درگاه پرداخت اختصاصی پی‌ پینگ
آموزش کامل نصب درگاه پرداخت در وردپرس - درگاه پی پینگ

آموزش کامل نصب درگاه پرداخت در وردپرس – درگاه پرداخت پی پینگ

مونا دژبان در سرویس‌های پی‌پینگ ۱۴۰۱/۰۷/۰۶

دانستن نحوه نصب درگاه پرداخت در وردپرس و اجرای صحیح آن موجب آسان‌تر شدن فرآیند فروش محصولات یا خدمات می‌شود. با توجه به این که امروزه فروشگاه‌های اینترنتی جایگاه ویژه‌ای در اقتصاد کشور دارند، طبیعتا استفاده از درگاه پرداخت در این فروشگاه‌ها امری ضروری است. نصب درگاه پرداخت در وردپرس برای فروشندگان این امکان را فراهم می‌کند که همه حساب‌های تجاری، شرایط نقل و انتقال وجه داشته باشند و همه تراکنش‌های کارت‌های اعتباری مختلف با موفقیت انجام شوند. درگاه پرداخت پی پینگ یکی از مطمئن‌ترین روش‌های پرداخت است که چارچوب ایمن این درگاه باعث شده مشتریان بدون نگرانی از امنیت اطلاعات کارت بانکی خود، آن را ذخیره‌سازی کنند.

در این مطلب ابتدا شما را با مفهوم درگاه پرداخت اینترنتی و انواع آن آشنا خواهیم کرد و سپس روش کامل نصب درگاه پرداخت پی پینگ در وردپرس را به صورت مرحله‌به‌مرحله آموزش خواهیم داد. اگر شما هم کسب‌وکار اینترنتی دارید، قطعا با درگاه پرداخت اینترنتی سروکار خواهید داشت و این مطلب برایتان مفید خواهد بود.

درگاه پرداخت اینترنتی چیست؟

کسب‌وکارهای آنلاینی که امروزه به فروش محصولات و خدمات مختلف می‌پردازند، برای ادامه فعالیت خود در دنیای امروز، نیاز به درگاه پرداخت اینترنتی دارند. حالا سوال این است که درگاه پرداخت اینترنتی یا Internet Payment Gateway چیست؟ زمانی‌که قصد خرید اینترنتی داشته باشید، پرداخت شما از طریق درگاه پرداخت صورت می‌گیرد، این درگاه به مشتری کمک می‌کند تا با استفاده از کارت بانکی و اطلاعاتی نظیر رمز دوم، CVV2 و تاریخ انقضای کارت هزینه‌های مربوطه را پرداخت کند. این روش بسیاری از مراجعه‌های حضوری به بانک و پرداخت‌های حضوری را از فرآیند خرید حذف کرده است.

درگاه پرداخت اینترنتی چیست؟

درگاه پرداخت اینترنتی شرایطی فراهم کرده که فروشگاه‌های اینترنتی، هزینه خدمات یا محصولاتشان را از طریق اتصال به پایانه‌های بانکی دریافت کنند. این درگاه‌ها نقش مهمی در پردازش اطلاعات و معاملات فی‌مابین مشتریان و فروشندگان دارند، زیرا درگاه‌ پرداخت، اطلاعات و جزییات پرداخت را در سرورهای امن سوییچ ذخیره کرده و با رمزگذاری روی اطلاعات کارت بانکی، امنیت تبادل اطلاعات را برای طرفین فراهم می‌کنند.

آموزش کامل نصب درگاه پرداخت در وردپرس -

هدف از نصب درگاه پرداخت و استفاده از آن

  • رمزگذاری اطلاعات بانکی خریدار
  • حفظ امنیت اطلاعات بانکی مشتری و فروشنده
  • بهبود سرعت مبادلات در فرآیند خرید و فروش
  • فراهم آوردن امکان گزارش‌گیری و ارائه صورتحساب
  • تضمین اطلاعات هویتی مشتری و فروشنده

درگاه پرداخت در وردپرس چیست؟

 درگاه پرداخت در وردپرس در واقع نرم‌افزاری است که حکم یک واسط بین وب‌سایت، مشتری و پردازشگر اصلی را دارد و این برنامه باید به سرور پردازشگر و وب‌سایت متصل شود. با نصب درگاه پرداخت، وب‌سایت به راحتی و بدون ابزارهای جداگانه، قابلیت تایید و ذخیره تراکنش‌ها و اطلاعات کارت‌های بانکی را دارد.

روش کارکرد درگاه به این شکل است که مشتری ابتدا در وب‌سایت محصول یا خدمت موردنظر خود را انتخاب می‌کند و پس از انتخاب روش پرداخت، وارد درگاه پرداخت می‌شود. در این بخش پس از وارد کردن جزئیات کارت بانکی، درگاه پرداخت، داده‌ها را با امنیت بالا به سرور اصلی انتقال می‌دهد. سرور پرداخت با سرور کارت بانکی مشتری ارتباط گرفته و پرداخت را مجاز تشخیص می‌دهد و در نهایت مشتری شاهد جمله «تراکنش با موفقیت انجام شد.» خواهد بود. پس از این، درگاه تاییدیه پرداخت را به بستر تجارت الکترونیکی اعلام کرده و از این طریق وب‌سایت گزینه تکمیل پرداخت را به مشتریان نشان می‌دهد.

انواع درگاه پرداخت اینترنتی در ورد پرس

به‌طورکلی دو روش برای نصب درگاه پرداخت در وردپرس وجود دارد که انتخاب آن تفاوتی برای کاربران فروشگاه اینترنتی ندارد. تفاوت اصلی این دو روش در مواردی از جمله زمان واریز وجه به حساب فروشنده، میزان کسری کارمزد، مجوزها و مدارک موردنیاز، مالیات و… است که فروشنده طبق شرایط خود باید گزینه مناسب را انتخاب کند. این دو روش عبارتند از:

  • درگاه پرداخت مستقیم: در درگاه پرداخت مستقیم، مشتری پس از انتخاب محصول در سایت، اقدام به پرداخت وجه کرده و هزینه پرداختی به صورت مستقیم و بدون کسر کارمزد به حساب فروشنده واریز می‌شود. از جمله درگاه پرداخت‌های مستقیم می‌توان به درگاه پرداخت اینترنتی بانک سامان، بانک ملی، صادرات، پاسارگاد و… اشاره کرد.
  • درگاه مستقیم با واسط: در روش درگاه پرداخت واسط وردپرس، مبلغ پرداختی مشتری پس از کسر درصدی کارمزد به حساب فروشنده واریز می‌شود. درصد کسر کارمزد نیز بر اساس سیاست‌های شرکت تعیین می‌شود. از جمله درگاه پرداخت‌های واسط می‌توان به درگاه پرداخت پی پینگ اشاره کرد که در این مطلب آموزش نصب آن در وردپرس را به شما آموزش خواهیم داد.

پیش‌نیازهای نصب درگاه پرداخت در وردپرس

جهت نصب درگاه پرداخت پی‌پینگ در وردپرس، چند مرحله ساده وجود دارد که باید از آن‌ها پیروی کنید، اما پیش از مراحل اولیه نصب درگاه پرداخت، باید چهار پیش‌نیازی که در ادامه معرفی می‌کنیم در نظر داشته باشید:

  • SSL: SSL مخفف عبارت انگلیسی Secure Sockets Layer است که لایه‌ای از سوکت‌های امن وب‌سایت را تشکیل می‌دهد و نوعی روش امنیتی به‌شمار می‌رود. این لایه، ترافیک بین مرورگر وب و وب‌سایت را رمزگذاری کرده و برقراری یک اتصال ایمن بین کارت بانکی و وب‌سایت را تضمین می‌کند. دارندگان وب‌سایت می‌توانند این لایه امنیتی را قبل از نصب درگاه پرداخت در وردپرس تکمیل کنید.
  • سایت ایمن وردپرس: سایت وردپرس به خاطر ذخیره‌سازی داده‌های مالی مشتریان به امنیت بالایی نیاز دارد. جهت بالا بردن سطح امنیت وب‌سایت باید توجه داشته باشید که حتما از لایه امنیتی SSL استفاده کنید، رمز عبور قوی داشته باشید، افزونه امنیتی وردپرس و مجوز اقتصادی قوانین کشور مبدا وب‌سایت را تهیه کنید و در نهایت شرایط نفوذناپذیری و هک شدن سایت را تحت کنترل بگیرید.
  • طراحی سایت: با توجه به این که طراحی وب‌سایت و تجربه کاربری آن تاثیر زیادی روی میزان رضایت مشتریان دارد، روی طراحی خوب سایت خود تمرکز داشته باشید تا بتوانید تجربه کاربری بی‌نظیری برای مشتریان فراهم کنید.
  • هاست سریع و امن: انتخاب یک هاست یا میزبان ضعیف ممکن است مشکلات زیادی برای تجربه کاربری ایجاد کند، به همین دلیل باید قبل از انتخاب هاست، سرعت و ایمنی آن را هم در نظر بگیرید.

نحوه نصب درگاه پرداخت پی پینگ در وردپرس

اتصال و نصب درگاه پرداخت در وردپرس یکی از واجبات اصلی در ساختار فروشگاه‌های اینترنتی است. با این روش به راحتی می‌توانید هزینه محصولات یا خدمات سایتتان را از کاربران و مشتریان دریافت کنید. در این بخش مراحل نصب درگاه پرداخت پی‌پینگ در وردپرس را شرح خواهیم داد:

1.     نصب افزونه پی‌پینگ

به عنوان اولین قدم در نصب درگاه پرداخت در وردپرس ابتدا باید افزونه پی‌پینگ را در وردپرس انتخاب کنید. برای این کار وارد پنل کاربری وردپرس شده و از منوی سمت راست، گزینه «افزونه‌ها» را انتخاب کنید. در قسمت جستجو، کلیدواژه درگاه پرداخت پی‌پینگ را سرچ کرده و آن را نصب کنید.

2.     ساخت درگاه پرداخت

جهت ساخت درگاه پرداخت ابتدا باید در شرکت‌های واسط ارائه‌دهنده درگاه ثبت‌نام کرده و مدارک موردنیاز را ارائه دهید. پس از 2 تا 3 روز، درگاه فعال شده و شما با دریافت اطلاعات API درگاه می‌توانید درگاه پرداخت را به ووکامرس اضافه کنید.

ساخت درگاه پرداخت پی‌پینگ

3.     فعال‌سازی درگاه پرداخت

حالا که افزونه پی‌پینگ و درگاه پرداخت نصب شده، باید این موارد را در پنل وردپرس فعال کنید. برای فعال‌سازی نسخه رایگان درگاه پرداخت‌ها، از منوی سمت راست وارد بخش ووکامرس و بعد پیکربندی شده و در بخش پرداخت‌ها گزینه فعال‌سازی مربوط به پرداخت پی‌پینگ را روشن کنید. سپس ذخیره تنظیمات را بزنید تا سایر فرآیندها را مطابق مراحل بعد انجام دهید.

4.     تعیین فرآیند روش‌های پرداخت و دریافت پول

پس از راه‌اندازی و نصب درگاه پرداخت در وردپرس باید اطلاعات مربوط به فرآیند پرداخت و دریافت پول را تکمیل کنید. در این بخش ابتدا از منو سمت راست گزینه ووکارمس را انتخاب کرده و وارد قسمت تنظیمات پایه‌ای شوید. به ترتیب اطلاعات مورد نیاز زیر را تکمیل کنید:

  • عنوان درگاه: وارد کردن نام درگاه پی‌پینگ
  • توضیحات درگاه: توضیحات مربوط به درگاه پرداخت پی‌پینگ
  • تنظیمات حساب: اطلاعاتی از جمله نام کاربری، رمز عبور و شماره ترمینال به شما داده می‌شود که باید در این قسمت وارد کنید تا سایت به درگاه متصل شود.
  • تنظیمات عملیات پرداخت: در نهایت متن مورد نظر خود را به عنوان پیام پرداخت موفق یا ناموفق در کادر انتهایی درج کنید، برای مثال می‌توانید از جمله (با تشکر از شما، سفارش با موفقیت پرداخت شد.) و یا هر جمله مشابه دیگری استفاده کنید.

مطالعه بیشتر:

در پی پینگ چگونه درگاه پرداخت بسازیم؟

 

آموزش کامل نصب درگاه پرداخت در وردپرس -

5.     ایجاد فرم و جاگذاری آن

حالا باید فرم پرداخت را در وردپرس تکمیل کنید. جهت ایجاد فرم پرداخت، از داشبورد وردپرس روی گزینه افزودن فرم جدید کلیک کنید. در این حالت، چند قالب پیش‌فرض در اختیار شما قرار می‌گیرد که همگی از سه بخش کلی نام و نوع محصول، روش پرداخت، موضوعات و توضیحات عمومی تشکیل شده‌اند.

به عنوان مرحله آخر، باید فرم پرداخت‌شده را در صفحه‌ای که مدنظر دارید جاسازی کنید. برای این کار می‌توانید کد مربوط به فرم اختصاصی خود را کپی کرده و در صفحه مورد نظر قرار دهید.

جمع‌بندی

نصب درگاه پرداخت در وردپرس امری ضروری است که به شما کمک می‌کند خیلی سریع‌تر، راحت‌تر و در بستری امن پول خود را از خریداران محصولات یا خدمات سایتتان دریافت کنید.

مطالب پیشنهادی


نظرات کاربران


Amin

۰۲/۱۱/۳۰ ۱۹:۴۷

سلام،وقت بخیر
راه اندازی توی لاراول به چه صورت هست؟

    سارا رنجبران

    ۰۲/۱۱/۳۰ ۲۰:۲۴

    سلام
    وقت بخیر
    پی‌پینگ برای کاربرهاش پشتیبانی فنی ارائه می‌کنه. به تیم پشتیبانی ما پیام بدین تا پشتیبان فنی مجموعه پاسختون رو بدن
    می‌تونید از طریق چت وب‌سایت، شماره تماس ۰۲۱۹۱۰۰۱۵۲۰ و یا تلگرام با تیم پشتیبانی در تماس باشید.

ارسال نظر

نام
نام خود را وارد کنید
ایمیل
ایمیل خود را وارد کنید