درگاه پرداخت اختصاصی پی‌ پینگ

حمایت جمعی از توسعه آزادی نرم افزار

علی بنایی در فین تک ۱۴۰۲/۰۹/۲۹

گردهمایی «روز آزادی نرم افزار» به همت شرکت‌های پی‌پینگ، ژرف پویان توس و دیتابیس پن‌کیک در تاریخ پنج‌شنبه 25 شهریور 1400 برگزار گردید تا گامی باشد در جهت ترویج نرم افزارهای آزاد. در همین راستا، به تصمیم تیم برگزارکننده و سخنرانان رویداد، مخاطبان این امکان را پیدا کردند تا به دلخواه خود بتوانند از ترویج آزادی نرم‌افزار، حمایت مالی کنند.
از بین 582 ثبت نام کننده، 43 نفر تمایل خود را به حمایت مالی از آزادی نرم افزار اعلام نموده و مبلغ 1,134,000 تومان نیز گردآوری و مقرر شد این مبلغ، پس از اعلام عمومی در قالب گرنت اعطا گردد که دو تیم و یک مسابقه خواستار دریافت آن شدند.

✅تیم یک. سرویس حق فراموش شدن
سال شکل‌گیری: 1400
معرفی سرویس:
بسیاری از سرویس های اینترنتی اینگونه عمل می کنند که امکان حذف حساب کاربری را به شما نمی دهند و از نظر ما کاربران این موضوع نقض حریم شخصی است. با توجه به حق فراموش شدن یا Right to be forgotten این یک تضاد می باشد.حق حذف کردن اطلاعات شخصی از یک سرویس، یک حق پایه‌ای است. من باید بتوانم اکانتم و همه اطلاعاتش رو از یک سرویس مثل اسنپ یا دیجیکالا حذف کنم.
سایتی برای پیگیری وضعیت این حق ساخته شده که در حال تولید محتوا در زمینه ی حریم شخصی و حریم اطلاعات کاربران هستیم و در کنار آن لیستی از وبسایت ها و وضعیت حق فراموش شدن در آن ها را بررسی می کنیم. شبکه های اجتماعی این سرویس نیز فعالیت مداوم و روتین دارند.
وبسایت:
https://rtbf.ir

❗️تیم دو. مجموعه تراکتور
سال شکل‌گیری: 1398
معرفی سرویس:
یک مجموعهٔ اینترنتی برای ایجاد ارتباط امن از طریق مسیریابی پیازی در سمت کاربر.❗️ (این تیم نهایتا پس از اعلام تایید اطلاعات، به نفع سایر تیم ها انصراف داد)

✅مشارکت در بخش جوایز مسابقه «ویکی دوستدار یادمان‌ها ۲۰۲۱ ایران» مربوط به ویکی‌پدیا
معرفی مسابقه:
ویکی دوستدار یادمان‌ها یک مسابقهٔ عکاسی با موضوع یادمان‌های ثبت‌شدهٔ ملی است. اولین دورهٔ این مسابقه در سال ۲۰۱۰ در کشور هلند برگزار شد و به دنبال آن در سال ۲۰۱۱ مسابقه به بسیاری از کشورهای اروپایی گسترش یافت. از سال ۲۰۱۲ این مسابقه در سطح جهانی برگزار می‌شود. هدف از این مسابقه گردهم‌آوردن عموم خواننده‌ها، کاربران ویکی‌پدیا، عکاسان و فرهنگ‌دوستان برای گرفتن عکس از یادمان‌های فرهنگی و بارگذاری آن در ویکی‌انبار برای استفاده در ویکی‌پدیا و بالا بردن دانش و آگاهی همگان است.
وبسایت:
https://b2n.ir/wiki2021

پس از بررسی درخواست ها و طبق آرا سخنرانان محترم، حمایت های مالی جمع آوری شده بصورت مساوی به سرویس «حق فراموش شدن» و مسابقه «ویکی دوستدار یادمان‌ها ۲۰۲۱ ایران» اهدا گردید.

پ.ن: لینک‌ زیر، اطلاع رسانی پروژه «حق فراموش شدن» در خصوص دریافت این حمایت مالی است.
https://rtbf.ir/post/donate-sfd1400

مطالب پیشنهادی


نظرات کاربران


امیر

۰۰/۰۸/۲۶ ۱۵:۳۶

ازطرف پروژه ی حق فراموش شدن از شما متشکریم

ارسال نظر

نام
نام خود را وارد کنید
ایمیل
ایمیل خود را وارد کنید