد کنید
ایمیل
ایمیل خود را وارد کنید