0 بازخورد
ياد خوبان نه حساب است كه فراموش شود!
نه چراغ است كه خاموش شود !
و نه سال است که به آخر برسد !
جویباريست از محبت كه همیشه جاری است !
خداوند را شاکریم که می تونیم سال جدید را کنار شما باشیم . سال جدید قطعا اتفاقات بسیار جدیدی برای ما رخ خواهد داد که این میسر نمی شود تا زمانی که شما را به عنوان یک دوست در کنار خود داشته باشیم.
در این پست سعی کردیم نگاهی گذرا به سالی که برما گذشت ، داشته باشیم . 
در یکسال گذشته پی پینگ فراز و نشیب های زیادی را جهت رسیدن به خدماتی پایدار و بهینه برای مشتریان خود طی کرده است . تمامی تلاش ما بر این بوده است که بتوانیم خدماتی در خور و شایسته به شما عزیزان ارائه کنیم .
حساسیت زیاد در حوزه مالی ما را بر آن داشته  تا بهترین سرویس ها را در اختیار مشتریانمون قرار بدیم .از ابتدای راه اندازی پی پینگ ، سیستم پاسخگویی ما همیشه به صورت آنلاین بوده و از سیستم هایی مانند تیکت زدن پرهیز کردیم تا بتونیم این اطمینان را به کاربرانمون بدهیم که ما همیشه و در هر زمان پیگیر امور و مشکلاتی که ممکن است به وجود آید،  هستیم . شکل گیری بیش از 40 هزار  مکالمه / فرد و پاسخگویی در یکسال گذشته به آنها نشانی بر این مدعاست . قابل ذکر است که در ایام تعطیل و عید نوروز هم این پاسخگویی به همان قوت خود باقی است . 
در ابتدای سال 95 در مدت دو بازه ی دو هفته ای ( نزدیک به یک ماه ) با مشکل در حوزه درگاه پرداخت مواجه شدیم اما با تمام توان خود را برای رفع این مشکلات گذاشتیم تا بالاخره در اوایل خرداد ماه تونستیم به سرویسی پایدار برسیم . با همراهی شما در حال پرواز بودیم که این پرنده اوج گیرنده به سدی به نام رگولاتوری ، مرکز توسعه تجارت الکترونیک ( نماد ) و بانک مرکزی در هفته دولت برخورد کرد ! مراکزی که هر کدام خود را بالاسری ما فینتکی ها می دونستند . داخل پرانتز بگم که Fintech مخفف Financial+Technology ، به عنوان تکنولوژی های حوزه مالی است . به علت سرعت زیاد اوج گیری این پرنده ، به مدت یک ماه برای مشخص شدن دسته فعالیت پی پینگ و سرویس های مشابه (فینتکی ها ) فعالیتشان متوقف شد . برای یک کسب و کار با بیش از سی هزار مشتری در آن زمان یک ماه می تونه مساوی با مرگ باشه ، اما ما در پی پینگ با امید به اوج گرفتن دوباره و دادن خدمات بهتر ، تمام تلاش خود را انجام دادیم . 
پس از بازگشایی دوباره در اوایل مهرماه با ایجاد سرویس ها و خدمات متنوع تر و بهبود فرآیندها در پی پینگ به خصوص در حوزه شبکه های اجتماعی تنوع امکانات رو افزایش دادیم . ذکر این نکته خالی از لطف نیست که پس از بازگشایی تا امروز ، پی پینگ با تمامی PSP های موجود در کشور همکاری نموده و از خدمات تک تک آنها استفاده می کند . 
در سال 95 کسب و کارهای مختلفی ، سرویس پرداخت و دریافت وجه خودشون رو بر روی پلتفرم پی پینگ قرار دادند . تنوع مشتریان پی پینگ ، و پراکندگی در نقاط مختلف جغرافیایی  ، برای خود ما هم جذاب بوده و هست . فروشندگان در شبکه های اجتماعی ( به خصوص تلگرام و اینستاگرام ) موسسات آموزشی و انجمن های علمی ، تورها ، مساجد و هیئت های مذهبی ، NGO و خیریه ها و بسیاری کسب و کار دیگر از سرویس پی پینگ استفاده می کنند . 
در راستای مسئولیت اجتماعی پی پینگ و ایجاد فرهنگ کمک به همنوع ، بسیاری از مجموعه هایی که در این حوزه فعالیت دارند ، بدون دریافت هیچ نوع کارمزدی به فعالیت خود ادامه می دهند . مجموعه هایی همچون مسجد مقدس جمکران و دفاتر مراجع تقلید و بسیاری از خیریه ها در این رسته قرار می گیرند . 
در مدت یکسال گذشته ، به لطف و حمایت مشتریان عزیز پی پینگ ، رشد 100%  به صورت ماهانه را تجربه کرده ایم که این مهم فقط با لطف و حمایت کاربران عزیزمان میسر شده است . با توجه به این میزان رشد ، پی پینگ از یک تیم 3 نفره ، در انتهای سال 95 به یک تیم 9 نفره ( 4 نفر تمام وقت و 5 نفر پاره وقت ) تبدیل شده است . با افتخار اعلام می کنیم که این تیم در 5 نقطه متفاوت از کشور در حال فعالیت است.تهران ، مشهد ، بوشهر ، نور و کرج 5 شهری هستند که اعضای تیم پی پینگ هر کدام بر اساس تخصص خود سعی می کنند بهترین خدمات را برای مشتریان فراهم کنند .
 تیم پی پینگ آماده همکاری با هر نوع کسب و کاری در حوزه فینتک را دارد . در صورتی که فکر می کنید سرویس های  پی پینگ می تواند نیازهای شما را در حوزه های مختلف پوشش دهد ، ما دست شما را به گرمی می فشاریم . در سال جدید اتفاقات بزرگی در حوزه خدمات و سرویس های پی پینگ در خوزه وب و موبایل رخ خواهد داد .
و اکنون در سال96 ، سالی پر امید و پر از اتفاقات بزرگ برای شما کاربران عزیز پی پینگ خواهد بود . حتما پیگیر اخبار ما در شبکه های اجتماعی باشید . تحولات بسیار بزرگی در راه خواهد بود . تحولاتی که بر اساس نیازهای شما برای دریافت هر چه بهتر خدمات پرداخت و دریافت وجه خواهد بود . بزرگترین دلخوشی ما ، حضور گرم شما در کنار ماست . 
پاینده و پیروز باشید 
تیم پی پینگ

0 بازخورد



امروزه حجم زیاد استفاده از اسمارت فون ها و اپلیکیشن ها و از طرفی کمبود توسعه‌دهندگان آن، باعث شده که قیمت این دست پروژه‌ها و اپلیکیشن ها رقم‌های سرسام‌آور و بالایی داشته باشد واین اتفاق ،بهترین بازار را برای توسعه‌دهندگان به وجود آورده تا بتوانند خود را به لحاظ موقعیت اجتماعی و اقتصادی به حد بالایی برسانند.
استارتاپ «ویا دولوپرز»، با درک این موضوع ، پلتفرمی را ایجاد کرده که هرکسی با مراجعه به آن می‌تواند مهارت برنامه‌نویسی خود را در حوزه اسمارت فون ها افزایش داده و گوی رقابت را از رقبای خود برباید.
به نقل از محمد باقری نیا هم بنیان‌گذار و مدرس سایت، «ویا دولوپرز» ;با تمرکز به‌صورت تخصصی بر حوزه اسمارت فون ها سعی بر این دارد که بتواند تمامی مباحث مربوط به آن را پوشش دهد و کاربران با مراجعه به این سایت می‌توانند به‌روزترین و بهترین مباحث مربوط به اسمارت فون ها را به دست آورند. همچنیناین سایت، به‌منظور حمایت از سرویس‌های مرتبط داخل کشور، بنا بر انتشار آموزش‌هایی در ارتباط با سرویس‌های بومی به‌صورت رایگان، برای کاربران دارد.
همچنین بشیر صالحی یکی از مؤسسین و مدیر فنی سایت با تأکید بر اهداف تأسیس سایت اضافه کرد: «ویا دولوپرز» کار خود رادر حال حاضر با اندروید شروع کرده است ولی در آینده با افزودن مباحث دیگر، پلتفرم خود را کامل‌تر خواهد کرد.
یکی دیگر از اهداف این سایت آموزش کاربردی برنامه‌نویسی و تعامل دوستانه با کاربران می‌باشد که در این راستا ویدئوهایی تحت عنوان «فیلمک»، که شامل رایج‌ترین سؤالات و مشکلات برنامه نویسان و کاربران تازه‌کار سایت می‌باشد، به‌صورت رایگان تولیدشده است تا کاربران هیچ‌گونه دغدغه‌ای در یادگیری مباحث مربوطه نداشته باشند.
شایان‌ذکر که «ویا دولوپرز» از همکاری با سرویس‌های داخلی نوپا حمایت می‌کند و علاقه‌مند‌است که بستری مناسب برای انتشار توانمندی‌های افراد فعال در این حوزه باشد.
اکنون با آغاز همکاری «ویا دولوپرز» و «پی پینگ»، می‌توانید ویدیوهای آموزشی «پی پینگ» را از طریق سایت های مختلف مانند آپارات و فرانش مشاهده کنید، ویدیوهایی برای آموزش و معرفی جدیدترین خدمات «پی پینگ». برای آشنایی بیشتر با «پی پینگ» و خدمات این سرویس با ما همراه باشید.
«پی پینگ» سرویس پرداختی است برای کسب‌وکارهای خرد که نیاز به سیستم آنلاین و ساده برای دریافت پول از مشتریان از طریق درگاه‌های اینترنتی دارند. در حالت معمول شما باید شماره کارت خود را برای مشتریان بفرستید تا برای شما پرداخت کنند (بیش از 97% مردم هنوز از ATMاستفاده می‌کنند) و شماره پرداخت را برای شما بفرستند تا تائید کنید و هیچ‌گاه گزارش اتوماتیک از فروشتان ندارید. در این سیستم شما چندین روش برای دریافت پول دارید. می‌توانید از طریق صفحه شخصی‌تان که به‌صورت payping.ir/USERNAME تعریف می‌شود پول دریافت کنید و لینک آن را به‌صورت دلخواه با پرداخت‌کننده به اشتراک بگذارید. اگر محصول یا خدمات مشخصی دارید می‌توانید با استفاده از «آیتم مالی» ;قیمت و مشخصات آن را تعریف کنید و در ازای آن یک لینک کوتاه دریافت کنید که می‌توانید به‌طور مثال زیر محصولتان در کانال تلگرام قرار دهید تا کاربران با کلیک بر روی آن حتی بدون خارج شدن از تلگرام ;از طریق درگاه اینترنتی خریدشان را انجام دهند. حتی می‌توانید فاکتور آنلاین درست کنید و لینک درخواست مبلغ را از طریق SMS و ایمیل برای آن‌ها ارسال کنید. شما گزارش کاملی از دریافت هایتان همیشه دارید. بعد از هر پرداخت، ما اطلاع پرداخت را برای شما ایمیل می‌کنیم و به بات تلگرام پی‌پینگ هم برای شما ارسال می‌کنیم. پی‌پینگ برای تمام دستگاه‌ها با هراندازه‌ای بهینه طراحی‌شده است.
می‌خواهید بدانید نحوه ثبت‌نام و استفاده از این سرویس چگونه است؟ یا بات تلگرامی پی‌پینگ چگونه استفاده از خدمات این سرویس را تسهیل کرده و یا اینکه کسب‌وکاری در شبکه‌های اجتماعی دارید و به دنبال راهی آسان و مطمئن برای دریافت هزینه محصولات و خدمات خود هستید؟هم‌اکنون می‌توانید برای آشنایی بیشتر با تمام جزییات خدمات پرداخت «پی پینگ»، سری به سایت آپارات       (http://www.aparat.com/payping) بزنید و از ویدیوهای معرفی و آموزشی پی‌پینگ استفاده کنید.

0 بازخورد

این مثل را که «حساب‌ حسابه، کاکا برادر» پیش از این در معاملات زیاد می‌شنیدیم؛ اما این روزها فروشندگان هم به‌مانند سایرین تلاش می‌کنند برای اثرگذاری بیشتر پیامشان، خواستۀ خود را با ادبیات دیگری یا حتی با توسل به اشکال و علائم ابداعی، منتقل کنند: «لطفا پول بده!»

خب جان کلام همین است که در ازای آنچه خریدی، پول را به‌موقع و درست پرداخت کن؛ اما مسئله این است که وقتی می‌خواهیم در جایگاه حرفه‌ای و حتی رقابتی کار کنیم، به دانستن برخی اصول نیازمندیم. یکی از این اصول، همان ویژگی‌های فاکتور آنلاین بود که در پست‌های قبلی درباره‌اش خواندید. طبیعتاً پس از فاکتور، نوبت داستان شیرین دریافت پول از مشتری است که امیدواریم با به‌کاربستن نکات زیر، شیرین‌تر و لذت‌بخش‌تر شود.

1. شفاف باشید

به تجربه دریافته‌ایم که هرچقدر در خرید‌و‌فروش شفاف‌تر عمل کنیم، دریافت پول از مشتری برایمان آسان‌تر می‌شود. در بسیاری از معاملات نیاز دارید که از روش‌های مختلف برای ترغیب مشتری استفاده کنید؛ اما وقتی پای دریافت پول به میان می‌آید، باید با خریدار به‌طور شفاف صحبت کنید.

در قرارداد به‌طور مشخص ذکر کنید که دریافت پول از مشتری طی چه پروسه و زمان‌هایی انجام می‌شود. در ازای دریافت پول از مشتری، چه اسناد و خدماتی در اختیار او قرار می‌گیرد و دقیقاً هزینه‌های پرداختی شامل چه نوع اقلام و هزینه‌های جانبی است. بسیاری از مشتریان تمایل ندارند هزینه‌هایی نظیر مالیات پرداخت کنند و ترجیح می‌دهند قرارداد غیررسمی منعقد شود و هیچ جا اسمی از آن‌ها برده نشود.

این تصمیم شماست که فروش را چطور مدیریت کنید؛ اما وقتی خریدار بداند که شرایط و ضوابط پرداخت پول چگونه است، معامله بهتر انجام می‌شود. به‌خاطر داشته باشید که شفافیت در معامله به‌نوعی پیشگیری از بروز مشکلات و درگیری‌های بعدی است.

2. منعطف باشید

از همۀ روش‌های موجود برای دریافت پول از مشتری استقبال کنید. امکانات و تسهیلات خوبی برای مشتریان فراهم کنید. این تسهیلات می‌تواند از داشتن پول خرد درون دخل آغاز شود و به عقد قرارداد با فلان بانک یا شرکت تسهیل‌کنندۀ پرداخت پول ختم شود. در هر شغل و کسب‌و‌کاری که هستید، باید بتوانید پول را به سهولت و سرعت از مشتری دریافت کنید.

مرسوم‌ترین روش دریافت پول، دریافت نقدی یا از طریق دستگاه پوز است؛ اما با درنظرگرفتن اصل توسعۀ کسب‌وکار یا ماهیت سرویس شما، ممکن است مشتری نتواند با هیچ‌یک از روش‌های مرسوم اشاره‌شده، پول پرداخت کند. کیف پول الکترونیکی، درگاه‌های اینترنتی واریز وجه، سیستم‌های پرداخت و دریافت پول و پرداخت‌های موبایلی، روش‌های دیگری است که استفاده از آن‌ها برای مشتریان آسان و برای شما مطمئن است.

برای مثال سیستم‌های پرداخت و دریافت پول نظیر پی‌پینگ امکان دریافت پول از مشتریان را به‌آسانی فراهم می‌آورد. فرقی نمی‌کند مشتری شما حضوری است یا مجازی، در تلگرام با شما در ارتباط است یا اینستاگرام یا ایمیل. با ارسال لینک، مشتری می‌تواند مبلغ را به حساب شما واریز کند.

3. کمی ریسک کنید

دریافت پول از مشتری و ریسک‌پذیری شاید به‌ظاهر سخت و دارای تضاد باشد؛ چون شما باید مطمئن باشید که در ازای فروش جنس یا سرویس خود پول دریافت می‌کنید. اما ریسک‌پذیری در اینجا یعنی تابلوی «نسیه نداریم حتی برای شما دوست عزیز» را با «فروش شرایطی اجناس» عوض کنید.

الان زمانی است که مشتریان، بنا به دلایل اقتصادی، ترجیح می‌دهند پرداخت پول را طی چند قسط و تحت شرایط منصفانه پرداخت کنند و بیشتر با کسب‌و‌کارهایی طرف معامله شوند که این وضعیت را درک می‌کنند.

البته نگرانی فروشندگان از نقدنشدن اقساط و تأمین‌نشدن شرایط معامله، مسئله‌ای درست است؛ اما به‌نظر می‌رسد با وجود قوانین و شیوه‌های مرسوم، می‌توان به‌‌صورت پیوسته از روشی برای افزایش تعداد مشتریان و نقدینگی کسب‌و‌کار استفاده کرد. در این حالت استفاده از سرویس دریافت و پرداخت پول، شما را از دغدغۀ مدیریت و هماهنگی و دریافت به‌موقع پول رها می‌کند.

4. صبور باشید

نمی‌خواهیم نصحیت کنیم و بنویسیم «گر صبر کنی ز غوره حلوا سازم»؛ اما وقتی با مشتری بدقول روبه‌رو شوید، مخصوصاً اگر شما فریلنسر یا آزادکار باشید، نباید از کوره در بروید یا در پاسخ به تأخیر مشتری، او را تهدید کنید و خلاصه اینکه همان اول، به خانۀ آخر این ماجرا سر بزنید.

در این اوضاع، بهترین و حرفه‌ای‌ترین روش برای دریافت پول از مشتری این است که پیش از آغاز پروژه، مبلغی دریافت کنید و چنانچه به هر دلیلی معامله این‌گونه آغاز نشده است و حالا موعد دریافت پول است، پیگیری خود را با ارسال پیام و ایمیل به‌همراه لینک پرداخت آغاز کنید.

پیام‌های یادآوری پرداخت را به‌صورت منظم و در فواصل مشخص ارسال کنید. فراموش نکنید که شیوۀ پرداخت آسان، راه را برای هرگونه عذر و دلیلی می‌بندد. گاهی لازم می‌شود که علاوه بر ارسال پیام، با مشتری تماس تلفنی بگیرید یا ملاقات حضوری داشته باشید.

شما فردی حرفه‌ای هستید و قطعاً سرویس خود را به بهترین نحو ارائه داده‌اید؛ بنابراین در این تماس بهتر است پیش از غلیان احساسات، به‌صورت معقول با مشتری صحبت کنید و تاریخ و نحوۀ پرداخت را دقیق مشخص کنید. بهتر است کار به دادگاه و جر‌و‌بحث نکشد.

5. سیاست به خرج دهید

به‌هیچ‌وجه منظور ما از گرفتن پول از مشتری، استفاده از روشی غیرمنصفانه نیست. بحث سیاست‌های قیمت‌گذاری و فروش هم جای خود را دارد. از دید ما اگر قرار است در ازای ارائۀ سرویس یا فروش جنس از مشتری پول دریافت کنید، بهتر است کمی بخشنده باشید.

او را ترغیب کنید که سریع‌تر و به روشی مطمئن و آسان وجه را واریز کند. وقتی خریداران شما شبیه دوندگان مسابقۀ دو سرعت بدون مانع بشوند، شما موفق شده‌اید. بهتر است پول، پول دیگری با خود بیاورد و مشتری، مشتری دیگر را. شاید این جمله کمی ثقیل به‌نظر برسد؛ اما با دیدن اولین نتیجه، قطعاً شما نیز یکی از علاقه‌مندان به این مسابقه خواهید شد.

0 بازخورد

تنها دغدغه و تمرکز شما تولید محصولات باکیفیت یا ارائه‌ی سرویس رقابتی در بازار است تا کسب‌و‌کارتان موفق شود. اما وصول مطالبات یا بهتر است بگوییم روند صدور فاکتور و پرداخت‌های مشتریان نیز به همان اندازه مهم و جدیست؛ چراکه پرداخت به‌موقع فاکتورها - چه فاکتور آنلاین و چه عادی- می‌تواند چرخ کسب‌وکارتان را به‌راحتی بچرخاند.

فاکتور تنها یک رسید ساده که قیمت کل در انتهای آن نوشته می‌شود، نیست! بلکه سندی حرفه‌ای است که عملیات فروش یا حتی خداحافظی شما با مشتری را نشان می‌دهد. هر چقدر این خداحافظی حرفه‌ای‌تر و اصولی‌تر باشد، قطعاً نام تجاری شما ماندگارتر خواهد شد.

ممکن است با خود بگویید که مگر فاکتور چیزی ‌غیر از همان فرمت تأیید‌شده‌ی وزارت دارایی است؟ فاکتور مدرن و حرفه‌ای، دیگر چیست؟ حقیقت این است که در پسِ تولید و طراحی فاکتور، تلفیقی از علم و هنر نهفته است که می‌تواند با سبک خاص خود مصرف‌کننده را نسبت به خدمات شما مشتاق‌تر کند.شاید اگر بخواهیم نمونه‌ای از این تعریف بیاوریم، بهتر است به صدور و ارسال فاکتور آنلاین برای مشتریان اشاره کنیم.

فاکتور آنلاین به همان میزان که می‌تواند روند ارسال و پیگیری و وصول مطالبات را آسان و سریع کند، اعتبار کسب‌و‌کار شما را نیز ارتقاء می‌دهد.

اما ویژگی‌های فاکتور آنلاین چیست و چطور میتواند برندینگی برای کسب‌و‌کار شما تلقی شود؟ برای رسیدن به پاسخ، با ما باشید.

1-اطلاعات تماس خود را دقیق بنویسید

ممکن است مشتری که فاکتور شما را دریافت می‌کند، بنا به هر دلیلی بخواهد با شما تماس بگیرد. ممکن است سؤالی درباره‌ی شرح فاکتور یا نحوه‌ی پرداخت یا شرایط و ضوابط فاکتور داشته باشد؛ بنابراین لازم است که اطلاعات دقیق و کاملی در اختیار او قرار دهید. شماره‌ی تماس، ایمیل، نشانی کامل پستی و حتی زمان‌های برقراری تماس نیز می‌تواند در این بخش قرار گیرد.این بخش بسیار مهمی است که غالباً در فاکتورهای آنلاین فراموش می‌شود و یا تنها با ذکر آدرس سایت، فاکتور برای خریدار ارسال می‌شود.

2-کد سفارش یا کد کالا و خدمات را درج کنید

بسیاری از کسب‌و‌کارها این اشتباه را مرتکب می‌شوند که اصلاً به کد خدمات یا محصول درج‌شده در فاکتور توجه نمی‌کنند. این اتفاق سرآغاز مشکلات است. شما باید توضیح صحیح و دقیقی دربارۀ نوع خدمات و محصولات خود، به مشتری ارائه دهید. این توضیح می‌تواند در یک کد خلاصه شود.

سعی کنید سردرگمی خریدار را کم و کمتر کنید. به‌جای آنکه برای ارتباطات بعدی ساعت‌ها وقت بگذارید، خدمات خود را دسته‌بندی و تعریف کنید و برای هریک از آن‌ها کدی اختصاص دهید. این کد به‌عنوان مرجعی ساده در پروسه‌ی پیش‌فاکتور، عقد قرارداد و صدور فاکتور نهایی به شما و مشتری کمک می‌کند تا آنچه انجام می‌دهید و به دست می‌آورند شفاف، پذیرفتنی و مستمر باشد.


3-فاکتور را حرفه‌ای پیگیری کنید

نحوه‌ی پیگیری شما یا همکارانتان پس از صدور فاکتور یا پیش از آن بسیار مهم است. شاید بگویید بهتر است از افرادی در این بخش استفاده کنم که روابط عمومی قوی دارند و می‌دانند چطور و با چه زبانی با مشتری صحبت کنند. بله، به‌هرحال این یک امتیاز ارزشمند برای کسب‌و‌کار شماست. اما ما در بحث صدور و مدیریت فاکتور آنلاین، بر آن بخشی تأکید داریم که پیگیری فاکتورها را هوشمندتر، آسان‌تر و دقیق‌تر از نیروی انسانی انجام می‌دهد.

اگر روزانه حجم زیادی فاکتور صادر می‌کنید، روش‌های سنتی جواب نمی‌دهد. شما باید بتوانید در لحظه از تعداد فاکتورهای در انتظار پرداخت و فاکتورهای پرداخت‌شده مطلع شوید. این توانایی به شما کمک می‌کند که تصمیم‌های دقیق‌تری برای کسب‌و‌کار خود داشته باشید.

داشبوردهای صدور و آرشیو فاکتور آنلاین، ارتباط با مشتریان و پیگیری‌های بعدی را ساده و مدرن می‌کند و تصمیمات و نظارت شما را از روند وصول مطالبات و فاکتورها دقیق‌تر می‌نماید.

4-یادداشت، در فاکتور اضافه نیست، بلکه اثربخش است

ممکن است احساس کنید که نوشتن برخی توضیحات و یادداشت‌ها در فاکتور اضافه است و خریدار به آن توجهی نخواهد کرد. اما اصلاً این‌طور نیست. شما باید در یک سند علاوه بر دریافت پول از مشتری، او را به خود وفادار کنید. بنابراین بهتر است به‌جای ادبیات خشک رایج فاکتورها، از عبارت، کلمات ساده و تعاملی استفاده کنید. آوردن برخی از تخفیفات فعلی و آینده‌ی خود، همچنین ذکر امتیاز خوش‌حسابی یا خرید مجدد، می‌تواند مشتری را همراه و وفادار کند.

مأموریت کلی کسب‌و‌کار شما باید بر ایجاد ارتباط مؤثر با کاربر و خریدار متمرکز باشد. این ارتباط باید چه در بخش معرفی، چه در مرحله‌ی فروش و چه در خداحافظی پیوسته رعایت شود.

5-برندینگ فرای درج لوگو در فاکتور است

ابداً نمی‌خواهیم بگوییم که لوگوی شرکت شما بی‌اهمیت است. بلکه می‌خواهیم بگوییم فقط درج لوگو نیست که در فاکتور ضروری است. شما باید به نوع قالب، نحوه‌ی طراحی، رنگ‌بندی، شعار یا عبارات اصلی و نهایتاً هویت تجاری خود در صدور فاکتور آنلاین نیز دقت کنید.

از کنار این عناصر کوچک اما اثربخش، به‌سادگی نگذرید.گسترش پیام تجاری، افزایش تعامل مشتریان و فروش شما، با همین اشکال به‌ظاهر ساده، اما مهم، رقم می‌خورد.


6-توضیحات دقیق محصول در فاکتور، مشتری را راضی می‌کند

حتماً از مشتریانتان شنیده‌اید که: «این شرح فاکتوری که نوشتید دقیقاً یعنی چه؟» این سئوال یک مشتری علاقه‌مند به خدمات شماست؛ چون ممکن است همان توضیحات مبهم، مشتری دیگری را به‌کل از شما دور کند.

بهتر است از همان شیوه‌ای استفاده کنید که در بخش مربوط به درج کد محصول و خدمات یاد کردیم. مشتری باید درک دقیقی از ماهیت خرید خود داشته باشد: از اندازه، تعداد و شرایط آن. مانند تخفیف مالیات متعلقه و نظایر آن. دانایی شرط اول در معامله است. پس لطفاً این مسئله را در صدور فاکتور آنلاین لحاظ کنید.

صحت و دقت در نگارش توضیحات محصول یا خدمات در فاکتور، درواقع کاهش اختلافات و سهولت پرداخت و پیگیری را به همراه دارد.

7-پرداخت را برای خریدار آسان کنید

هدف اصلی فاکتور دریافت پول از مشتری است. کسب‌وکار شما با همان دقایقی می‌گذرد که خریدار اراده می‌کند از شما خرید کرده و در ازای آن وجهی را پرداخت کند. شما تلاش می‌کنید که همه‌چیز ساده و راحت در اختیار مشتری قرار گیرد؛ اما اگر پله‌ی آخر (دریافت پول) سخت شود، مطمئن باشید که تمامی کارهایی که انجام داده‌اید، بی‌نتیجه می‌شود.

یکی از مزایای خرید آنلاین، فاکتور آنلاین یا هر معامله‌ای در بستر آنلاین، سهولت در پرداخت است. کاربر با یک کلیک می تواند وجه را انتقال دهد. شاید به نظرتان بسیار سخت و پردردسر باشد؛ چون می‌بایست برای داشتن یک درگاه اینترنتی که مشتری بتواند مبلغی به حسابتان واریز کند، پروسه‌های قانونی و بانکی زیادی را طی کنید.

اما سرویس‌های پرداخت و دریافت پول مانند پی پینگ، این بخش را به‌آسانی برای کاربران چه یک فریلنسر باشند و چه شرکتی بزرگ، مدیریت می‌کند. اتصال فاکتور آنلاین به این سرویس دریافت پول را سریع و آسان می‌کند.

0 بازخورد

اگر یک فریلسنر یا آزادکار هستید و خدماتتان را در بستر اینترنت عرضه می‌کنید، به‌خوبی می‌دانید که مشتریان گاهی توقعات زیادی از شما دارند؛ ولی هنگام واریز پول، اما و اگرهای زیادی به‌میان می‌آورند. خب ترس از خرید اینترنتی و انتقال وجه آنلاینبرای مشتریانی که پیوسته خبرهایی از کلاهبرداری و شیادی اینترنتی می‌شنوند، طبیعی است.

از طرفی شما یک فریلسنر، بدون نماد اعتماد الکترونیکی یا مجوز کسب هستید؛ بنابراین برای جلب اعتماد و رونق کسب‌و‌کارتان، نیاز به تلاش بیشتری دارید. دریافت پول به‌صورت آنلاین و رفع دغدغه‌های مشتری و خودتان با روشی ساده و هوشمندانه قابل حل است. لطفاً با ما همراه باشید.

1. امنیت شرط اول در انتقال وجه آنلاین است

متأسفانه هرجا که داد‌و‌ستد و به‌تبع آن، انتقال وجه آنلاین وجود داشته باشد، خطر نیز در کمین است. مخصوصاً آنکه داد‌وستد در شبکه‌های اجتماعی صورت گیرد و به هنگام پرداخت وجه، کاربران به صفحات جعلی هدایت شوند. در اینجاست که سرقت اطلاعات شخصی یا کلاهبرداری اتفاق می‌افتد.

استفاده از سرویس معتبر پرداخت پول، اتصال به درگاه‌های بانکی و رعایت نکات امنیتی در حین انتقال وجه به کاربر کمک می‌کند که از این خطرها دور باشد. سرویس‌های پرداخت و دریافت پول براساس ضوابط و مقررات بانک مرکزی فعالیت می‌کنند؛ بنابراین شبهه‌ی خصوصی‌بودن این سرویس‌ها یا نقض قانون و ذخیره‌کردن اطلاعات کاربران به‌کلی رد شده است.

2. واریز وجه آنلاین و دریافت‌نکردن خدمات، قابل پیگیری است

باید قبول کنیم که ترس کاربران از دریافت‌نکردن کالای خریداری‌شده پس از انتقال وجه، موجب شده است فروشنده در پروسه‌ی نسبتاً زمان‌بری در دریافت پول قرار گیرد. این مسئله به تناسب نوع خدمات و محصولات، ممکن است عملاً داد‌و‌ستد را غیرممکن یا بسیار سخت کند.

وجود مرجعی قانونی و معتبر که رعایت حقوق کاربر را بر نفس دادوستد اولویت می‌دهد، موجب اعتماد طرفین می‌شود. به‌نحوی‌که کاربر بتواند در قبال کالا یا خدماتی که پس از واریز وجه دریافت نکرده است، اعلام تخلف کند و پول به حساب وی برگشت داده شود.

3. درگاه آنلاین همیشه دردسترس است

احتمالاً در هنگام خرید با عدم دسترسی به بانک‌های طرف قرارداد فروشنده روبه‌رو شده‌اید. چندباری تلاش کرده‌اید، اما هیچ راهی برای انتقال وجه پیدا نکردید. به‌ناچار مجبور شده‌اید که با روش‌های دیگر وجه را پرداخت کنید یا به‌کلی از خرید منصرف شده‌اید.

بله این مشکلی است که متأسفانه بسیاری از کاربران را اذیت می‌کند. انتقال وجه را نصفه و نیمه می‌کند و گاهی به‌دلیل اختلال درگاه بانک مورد نظر، مبلغ به دفعات از حساب مشتری کسر و مجدداً برگشت داده می‌شود.

سیستم‌های پرداخت پول، نظیر پی‌پینگ به‌دلیل ارتباط با چند درگاه بانکی و مانیتورنیگ مداوم درگاه‌ها، همیشه دردسترس و قابل استفاده برای انتقال وجه بین خریدار و فروشنده است.


4. کارشناس پشتیبانی همیشه برخط است

گرچه دردسرهای انتقال وجه آنلاین زیاد نیست، ممکن است مشکلاتی برای کاربران پیش آید که جز از طریق تماس با بانک حل نمی‌شود. شاید از آن رو که فرهنگ دریافت و پاسخ به ایمیل در سازمان‌ها و بانک‌ها چندان رایج نیست، کاربران تمایل دارند که با تماس تلفنی مشکلاتشان را اعلام و پیگیری کنند.

این اتفاق شدنی است، البته اگر در ساعات اداری صورت گیرد. یکی از ویژگی‌هایی سرویس‌های پرداخت نظیر پی پینگ، پشتیبانی آنلاین 24ساعته است. خریدار یا فروشنده در هر ساعت از شبانه‌روز می‌تواند با ارسال پیام به کارشناسان پشتیبانی مشکلات و پرسش‌های خود را در میان بگذارد و پاسخ را دریافت کند.

5. انتقال وجه آنلاین بدون داشتن بستر آنلاین

دراختیارداشتن یک سایت یا بستر آنلاین لازمه‌ی اتصال به درگاه بانکی است. بدون درنظرگرفتن پروسه‌ی دریافت مجوزهای لازم به‌منظور اتصال به درگاه‌های بانکی، راه‌اندازی یک وب‌سایت، آن‌هم برای یک کسب‌و‌کار خرد زمان‌بر، گاهی هزینه‌بر و پیچیده است.

علاوه بر آن ماهیت برخی کسب‌وکارها ممکن است با داشتن یک وب‌سایت، سازگاری چندانی نداشته باشد. استفاده از سیستم پرداخت آنلاین، تعاملات تجاری را سریع و سازماندهی‌شده می‌کند. در این حالت در ازای هر نوع خدمات یا درخواست تعریف‌شده‌ی فروشنده در سیستم، خریدار مبلغ را واریز و فاکتور آن را دریافت می‌کند.

6. درگاه بانکی برای همه، بدون محدودیت

این تیتر ممکن است برای فریلسنرها خوشحال‌کننده و برای خریداران ترسناک باشد؛ اما حقیقت آن است که ما از سرویس پرداخت معتبری صحبت می‌کنیم که نقش واسط را ایفا می‌کند. انتقال وجه و فروش آنلاین خدمات، آن هم بدون اتصال به درگاه پرداخت اینترنتی معتبر، یعنی سیکل معیوب و سخت که هر دو طرف معامله را اذیت می‌کند.

بنابراین سرویس پرداختی که فروش اجناس و خدمات را در شبکه‌های اجتماعی و بسترهای آنلاین مدیریت می‌کند، فرصتی برای کسب‌وکارهای خرد فراهم می‌آورد تا بدون طی مراحل سخت و زمان‌بر اتصال اختصاصی به درگاه بانکی، دریافت پول از مشتریان آسان و سریع انجام شود.

0 بازخورد


از گذشته‌های دور تا عصر حاضر، همواره افرادی خیال‌پرداز، با تصورات بی‌بدیل خود، آینده‌ای شگرف برای ما خلق کرده‌اند که هم‌اکنون بسیاری از این پیش‌بینی‌ها تحقق پیداکرده‌اند و مسیر تکاملی خود را می‌پیمایند. رایانش ابری (Clouding Computing) هم از جنس همان مفاهیمی است که در آینده‌ای نزدیک دنیای اطراف ما را به‌کل تغییر خواهد داد.
از دنیایی صحبت می‌کنیم که دیگر در آن از محیط‌های اداری فیزیکی خبری نخواهد بود و همه افراد از راه دور و در محل زندگی‌شان به کار مشغول‌اند و محیط‌های کاری فیزیکی به مفهومی نوستالژیک تبدیل‌شده‌اند. طی مطالعه‌ای که توسط سیسکو (cisco) انجام گرفت، مشخص شد با فراهم کردن شرایطی که کارمندان از راه دور به کار مشغول شوند، 277 میلیون دلار در سال در هزینه‌های شرکت صرفه‌جویی می‌شود. دانشگاه استنفورد هم در تحقیق دیگر به این نتیجه رسید که کار کردن در منزل 13% کارکرد کارمندان را افزایش می‌دهد.
اگر شما تازه‌وارد دنیای کسب‌وکار شده‌اید یا به فکر توسعه بازار فعالیت‌ها و خدمات خود هستید و می‌خواهید در همه‌جا و همه حال با مشتریانتان در ارتباط باشید، در جستجوی یک دفتر کار هستید تا هم امکان حفظ ارتباط شما با مشتریان برقرار باشد و هم هزینه‌های آن با بودجه شما مطابقت کند، یا اینکه در شهرستان هستید و همیشه آرزوی داشتن یک دفتر کار در تهران و تلفن با پیش‌شماره 021 را داشته‌اید، یا صاحب یک وب‌سایت اینترنتی هستید که داشتن یک مرکز تماس در تهران برای شما ارزشمند خواهد بود. در سرویس «دفتر کار همراه» تمام آنچه را که برای راه‌اندازی یا توسعه یک کسب کار به آن نیاز دارید با بهترین کیفیت، نازل‌ترین قیمت و مهم‌تر از همه سریع‌ترین زمان در اختیار خواهید داشت.
«دفتر کار همراه» زیرساختی است که بدون نیاز به نرم‌افزار، سخت‌افزار، سیم‌کشی و یا حتی خرید خط تلفن در تهران، کلیه امکانات و تجهیزات ارتباطی و اطلاعاتی را همانند سازمان‌های بزرگ برای شما فراهم کرده است. یک دفتر کار همراه شامل تمام زیرساخت‌های ارتباطی برای کسب‌وکار شماست. اگر از امکان برگزاری یک جلسه حضوری صرف‌نظر کنیم دیگر امکانات موجود در یک شرکت در این سرویس موجود است! هرچند که در سرویس دفترکار حضوری، استفاده از آدرس پستی و فضای شیک دفتری جهت برگزاری جلسات کاری نیز امکان‌پذیر است. 
و اکنون با شروع همکاری بین «دفتر کار همراه» و خدمات پرداخت «پی پینگ»، با سهولت در پرداخت فاکتورها یک بیزینس حرفه‌ای را تجربه کنید! چگونه؟ با ما همراه باشید:برای استفاده از خدمات «دفتر کار همراه» تابه‌حال تنها راه پرداخت فاکتورها استفاده از شماره کارت بود که مستلزم صرف وقت برای واریز از طریق ATM و يا با استفاده از خدمات اینترنتی بانک خودتان بود و جالب است بدانید که بیش از 97% مردم برای پرداخت‌های خود هنوز از ATM استفاده می‌کنند! بااین‌همه، پس از واریز وجه، باید شماره پرداخت را فرستاده و منتظر تائید پرداخت می‌ماندید.
خبر خوب اینکه اکنون با استفاده از سرویس پی پینگ و با استفاده از آیتم‌های مالی موجود در این سرویس، یک لینک ساده حاوی مشخصات فاکتور (موضوع، سرویس‌گیرنده، شماره فاکتور ...) به همراه مبلغ فاکتور برای مشترکین، ایمیل می‌شود و مشترکین صرفاً با کلیک کردن روی لینک، به صفحه پرداخت بانکی شاپرک (با مبلغ از پیش تعیین‌شده فاکتور!) وارد خواهند شد، و با ورود اطلاعات کارت‌بانکی، پرداخت خود را به‌صورت کاملاً امن انجام می‌دهند. به همین راحتی!
همچنین دیگر نیازی به فرستادن شماره پرداخت و انتظار برای رسیدن خبر تائید پرداخت نخواهد بود؛ چراکه با استفاده از این سرویس بلافاصله پس از پرداخت، فاکتور پرداخت هم از طریق ایمیل و هم از طریق روبات تلگرام برای دفترکارهمراه و همچنین در صورت تمایل و با ثبت ایمیل، برای مشترک فرستاده خواهد شد.
یک موضوع دیگر که به جذابیت بیشتر سرویس پی‌پینگ برای دفترکارهمراه کمک می‌کند کاهش هزینه‌های کارمزد بانکی جهت دریافت خدمات پرداخت آنلاین بانکی است، با این شرح که دفترکارهمراه با  استفاده از «پنل های ویژه تجاری» و پرداخت تنها 150.000 تومان برای یک سال از پرداخت هرگونه کارمزدی به «پی‌پینگ» معاف شده و با توجه به حجم بالای تراکنش‌های مشترکین جهت فعال‌سازی یا تمدید سرویس دفترکارهمراه، این یعنی چندین میلیون تومان کاهش هزینه‌های خدمات آنلاین مالی در سال!
همچنین، می‌توانید با واردکردن کد تخفیف (payping) از 25% تخفیف برای استفاده از سرویس‌های دفترکارهمراه استفاده کنید.

0 بازخورد
اگر آن اوایل به کاربرانی که اینستاگرام را با عکس بشقاب و میز شام می شناختند،می گفتید برای فروش محصولات در اینستاگرام  باید چکار کرد؟ به شما با دیده ی تعجب نگاه می کردند و می گفتند: "سربه سر نذار ، اینجا که فقط عکسه "
اما الان از بین ده نفری که در اطرافتان هستند، حداقل یک نفر تصاویری در اینستاگرامش می گذارد که جنبه معرفی خدمات و توانمندی های حرفه اش را دارد و این یعنی اینستاگرام محل داد و ستد نیز هست و اتفاقا کم نیستند کسانی که تنها از طریق یک اکانت اینستاگرام توانسته اند بیشتر از من و دیگری درآمد داشته باشند !
بگذارید کمی جزئی تر به فروش در اینستاگرام بپردازیم و اینکه چطور می توانید مثل همه ی آن خانم ها و آقایان باهوش و خلاق از اینستاگرام درآمد داشته باشید و مهمتر آنکه مشتریان وفادار و فالوورهای علاقه مند برای خود فراهم کنید.


براساس آخرین آمار 13 میلیون نصب فعال اینستاگرام در کافه بازار ثبت شده است که اگر بخواهیم آمار تقریبی آیفون داران و نصب های مجدد را از این عدد زیاد و کم کنیم، می توان گفت بیش از 10 میلیون ایرانی در اینستاگرام اکانت دارند و سن حدود 90 درصد این کاربران تا 35 سال است. این آمار و ارقام تقریبی نشان می دهد که فروش در اینستاگرام یک سهلِ ممتنعِ هیجان انگیز است.
ممتنع است چرا که شما با تعداد زیادی از کاربران جوان روبرو هستید که اتفاقاً بسیاری از آنها دستی در بازار فروش اینستاگرامی دارند و بخاطر حجم زیاد فعالیت آنها در اینستاگرام سلیقه ی کاربری آنها آنقدر بالا رفته است که با هر محصولی ارتباط برقرار نمی کنند.
و سهل است چرا که جذابیت های بصری و محتوایی اینستاگرام و فعالیت پیوسته کاربران در این شبکه می تواند خدمات و محصول شما را -به شرط رعایت نکات مهم در معرفی و فروش- براحتی به دست مصرف کننده نهایی برساند.بنابراین :

1.راه های اعتماد را هموار کنید


کاربران اینستاگرام، خریداران بالقوه ی هستند که اگر خودتان را دقیق معرفی کنید، مشتری می شوند. معرفی شما در اینستاگرام تنها محدود به توضیحات پروفایلتان نیست.گرچه که در قسمت bio می بایست نام کامل،توضیحی از فعالیت و خدمات و اطلاعات تماس خود را بیاورید.
اما آنچه که موجب می شود فالوورها از دیدن پست هایتان، به اعتماد برسند دیدن شخصیت و هویت واقعی شما و فعالیتتان هست..اگر فروشنده لباس های ترک هستید، بد نیست وقتی برای خرید عمده به بازار می روید، ویدیوی کوتاه از خود بگیرید و با فالوورهایتان صحبت کنید. تصاویری از بسته ها و روند ارسال سفارشات منتشر کنید و از انتشار نظرات و پیام های خصوصی فالوورهایی که احیاناً به مشکلی برخورده اند و شما آنها را حل کرده اید، ابایی نداشته باشید.
کپشن های که برای هر تصویر می نویسید ، فرصتی طبیعی و ساده برای بیان بخشی از خودتان است! چه ایرادی دارد که زیر تصویر گردنبندی که ساخته اید این جمله را اضافه کنید : " این گردنبند را خلاصه دیشب ساعت دوازده تمام کردم، برش سنگ اصلی حسابی سخت بود اما عشق همه چیز را آسان می کند! "
فالوور شما وقتی مشتری می شود که خیالش از بابت کیفیت محصول ، پاسخگویی و پشتیبانی شما راحت باشد. پروسه فروش در اینستاگرام، هیچ تفاوتی با روند فروش در فضاهای دیگر ندارد. شما فروشنده هستید و باید هنر فروشندگی را تمام کنید.

2.با محتوای خوب مشتری را هدایت کنید


قطعاً شنیده اید که ارزش یک تصویر برابر با صدها کلمه است و نود درصد اطلاعاتی که به مغز ما منتقل می شود، تصویریست. اینجا هم اینستاگرام است و محتوای تصویری حرف اول را می زند و هدایت و ایجاد علاقه مندی در فالوورها با تصویر صورت می گیرد.گرچه که نباید از ویدیوهای یک دقیقه ی در اینستاگرام غافل شد!
هیچ چیز ارزشمندتر از این نیست که مشتری بدون پرسیدن سئوال از شما خرید کند چرا که هر آنچه که لازم بوده است با دیدن و خواندن محتوای شما، به آن رسیده.سعی نکنید با فیلترها و تغییرات فتوشاپی تصویر محصول را بهتر از آنچه هست، نمایش دهید.تصویر یک قاب عکس بر دیوار اتاق بهتر از تصویر بسته یک قاب عکس تنها عمل می کند؛ همانطور که لباس پرو شده توسط یک مشتری باورپذیرتر از تصویر مانکنِ معروف ، فالوور شما را به خرید هدایت می کند.
ابعاد،نوع جنس و زوایا یک محصول باید برای خریدار واضح باشد.فروش در اینستاگرام خیلی سخت و پیچیده نیست همین چند روز پیش لابلای پست های اینستاگرامم، تصویر جالبی از یک خریدار اهوازی دیدم که با یک متر خیاطی اندازه هر عدد خرما را نشان داده بود!
پیشنهادات و نکات مشورتی یکی از بهترین محتواهای تولیدی شماست.به عنوان مثال اگر فروشنده روسری هستید، بهتر است به خریداران به صورت تصویری و ویدیویی نحوه بستن روسری را یاد دهید.اینکه این روسری با چه نوع رنگ پوست بهتر است و اگر این روسری را خریدید بهتر است از چه نوع میکاپی استفاده کنید.
حتماً روش دریافت و تحویل سفارش را برای فالوورتان توضیح دهید. استثنات،روشهای مرجوعی،ضوابط و قوانین خود را در پست های جداگانه انتشار دهید.اگر لازم است در یک ویدیو یک دقیقه ی این اطلاعات را به کاربران منتقل کنید، با کاربران صادق باشید و با آنها مانند دوستان خود رفتار کنید.

3. در دسترس و ایمن رفتار کنید


باید بپذیریم که نگرانی در خرید آنلاین، مخصوصاً خرید در شبکه های اجتماعی برای کاربران وجود دارد. آنچه که می تواند این نگرانی را کمتر کند تنها با تولید محتوا حل نمی شود. برای فروش در اینستاگرام باید به مانند یک فروشگاه معتبر آنلاین رفتار کنید. نمی توانید نماد اعتماد الکترونیکی از وزارت بازرگانی بگیرید چون شما در اینستاگرام می خواهید محصولتان را به فروش برسانید. اگر شما جواز کسب داشته باشید شاید تصویر آن برای کاربر خوب باشد اما باز هم کافی نیست.
خریدار باید احساس کند که وارد یک فروشگاه اینترنتی شده است و هر زمان که بخواهد می تواند محصولی را انتخاب و به سبد خرید اضافه کند و از طریق یک مرجع رسمی مبلغ را به حسابتان واریز کند.کارت به کارت یا پرداخت در هنگام تحویل کالا، گزینه های رایجی است که فروشندگان به عنوان آپشن های دریافت پول از آن استفاده می کنند اما دغدغه های مخصوص به خود دارد، باید با خریدار تماس بگیرید و اطلاعات کارت بانکی تان را بدهید، خریدار باید مبلغ را به کارت شما واریز کند که در بسیاری از اوقات باید به یکی از دستگاه های ATM مراجعه کند، سپس کد رهگیری را برای شما ارسال کند،باید پرداختی را تایید کنید و سپس پس از گرفتن آدرس و مشخصات، بسته را برای ارسال آماده کنید.
اما سرویس های خارجی زیادی وجود دارد که این مشکل را در آنطرف آب ها حل کرده است. کاربر با انتخاب محصول و تکمیل اطلاعات به  درگاه بانک متصل می شود و وجه را به حساب خریدار واریز می کند. در این حالت خریدار و فروشنده هر دو با استفاده از یک سیستم معتبر به آسانی به هدف خود می رسند.خیلی خوب است نه ؟
خوب تر آنکه پی پینگ سرویس دهنده این روش در ایران است. بنابراین می توانید با اتصال اینستاگرامتان به پی پینگ افزونه عکس های تان را به فرم پرداخت اضافه کنید و همانند یک فروشگاه اینترنتی محصولات تان را با تمام مشخصات بسازید و لینک پرداخت هر محصول را در اختیار مشتریانتان قرار دهید.
اگر محصول شما باید برای مشتریان ارسال شود، امکان دریافت آدرس آنها در همان فرم برای شما فراهم شده است. بنابراین دیگر نیازی به در اختیار قرار دادن مشخصات بانکی به مشتریان نیست و می توانید با نام برند خود محصولات و خدماتتان را بفروش برسانید.

2 بازخورد
بنا بر الزاماتی از طرف شرکت شاپرک که در پست قبلی وبلاگ نیز ذکر کردیم مجبور به تغییراتی در بخش اکانت های شخصی پی پینگ در این مدت شدیم تا بتوانیم مجدد به شما دوستان خدمات رسانی کنیم.

طی این تغییرات در اکانت شخصی تسویه پرداخت ها در روز بعد تقویمی هر پرداخت بین ساعت ۹ تا ۱۱ صورت می گیرد(به استثناء روزهای تعطیل). به علت این تغییر برای رفاه بیشتر کاربران محدودیت هایی که قبلا در حساب های شخصی وجود داشتند کاهش پیدا کرد. بطور مثال محدودیت تعداد دریافت روزانه بطور کامل حذف شد و محدودیت ۴۰۰ هزار تومان در هر پرداخت به ۱ میلیون تومان افزایش پیدا کرد. لیست کامل ویژگی های جدید و تغییر یافته حساب های شخصی بشکل زیر است :

  1. سقف هر پرداخت ۱ میلیون تومان
  2. سقف روزانه دریافت ۳ میلیون تومان
  3. تسویه پرداخت ها در روز بعد تقویمی هر پرداخت بین ساعت ۹ تا ۱۱ می باشد(به استثناء روزهای تعطیل)

به همین علت نیاز است تا شما علاوه بر شماره کارت بانکی خود شماره شبا حساب بانکی خود را نیز در صورتی که قبلا وارد نکردید در بخش مشخصات بانکی وارد کنید. برای دریافت شماره شبای حساب بانکی می توانید از این راهنما استفاده کنید.

مثل همیشه منتظر نظر شما و پیشنهادات شما هستیم :)

ارادتمند شما
تیم پی پینگ

1 بازخورد
در پست قبلی که روز سه شنبه ۹ شهریور در وبلاگ منتشر کردیم خبر قطع شدن سیستم پرداخت پی پینگ را اعلام کردیم و در آنجا هم دلایل این اتفاق ذکر شد. در پی پیگیری هایی که از آن موقع انجام شد و رسانه هایی که با لطف خودشان و دلسوزی یی که از جانب این دوستان بود خبر این موضوع به سرعت در شبکه های اجتماعی گسترش پیدا کرد. در نهایت بعد از بیانیه‌ای که آقای گرکانی نژاد، ریاست وقت محترم مرکز توسعه تجارت الکترونیک (متولی نماد اعتماد الکترونیک) دادند و مخالفت خود را از بستن کسب و کار های ما اعلام کردند، آقای احمدی پویا معاون محترم توسعه و نظارت شاپرک نیز در بیانیه‌ای مرکز توسعه تجارت الکترونیک را مسئول اعطای نماد برای سایت ما معرفی نمودند.

این خود زمینه ای شد تا بالاخره بتوانیم در زمان کوتاهی در میزگردی با همراهی آقای گرکانی نژاد و جناب آقای دکتر حکیمی مدیر کل محترم فناوری اطلاعات و ارتباطات بانک مرکزی به مدیریت جلسه آقای شهرام شریف خبرنگار محترم روزنامه دنیای اقتصاد در فضایی بسیار دوستانه و امیدوار کننده نظرات و پیشنهادات دوطرف شنیده شود. جای بسی امیدواری است که خروجی این جلسه به رسمیت شناختن استارتاپ های مالی فعال همانند ما بود و نقش مثبت کارآفرینی جوانان مورد تاکید و امیدواری این دوستان ذکر شد و مقرر گردید تا هنگامی که قوانین و دستور العمل های این حوزه که تاکنون نهایی نشده است تکمیل گردد، و ما بتوانیم تا آن زمان ادامۀ فعالیت در چارچوب ضوابطی که در اختیار ما قرار دادند داشته باشیم.

متاسفانه بعد از این جلسه آقای گرکانی نژاد از سمت خود استعفا دادند و مورد قبول نیز واقع شد و با آمدن ریاست جدید جناب آقای دکتر صادق زاده امضای این نامه نزدیک به ۲۰ روز به تعویق افتاد! در طول این مدت نیز کاربران عزیز بسیار به ما لطف داشتند و با ما برای روند رفع این مشکل در ارتباط بودند. اما قطعاً این مسدودی بمدت بیش از یک ماه ضربه سنگینی در اوج رشد ما بود!

سرانجام امروز طی نامه ای از طرف شرکت محترم شاپرک به شرکت های خدمات پرداخت الکترونیک اجازه دسترسی مجدد ما به درگاه های اینترنتی صادر شد. اما این شرکت نسبت به خدمات پرداخت شخصی ما که به صورت آنی به حساب کاربران واریز می شد واکنش نشان داد و دستور به تغییر آن دادند. ما در آینده نزدیک تغییرات این بخش را به اطلاع کاربران می رسانیم. اما کاربران تجاری ما می توانند بدون مشکل از الان از تمام سرویس های ما استفاده کنند.

در این مدت چند سوال در ذهن ما ایجاد شد :

نوآوری در تمام زمینه‌ها ممکن است با خلاء یا نقص قوانین موجود کشوری همراه باشد که این در تمام دنیا صادق است. اما چاره کار چیست ؟ بستن کسب و کارها تا هنگام اصلاح یا وضع قوانین جدید ؟! یا استفاده از پتانسیلی که ایجاد شده است و همفکری برای درک کاملتر این خلاءها و سپس رسیدن به بهینه ترین دستور العمل ها و قوانین. آیا در این دستورالعمل‌ها اصل چابکی کارآفرینی رعایت خواهد شد ؟ آیا اینکه ما زیر سلطه بانک‌ها و دستگاه‌های فربه دولتی و نیمه دولتی نرویم و بتوانیم با سرعت بالا خدماتمان را بروز نگه داریم چه ؟ آیا کوچکی و بضاعت ما مورد توجه قرار خواهد گرفت ؟ آیا دستگاه‌های دیگر دولتی مانند مالیات، دستگاه‌های امنیتی و نظامی و ... نیز خود را برای این موج جدید کارافرینی و این خلاءها و یا نقص‌های موجود آماده کرده اند ؟ شاید واقعاً نیاز است تا نگرش‌های سنتی بازنگری شود. شاید نیاز است همفکری نهادهای بالا دستی کشوری با بخش تازه نفس و جوان بیشتر شود و دغدغه‌های آنها از نزدیک شنیده و ارزیابی شود. اما همۀ این اتفاق‌ها روزنۀ امیدی است برای کل جامعه کارآفرینی و اکوسیستم نوین که می شود با گفتمان و سعه صدر مسئولین به مشکلات جوانان گوش داد و راه حل برای آنها یافت و قدم در راه صحیح اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل گذاشت که شاید یکی از اصول اصلی آن همین جوانانی است که عطای زندگی کارمندی و راحت را به لقای کار شبانه روزی و سخت بخشیدند و می خواهند بجای رفتن از این کشور، پیشرفت کشور عزیزمان ایران را ببینند.

 امیدوارم شکست یک استارتاپ تنها در میدان رقابت صورت بگیرد تا تجربه باشد نه از عوامل خارجی و دولتی که تنها باعث سرخوردگی می شود. در آخر لازم می دانم از تمامی عزیزان و ارگانهای مسئول از جمله بانک مرکزی، سازمان فناوری اطلاعات، شرکت شاپرک و مرکز تجارت الکترونیک که در این راه ما را همراهی کردند تشکر کنم. همچنین از همکارانی که در طول این مدت با ما در تمامی مراحل حضور داشتند و پیگیر این ماجرا بودند قطعاً همدلی و هم صدایی در هر اتفاقی نتایجی خوش برای همه بهمراه خواهد داشت.

تشکر ویژه ای نیز از طرف تمام اعضای تیم، یقیناً متعلق به شما کاربران عزیز پی پینگ است. شما دوستانی که در طول این مدت ما را مورد لطف و محبت خود قرار دادید و به ما دلگرمی دادید و منتظر ادامه فعالیت پی پینگ بودید. این همراهی شما مسئولیت و وظایف تیم پی پینگ را در قبال شما سنگینتر اما خوشایندتر خواهد کرد. مطمئن باشید تمام اعضای تیم پی پینگ قدردان شما خواهند بود و با تمام تلاش در جهت جلب هر چه بیشتر رضایت شما قدم خواهند برداشت.

منتظر خبرهای بیشتر و امکانات جدیدتر پی پینگ باشید.

ارادتمند شما
سعید مشهدی

31 بازخورد
  در مدت ٩ ماه فعالیت پي پينگ تمام سعي ما ایجاد ارزش و نوآوري به همراه راه حلي مناسب جهت سهولت در پرداخت آنلاين و کمک به کسب و کارهای کوچک و نوپا که محروم از خدمات مناسب و ساده بانکداری الکترونیک بوه اند، در فضاي تازه كسب و كار و كارافرينى در كشورمان بوده است. در این راه با تمام کمبودها توانستیم به بیش از ۱۵۰۰۰ کاربر خدمات رسانی کنیم و علاوه بر خدمات مناسب برای آنها کمکی نیز به نظام بانکداری الکترونیک کشور عزیزمان کنیم. اما مشكلات قانونی و مجوزهای مورد نیاز استارتاپ های حوزه مالی (فینتک) برای دریافت نماد الکترونیک یکی از مشکلات آنها در طول دوره فعالیت بوده است. متاسفانه مسئولان مرتبط از یک طرف کارافرینان را به سمت استارتاپ های مالی تشویق می کنند و از طرفی پس از گذشت زمان و رشد آنها، با توجه نبود قوانین لازم برای دریافت نماد الکترونیک دستور به توقف آنها را می دهند. نماد الکترونیک نیازمند تعیین و ارايه مجوزهای لازم از طرف شرکت محترم شاپرک می باشد که متاسفانه با وجود گذشت مدت زمانی همچنان بلاتکلیف مانده است و قول بزودی ها را داده اند! این در حالی است که در نمونه های بین المللی شاهد این مشکلات نیستیم و اتفاقا مورد حمایت گسترده دولتی و بانکی قرار دارند اما شاید در کشور ما بیشتر مورد انحصار طلبی بعضی از نهادها و شرکت هاو مورد غضب از سوی مراکز تصمیم گیرنده قرار گرفتند. متاسفانه در طول هفته گذشته٢ درگاه اينترنتي ما به دستور واحد محترم نظارت شاپرک بدلیل نبود نماد الکترونیک مسدود شده است. اما این خود باعث شروع مذاكرات ما و چندین استارتاپ حوزه پرداخت های خرد با شرکت محترم شاپرک شده است و امید ان می رود که با پشتیبانی و همراهی بخش دولتی و شرکت محترم شاپرک بتوانیم تکلیف این حوزه را برای رفع تمامی ابهامات و گرفتن مجوزهای لازم که قول ارایه آن را برای تهیه ما داده اند در کمترین زمان به امید خدا روشن کنیم. و  امید به اینکه  در این روش بستن کسب و کارهای فعال در حالی که امکان فعالیت و مذاکره به صورت همزمان نیز است مورد بازنگری مسئولین مربوطه شود. لذا با توجه به فشار های موجود متاسفانه طی یک یا ۲ روز آینده خدمات پی پینگ برای مدتی محدود برای انجام مذاکرات لازم قطع می شود. به امید خدا این مشکل سریع تر رفع می شود و ما همچنان با بروزترین امکانات به خدمات رسانی به شما خواهیم پرداخت. اما تا هنگام قطعی کامل شما می توانید از خدمات پی پینگ استفاده کنید و تمامی درخواست های تسویه شما بطور کامل رسیدگی می شود. و ضمنا بخش های جدید در حال آماده شدن است که همراه آخرین خبرهای روند مذاکرات برای شما بزودی ارسال می کنیم :)   ارادتمند شما سعید مشهدی