0 بازخورد

تنها دغدغه و تمرکز شما تولید محصولات باکیفیت یا ارائه‌ی سرویس رقابتی در بازار است تا کسب‌و‌کارتان موفق شود. اما وصول مطالبات یا بهتر است بگوییم روند صدور فاکتور و پرداخت‌های مشتریان نیز به همان اندازه مهم و جدیست؛ چراکه پرداخت به‌موقع فاکتورها - چه فاکتور آنلاین و چه عادی- می‌تواند چرخ کسب‌وکارتان را به‌راحتی بچرخاند.

فاکتور تنها یک رسید ساده که قیمت کل در انتهای آن نوشته می‌شود، نیست! بلکه سندی حرفه‌ای است که عملیات فروش یا حتی خداحافظی شما با مشتری را نشان می‌دهد. هر چقدر این خداحافظی حرفه‌ای‌تر و اصولی‌تر باشد، قطعاً نام تجاری شما ماندگارتر خواهد شد.

ممکن است با خود بگویید که مگر فاکتور چیزی ‌غیر از همان فرمت تأیید‌شده‌ی وزارت دارایی است؟ فاکتور مدرن و حرفه‌ای، دیگر چیست؟ حقیقت این است که در پسِ تولید و طراحی فاکتور، تلفیقی از علم و هنر نهفته است که می‌تواند با سبک خاص خود مصرف‌کننده را نسبت به خدمات شما مشتاق‌تر کند.شاید اگر بخواهیم نمونه‌ای از این تعریف بیاوریم، بهتر است به صدور و ارسال فاکتور آنلاین برای مشتریان اشاره کنیم.

فاکتور آنلاین به همان میزان که می‌تواند روند ارسال و پیگیری و وصول مطالبات را آسان و سریع کند، اعتبار کسب‌و‌کار شما را نیز ارتقاء می‌دهد.

اما ویژگی‌های فاکتور آنلاین چیست و چطور میتواند برندینگی برای کسب‌و‌کار شما تلقی شود؟ برای رسیدن به پاسخ، با ما باشید.

1-اطلاعات تماس خود را دقیق بنویسید

ممکن است مشتری که فاکتور شما را دریافت می‌کند، بنا به هر دلیلی بخواهد با شما تماس بگیرد. ممکن است سؤالی درباره‌ی شرح فاکتور یا نحوه‌ی پرداخت یا شرایط و ضوابط فاکتور داشته باشد؛ بنابراین لازم است که اطلاعات دقیق و کاملی در اختیار او قرار دهید. شماره‌ی تماس، ایمیل، نشانی کامل پستی و حتی زمان‌های برقراری تماس نیز می‌تواند در این بخش قرار گیرد.این بخش بسیار مهمی است که غالباً در فاکتورهای آنلاین فراموش می‌شود و یا تنها با ذکر آدرس سایت، فاکتور برای خریدار ارسال می‌شود.

2-کد سفارش یا کد کالا و خدمات را درج کنید

بسیاری از کسب‌و‌کارها این اشتباه را مرتکب می‌شوند که اصلاً به کد خدمات یا محصول درج‌شده در فاکتور توجه نمی‌کنند. این اتفاق سرآغاز مشکلات است. شما باید توضیح صحیح و دقیقی دربارۀ نوع خدمات و محصولات خود، به مشتری ارائه دهید. این توضیح می‌تواند در یک کد خلاصه شود.

سعی کنید سردرگمی خریدار را کم و کمتر کنید. به‌جای آنکه برای ارتباطات بعدی ساعت‌ها وقت بگذارید، خدمات خود را دسته‌بندی و تعریف کنید و برای هریک از آن‌ها کدی اختصاص دهید. این کد به‌عنوان مرجعی ساده در پروسه‌ی پیش‌فاکتور، عقد قرارداد و صدور فاکتور نهایی به شما و مشتری کمک می‌کند تا آنچه انجام می‌دهید و به دست می‌آورند شفاف، پذیرفتنی و مستمر باشد.


3-فاکتور را حرفه‌ای پیگیری کنید

نحوه‌ی پیگیری شما یا همکارانتان پس از صدور فاکتور یا پیش از آن بسیار مهم است. شاید بگویید بهتر است از افرادی در این بخش استفاده کنم که روابط عمومی قوی دارند و می‌دانند چطور و با چه زبانی با مشتری صحبت کنند. بله، به‌هرحال این یک امتیاز ارزشمند برای کسب‌و‌کار شماست. اما ما در بحث صدور و مدیریت فاکتور آنلاین، بر آن بخشی تأکید داریم که پیگیری فاکتورها را هوشمندتر، آسان‌تر و دقیق‌تر از نیروی انسانی انجام می‌دهد.

اگر روزانه حجم زیادی فاکتور صادر می‌کنید، روش‌های سنتی جواب نمی‌دهد. شما باید بتوانید در لحظه از تعداد فاکتورهای در انتظار پرداخت و فاکتورهای پرداخت‌شده مطلع شوید. این توانایی به شما کمک می‌کند که تصمیم‌های دقیق‌تری برای کسب‌و‌کار خود داشته باشید.

داشبوردهای صدور و آرشیو فاکتور آنلاین، ارتباط با مشتریان و پیگیری‌های بعدی را ساده و مدرن می‌کند و تصمیمات و نظارت شما را از روند وصول مطالبات و فاکتورها دقیق‌تر می‌نماید.

4-یادداشت، در فاکتور اضافه نیست، بلکه اثربخش است

ممکن است احساس کنید که نوشتن برخی توضیحات و یادداشت‌ها در فاکتور اضافه است و خریدار به آن توجهی نخواهد کرد. اما اصلاً این‌طور نیست. شما باید در یک سند علاوه بر دریافت پول از مشتری، او را به خود وفادار کنید. بنابراین بهتر است به‌جای ادبیات خشک رایج فاکتورها، از عبارت، کلمات ساده و تعاملی استفاده کنید. آوردن برخی از تخفیفات فعلی و آینده‌ی خود، همچنین ذکر امتیاز خوش‌حسابی یا خرید مجدد، می‌تواند مشتری را همراه و وفادار کند.

مأموریت کلی کسب‌و‌کار شما باید بر ایجاد ارتباط مؤثر با کاربر و خریدار متمرکز باشد. این ارتباط باید چه در بخش معرفی، چه در مرحله‌ی فروش و چه در خداحافظی پیوسته رعایت شود.

5-برندینگ فرای درج لوگو در فاکتور است

ابداً نمی‌خواهیم بگوییم که لوگوی شرکت شما بی‌اهمیت است. بلکه می‌خواهیم بگوییم فقط درج لوگو نیست که در فاکتور ضروری است. شما باید به نوع قالب، نحوه‌ی طراحی، رنگ‌بندی، شعار یا عبارات اصلی و نهایتاً هویت تجاری خود در صدور فاکتور آنلاین نیز دقت کنید.

از کنار این عناصر کوچک اما اثربخش، به‌سادگی نگذرید.گسترش پیام تجاری، افزایش تعامل مشتریان و فروش شما، با همین اشکال به‌ظاهر ساده، اما مهم، رقم می‌خورد.


6-توضیحات دقیق محصول در فاکتور، مشتری را راضی می‌کند

حتماً از مشتریانتان شنیده‌اید که: «این شرح فاکتوری که نوشتید دقیقاً یعنی چه؟» این سئوال یک مشتری علاقه‌مند به خدمات شماست؛ چون ممکن است همان توضیحات مبهم، مشتری دیگری را به‌کل از شما دور کند.

بهتر است از همان شیوه‌ای استفاده کنید که در بخش مربوط به درج کد محصول و خدمات یاد کردیم. مشتری باید درک دقیقی از ماهیت خرید خود داشته باشد: از اندازه، تعداد و شرایط آن. مانند تخفیف مالیات متعلقه و نظایر آن. دانایی شرط اول در معامله است. پس لطفاً این مسئله را در صدور فاکتور آنلاین لحاظ کنید.

صحت و دقت در نگارش توضیحات محصول یا خدمات در فاکتور، درواقع کاهش اختلافات و سهولت پرداخت و پیگیری را به همراه دارد.

7-پرداخت را برای خریدار آسان کنید

هدف اصلی فاکتور دریافت پول از مشتری است. کسب‌وکار شما با همان دقایقی می‌گذرد که خریدار اراده می‌کند از شما خرید کرده و در ازای آن وجهی را پرداخت کند. شما تلاش می‌کنید که همه‌چیز ساده و راحت در اختیار مشتری قرار گیرد؛ اما اگر پله‌ی آخر (دریافت پول) سخت شود، مطمئن باشید که تمامی کارهایی که انجام داده‌اید، بی‌نتیجه می‌شود.

یکی از مزایای خرید آنلاین، فاکتور آنلاین یا هر معامله‌ای در بستر آنلاین، سهولت در پرداخت است. کاربر با یک کلیک می تواند وجه را انتقال دهد. شاید به نظرتان بسیار سخت و پردردسر باشد؛ چون می‌بایست برای داشتن یک درگاه اینترنتی که مشتری بتواند مبلغی به حسابتان واریز کند، پروسه‌های قانونی و بانکی زیادی را طی کنید.

اما سرویس‌های پرداخت و دریافت پول مانند پی پینگ، این بخش را به‌آسانی برای کاربران چه یک فریلنسر باشند و چه شرکتی بزرگ، مدیریت می‌کند. اتصال فاکتور آنلاین به این سرویس دریافت پول را سریع و آسان می‌کند.

0 بازخورد

اگر یک فریلسنر یا آزادکار هستید و خدماتتان را در بستر اینترنت عرضه می‌کنید، به‌خوبی می‌دانید که مشتریان گاهی توقعات زیادی از شما دارند؛ ولی هنگام واریز پول، اما و اگرهای زیادی به‌میان می‌آورند. خب ترس از خرید اینترنتی و انتقال وجه آنلاینبرای مشتریانی که پیوسته خبرهایی از کلاهبرداری و شیادی اینترنتی می‌شنوند، طبیعی است.

از طرفی شما یک فریلسنر، بدون نماد اعتماد الکترونیکی یا مجوز کسب هستید؛ بنابراین برای جلب اعتماد و رونق کسب‌و‌کارتان، نیاز به تلاش بیشتری دارید. دریافت پول به‌صورت آنلاین و رفع دغدغه‌های مشتری و خودتان با روشی ساده و هوشمندانه قابل حل است. لطفاً با ما همراه باشید.

1. امنیت شرط اول در انتقال وجه آنلاین است

متأسفانه هرجا که داد‌و‌ستد و به‌تبع آن، انتقال وجه آنلاین وجود داشته باشد، خطر نیز در کمین است. مخصوصاً آنکه داد‌وستد در شبکه‌های اجتماعی صورت گیرد و به هنگام پرداخت وجه، کاربران به صفحات جعلی هدایت شوند. در اینجاست که سرقت اطلاعات شخصی یا کلاهبرداری اتفاق می‌افتد.

استفاده از سرویس معتبر پرداخت پول، اتصال به درگاه‌های بانکی و رعایت نکات امنیتی در حین انتقال وجه به کاربر کمک می‌کند که از این خطرها دور باشد. سرویس‌های پرداخت و دریافت پول براساس ضوابط و مقررات بانک مرکزی فعالیت می‌کنند؛ بنابراین شبهه‌ی خصوصی‌بودن این سرویس‌ها یا نقض قانون و ذخیره‌کردن اطلاعات کاربران به‌کلی رد شده است.

2. واریز وجه آنلاین و دریافت‌نکردن خدمات، قابل پیگیری است

باید قبول کنیم که ترس کاربران از دریافت‌نکردن کالای خریداری‌شده پس از انتقال وجه، موجب شده است فروشنده در پروسه‌ی نسبتاً زمان‌بری در دریافت پول قرار گیرد. این مسئله به تناسب نوع خدمات و محصولات، ممکن است عملاً داد‌و‌ستد را غیرممکن یا بسیار سخت کند.

وجود مرجعی قانونی و معتبر که رعایت حقوق کاربر را بر نفس دادوستد اولویت می‌دهد، موجب اعتماد طرفین می‌شود. به‌نحوی‌که کاربر بتواند در قبال کالا یا خدماتی که پس از واریز وجه دریافت نکرده است، اعلام تخلف کند و پول به حساب وی برگشت داده شود.

3. درگاه آنلاین همیشه دردسترس است

احتمالاً در هنگام خرید با عدم دسترسی به بانک‌های طرف قرارداد فروشنده روبه‌رو شده‌اید. چندباری تلاش کرده‌اید، اما هیچ راهی برای انتقال وجه پیدا نکردید. به‌ناچار مجبور شده‌اید که با روش‌های دیگر وجه را پرداخت کنید یا به‌کلی از خرید منصرف شده‌اید.

بله این مشکلی است که متأسفانه بسیاری از کاربران را اذیت می‌کند. انتقال وجه را نصفه و نیمه می‌کند و گاهی به‌دلیل اختلال درگاه بانک مورد نظر، مبلغ به دفعات از حساب مشتری کسر و مجدداً برگشت داده می‌شود.

سیستم‌های پرداخت پول، نظیر پی‌پینگ به‌دلیل ارتباط با چند درگاه بانکی و مانیتورنیگ مداوم درگاه‌ها، همیشه دردسترس و قابل استفاده برای انتقال وجه بین خریدار و فروشنده است.


4. کارشناس پشتیبانی همیشه برخط است

گرچه دردسرهای انتقال وجه آنلاین زیاد نیست، ممکن است مشکلاتی برای کاربران پیش آید که جز از طریق تماس با بانک حل نمی‌شود. شاید از آن رو که فرهنگ دریافت و پاسخ به ایمیل در سازمان‌ها و بانک‌ها چندان رایج نیست، کاربران تمایل دارند که با تماس تلفنی مشکلاتشان را اعلام و پیگیری کنند.

این اتفاق شدنی است، البته اگر در ساعات اداری صورت گیرد. یکی از ویژگی‌هایی سرویس‌های پرداخت نظیر پی پینگ، پشتیبانی آنلاین 24ساعته است. خریدار یا فروشنده در هر ساعت از شبانه‌روز می‌تواند با ارسال پیام به کارشناسان پشتیبانی مشکلات و پرسش‌های خود را در میان بگذارد و پاسخ را دریافت کند.

5. انتقال وجه آنلاین بدون داشتن بستر آنلاین

دراختیارداشتن یک سایت یا بستر آنلاین لازمه‌ی اتصال به درگاه بانکی است. بدون درنظرگرفتن پروسه‌ی دریافت مجوزهای لازم به‌منظور اتصال به درگاه‌های بانکی، راه‌اندازی یک وب‌سایت، آن‌هم برای یک کسب‌و‌کار خرد زمان‌بر، گاهی هزینه‌بر و پیچیده است.

علاوه بر آن ماهیت برخی کسب‌وکارها ممکن است با داشتن یک وب‌سایت، سازگاری چندانی نداشته باشد. استفاده از سیستم پرداخت آنلاین، تعاملات تجاری را سریع و سازماندهی‌شده می‌کند. در این حالت در ازای هر نوع خدمات یا درخواست تعریف‌شده‌ی فروشنده در سیستم، خریدار مبلغ را واریز و فاکتور آن را دریافت می‌کند.

6. درگاه بانکی برای همه، بدون محدودیت

این تیتر ممکن است برای فریلسنرها خوشحال‌کننده و برای خریداران ترسناک باشد؛ اما حقیقت آن است که ما از سرویس پرداخت معتبری صحبت می‌کنیم که نقش واسط را ایفا می‌کند. انتقال وجه و فروش آنلاین خدمات، آن هم بدون اتصال به درگاه پرداخت اینترنتی معتبر، یعنی سیکل معیوب و سخت که هر دو طرف معامله را اذیت می‌کند.

بنابراین سرویس پرداختی که فروش اجناس و خدمات را در شبکه‌های اجتماعی و بسترهای آنلاین مدیریت می‌کند، فرصتی برای کسب‌وکارهای خرد فراهم می‌آورد تا بدون طی مراحل سخت و زمان‌بر اتصال اختصاصی به درگاه بانکی، دریافت پول از مشتریان آسان و سریع انجام شود.

0 بازخورد


از گذشته‌های دور تا عصر حاضر، همواره افرادی خیال‌پرداز، با تصورات بی‌بدیل خود، آینده‌ای شگرف برای ما خلق کرده‌اند که هم‌اکنون بسیاری از این پیش‌بینی‌ها تحقق پیداکرده‌اند و مسیر تکاملی خود را می‌پیمایند. رایانش ابری (Clouding Computing) هم از جنس همان مفاهیمی است که در آینده‌ای نزدیک دنیای اطراف ما را به‌کل تغییر خواهد داد.
از دنیایی صحبت می‌کنیم که دیگر در آن از محیط‌های اداری فیزیکی خبری نخواهد بود و همه افراد از راه دور و در محل زندگی‌شان به کار مشغول‌اند و محیط‌های کاری فیزیکی به مفهومی نوستالژیک تبدیل‌شده‌اند. طی مطالعه‌ای که توسط سیسکو (cisco) انجام گرفت، مشخص شد با فراهم کردن شرایطی که کارمندان از راه دور به کار مشغول شوند، 277 میلیون دلار در سال در هزینه‌های شرکت صرفه‌جویی می‌شود. دانشگاه استنفورد هم در تحقیق دیگر به این نتیجه رسید که کار کردن در منزل 13% کارکرد کارمندان را افزایش می‌دهد.
اگر شما تازه‌وارد دنیای کسب‌وکار شده‌اید یا به فکر توسعه بازار فعالیت‌ها و خدمات خود هستید و می‌خواهید در همه‌جا و همه حال با مشتریانتان در ارتباط باشید، در جستجوی یک دفتر کار هستید تا هم امکان حفظ ارتباط شما با مشتریان برقرار باشد و هم هزینه‌های آن با بودجه شما مطابقت کند، یا اینکه در شهرستان هستید و همیشه آرزوی داشتن یک دفتر کار در تهران و تلفن با پیش‌شماره 021 را داشته‌اید، یا صاحب یک وب‌سایت اینترنتی هستید که داشتن یک مرکز تماس در تهران برای شما ارزشمند خواهد بود. در سرویس «دفتر کار همراه» تمام آنچه را که برای راه‌اندازی یا توسعه یک کسب کار به آن نیاز دارید با بهترین کیفیت، نازل‌ترین قیمت و مهم‌تر از همه سریع‌ترین زمان در اختیار خواهید داشت.
«دفتر کار همراه» زیرساختی است که بدون نیاز به نرم‌افزار، سخت‌افزار، سیم‌کشی و یا حتی خرید خط تلفن در تهران، کلیه امکانات و تجهیزات ارتباطی و اطلاعاتی را همانند سازمان‌های بزرگ برای شما فراهم کرده است. یک دفتر کار همراه شامل تمام زیرساخت‌های ارتباطی برای کسب‌وکار شماست. اگر از امکان برگزاری یک جلسه حضوری صرف‌نظر کنیم دیگر امکانات موجود در یک شرکت در این سرویس موجود است! هرچند که در سرویس دفترکار حضوری، استفاده از آدرس پستی و فضای شیک دفتری جهت برگزاری جلسات کاری نیز امکان‌پذیر است. 
و اکنون با شروع همکاری بین «دفتر کار همراه» و خدمات پرداخت «پی پینگ»، با سهولت در پرداخت فاکتورها یک بیزینس حرفه‌ای را تجربه کنید! چگونه؟ با ما همراه باشید:برای استفاده از خدمات «دفتر کار همراه» تابه‌حال تنها راه پرداخت فاکتورها استفاده از شماره کارت بود که مستلزم صرف وقت برای واریز از طریق ATM و يا با استفاده از خدمات اینترنتی بانک خودتان بود و جالب است بدانید که بیش از 97% مردم برای پرداخت‌های خود هنوز از ATM استفاده می‌کنند! بااین‌همه، پس از واریز وجه، باید شماره پرداخت را فرستاده و منتظر تائید پرداخت می‌ماندید.
خبر خوب اینکه اکنون با استفاده از سرویس پی پینگ و با استفاده از آیتم‌های مالی موجود در این سرویس، یک لینک ساده حاوی مشخصات فاکتور (موضوع، سرویس‌گیرنده، شماره فاکتور ...) به همراه مبلغ فاکتور برای مشترکین، ایمیل می‌شود و مشترکین صرفاً با کلیک کردن روی لینک، به صفحه پرداخت بانکی شاپرک (با مبلغ از پیش تعیین‌شده فاکتور!) وارد خواهند شد، و با ورود اطلاعات کارت‌بانکی، پرداخت خود را به‌صورت کاملاً امن انجام می‌دهند. به همین راحتی!
همچنین دیگر نیازی به فرستادن شماره پرداخت و انتظار برای رسیدن خبر تائید پرداخت نخواهد بود؛ چراکه با استفاده از این سرویس بلافاصله پس از پرداخت، فاکتور پرداخت هم از طریق ایمیل و هم از طریق روبات تلگرام برای دفترکارهمراه و همچنین در صورت تمایل و با ثبت ایمیل، برای مشترک فرستاده خواهد شد.
یک موضوع دیگر که به جذابیت بیشتر سرویس پی‌پینگ برای دفترکارهمراه کمک می‌کند کاهش هزینه‌های کارمزد بانکی جهت دریافت خدمات پرداخت آنلاین بانکی است، با این شرح که دفترکارهمراه با  استفاده از «پنل های ویژه تجاری» و پرداخت تنها 150.000 تومان برای یک سال از پرداخت هرگونه کارمزدی به «پی‌پینگ» معاف شده و با توجه به حجم بالای تراکنش‌های مشترکین جهت فعال‌سازی یا تمدید سرویس دفترکارهمراه، این یعنی چندین میلیون تومان کاهش هزینه‌های خدمات آنلاین مالی در سال!
همچنین، می‌توانید با واردکردن کد تخفیف (payping) از 25% تخفیف برای استفاده از سرویس‌های دفترکارهمراه استفاده کنید.

0 بازخورد
اگر آن اوایل به کاربرانی که اینستاگرام را با عکس بشقاب و میز شام می شناختند،می گفتید برای فروش محصولات در اینستاگرام  باید چکار کرد؟ به شما با دیده ی تعجب نگاه می کردند و می گفتند: "سربه سر نذار ، اینجا که فقط عکسه "
اما الان از بین ده نفری که در اطرافتان هستند، حداقل یک نفر تصاویری در اینستاگرامش می گذارد که جنبه معرفی خدمات و توانمندی های حرفه اش را دارد و این یعنی اینستاگرام محل داد و ستد نیز هست و اتفاقا کم نیستند کسانی که تنها از طریق یک اکانت اینستاگرام توانسته اند بیشتر از من و دیگری درآمد داشته باشند !
بگذارید کمی جزئی تر به فروش در اینستاگرام بپردازیم و اینکه چطور می توانید مثل همه ی آن خانم ها و آقایان باهوش و خلاق از اینستاگرام درآمد داشته باشید و مهمتر آنکه مشتریان وفادار و فالوورهای علاقه مند برای خود فراهم کنید.


براساس آخرین آمار 13 میلیون نصب فعال اینستاگرام در کافه بازار ثبت شده است که اگر بخواهیم آمار تقریبی آیفون داران و نصب های مجدد را از این عدد زیاد و کم کنیم، می توان گفت بیش از 10 میلیون ایرانی در اینستاگرام اکانت دارند و سن حدود 90 درصد این کاربران تا 35 سال است. این آمار و ارقام تقریبی نشان می دهد که فروش در اینستاگرام یک سهلِ ممتنعِ هیجان انگیز است.
ممتنع است چرا که شما با تعداد زیادی از کاربران جوان روبرو هستید که اتفاقاً بسیاری از آنها دستی در بازار فروش اینستاگرامی دارند و بخاطر حجم زیاد فعالیت آنها در اینستاگرام سلیقه ی کاربری آنها آنقدر بالا رفته است که با هر محصولی ارتباط برقرار نمی کنند.
و سهل است چرا که جذابیت های بصری و محتوایی اینستاگرام و فعالیت پیوسته کاربران در این شبکه می تواند خدمات و محصول شما را -به شرط رعایت نکات مهم در معرفی و فروش- براحتی به دست مصرف کننده نهایی برساند.بنابراین :

1.راه های اعتماد را هموار کنید


کاربران اینستاگرام، خریداران بالقوه ی هستند که اگر خودتان را دقیق معرفی کنید، مشتری می شوند. معرفی شما در اینستاگرام تنها محدود به توضیحات پروفایلتان نیست.گرچه که در قسمت bio می بایست نام کامل،توضیحی از فعالیت و خدمات و اطلاعات تماس خود را بیاورید.
اما آنچه که موجب می شود فالوورها از دیدن پست هایتان، به اعتماد برسند دیدن شخصیت و هویت واقعی شما و فعالیتتان هست..اگر فروشنده لباس های ترک هستید، بد نیست وقتی برای خرید عمده به بازار می روید، ویدیوی کوتاه از خود بگیرید و با فالوورهایتان صحبت کنید. تصاویری از بسته ها و روند ارسال سفارشات منتشر کنید و از انتشار نظرات و پیام های خصوصی فالوورهایی که احیاناً به مشکلی برخورده اند و شما آنها را حل کرده اید، ابایی نداشته باشید.
کپشن های که برای هر تصویر می نویسید ، فرصتی طبیعی و ساده برای بیان بخشی از خودتان است! چه ایرادی دارد که زیر تصویر گردنبندی که ساخته اید این جمله را اضافه کنید : " این گردنبند را خلاصه دیشب ساعت دوازده تمام کردم، برش سنگ اصلی حسابی سخت بود اما عشق همه چیز را آسان می کند! "
فالوور شما وقتی مشتری می شود که خیالش از بابت کیفیت محصول ، پاسخگویی و پشتیبانی شما راحت باشد. پروسه فروش در اینستاگرام، هیچ تفاوتی با روند فروش در فضاهای دیگر ندارد. شما فروشنده هستید و باید هنر فروشندگی را تمام کنید.

2.با محتوای خوب مشتری را هدایت کنید


قطعاً شنیده اید که ارزش یک تصویر برابر با صدها کلمه است و نود درصد اطلاعاتی که به مغز ما منتقل می شود، تصویریست. اینجا هم اینستاگرام است و محتوای تصویری حرف اول را می زند و هدایت و ایجاد علاقه مندی در فالوورها با تصویر صورت می گیرد.گرچه که نباید از ویدیوهای یک دقیقه ی در اینستاگرام غافل شد!
هیچ چیز ارزشمندتر از این نیست که مشتری بدون پرسیدن سئوال از شما خرید کند چرا که هر آنچه که لازم بوده است با دیدن و خواندن محتوای شما، به آن رسیده.سعی نکنید با فیلترها و تغییرات فتوشاپی تصویر محصول را بهتر از آنچه هست، نمایش دهید.تصویر یک قاب عکس بر دیوار اتاق بهتر از تصویر بسته یک قاب عکس تنها عمل می کند؛ همانطور که لباس پرو شده توسط یک مشتری باورپذیرتر از تصویر مانکنِ معروف ، فالوور شما را به خرید هدایت می کند.
ابعاد،نوع جنس و زوایا یک محصول باید برای خریدار واضح باشد.فروش در اینستاگرام خیلی سخت و پیچیده نیست همین چند روز پیش لابلای پست های اینستاگرامم، تصویر جالبی از یک خریدار اهوازی دیدم که با یک متر خیاطی اندازه هر عدد خرما را نشان داده بود!
پیشنهادات و نکات مشورتی یکی از بهترین محتواهای تولیدی شماست.به عنوان مثال اگر فروشنده روسری هستید، بهتر است به خریداران به صورت تصویری و ویدیویی نحوه بستن روسری را یاد دهید.اینکه این روسری با چه نوع رنگ پوست بهتر است و اگر این روسری را خریدید بهتر است از چه نوع میکاپی استفاده کنید.
حتماً روش دریافت و تحویل سفارش را برای فالوورتان توضیح دهید. استثنات،روشهای مرجوعی،ضوابط و قوانین خود را در پست های جداگانه انتشار دهید.اگر لازم است در یک ویدیو یک دقیقه ی این اطلاعات را به کاربران منتقل کنید، با کاربران صادق باشید و با آنها مانند دوستان خود رفتار کنید.

3. در دسترس و ایمن رفتار کنید


باید بپذیریم که نگرانی در خرید آنلاین، مخصوصاً خرید در شبکه های اجتماعی برای کاربران وجود دارد. آنچه که می تواند این نگرانی را کمتر کند تنها با تولید محتوا حل نمی شود. برای فروش در اینستاگرام باید به مانند یک فروشگاه معتبر آنلاین رفتار کنید. نمی توانید نماد اعتماد الکترونیکی از وزارت بازرگانی بگیرید چون شما در اینستاگرام می خواهید محصولتان را به فروش برسانید. اگر شما جواز کسب داشته باشید شاید تصویر آن برای کاربر خوب باشد اما باز هم کافی نیست.
خریدار باید احساس کند که وارد یک فروشگاه اینترنتی شده است و هر زمان که بخواهد می تواند محصولی را انتخاب و به سبد خرید اضافه کند و از طریق یک مرجع رسمی مبلغ را به حسابتان واریز کند.کارت به کارت یا پرداخت در هنگام تحویل کالا، گزینه های رایجی است که فروشندگان به عنوان آپشن های دریافت پول از آن استفاده می کنند اما دغدغه های مخصوص به خود دارد، باید با خریدار تماس بگیرید و اطلاعات کارت بانکی تان را بدهید، خریدار باید مبلغ را به کارت شما واریز کند که در بسیاری از اوقات باید به یکی از دستگاه های ATM مراجعه کند، سپس کد رهگیری را برای شما ارسال کند،باید پرداختی را تایید کنید و سپس پس از گرفتن آدرس و مشخصات، بسته را برای ارسال آماده کنید.
اما سرویس های خارجی زیادی وجود دارد که این مشکل را در آنطرف آب ها حل کرده است. کاربر با انتخاب محصول و تکمیل اطلاعات به  درگاه بانک متصل می شود و وجه را به حساب خریدار واریز می کند. در این حالت خریدار و فروشنده هر دو با استفاده از یک سیستم معتبر به آسانی به هدف خود می رسند.خیلی خوب است نه ؟
خوب تر آنکه پی پینگ سرویس دهنده این روش در ایران است. بنابراین می توانید با اتصال اینستاگرامتان به پی پینگ افزونه عکس های تان را به فرم پرداخت اضافه کنید و همانند یک فروشگاه اینترنتی محصولات تان را با تمام مشخصات بسازید و لینک پرداخت هر محصول را در اختیار مشتریانتان قرار دهید.
اگر محصول شما باید برای مشتریان ارسال شود، امکان دریافت آدرس آنها در همان فرم برای شما فراهم شده است. بنابراین دیگر نیازی به در اختیار قرار دادن مشخصات بانکی به مشتریان نیست و می توانید با نام برند خود محصولات و خدماتتان را بفروش برسانید.

2 بازخورد
بنا بر الزاماتی از طرف شرکت شاپرک که در پست قبلی وبلاگ نیز ذکر کردیم مجبور به تغییراتی در بخش اکانت های شخصی پی پینگ در این مدت شدیم تا بتوانیم مجدد به شما دوستان خدمات رسانی کنیم.

طی این تغییرات در اکانت شخصی تسویه پرداخت ها در روز بعد تقویمی هر پرداخت بین ساعت ۹ تا ۱۱ صورت می گیرد(به استثناء روزهای تعطیل). به علت این تغییر برای رفاه بیشتر کاربران محدودیت هایی که قبلا در حساب های شخصی وجود داشتند کاهش پیدا کرد. بطور مثال محدودیت تعداد دریافت روزانه بطور کامل حذف شد و محدودیت ۴۰۰ هزار تومان در هر پرداخت به ۱ میلیون تومان افزایش پیدا کرد. لیست کامل ویژگی های جدید و تغییر یافته حساب های شخصی بشکل زیر است :

  1. سقف هر پرداخت ۱ میلیون تومان
  2. سقف روزانه دریافت ۳ میلیون تومان
  3. تسویه پرداخت ها در روز بعد تقویمی هر پرداخت بین ساعت ۹ تا ۱۱ می باشد(به استثناء روزهای تعطیل)

به همین علت نیاز است تا شما علاوه بر شماره کارت بانکی خود شماره شبا حساب بانکی خود را نیز در صورتی که قبلا وارد نکردید در بخش مشخصات بانکی وارد کنید. برای دریافت شماره شبای حساب بانکی می توانید از این راهنما استفاده کنید.

مثل همیشه منتظر نظر شما و پیشنهادات شما هستیم :)

ارادتمند شما
تیم پی پینگ

1 بازخورد
در پست قبلی که روز سه شنبه ۹ شهریور در وبلاگ منتشر کردیم خبر قطع شدن سیستم پرداخت پی پینگ را اعلام کردیم و در آنجا هم دلایل این اتفاق ذکر شد. در پی پیگیری هایی که از آن موقع انجام شد و رسانه هایی که با لطف خودشان و دلسوزی یی که از جانب این دوستان بود خبر این موضوع به سرعت در شبکه های اجتماعی گسترش پیدا کرد. در نهایت بعد از بیانیه‌ای که آقای گرکانی نژاد، ریاست وقت محترم مرکز توسعه تجارت الکترونیک (متولی نماد اعتماد الکترونیک) دادند و مخالفت خود را از بستن کسب و کار های ما اعلام کردند، آقای احمدی پویا معاون محترم توسعه و نظارت شاپرک نیز در بیانیه‌ای مرکز توسعه تجارت الکترونیک را مسئول اعطای نماد برای سایت ما معرفی نمودند.

این خود زمینه ای شد تا بالاخره بتوانیم در زمان کوتاهی در میزگردی با همراهی آقای گرکانی نژاد و جناب آقای دکتر حکیمی مدیر کل محترم فناوری اطلاعات و ارتباطات بانک مرکزی به مدیریت جلسه آقای شهرام شریف خبرنگار محترم روزنامه دنیای اقتصاد در فضایی بسیار دوستانه و امیدوار کننده نظرات و پیشنهادات دوطرف شنیده شود. جای بسی امیدواری است که خروجی این جلسه به رسمیت شناختن استارتاپ های مالی فعال همانند ما بود و نقش مثبت کارآفرینی جوانان مورد تاکید و امیدواری این دوستان ذکر شد و مقرر گردید تا هنگامی که قوانین و دستور العمل های این حوزه که تاکنون نهایی نشده است تکمیل گردد، و ما بتوانیم تا آن زمان ادامۀ فعالیت در چارچوب ضوابطی که در اختیار ما قرار دادند داشته باشیم.

متاسفانه بعد از این جلسه آقای گرکانی نژاد از سمت خود استعفا دادند و مورد قبول نیز واقع شد و با آمدن ریاست جدید جناب آقای دکتر صادق زاده امضای این نامه نزدیک به ۲۰ روز به تعویق افتاد! در طول این مدت نیز کاربران عزیز بسیار به ما لطف داشتند و با ما برای روند رفع این مشکل در ارتباط بودند. اما قطعاً این مسدودی بمدت بیش از یک ماه ضربه سنگینی در اوج رشد ما بود!

سرانجام امروز طی نامه ای از طرف شرکت محترم شاپرک به شرکت های خدمات پرداخت الکترونیک اجازه دسترسی مجدد ما به درگاه های اینترنتی صادر شد. اما این شرکت نسبت به خدمات پرداخت شخصی ما که به صورت آنی به حساب کاربران واریز می شد واکنش نشان داد و دستور به تغییر آن دادند. ما در آینده نزدیک تغییرات این بخش را به اطلاع کاربران می رسانیم. اما کاربران تجاری ما می توانند بدون مشکل از الان از تمام سرویس های ما استفاده کنند.

در این مدت چند سوال در ذهن ما ایجاد شد :

نوآوری در تمام زمینه‌ها ممکن است با خلاء یا نقص قوانین موجود کشوری همراه باشد که این در تمام دنیا صادق است. اما چاره کار چیست ؟ بستن کسب و کارها تا هنگام اصلاح یا وضع قوانین جدید ؟! یا استفاده از پتانسیلی که ایجاد شده است و همفکری برای درک کاملتر این خلاءها و سپس رسیدن به بهینه ترین دستور العمل ها و قوانین. آیا در این دستورالعمل‌ها اصل چابکی کارآفرینی رعایت خواهد شد ؟ آیا اینکه ما زیر سلطه بانک‌ها و دستگاه‌های فربه دولتی و نیمه دولتی نرویم و بتوانیم با سرعت بالا خدماتمان را بروز نگه داریم چه ؟ آیا کوچکی و بضاعت ما مورد توجه قرار خواهد گرفت ؟ آیا دستگاه‌های دیگر دولتی مانند مالیات، دستگاه‌های امنیتی و نظامی و ... نیز خود را برای این موج جدید کارافرینی و این خلاءها و یا نقص‌های موجود آماده کرده اند ؟ شاید واقعاً نیاز است تا نگرش‌های سنتی بازنگری شود. شاید نیاز است همفکری نهادهای بالا دستی کشوری با بخش تازه نفس و جوان بیشتر شود و دغدغه‌های آنها از نزدیک شنیده و ارزیابی شود. اما همۀ این اتفاق‌ها روزنۀ امیدی است برای کل جامعه کارآفرینی و اکوسیستم نوین که می شود با گفتمان و سعه صدر مسئولین به مشکلات جوانان گوش داد و راه حل برای آنها یافت و قدم در راه صحیح اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل گذاشت که شاید یکی از اصول اصلی آن همین جوانانی است که عطای زندگی کارمندی و راحت را به لقای کار شبانه روزی و سخت بخشیدند و می خواهند بجای رفتن از این کشور، پیشرفت کشور عزیزمان ایران را ببینند.

 امیدوارم شکست یک استارتاپ تنها در میدان رقابت صورت بگیرد تا تجربه باشد نه از عوامل خارجی و دولتی که تنها باعث سرخوردگی می شود. در آخر لازم می دانم از تمامی عزیزان و ارگانهای مسئول از جمله بانک مرکزی، سازمان فناوری اطلاعات، شرکت شاپرک و مرکز تجارت الکترونیک که در این راه ما را همراهی کردند تشکر کنم. همچنین از همکارانی که در طول این مدت با ما در تمامی مراحل حضور داشتند و پیگیر این ماجرا بودند قطعاً همدلی و هم صدایی در هر اتفاقی نتایجی خوش برای همه بهمراه خواهد داشت.

تشکر ویژه ای نیز از طرف تمام اعضای تیم، یقیناً متعلق به شما کاربران عزیز پی پینگ است. شما دوستانی که در طول این مدت ما را مورد لطف و محبت خود قرار دادید و به ما دلگرمی دادید و منتظر ادامه فعالیت پی پینگ بودید. این همراهی شما مسئولیت و وظایف تیم پی پینگ را در قبال شما سنگینتر اما خوشایندتر خواهد کرد. مطمئن باشید تمام اعضای تیم پی پینگ قدردان شما خواهند بود و با تمام تلاش در جهت جلب هر چه بیشتر رضایت شما قدم خواهند برداشت.

منتظر خبرهای بیشتر و امکانات جدیدتر پی پینگ باشید.

ارادتمند شما
سعید مشهدی

31 بازخورد
  در مدت ٩ ماه فعالیت پي پينگ تمام سعي ما ایجاد ارزش و نوآوري به همراه راه حلي مناسب جهت سهولت در پرداخت آنلاين و کمک به کسب و کارهای کوچک و نوپا که محروم از خدمات مناسب و ساده بانکداری الکترونیک بوه اند، در فضاي تازه كسب و كار و كارافرينى در كشورمان بوده است. در این راه با تمام کمبودها توانستیم به بیش از ۱۵۰۰۰ کاربر خدمات رسانی کنیم و علاوه بر خدمات مناسب برای آنها کمکی نیز به نظام بانکداری الکترونیک کشور عزیزمان کنیم. اما مشكلات قانونی و مجوزهای مورد نیاز استارتاپ های حوزه مالی (فینتک) برای دریافت نماد الکترونیک یکی از مشکلات آنها در طول دوره فعالیت بوده است. متاسفانه مسئولان مرتبط از یک طرف کارافرینان را به سمت استارتاپ های مالی تشویق می کنند و از طرفی پس از گذشت زمان و رشد آنها، با توجه نبود قوانین لازم برای دریافت نماد الکترونیک دستور به توقف آنها را می دهند. نماد الکترونیک نیازمند تعیین و ارايه مجوزهای لازم از طرف شرکت محترم شاپرک می باشد که متاسفانه با وجود گذشت مدت زمانی همچنان بلاتکلیف مانده است و قول بزودی ها را داده اند! این در حالی است که در نمونه های بین المللی شاهد این مشکلات نیستیم و اتفاقا مورد حمایت گسترده دولتی و بانکی قرار دارند اما شاید در کشور ما بیشتر مورد انحصار طلبی بعضی از نهادها و شرکت هاو مورد غضب از سوی مراکز تصمیم گیرنده قرار گرفتند. متاسفانه در طول هفته گذشته٢ درگاه اينترنتي ما به دستور واحد محترم نظارت شاپرک بدلیل نبود نماد الکترونیک مسدود شده است. اما این خود باعث شروع مذاكرات ما و چندین استارتاپ حوزه پرداخت های خرد با شرکت محترم شاپرک شده است و امید ان می رود که با پشتیبانی و همراهی بخش دولتی و شرکت محترم شاپرک بتوانیم تکلیف این حوزه را برای رفع تمامی ابهامات و گرفتن مجوزهای لازم که قول ارایه آن را برای تهیه ما داده اند در کمترین زمان به امید خدا روشن کنیم. و  امید به اینکه  در این روش بستن کسب و کارهای فعال در حالی که امکان فعالیت و مذاکره به صورت همزمان نیز است مورد بازنگری مسئولین مربوطه شود. لذا با توجه به فشار های موجود متاسفانه طی یک یا ۲ روز آینده خدمات پی پینگ برای مدتی محدود برای انجام مذاکرات لازم قطع می شود. به امید خدا این مشکل سریع تر رفع می شود و ما همچنان با بروزترین امکانات به خدمات رسانی به شما خواهیم پرداخت. اما تا هنگام قطعی کامل شما می توانید از خدمات پی پینگ استفاده کنید و تمامی درخواست های تسویه شما بطور کامل رسیدگی می شود. و ضمنا بخش های جدید در حال آماده شدن است که همراه آخرین خبرهای روند مذاکرات برای شما بزودی ارسال می کنیم :)   ارادتمند شما سعید مشهدی    

0 بازخورد


اگر شرکت شما یک سیستم ارتباط با مشتری آنلاین یا همان چت را به تازگی راه اندازی کرده باشد ممکن است دو سوال را برای شما  بوجود آورد :
  1. آیا مشتری من تمایل به ارتباط با ما را دارد ؟
  2. چطور ممکن است سیستم پیامی برای شرکت من مناسب باشد ؟
خب اگر مشتریان شما ارتباط پیامی زیادی با شما داشته باشند این خیلی عالی است. در اینجا 5 سناریو که بیشترین ارتباط پیامی را با شما دارند را بررسی می کنیم :

زمانی که یک نفر احتیاج به کمک دارد




یک نفر در گوشه و کناری از دنیا با امکانات کم و یا در گوشه ای از خانه نیاز به چیزی دارد، سریعترین و راحت ترین راه برای دریافت اطلاعات پیام کوتاه است. ممکن است شخصی دنبال یک هتل خوب باشد و یا نیاز به یک کتاب مفید در یک زمینه خاص داشته باشد، یک متن ساده بهترین ترفند است. به عنوان مثال فرض کنید در مسافرت در قاره سر سبز اروپا هستید و پیغام می دهید که دنبال یک موزه خوب و زیبا در فرانسه هستید و در یک چشم به هم زدن پاسخی دریافت می کنید : موزه لوور پیشنهاد خوبی است. بر اساس آمار تا پایان سال 2016 وقتی که به تنهایی سفر می روید بیش از نیمی از رزروهای سفر شما با موبایل صورت می گیرد که پیش بینی می شود این مقدار به 70 درصد تا سال 2019 افزایش یابد. که این تنها یک سفر است. تصور کنید که کلی زمانبندی، رزور و مکالمه در طول این سفر با پیام انجام می گیرد.

وقتی که کسی نیاز به خدمات مشتریان دارد


 فرض کنید قصد خرید یک جفت گوشواره از یک فروشگاه در یک شبکه اجتماعی را دارید قطعا برای اطلاع از سایز و یا تنگ بودن آن احتیاجی به یک مکالمه تلفنی نیست. تنها با یک پیام کوتاه می توان از آن اطلاع پیدا کرد. بر اساس مطالعات 38% از مشتریان تمایل دارند وضعیت یک سفارش را از طریق پیام کوتاه چک کنند و 52% پیام کوتاه را به تلفن گویا ترجیح می دهند. تبادلات یک کسب و کار با مصرف کننده باید ساده، موثر و سریع باشد. پیام کوتاه و متنی این اجازه را به کسب و کار می دهد. دیگر هیچ مکالمه طولانی و یا انتظار با یک موسیقی وحشتناک اتفاق نمی افتد. کوتاه و شیرین تضمین کننده رضایت مشتری است.

وقتی شخصی در حال خرید از یک فروشگاه آنلاین است




خریداران همیشه نیاز به توصیه، سایز، رنگ های موجود، اطلاعات فروش و غیره در هر زمانی دارند. بیشتر اوقات آنها نیاز به یک سرویس شخصی ساز شده دارند. پیام در هنگام خرید کمک زیادی به آنها می کند. بیشتر اوقات یک ارتباط تعاملی مشتری با کسب و کار می تواند به فروش زیاد یک محصول بیانجامد البته ارتباطی سریع و موثر. یک متخصص می تواند به خریدار پیشنهاد دهد که چه چیزی را، کجا و با چه مقدار هزینه بخرد. حتی افراد زیادی از طریق فیسبوک اقدام به فروش محصول یا خدمات خود می کنند که در آنجا از طریق پیام های متنی با مشتریان خود در ارتباط هستند.

مواقعی که نیاز اورژانسی دارید



برای هر دو نفر بیمار و دکتر، پیام باعث بهبود برقرای ارتباط(80 درصد از اتفاقات ناگوار پزشکی به علت سوء تفاهم است)، تضمین انطباق و افزایش تعامل بیمار با دکتر است و مراقبت از بیمار را بطور کلی بهتر می کند. حال این سوال پیش می آید که آیا پیام مناسب کسب و کار شما است ؟ هیچ دلیلی برای نبودن آن نیست. آسان ترین کار ممکن استفاده از یک پیام رسانی است که بصورت یک ویجت به آسانی بر روی سایت شما قرار می گیرد که می توانید این پیام ها را از طریق پیامک، ایمیل، پنل خدمات مشتریان و یا حتی در ابزار همکاری تیمی اسلک دریافت کنید و پاسخ دهید. یکی از این ابزارهای پیام رسان اسموچ است. ابزاری بسیار قدرتمند که تیم پی پینگ را قادر ساخته با کاربران خود در هر لحظه در ارتباط باشد.   منبع

0 بازخورد
اگر نمیدونید ایمیل مارکتینگ به چه صورت باعث رشد بیزینس شما می شود ، ما اینجا هستیم تا به شما اطلاعات کافی در این مورد بدهیم . دانستن این مورد فقط برای شما نیاز نیست و افراد بسیاری دوست دارند که از ایمیل مارکتینگ استفاده کنند اما اطلاعات کافی در اختیارشون نیست . به راحتی میشه یک لیست کامل از مزایایی که ایمیل مارکتینگ برای شما ایجاد می کنه تهیه کرد اما در این متن ما سعی داریم به زبون ساده منافعش رو براتون شرح بدیم . شاید تو قدم اول مهم ترین نکته ای که باید در ایمیل مارکتینگ در نظر داشت ROI یا نرخ بازگشت نسبت به سرمایه گذاری است  . طبق منابع معتبر ایمیل مارکتینگ، 40 هزار تومان سود به ازای هزار تومان سرمایه گذاری روی این بخش برای شما خواهد داشت یعنی 40 برابر ! این رقم برای هر نوعی از ایمیل مارکتینگ برای ROI ها صادق است . ما میدونیم که این آمارها کافی نیست و شما تمایل زیادی دارید تا یک تصمیم قطعی برای استفاده از این نوع تبلیغات داشته باشید . برای همین چند مورد دسته بندی شده رو در ادامه ذکر می کنیم :
  1. ایمیل مارکتینگ می تواند باعث افزایش فروش شود
فرض کنید که می خواهید کمپین جدیدی برای فروشتون ایجاد کنید . با اشتراک گذاشتن این اطلاعات از طریق ایمیل ، این امکان رو به مشتریانتون می دهید که بفهمند چه محصول یا سرویس با ارزشی را ارائه کرده اید . حال سوال اصلی اینه که چه نوع ایمیل مارکتینگه برای بیزینس کوچک ما مناسبه ؟! بهترین روش برای افزایش میزان فروش محصولات استفاده از ایمیل با تمپلیت های مختلف برای مشتریانتون هست اما نکته اصلی اونجاست که این ایمیل ها باید به صورت غیر مستقیم مشتریانتون رو برای فروش ترغیب و هدایت کند که نمونه هایی مانند زیر داره : ایمیل های شامل تخفیف (Promotion) هیچ چیزی مانند یه تخفیف بزرگ مشتریان شما را برای استفاده از محصول شما ترغیب نمی کند. با استفاده از این نوع ایمیل ها ، مشتریان به راحتی اسم شما را در اول ذهن خودشون نگه می دارند . فکر نمی کنم چیزی بهتر از این وجود داشته باشه ! ایمیل های Promotional  فقط مثل جمله : "تخفیف 50 درصدی فروش ما رو از دست ندهید " نیست ، ایمیل های تبلیغاتی میتونه پیشنهادهای دیگه ای مثل "ارسال رایگان" یا حتی عدم دریافت کارمزد باشه که نمونش رو در خود سیستم پی پینگ داریم :




  2. ارسال ایمیل جدید وقتی محصول یا امکانات جدیدی را تولید می کنید یا خدماتتون را بروزرسانی می کنید برای درگیری بیشتر کاربران و مشتریانتون با سیستم خودتون می توانید از یک ایمیل که شامل توضیحات مختصر با یک عکس و چند لینک است ، استفاده کنید. این ایمیل برای هدایت به صفحه مورد نظر برای خرید نیز می تواند استفاده شود ! اپل معولا از این روش برای معرفی محصولات جدید خودش استفاده می کند ! در این نوع ایمیل ها شما به راحتی می توانید خودتو را به عنوان یه سیستم  24/7 ( 24 ساعت روز و 7 روز هفته آنلاین ) معرفی کنید . همچنین از ایمیل با این سبک به عنوان یک Reminder نام برده می شود . از این طریق شما مشتریانتونو به نوعی برای خرید از خودتان به طور مداوم تشویق می کنید . ایمیل به شما این امکان را می دهد که همیشه در مقابل چشم مشتریان خودتون قرار داشته باشید . حالا ممکنه این سوال پیش بیاد که چه سبکی از ایمیل بیزینس شما را در ذهن ها نگه می دارد ؟ در واقع چندین سبک ایمیل وجود دارد که اکثریت اونها در زمینه نگه داشتن ارتباط بین شما و مشتریان است . در ادامه به چند نمونه اشاره می کنیم : خبرنامه خبرنامه بهترین روش برای اطلاع رسانی در مورد آخرین اخبار و اتفاقات بیزینس شما است .از طریق ایمیل خبرنامه ، می توانید توضیح مختری درباره آموزه های خودتون از بیزینستون بگذارید ، در مورد رویدادهای پیش رو صحبت کنید ، پارتنرهاتون را معرفی کنید ، یا حتی جدیدترین اخبار مرتبط با صنعت خودتون رو منتشر کنید .  
  ایمیل ایام تعطیلات زمانی که یک روز تعطیل فرا می رسد ، یک ایمیل مختص این زمان به مشتریانتون ارسال نمایید. این ایمیل می تواند یک ایمیل سه جمله ای باشد که مثلا آرزوی موفقیت در سال جدید برای مشتریان بکند . یک بنر رنگی که اتفاق خاصی را جشن می گیرد و یک تخفیف بزرگ را به مشتریان ارائه می دهد . این ایمیل میتواند حتی در روزهای غیر معمول نیز اتفاق بیفتد . در کشور ما ایام نوروز یکی از بارز ترین نوع این تبلیغات است .




  1. مشتریان را با ایمیل های منظم خود آپدیت نگه دارید .
ایمیل می تواند ارتباطات شما را با مشتریان خود پایدار نگه دارد . ایمیل های مرتب و منظم باعث می شود تا همیشه ذهنیتی از شما در ذهن مشتریان وجود داشته باشد . این سبک ایمیل باعث می شود که شما به راحتی به اهدافتان نزدیک شوید زیرا مشتری را به توعی درگیر مجموعه ی خودتان کرده اید . بعد از چند مدت به راحتی می توانید بیننده ایمیل خود را متقاعد کنید که خرید خود را از مجموعه شما انجام دهد . شاید بشه گفت این ایمیل مانند این است که شما دوست خودتون رو در خیابان به طورناگهانی ببینید و اون رو برای خوردن یک نوشیدنی به یک کافه دعوت کنید ، ایمیل مارکتینگ همچین وضعیتی دارد . حالا سوال اصلی این جاست که چه نوع ایمیل منظمی می تواند برای بیزینس ما موثر باشد ؟ ارسال ایمیل سفارشی اگر شما محصول یا سرویسی دارید که به طور مداوم احتیاج به تغییر دادن دارد ، این نوع ایمیل بهترین روش برای یادآوری به مشتریان است تا سرویس جدید را خریداری کنند . مثلا اگر کارتریج پرینتر می فروشید می توانید دو هفته قبل از پایان کارتریج ، ایمیلی برای خرید دویاره کارتریج به مشتریان خودتون بزنید . قابل ذکره که این عمل احتیاج به ردیابی منظم رفتار کاربران می باشد ، اما در صورتی که به درستی انجام شود بهترین روش برای فروش محصول است .



   

  ایمیل از دست دادن مشتری زمانی که مشتری شما برای مدت طولانی خریدی انجام نمی دهد یا کمپینی را از دست می دهد ، ارسال یک ایمیل می تواند بسیار موثر باشد . ایمیلی با مضمون ما شما رو از دست داده ایم می تواند باعث شود تا مشتری شما بازگردد . خود کلمه " ما شما را از دست داده ایم " تاثیر بسزایی در ذهن مخاطبین دارد . این عبارت در کنار یک تخفیف مشتری را برای شما نگه خواهد داشت .

  تجربه تیم پی پینگ : تیم پی پینگ هم از ابتدای فعالیت از سرویس بسیار جذاب Customer.io برای بخش ایمیل پی پینگ استفاده می کند. ما از این سرویس هم برای موارد روتین مثل ارسال ایمیل های فاکتور، ثبت نام و ... .هم بیان اخبار و کمپین های پی پینگ استفاده می کنیم. در استفاده از این سرویس ما کاربرانمان را دسته بندی کرده ایم. بطور مثال گروه کاربران تجاری، شخصی، کاربران فعال، کاربران دارای پرداخت، و ... . طبق این دسته بندی ها ایمیل های متناسب با هر گروه می نویسیم و برای آنها ارسال می کنیم.   اما پی پینگ هم برای کاربران تجاری سرویس ایمیل را در بخش سرویس های پیشرفته اضافه کرده است که کاربران می توانند با اتصال آن به سرویس بسیار ساده و زیبای MailerLite اطلاعات پرداخت کننده ها را در آن وارد کنند و برایشان بعد از هر پرداخت ایمیل مناسب بفرستند. همچنین می توانند کمپین های تبلیغاتی را برای تمام مشتریان تعریف کنند. آموزش اتصال پی پینگ به سرویس MailerLite را می توانید در این صفحه مشاهده کنید.

0 بازخورد


تا حالا اسم اِسلَک slack را شنیدین؟ یا ازش استفاده کردین؟ یک سرویس آنلاین که ارتباط گروهی سریع و روان را تضمین می کند و پروسه طولانی ارتباط و هماهنگی های ایمیلی و تلفنی گروه را به کلی از دور خارج می کند. محیط Slack به صورتی طراحی شده که محیط یکپارچه آن باعث حواس پرتی نشود، به همین دلیل این برنامه میتواند به عنوان ابزار مدیریت پروژه برای افراد بسیاری مورد استفاده قرار گیرد. در ادامه خواهید دید که چطور میتوان از slack مانند یک دستیار شخصی آنلاین با تاثیر بسیار مثبت استفاده کرد.






آیاslackبا کار شما سازگار است؟ استفاده از slack برای مدیریت پروژه بسیار عالیست. تیم های دونفره و تیم های کوچک به راحتی میتوانند از آن استفاده کنند. با کمی سازماندهی هوشمندانه می توان در تیم های بزرگتر هم به خوبی از این ابزار استفاده کرد. اگر تیمی بسیار بزرگ یا پروژه ای پیچیده ای دارید بهتر است از ابزار دیگری استفاده کنید. ثبت نام در اسلک بسیار ساده است و فقط چند مرحله بسیار ساده را باید انجام بدید.


برای استفاده بهتر چند کانال درست کنید کانال ها به سادگی اطلاعات و پیغام های موجود آن را برای همه اعضای تیم دسترس پذیر میکند. می توانید در هر کانال اعضای تیم مسئول هر بخش را وارد کنید تا باهم در ارتباط باشند. البته اگر به تنهایی از slack استفاده میکنید این پیغام ها یادداشتهایی برای خودتان است. برای پروژه های شخصی کانال هایی جداگانه بسازید، بنابراین اطلاعات مربوط به هر کدام از آنها مرتب می شود. مانند کانالی برای یادداشت کردن ایده های جدید، ارتباط با مشتریان، تبادل نظر و توسعه پروژه استفاده کرد. شما میتوانید هر تعداد که میخواهید کانال درست کنید. برای راحت تر کنترل کردن آنها بهتر است به اندازه کافی کانال داشته باشید که پروژه اصلی تان جدا باشد. مثلا عکس پایین کانال هایی است که برای حساب کاربری در slack درست شده.


یادداشت برداری سریع برای یادداشت برداری به صورت مستقیم به Slackbot پیغام بفرستید. ربات داخلی slack صفحه ای خالی برای یادداشت برداری در اختیار شما قرار میدهد. هر چیزی که در این چرکنویس یادداشت کنید، فقط توسط شما قابل مشاهده خواهید بود. این مورد زمانی پرکاربردتر خواهد بود که از slack به صورت تیمی استفاده می کنید و می خواهید بدون اینکه تب جدایی باز کنید برای خود یادداشت برداری کنید.


اتصال یکپارچه به سرویس های دیگر اتصال یکپارچه به ابزارها و اپلیکیشن های دیگر یکی از بهترین ویژگی های Slack است. این ویژگی میتواند دیتای مورد نیاز شما را از ابزارهای دیگر وارد slack کند. تویتر، دراپ باکس، میل چیمپ و گوگل درایو فقط تعدادی از ابزارهای مشهور است که میتوان به slack متصل کرد. با اتصال Trello میتوانید to-do لیست خود را با اعضای تیمتان در slack به اشتراک بگذارید. با یک نگاه به بخش Integrations در منوی اسلک می توانید بیش از ۱۰۰ سرویس و اپلیکیشن مختلف را ببینید که می توانید آنها را به کانال های خود اضافه کنید تا اطلاع لحظه ای آنها را در کانال های خود دریافت کنید.


با انتخاب هر سرویس نحوه اتصال آن که معمولا بسیار ساده است در اختیار شما قرار می گیرد و در کمترین زمان می توانید آنها را به کانال های دلخواهتان وصل کنید.


آماده اید خود را باslackمنظم کنید؟! اگر ابزاری پر از ویژگی های مفید برای سازماندهی کردن میخواهید slack ابزار بسیار مناسبی خواهد بود. همچنین می توانید از slack به عنوان داشبوردی برای موارد شخصی مانند لیست هزینه ها، لیست کتابهای که باید خوانده شوند، تقویم تاریخ تولد ها، دفترچه آدرس و ... استفاده کرد. موارد ذکر شده فقط چند مورد برای آشنایی شما برای شروع استفاده از آن بود. میتواند برای موارد بسیاری از slack استفاده کنید و آن را به سلیقه شخصی خود سفارشی سازی کنید. یکی از مزیت های بسیار مهم اسلک حضور این اپلیکشین در تمامی پلتفرم های موجود است که می تواند برای همه ی کاربران جذاب باشد.


تجربه استفاده تیم پی پینگ ازSlack تیم پی پینگ هم از ابتدای کار پروژه از کانال های متفاوتی همچون ارتباط با مشتری، تکنیکال، محتوا و ... جهت پیشبرد طرح و ایده استفاده کرده و می کند.
  • اکانت توییتر ما به یک کانال وصل است که هر توییت مرتبط با ما را بلافاصله به اعضای تیم اطلاع می دهد.
  • بردهای اکانت Trello تیم برای هر کانال مربوط به آن در Slack متصل است که تغییرات هر بخش را اطلاع رسانی می کند.
  • با استفاده از سرویس Smooch ،چت روی سایت پی پینگ را به Slack متصل کردیم تا تمام تیم حتی از طریق موبایل با کاربران روی سایت در ارتباط باشند!
  • و ....
در این ۱ سالی که ما از Slack استفاده می کنیم تجربه ی بسیار عالی در این زمینه در کار تیمی داشتیم. سرعت عملکرد و پاسخ گویی ما تقریبا ۵۰٪ افزایش داشته است و تمام بخش هایی که نیاز به اطلاع رسانی به بچه های تیم را داشته است در یک پکیج کامل جمع کردیم.   اما پی پینگ در بخش سرویس های پیشرفته خودسرویس slack را در اختیار شما قرار می دهد تا موارد بسیاری از جمله گزارشات  دریافتی ها، پرداختی ها و ... را به کانال های شما در Slack بلافاصله ارسال کند تا مدیریت بهتری بر روی پی پینگ و محصولات و خدمات پرداخت شده خود داشته باشید. برای مثال اگر می خواهید بعد از خرید یک محصول اطلاعات آن برای اعضای تیم ارسال شود تا اقدامات لازم برای فرستادن آن به مشتری انجام شود. آموزش اتصال Slack به پی پینگ را می توانید از بخش راهنمای سایت مشاهده کنید.