درگاه پرداخت اختصاصی پی‌ پینگ
پیگیری تراکنش با شماره پیگیری

شماره پیگیری پرداخت اینترنتی چیست؟ روش‌های پیگیری خرید اینترنتی و تراکنش ناموفق

سارا رنجبران در راهکارها ۱۴۰۲/۱۱/۱۶

امروزه بیشتر مبادلات مالی از طریق موبایل بانک، سیستم کارت به کارت و یا درگاه پرداخت انجام می‌شوند. اما این سیستم‌ها بدون خطا نیستتند. مثلاً  ممکن است به دلیل اختلال در سیستم‌های پرداخت الکترونیک، ‌پیام «تراکنش ناموفق» را از سیستم دریافت کنید، مبلغ از حساب شما کسر شده ولی به حساب مقصد واریز نشود. اینجاست که شماره پیگیری پرداخت اینترنتی به کارتان می‌آید.

البته در بیشتر اوقات، مبلغ کسر شده حداکثر تا 3 روز کاری (بدون درنظرگرفتن تعطیلات رسمی و آخر هفته) به حساب مبدا برمی‌گردد. اما اگر این اتفاق نیفتاد، نگران نشوید. هیچ پولی در سیستم بانکداری الکترونیک ناپدید نمی‌شود و می‌توانید از روش‌هایی که در ادامه می‌گوییم، برای پیگیری تراکنش اینترنتی‌تان استفاده کنید.


شماره پیگیری تراکنش چیست؟ چگونه از شماره پیگیری استفاده کنیم؟

شماره پیگیری پرداخت اینترنتی یا شماره ارجاع، کدی است که در رسید شما درج می‌شود. این کد، تراکنش مالی شما را در سیستم بانکداری ثبت می‌کند. بگذارید با یک مثال پیش برویم. فرض کنید می‌خواهید یک کفش بخرید و مبلغی را برای فروشنده کارت به کارت کرده‌اید. در رسید شما یک کد پیگیری 12 رقمی هست که جزئیات این تراکنش را در حساب بانکی شما ذخیره می‌کند. مثلاً فروشنده می‌توانید جزئیات حساب خودش را بررسی کرده و با جستجوی این کد و فیلتر نتایج، از واریز شما مطمئن شود. البته کد پیگیری، بسته به روش انتقال وجه متفاوت خواهد بود. مثلاً کد پیگیری دستگاه پوز 6 رقمی و شماره پیگیری حواله پایا، 20 رقمی است.

تراکنش‌های ناموفق هم کد پیگیری دارند. می‌توانید از این کد برای پیگیری وضعیت پرداخت و یا رفع مغایرت استفاده کنید. در تمامی روش‌هایی که در ادامه مطرح می‌شوند، با ارائه کد پیگیری تراکنش می‌توانید از وضعیت آن استعلام بگیرید.


دلایل واریز ناموفق چیست؟

  • مشکل اینترنتی واریز کننده (مانند سرعت پایین اینترنت)
  • خطای شبکه
  • ترافیک سنگین شبکه بانکی
  • وارد کردن اطلاعات اشتباه (که معمولا پرداخت را در مراحل اولیه متوقف می‌کند و آنقدرها هم محتمل نیست)



روش‌های پیگیری تراکنش با شماره پیگیری

نکته: روش‌هایی که در ادامه مطرح می‌شوند، برای تمامی تراکنش‌های بانکی قابل استفاده هستند. فرقی ندارد که از روش کارت به کارت، پایا و انتقال با شماره شبا استفاده کرده باشید یا تراکنش از طریق دستگاه پوز یا ATM انجام شده باشد.



حالت اول) حساب مبدأ و مقصد متعلق به یک بانک هستند

در صورت یکسان بودن بانک مبدأ و مقصد، باید تراکنش را مستقیما از طریق بانک پیگیری کنید. مثلاً فرض کنید که مبلغ 10 میلیون تومان را از حساب بانک آینده خودتان، به حساب دیگری منتقل می‌کنید که باز هم متعلق به بانک آینده است. در این حالت به سه طریق می‌توانید وضعیت تراکنش را پیگیری کنید:


1. مراجعه حضوری به بانک

در مثال بالا، باید برای پیگیری تراکنش با شماره پیگیری، باید به بانک آینده مراجعه کنید (ترجیحاً به همان شعبه‌ای که حساب مبدأ در آن افتتاح شده است). این بهترین راه برای پیگیری پرداخت اینترنتی است.


2. تماس با پشتیبانی

با شماره پشتیبانی بانک تماس بگیرید. حتماً اطلاعاتی مانند شماره پیگیری تراکنش، شماره کارت مبدأ و مقصد، تاریخ انتقال وجه، وضعیت پرداخت و شماره مرجع بانک را داشته باشید تا به پشتیبان بگویید.

معمولاً سیستم‌های پاسخگویی بانک با دریافت شماره کارت و تاریخ انتقال وجه، وضعیت پرداخت را بررسی می‌کنند و در لحظه، پاسخگوی شما هستند.

این هم شماره تلفن پشتیبانی اصلی‌ترین بانک‌های ایران:


نام بانکشماره پشتیبانی
ملی02164140 (داخلی 4)  
ملت۱۵۵۶ (تهران) ۸۲۴۸۸-۰۲۱ (سایر شهرها)
آینده0212766300
اقتصاد نوین48031000
ایران زمین24809
پارسیان81151000
پاسارگاد82890
تجارت1554
صادرات۰۹۶۰۲
سامان۶۴۲۲
سپه1557
شهر8655
کشاورزی۸۱۳۰
مسکن1830
پست بانک02184284
سینا02141731
اگر شماره تماس بانک مد نظر شما در لیست نیست، برایمان کامنت بگذارید تا شماره را برای شما ارسال کرده و به این جدول هم اضافه کنیم.


3. سامانه پیگیری تراکنش آنلاین

برخی از بانک‌های ایرانی سیستم آنلاینی هم برای پیگیری تراکنش با شماره پیگیری ایجاد کرده‌اند. کافی است روی لینک‌های زیر کلیک کنید تا سامانه برایتان باز شود.


حالت دوم) اگر بانک مبدأ و مقصد تراکنش، متفاوت است

در این صورت، بهترین راه این است که با میز امداد شاپرک تماس بگیرید. این سامانه پیگیری تراکنش بانکی، برای تسهیل فرایند پیگیری رفع مغایرت‌های شبکه شتاب ایجاد شده است. تمام مغایرت‌های شبکه شتاب و شاپرک (خودپرداز، کارت به کارت، درگاه پرداخت اینترنتی، تلفن بانک، اینترنت بانک و غیره) که بانک مبدأ و مقصد آن‌ها متفاوت باشد، جز این دسته قرار می‌گیرند.

فقط توجه داشته باشید که مغایرت‌های شتابی معمولاً حداکثر تا 2 روز کاری رفع می‌شوند. یعنی مبلغ به حساب مبدأ باز می‌گردد. پس حداقل 2 روز صبر کنید و اگر مبلغ مرجوع نشد، با شماره 29911 تماس بگیرید و شماره پیگیری تراکنش را بگویید تا استعلام وضعیت بگیرند.

فقط در صورتی باید به این شماره زنگ بزنید که شما مبدأ پرداخت باشید؛ یعنی مبلغی را از کارت، شبا یا حسابتان جابه‌جا کرده باشید. مثلاً افرادی که دستگاه POS یا درگاه پرداختشان به مغایرت خورده است، نمی‌توانند از خدمات میز امداد شاپرک استفاده کنند.


شماره پیگیری پرداخت اینترنتی


استعلام شماره پیگیری تراکنش

شماره پیگیری تراکنش در کنار سایر اطلاعات تراکنش شما (مثل شماره حساب مبدا و مقصد، مبلغ، کد پذیرنده و کد پایانه و غیره) ثبت می‌شود؛ پس برای استعلام شماره پیگیری باید از روش‌هایی استفاده کنید که این اطلاعات را به شما می‌دهند. مثل:

  • مراجعه حضوری به بانک و دریافت گزارش حساب
  • بررسی سوابق تراکنش در موبایل‌بانک، وب‌اپلیکیشن بانک و غیره
  • تماس با پشتیبانی بانک

ساده‌ترین و سریع‌ترین راه استعلام شماره پیگیری، استفاده از موبایل بانک و اپلیکیشن‌های موبایلی است. تقریبا تمامی بانک‌های ایرانی این اپلیکیشن‌ها را دارند. به‌عنوان‌مثال اگر در بانک سامان حساب دارید، اپلیکیشن موبالت را دانلود کنید و وارد حساب کاربری‌تان شوید. بعد می‌توانید سوابق تراکنش‌هایتان را در این اپلیکیشن مشاهده کنید. شماره پیگیری تراکنش‌ها در جرئیات هر تراکنش درج می‌شوند.


آیا استعلام شماره پیگیری تراکنش لازم است؟

نه لزوما. اگر فراموش کردید شماره پیگیری را ثبت کنید، نگران نشوید. می‌توانید وضعیت تراکنش را با اطلاعات دیگری مثل شماره کارت، مبلغ و زمان تراکنش هم پیگیری کنید و ضرورتی برای پیگیری تراکنش با شماره پیگیری وجود ندارد.


کلام پایانی

شماره پیگیری پرداخت اینترنتی، یک کد یکتا است که جزئیات تراکنش را در سیستم بانکی کشور ثبت می‌کند. اگر با وجود ناموفق بودنِ تراکنش، مبلغ از حسابتان کم شده است، می‌توانید از این کد برای پیگیری استفاده کنید. کافی است با مراجعه حضوری، تماس تلفنی و یا سامانه آنلاین، کد پیگیری تراکنش اینترنتی را ارائه کنید تا از وضعیت استعلام بگیرید.

البته کاربرد این کد فقط برای تراکنش‌های ناموفق نیست. در تراکنش‌های موفق می‌توانید از این کد برای اثبات واریز وجه (عدم کلاهبرداری) استفاده کنید. مثلاً اگر از یک فروشگاه اینترنتی خرید کرده‌اید، کد پیگیری تراکنش را به مسئول پیج اعلام کنید تا حساب‌هایشان را چک کرده و مطمئن شوند که واریز را برایشان انجام داده‌اید و فیش واریزی فیک ارسال نکرده‌اید. به‌علاوه جزئیات این تراکنش‌ها در گردش حساب هم ثبت می‌شوند و قابل بررسی هستند.


سوالات متداول

کلاهبرداری اینترنتی را چطور با شماره پیگیری تراکنش پیگیری کنم؟ از اینستاگرام خرید کرده‌ام ولی محصول را برایمان نفرستاده‌اند، چه‌کار کنم؟

اطلاعات تراکنشی که انجام شده، مدرک شما برای اثبات این است که از شما کلاه‌برداری شده است. برای شکایت باید در سامانه ثنا ثبت‌نام کنید (یا به دفتر خدمات الکترونیکی قضایی بروید تا ثبت‌نام را برایتان انجام دهند). بعد باید شکواییه خودتان را تنظیم کنید. دادسرای جرایم رایانه‌ای درخواستتان را بررسی می‌کند و آن را به پلیس فتا ارجاع می‌دهد.

برای کسی پول واریز کرده‌ام اما واریز نشده. به حساب خودم هم برنگشته. چه‌کار کنم؟

اگر هنوز 72 ساعت (3 روز) از انجام تراکنش نگذشته، صبر کنید. هیچ پولی در سامانه بانکی گم نمی‌شود و نهایتا تا 72 ساعت به یکی از حساب‌ها واریز می‌شود. اگر 72 ساعت گذشته، با شماره 29911 (میز امداد شتاب) تماس بگیرید و تراکنش را با شماره پیگیری، پیگیری کنید. اگر میز امداد هم پاسخگو نبود و مشکلتان رفع نشد، گزارش حساب را از موبایل بانک، اپلیکیشن بانکی یا پرینت فیزیکی دریافت کنید و از طرف مقابل هم بخواهید که گزارش حسابش را بررسی کند تا وضعیت مشخص شود.

از اپلیکیشن/عابربانک/… شارژِ موبایل خریده‌ام (یا خدمت دیگری دریافت کرده‌ام). پول از حساب برداشت شد ولی خریدم را دریافت نکردم. چه‌کار کنم؟

اگر تا 72 ساعت مبلغ به حسابتان برنگشت، باید پیگیری کنید. مثلا اگر شارژ را از اپلیکیشن آپ خریده‌اید، با پشتیبانی تماس بگیرید و جزئیات واریز (تاریخ و زمان و شماره پیگیری تراکنش) را هم برای اثبات پرداختتان بگویید. یا اگر از دستگاه عابربانک استفاده کرده‌اید، به همان شعبه‌ی بانک مراجعه کنید و جزئیات تراکنش را نشان دهید تا یک کد شارژ به شما بدهند.

آیا می‌توانم پولی که از حسابم برداشت شده را با استفاده از شماره پیگیری برگردانم؟

نه. پولی که از حساب شما کم شود و به حساب دیگری واریز شود، به این روش قابل برگشت نیست.

حق بیمه‌ام را پرداخت کرده‌ام ولی بیمه می‌گوید که پولی واریز نشده. چه‌کار کنم؟

اگر مبلغ واریزی به حساب خودتان برنگشته و 72 ساعت از پرداخت گذشته است، پرینت حساب بگیرید و حضوری به دفتر بیمه مراجعه کنید. جزئیات تراکنش (شماره کارت مقصد، تاریخ واریز و شماره پیگیری) را به کارمند بیمه بگویید تا پرداخت را چک کنند. این پرداخت به‌احتمالِ زیاد انجام شده و با پیگیری می‌توانید بیمه‌تان را تمدید کنید.

مطالب پیشنهادی


نظرات کاربران


فرامرز علیخانی

۰۱/۱۱/۰۴ ۱۴:۳۴

عالی بود تشکر

فرامرز علیخانی

۰۱/۱۱/۰۴ ۱۵:۴۵

سلام به اشتباه برای پسرم پول بریزم کارتش اشتباه کردم رفت کارت یه آقای دیگه ۵۰ هزار تومان بود برای پیگیر تماس گرفتم باید به اندازه ۲۰۰کرایه بدم تا درست بشه بی خیالش شدم

قلیچ

۰۲/۰۴/۲۷ ۲۲:۱۶

اصلا هیچ کمکی نکردین، شماره پیگیری به چه دردی میخوره، حتی جوابشو خودتون بلد نیستین

    سارا رنجبران

    ۰۲/۰۵/۳۱ ۲۰:۳۷

    سلام جناب قلیچ
    ممنونیم که نارضایتی‌تون از این مطلب رو برامون نوشتید. باعث شد بفهمیم که توضیحات کفایت نمی‌کنه. مقاله رو بازنویسی کردیم تا بهتر پاسخگوی نیازهای شما باشه. لطفا مطلب رو مجدد مطالعه کنید و اگر همچنان سوالی داشتید، حتما برامون بنویسید.

داود

۰۲/۰۵/۲۶ ۱۴:۵۸

خب الان سامانه پیگیری چیه آدرسش ؟؟!!
من شماره پیگیری دارم ولی نمی دونم اصلا کجا باید پیگیریش کنم ؟

    سارا رنجبران

    ۰۲/۰۵/۳۱ ۲۰:۳۹

    فقط بعضی از بانک‌ها سامانه پیگیری دارن.
    اگر بانک مبدا و مقصد یکی نیست، با شماره ۲۹۹۱۱ تماس بگیرید. اگر بانک‌ها یکی هستن هم باید به خود بانک مراجعه کنید یا با شماره پشتیبانی تماس بگیرید که لیست شماره‌ها توی مطلب موجوده

راضیه

۰۲/۰۶/۰۳ ۱۲:۲۲

سلام
ممنون از توضیحاتتون .

    سارا رنجبران

    ۰۲/۰۶/۰۴ ۰۹:۱۷

    سلام
    خوشحالیم که براتون مفید بوده 🙂

سوسن

۰۲/۰۶/۰۴ ۱۸:۰۷

سلام وقت بخیر
به طور مثال شخصی قرار ۳تومن بریزه به حساب من الان sms واریزی واسه من میاد در sms واریزی فقط یه شماره حساب هست من الان باید چجوری چک کنم که واقعا این پول رو ایشون فرستاده شماره پیگیری نداره از آپ ریخته شماره ارجاع داره حالا من چجوری باید چک کنم چه شماره پیگیری چه ارجاع؟ میشه توضیح بدین

    سارا رنجبران

    ۰۲/۰۶/۰۵ ۱۴:۰۴

    سلام
    وقتتون بخیر
    باید گزارش حسابتون رو چک کنید. ساده‌ترین راهش اینه که اپلیکیشن بانکی داشته باشید. تمام بانک‌ها از این اپلیکیشن‌ها دارن. بعد از وارد کردن اطلاعات فردی و ورود، گزارش تراکنش‌های تمام حساب‌هایی که توی همون بانک داشته باشید رو می‌تونید ببینید. اطلاعات کامل تراکنش‌ها (اطلاعات حساب واریزکننده، شماره پیگیری و ارجاع، ساعت و زمان واریز و غیره) هست که می‌تونید برای هر پرداخت چک کنید.
    بجز اپلیکیشن، راه‌های دیگه‌ای هم هست. مثلا می‌تونید پرینت حساب رو از بانک بگیرید. یا از نسخه تحت وب بانک استفاده کنید.

احسان

۰۲/۰۶/۰۷ ۲۰:۳۴

سلام
شخصی برای من ۲میلیون پول ریخته که من براش خرید درون بازی انجام بدم حالا من از کجا بدونم اون واسه من پول ریخته میترسم خرید کنم بعد کسی که برام پول زده از یکی دیگه کلاهبرداری کردع باشه و شماره کارت منو بهش داده باشه چون بهش میگم از کارتت یه عکس بفرست زیرشم بنویس که از من خرید کردی نمیکنه فقط می خوام شماره کارت مبدا رو پیدا کنم با شماره ارجا لطفا یکی راهنماییم کنه

    سارا رنجبران

    ۰۲/۰۶/۱۲ ۱۰:۱۷

    سلام
    چرا از کارتشون عکس بفرستن؟ معمولا کسی اینکارو نمیکنه چون اطلاعات کارت (CVV2 و تاریخ اعتبار) رو میشه برای کلاهبرداری استفاده کرد.
    ایشون باید فیش واریزشون رو براتون بفرستن.
    شماره کارت مبدا و شماره ارجاع رو هم می‌تونید از حساب خودتون پیدا کنید. یعنی گزارش تراکنش‌ها رو بگیرید. اونجا شماره حسابی که براتون پول واریز کرده و جزئیات تراکنش هست.

جعفری

۰۲/۰۶/۱۰ ۱۴:۵۲

سلام .من از صاحب کارم پول میخام بعد چند وقت حساب کردیم آون تو یک روز میگه از دوتا کارت بهم پول فرستاده که دوتا ۳میلیون بوده ولی برای من یک پیام اومده الان شماره تراکنش فرستاده باید چیکار کنم شماره ؟بانک من صادرات مال اون دی .من از حسابم پرینت گرفتم همون یک بودی الان چیکار کنم ممنون؟

    سارا رنجبران

    ۰۲/۰۶/۱۲ ۱۰:۵۴

    سلام جناب جعفری
    سند شما، پرینت حساب خودتونه که نشون میده یه بار فقط براتون واریز انجام شده. ایشون هم باید پرینت حساب خودشون رو بگیرن و ببینن دومین واریز چه اتفاقی براش افتاده. یا به حساب شخص دیگه‌ای واریز کردن یا اینکه تراکنش ناموفق بوده و پول به حساب خودشون برگشته

عرفان

۰۲/۰۶/۱۲ ۲۲:۰۵

سلام ممنون از مطالب مفیدتون
من چند ماه پیش از از طریق برنامه ترب یه گوشی خرید کردم و پول رو از طریق سامانه اینترنتی پرداخت کردم و شماره سفارش رو دارم حالا می‌خوام بدونم میشه فروشگاهی که ازش خرید کردم رو از طریق همین شماره سفارش پیدا کنم.

    سارا رنجبران

    ۰۲/۰۶/۱۳ ۰۹:۳۰

    سلام
    خوشحالیم که براتون مفید بوده مطالب
    خیلی بعیده که از طریق اطلاعات حساب مقصد بتونید به فروشگاه برسید. بهتره از خود ترب پیگیری کنید.

مجید

۰۲/۰۶/۱۴ ۰۲:۱۰

میگم من یشارژ از ای تی ام بانک رفاه گرفتم پول کم شد ولی دستگاه کاغذ شارژو نداد ولی کد پیگیری دارم الان چطوری میتونم پیگیر بشم
حالا شما چرا میپیچونی؟؟?؟

    سارا رنجبران

    ۰۲/۰۶/۱۴ ۱۲:۲۱

    سلام
    ما که نپیچوندیم :)) پیامتون خارج از ساعات کاری بوده و تا ببینیمش طول کشیده :))
    به همون شعبه‌ی بانک رفاه مراجعه کنید. چون اینجا مسئله تراکنش بین دو تا شماره حساب نیست. مسئله دریافت خدماته و بانک رفاه می‌تونه کد شارژ رو بهتون بده.

سعید

۰۲/۰۶/۱۸ ۲۱:۴۳

با سلام و تشکر از توضیحاتتون
ببخشید من می خواستم ثبت شکایت اینترنتی کنم اما اینقدر اصطلاحات و شماره و کدهای مختلف ازم خواستن که واقعا گیج شدم. موارد زیر رو میشه توضیح بدین که دقیقا به چه نحوی باید به دست بیارم و یا اینکه با چه عنوانهای دیگه ای ممکنه توی برگه استعلام از گردش حساب ثبت بشن؟
شماره پایانه/ ترمینال؟
شماره مرجع/ ارجاع؟
شماره پذیرنده؟

    سارا رنجبران

    ۰۲/۰۶/۱۹ ۱۰:۵۴

    سلام
    وقتتون بخیر
    از اطلاعاتی که گفتید، حدس می‌زنم که موضوع مربوط به دستگاه پوز باشه. پس اطلاعات همون رو بهتون می‌گم.
    پذیرنده شخصیه که دستگاه پوز یا درگاه پرداخت داره. کد پذیرنده بعضی مواقع روی رسید چاپی هست. اگر نبود، در مرحله اول همراه بانکتون رو چک کنید. یعنی همراه بانک خودتون رو روی گوشی نصب کنید و سوابق تراکنش‌ حسابتون رو چک کنید. کد پذیرنده اونجا درج میشه. اگر نبود، حضوری به بانک مراجعه کنید و پرینت کامل حساب بگیرید.
    شماره پایانه/ترمینال دستگاه پوز، به کدی میگن که هنگام تحویل دستگاه پوز، به پذیرنده داده میشه. کد ترمینال نشون میده که شما از چه دستگاه پوزی خرید کردید و این دستگاه پوز به نام چه کسیه. شماره پایانه/ترمینال روی رسید چاپی که موقع خرید بهتون دادن، چاپ شده. باز هم اگر نبود، سوابق تراکنش رو چک کنید.
    شماره مرجع/ارجاع هم مربوط به خرید شماست. این کد، اطلاعات خرید شما (مثل زمان خرید، مبلغ، اطلاعات کارت مبدا و مقصد و غیره) رو ثبت می‌کنه و هر خرید/تراکنش، یک شماره مرجع داره. شماره مرجع هم قطعا توی رسید چاپی هست و توی سوابق تراکنش هم درج میشه.

حجت

۰۲/۰۶/۲۴ ۰۹:۳۶

سلام،من دوتاشارژگرفتم ازبانک مسکن ازطریق همراه بانک گوشی،حالاپول ازکارتم کم شده وسیم کارتم شارژ نشده چجوری پیگیری کنم ممنون

    سارا رنجبران

    ۰۲/۰۶/۲۵ ۱۴:۵۰

    سلام
    با شماره پشتیبانی همراه بانک مسکن تماس بگیرید
    ۰۲۱۸۲۹۳۱
    ۰۲۱۶۴۵۷۱

رسول نصیری

۰۲/۰۶/۲۵ ۱۷:۵۲

سلام وقت بخیر من سه روزپیش مبلغی روبه حساب یکی از دوستام بابرنامه همراه بانک کشاورزی واریز کردم ازحسابم کم شدولی به حساب طرف مقابل نرفت لطفا راهنمایی کنید متشکرم

    سارا رنجبران

    ۰۲/۰۶/۲۶ ۰۹:۲۳

    سلام
    وقتتون بخیر
    اول چک کنید که پول به حساب خودتون برنگشته باشه.
    بعد اگر حساب ایشون هم مال بانک کشاورزیه، از طریق بانک پیگیری کنید. اگر مال بانگ دیگه‌ای هستش، با میز امداد شتاب تماس بگیرید که شماره‌ش توی متن هست.

ربااااااااب

۰۲/۰۶/۲۶ ۱۳:۳۷

سلام وقت بخیر
ببخشید میخواستم بدونم میشه واریزی که برای سایت بود برای ثبت نام پس گرفت ؟؟؟

    سارا رنجبران

    ۰۲/۰۶/۲۶ ۱۵:۰۲

    سلام
    وقتتون بخیر
    بستگی به سایتی داره که داخلش ثبت‌نام کردید. بعضی از سایت‌ها هستن که در صورت عدم رضایت شما از خدماتشون، مبلغ رو برمی‌گردونن. بعضی از سایت‌ها هم چنین امکاناتی ندارن.
    شماره پیگیری اینجا کاربردی نداره. باید با پشتیبانی سایت تماس بگیرید و درخواستتون رو بگید.

احمد

۰۲/۰۶/۲۷ ۰۷:۰۳

سلام وقت بخیر از کارت بانک صادرات پدرم حدود یک سال بوده که یه نفر هرروز حدود ۱۰۰ هزارتومن برداش میکرده بارمز دوم وچون پیامک فعال نبوده متوجه نشده الان پرینت گرفتیم دیدیم ماهانه حدود ۳ میلیون خرید اینترنتی انجام می‌داده از کجا باید پیگیری کنیم تا متوجه بشیم کی بوده یا از چه شرکتی خرید داشته

    سارا رنجبران

    ۰۲/۰۶/۲۷ ۰۹:۲۶

    سلام
    از پلیس فتا پیگیری کنید

بهزاد

۰۲/۰۶/۲۹ ۱۳:۴۷

سلام وقتتون بخیر
من سه روز پیش حق بیمه پدرمو از طریق نرم افزار بام بانک ملی واریز کردم.نگو پدرمم دوباره خودش واریز کرده یعنی شده دوبار. بمن کد رهگیری داده و اخطار اومد که ظرف ۷۲ ساعت به حسابت بر میگرده متأسفانه الان شده چهار روز بحسابم بر نگشته لطفاً راهنماییم کنید از کجا و چجوری پی گیر برگشت پولم باشم.

    سارا رنجبران

    ۰۲/۰۶/۲۹ ۱۶:۱۴

    سلام
    چون تراکنش‌ها انجام شده، این موضوع ارتباطی به سامانه شاپرک نداره. باید از بیمه پیگیری کنید. احتمالا حق بیمه رو به دوره‌ی بعدی معوق می‌کنن.

سارا

۰۲/۰۶/۲۹ ۱۴:۳۷

سلام من ۲۱ شهریور از یک سایتی خرید اینترنتی کردم که گویا کلاهبردارن الان برای وبت شکایت نیاز به شماره مرجع و شماره پایا بانک مسکنن را میخوام باید چیکار کنم؟؟

    سارا رنجبران

    ۰۲/۰۶/۲۹ ۱۶:۰۳

    سلام
    این اطلاعات توی گزارش تراکنش‌هاتون ثبت شدن و باید جزئیات گزارش تراکنش رو دربیارید. می‌تونید از اپلیکیشن‌های بانکی استفاده کنید یا حضوری برید بانک و پرینت گزارش حساب بگیرید.

علیرضاحیدری

۰۲/۰۷/۰۱ ۱۳:۴۸

با سلام و درود خدمت شما من دو روز هستش چندین بار کیف آپ را شارژ کردم و انتقال دادم به کارت دیگر چرا مبلغ کم شده ولی به کارت بانکی انتقال داده نشده الان دوروز بیشتره چرا دلیل چی اگر این دزدی نیست پس چی پول منا سریع انتقال بدین به کارتم وگرنه به قوه قضائیه شکایت میکنم خدامیدونه انجام میدم اینکارا دیگه شورشو درآوردیند شما اه اه اه اه به شما

    سارا رنجبران

    ۰۲/۰۷/۰۲ ۱۸:۵۷

    سلام
    وقت بخیر
    ما که ارتباطی با شرکت آپ نداریم. ولی احتمالا با یک تماس با پشتیبانی آپ مشکلتون رفع بشه. اینم شماره‌شون خدمت شما:
    ۰۲۱۸۳۳۳۳
    یه نکته‌ای هم هست که باید بهش توجه داشته باشید. انتقال وجه‌های کیف پول آپ در روزهای تعطیل رسمی انجام نمیشه. مثلا اگه شما پنجشنبه صبح یه مبلغی رو جابه‌جا کرده باشید (چون جمعه تعطیله) مبلغش روز شنبه ساعت ۱۵ الی ۱۸ به حساب واریز میشه.

مصطفی

۰۲/۰۷/۰۴ ۱۶:۰۴

سلام
من سوم برج ۴ مبلغ ۵میلیونو۲۰۰هزار تومان بحساب سامانه تامین اجتماعی با همراه بانک واریز کردم و از حسابم کم شد ، و با اپلیکیشن تامین من هم چک کردم بیمه سه ماه نشان میداد اما الان یعنی ۳ماه بعد سازمان بیمه تامین اجتماعی رفتم میگن این ۳ماه پول بیمه پرداخت نکردی و بیمه نیستی… رفتم بانک ملت پرینت گرفتم و اون مبلغ از حسابم کسر شده و باز نگشته و فقط شماره ۹رقمی تراکنش و یه شماره ۸رقمی که نوشته وی پوز ، توی پرینت نشان داده شده، حال چگونه بفهم پول به چه شماره حساب و به نام چه شخص یا چه سازمانی واریز کردم؟
آیا اون پول قابل برگشت است یا نه؟ آیا قابل پیگیری و اثبات است یا خیر؟ و اگه هست چگونه؟ خواهشمندم راهنمایی کنید، ممنون میشم

    سارا رنجبران

    ۰۲/۰۷/۰۵ ۰۹:۱۴

    سلام
    توی اپلیکیشن تامین نمی‌تونید تاریخچه پرداخت رو ببینید؟
    توی پرینتی که گرفتید شماره حسابی که پول بهش واریز شده رو می‌زنه قطعا. اگر هم نزده بود، از بانک بخواید که جزئیات کامل همون پرداخت رو براتون پرینت بگیره و به اداره تامین اجتماعی تحویل بدید
    پول قطعا به حساب تامین اجتماعی واریز شده و قابل برگشت نیست بعد از ۳ ماه. برای پیگیری و اثباتش هم باید از جزئیات تراکنش استفاده کنید. اطلاعات رو به اداره تامین اجتماعی ببرید تا وضعیت رو براتون پیگیری کنن. احتمالا به چند روز پیگیری نیاز داشته باشه.

محسن محمدی

۰۲/۰۷/۰۶ ۱۰:۱۸

با سلام
با تشکر از راهنمائی و ارائه اطلاعات ارزنده ، در خرید اینترنتی مبلغ بصورت کارت به کارت بحساب صاحب فروشگاه (ثبت شده در سامانه نماد الکترونیکی) واریز گردیده است ، هم اکنون جهت ثبت شکایت نیاز به اطلاعات پایانه ، کد ترمینال می باشد ، با توجه به عدم استفاده از دستگاه پوز و فقدان رسید چاپی اطلاعات مطروحه و مورد نیاز جهت ثبت شکایت از چه طریق قابل دسترس است ، اطلاعات گردش مطروحه از نرم افزار همراه بانک و اینترنت بانک دریافت گردیده ولی اطلاعات مورد نیاز از جمله شماره ترمینال یا پایانه یافت نگردید . ممنون میشم راهنمائی کنید ..

    سارا رنجبران

    ۰۲/۰۷/۰۶ ۱۷:۳۴

    سلام
    وقتتون بخیر
    وقتی مبلغی رو کارت به کارت می‌کنید، اون تراکنش کد پایانه و کد ترمینال نداره. این متغیرها فقط برای وقتی هستن که از درگاه پرداخت یا دستگاه پوز برای انتقال وجه استفاده کنید.

مهرداد

۰۲/۰۷/۰۶ ۱۹:۳۶

درود بر شما ممنون از راهنماییهایتان.من چند شب پیش از ۲تا فروشگاه خرید کردم وبعد رفتم منزل دیدم ۲تا تراکنش دیگه هم از حسابم کم شده، و هر دو هم، دقیقا در یک زمان ،در ساعت ۲۳:۰۸،حالا من سوالم اینه.( الان این شماره پیگیری و شماره ارجاع و شناسه درگاه به چه درد من میخوره؟و چطوری میتونم بفهمم که صاحب اون دوتا دستگاه پوز چه کسانی هستند.لطفا، شما، یا کس دیگه از دوستان که میتونند به من کمک کنند.ممنونم از حمایتتان

    سارا رنجبران

    ۰۲/۰۷/۰۷ ۱۹:۰۸

    سلام یه جایی توی سوالتون گفتید شناسه درگاه و بعدش گفتید دستگاه پوز. من گیج شدم که دقیقا به چه طریقی خرید کردید؟ درگاه یا پوز؟ اما کلی جواب میدم. اگر هنوز سوال داشتید، لطفا دوباره کامنت بذارید.
    در حالت کلی، اگه از درگاه پرداخت خرید کردید، چنین چیزی غیرممکنه. درگاه پرداخت فقط یک بار تراکنش رو انجام میده و خیلی بعیده که با یه بار درخواست، سه بار از حسابتون پول کم بشه.
    فقط یک حالت وجود داره و اون هم کلاهبرداریه. یعنی شما به درگاهی رفته باشید که شبیه درگاه‌های بانکی ساخته شده و کلاهبردارها از اطلاعاتی که شما اونجا وارد کردید، برای برداشت وجه از حساب استفاده کرده باشن.
    اگر موضوع کلاهبرداری باشه، این اطلاعاتی که گفتید رو باید برای ثبت شکایت قضایی استفاده کنید.
    در خصوص دستگاه پوز، باز هم چیزی که گفتید غیرممکنه. دستگاه پوز با هر بار کارت کشیدن، یک بار برداشت انجام میده. یعنی اگه ۳ بار پول از حسابتون کسر شده، فروشنده باید ۳ بار کارت کشیده باشه.
    در هر دو صورت (درگاه پرداخت یا پوز)، اول سعی کنید که بر اساس مبلغ و زمان خریدتون، بفهمید که از کدوم فروشگاه خرید کردید. بعد شماره ارجاع رو برای فروشنده بفرستید و بگید حسابشون رو چک کنن و اگر اشتباه برداشت کردن، پول رو به حساب شما برگردونن.
    اگر موفقیت‌امیز نبود، باید شکایت کنید تا به روش قانونی پول رو پس بگیرید.

امید

۰۲/۰۷/۱۲ ۱۲:۲۴

با درود و احترام
من چند روز پیش از سایت afragift خرید اینترنتی کردم،‌ محصول خریداری شده را برایم ارسال نکردند و هیچکدام از شماره هایشان هم پاسخگو نیستند.
این خرید از درگاه نکست پی انجام گرفت که شماره های پشتیبانی درگاه هم پاسخگو نبودند. ممنون میشوم راهنمائی کنید.

    سارا رنجبران

    ۰۲/۰۷/۱۳ ۱۱:۴۶

    سلام
    اگر کسب‌وکار پاسخگو نیست، تنها راه شما فقط پشتیبانی درگاه پرداخته
    مثلا اگر چنین موردی برای درگاه‌های پی‌پینگ پیش بیاد، ما موجودی حساب کسب‌وکار رو می‌بندیم و مبلغ رو برای مشتری‌شون برگشت می‌زنیم.
    لطفا دوباره با پشتیبانی درگاه پرداخت تماس بگیرید تا بتونید پول رو برگردونید.

عباس

۰۲/۰۷/۱۴ ۰۰:۱۳

سلام. وقتتون بخیر . من از بانک سپه.اینترنتی ظاهرا خریدی انجام دادم . برج ۴ .. نمیدونم چی بوده .. چیزی که دارم ،زده شماره پیگیری به پرداخت و شماره مرجع . چطور میتونم بفهمم از کدوم سایت بوده ؟ سایتی یا جایی هست تا بتونم شماره پیگیری را وارد کنم مشخصات اون مجموعه بالا بیاد ؟
با تشکر

    سارا رنجبران

    ۰۲/۰۷/۱۴ ۱۹:۳۲

    سلام
    وقتتون بخیر
    سایتی که پرسیدید، وجود نداره. کلا مرجعی نیست که شما بتونید ازش برای این کار استفاده کنید.
    فقط می‌تونید جزئیات تراکنش خودتون رو بررسی کنید. مثلا می‌تونید حضوری تشریف ببرید بانک و بپرسید واریز به حساب چه شخص یا کسب‌وکاری بوده.

مرتضی

۰۲/۰۷/۱۶ ۲۱:۱۰

باسلام ودورود. پارسال یه مبلغ پولی به حساب ملی ام ساتناشده پرینت هم گرفتم وبه بانک هم مراجعه کردم ولی نشدچطوری میشدبفهمم، ممنونم

    سارا رنجبران

    ۰۲/۰۷/۱۷ ۰۹:۱۵

    سلام
    یعنی از متوجه نشدید حساب مبدا برای چه کسی بوده؟

اسماعیل

۰۲/۰۷/۲۰ ۰۷:۵۸

با سلام..یه تراکنش داشتم.۱۵/۷ بود مبلغ ۶۱۵ مربوط به طرح کالا برگ..تراکنش نامعلوم حساب طرف کم شد ولی به حساب من هم واریز نشد…چکار کنم

    سارا رنجبران

    ۰۲/۰۷/۲۲ ۰۹:۲۱

    سلام
    وقت بخیر
    با میز امداد شتاب تماس بگیرید. شماره‌شون داخل متن بود.

محمد

۰۲/۰۷/۲۳ ۰۷:۵۳

این همه زحمت کشیدید وقت گذاشتید مطلب نوشتید ولی یه خطش به درد ما نخورد آخه این شماره پیگیری رو ما کجا باید وارد کنیم که تراکنش رو بهمون نشون بده؟؟

    سارا رنجبران

    ۰۲/۰۷/۲۳ ۱۰:۰۷

    سلام
    جایی نباید وارد کنید شما. چنین سامانه‌ای وجود نداره. یعنی جایی نیست که شما کد رو وارد کنید و تراکنش رو بهتون نشون بده.
    فقط می‌تونید ازش برای پیگیری تراکنش استفاده کنید. مثلا به این روش‌ها:
    – اگه تراکنش ناموفق بوده و پول برنگشته، وقتی به میز امداد شتاب زنگ می‌زنید، کد رو بگید.
    – وقتی گزارش حساب می‌گیرید، تراکنش رو از روی کد پیگیریش پیدا کنید.
    – کد رو برای طرف مقابل بفرستید که نشون بدید تراکنش انجام شده
    – آنلاین‌شاپ‌ها هم ازش برای این استفاده می‌کنن که مطمئن بشن کسی براشون فیش فیک نفرستاده
    بانک مرکزی سیستم دیگه‌ای برای استفاده از این کد پیاده‌سازی نکرده.

امین

۰۲/۰۷/۲۵ ۲۰:۵۹

سلام خسته نباشین از بانک پرینت حساب دستگاه کارتخوانم رو گرفتم شماره مشتری ها شماره کارت نیستن احتمالا شماره شبا باشن چطوری مشخصاتشونو در بیارم دنبال یه واریزی کسی م که کارت کشیده

    سارا رنجبران

    ۰۲/۰۷/۲۶ ۰۹:۵۳

    سلام
    شماره شبا رو توی سایت زیر وارد کنید، اطلاعات حساب و دارنده‌ش رو بهتون میده:
    https://estelam.net/app/tools/sheba

محمد علی

۰۲/۰۷/۲۷ ۱۷:۴۱

سلام من قصد خرید از جایی رو داشتم و این فروشگاه برای جلب اعتماد فیش هایی رو در کانالش داره من چطوری میتونم بفهمم که این فیش ها جعلی هستند یا خیر؟

    سارا رنجبران

    ۰۲/۰۷/۲۷ ۱۸:۰۵

    سلام
    وقتتون بخیر
    چنین راهی وجود نداره. نمی‌تونید جعلی یا واقعی بودن اون فیش‌ها رو چک کنید.

علیرضا

۰۲/۰۷/۲۸ ۲۲:۱۳

سلام وقت بخیر وقتی پول به حساب کسی واریز شده میتوان آن را با کد ارجاع
برگرداند ؟!

    سارا رنجبران

    ۰۲/۰۷/۲۹ ۰۹:۵۱

    سلام
    وقتتون بخیر
    نه. چنین امکانی وجود نداره.
    اگر پول به حساب مقصد واریز بشه، شما دیگه نمی‌تونید اون رو برگردونید. فقط دارنده‌ی حساب می‌تونه پول رو بهتون برگردونه

اسدوله

۰۲/۰۸/۰۱ ۰۱:۲۲

ماتوخونه خوابیم از حسابمون پول کم میشه میگه از درگاه اینترنتی خرید کردید این شمار پیگیری ومرجع رو هم میده میگه از درگاه اینترنتی پرشین خرید کردید ماکه نمیدونیم چه خبر هست اگه دزدی هست بریم حسابمون رو ببندیم هرسال این اتفاقات میفته درضمن نه جایی اطلاعات کارت رو دادم نه خرید اینترنتی داشتم اگر میتونید بما بگید جریان چیه والا اگر بگن لازم دارن بهشون میدم ولی این کار علنا دزدی محسوب میشه

    سارا رنجبران

    ۰۲/۰۸/۰۱ ۰۹:۰۹

    سلام
    بله دزدی هستش. حضوری مراجعه کنید بانک تا اطلاعات کارت بانکی‌تون رو تغییر بدن.
    اگر هم واقعا خرید اینترنتی ندارید، رمز پویا رو غیرفعال کنید که کسی نتونه از کارتتون استفاده کنه.

سجاد جمال

۰۲/۰۸/۰۲ ۲۲:۳۰

شماره فاکتور و شماره پیگیری در رسید انتقال وجه عابر بانک کدام ها است؟

    سارا رنجبران

    ۰۲/۰۸/۰۶ ۰۹:۵۵

    سلام
    وقتتون بخیر
    شماره فاکتور ندارن چون فاکتور رسمی‌ای ثبت نشده. شماره پیگیری یا شماره ارجاع هم روی رسید ثبت میشه. اگر نبود، جزئیات تراکنش رو از طریق گزارش حسابتون چک کنید. یا به بانک مراجعه کنید و پرینت گردش حساب بگیرید یا از اپلیکیشن بانک استفاده کنید و جزئیات تراکنش رو چک کنید.

عطیه

۰۲/۰۸/۱۰ ۲۲:۱۱

سلام وقتتون بخیر من ی کارت ب کارتی انجام دادم پول از حسابم کسر شده ولی واریزی برای اون طرف صورت نگرفته چیکار باید بکنم

    سارا رنجبران

    ۰۲/۰۸/۱۲ ۱۱:۲۲

    سلام
    وقتتون بخیر
    اگر ۳ روز گذشت و پول به حساب واریز نشد، با میز امداد شتاب تماس بگیرید. شماره‌ش داخل متن هست.

سعید

۰۲/۰۸/۱۴ ۱۷:۱۱

سلام وقت بخیر . من به صورت اینترنتی خریدی انجام دادم و الان نیاز به فیش واریزیش و یا شماره مرجع دارم . با اپلیکیشن بانکی فقط تونستم کد رهگیری خریدم رو پیدا کنم . راهی هست که شماره مرجع رو بتونم به دست بیارم؟

    سارا رنجبران

    ۰۲/۰۸/۱۶ ۱۱:۰۴

    سلام
    وقتتون بخیر
    گزارش حسابتون رو از بانک بگیرید که جزئیات کامل رو بررسی کنید.
    ولی در کل اگر برای شکایت یا پیگیری ارسال سفارش می‌خواید از این شماره استفاده کنید، شماره پیگیری و شماره مرجع جفتشون یه کارکرد رو دارن.

اسفند

۰۲/۰۸/۱۵ ۱۷:۱۸

بسیار سپاسگزارم از اطلاعات مفیدتون، چطوری میشه از طریق شماره پیگیری فهمید پول در چه دستگاه پوزی کارت کشیده شده و اسم صاحب حساب و شماره حساب فهمید.؟؟؟

    سارا رنجبران

    ۰۲/۰۸/۱۶ ۱۱:۴۶

    سلام
    وقتتون بخیر
    از طریق شماره پیگیری نمی‌تونید این اطلاعات رو دربیارید. باید از کد پایانه یا کد پذیرنده استفاده کنید. این اطلاعات برای دستگاه پوز هستند و مشخصات دارنده‌ی دستگاه رو توی سیستم ثبت می‌کنن. (توی این مطلب کامل توضیح دادیم)

محمد رضا

۰۲/۰۸/۲۷ ۱۸:۵۶

سلام من یه معامله انجام دادم کی یارو سرم کلاه گذاشت بعد من از طریق گوشی پرداخت کردم اسکرین شات گرفتم براش فرستادم حالا تو اسکرین شات شماره کارت و شماره پیگیری رو هم نوشته لطفا راهنمایی کنید نمی تونه حسابم رو هک کنه خواهش میکنم بگید

    سارا رنجبران

    ۰۲/۰۸/۲۹ ۱۱:۱۹

    سلام
    خیر. کسی نمی‌تونه با داشتن شماره کارت، حساب شما رو هک کنه

حسینی

۰۲/۰۸/۳۰ ۱۱:۳۷

سلام وقت بخیر من میخام شکایت اینترنتی کنم و از من شماره مرجع میخاد شماره مرجع چند رقمیه وکجا درج شده پرداختم هم اینترنتی بوده وفقط شماره تراکنش وشماره ترمینال هست که شماره تراکنش هم نه رقمیه ممنون میشم راهنمایی کنید

    سارا رنجبران

    ۰۲/۰۹/۰۱ ۰۹:۱۱

    سلام
    وقتتون بخیر
    شماره مرجع بانک معمولا ۱۰ رقمی هستش. جز اطلاعاتی هست که طی فرایند کارت به کارت ثبت میشه. اگر داخل رسید نیست، می‌تونید به بانک مراجعه کنید و بخواید اطلاعات کامل تراکنش رو در اختیارتون بذارن.

اسدی

۰۲/۰۹/۰۷ ۲۰:۱۰

اگر در سامانه پایا عملیات انتقال پول انجام دهیم در قسمت وضعیت عملیات :درحال انجام عملیات نوشته شده باشه ایا عملیات جابجایی انجام شده یانه .ایا می‌توان در این مرحله عملیات را لغو کرد

    سارا رنجبران

    ۰۲/۰۹/۰۸ ۰۷:۴۴

    سلام وقت بخیر
    در این حالت حواله پایا صادر شده و توی نزدیک‌ترین سیکل منتقل میشه
    امکان لغو حواله وجود نداره. مگر اینکه تا شروع سیکل خیلی زمان مونده باشه. در این حالت به بانک مراجعه کنید و از متصدی بپرسید امکانش هست براتون حواله رو لغو کنه.

Mohammad

۰۲/۰۹/۰۸ ۱۱:۰۳

سلام ببخشید من ازکارتم استفاده شده ازکجا میتونم بفهمم کجا خردشده باهاش..لوکیشنشومیخوام

    سارا رنجبران

    ۰۲/۰۹/۱۰ ۱۲:۴۴

    سلام
    وقتتون بخیر
    اگر از دستگاه پوز یا عابر بانک تراکنش رو انجام داده باشن، می‌تونید مشخصات و موقعیت مکانی اون دستگاه رو پیدا کنید.
    مثلا اگر دستگاه پوز باشه، می‌تونید اطلاعات فروشگاه رو دربیارید. این اطلاعات از طریق کد پایانه توی سیستم بانکی ثبت میشه. برای اطلاعات بیشتر این مطلب رو بخونید.
    ولی لوکیشن کارت شما و تراکنش‌هاش توی سیستم بانکی یا هیچ جای دیگه‌ای ثبت نمیشه.

حانیه

۰۲/۰۹/۱۰ ۱۴:۱۴

سلام، وقت بخیر.
من از سایت معتبری، خرید اینترنتی از درگاه اینترنتی (شاپرک) انجام دادم ولی کد پیگیری یا هیچی از اطلاعات پرداخت رو برای خودم ثبت نکردم. الان سفارشم لغو شده و مبلغش رو برنگردوندن. میخواستم از اینماد شکایت کنم ولی این اطلاعات رو میخواد: شماره پایانه/ترمینال، شماره پذیرنده، شماره مرجع/ارجاع
از نرم افزار بانکیم (بانک ملی) این تراکنش رو چک کردم ولی این اطلاعات رو نداره. به جاش اینا رو نوشته: کد شعبه، شماره پیگیری بام، مقصد تراکنش

به نظرتون الان باید چیکار کنم؟

ممنون از پاسخ‌دهی‌تون

    سارا رنجبران

    ۰۲/۰۹/۱۰ ۱۹:۲۸

    سلام وقتتون بخیر
    شماره پایانه برای زمانی هست که شما از دستگاه پوز خرید کرده باشید
    ولی شماره پذیرنده و شماره مرجع جز اطلاعاتی هستش که هنگام خرید با درگاه پرداخت، جز اطلاعات بانکی ثبت میشه
    مراجعه کنید به بانک و پرینت کامل این تراکنش (یا پرینت حساب) بگیرید. احتمالش هست که نرم‌افزار بانک قابلیتش توی این زمینه محدود باشه؛ ولی توی گزارش کامل تراکنش حتما ثبت شدن

مهرداد

۰۲/۰۹/۱۱ ۱۲:۴۲

فیش جعلی انتقال از شبا فرستادن که دستگاه رو ما ارسال کنیم.
چطور قبل از اینکه پول به حساب بیاد میتونستیم بفهمیم که انتقال از شبا رو واقعا انجام دادن یا فیش جعلیه؟

    سارا رنجبران

    ۰۲/۰۹/۱۱ ۱۲:۴۲

    سلام
    امکانش وجود نداره. باید حتما صبر کنید تا پول به حسابتون واریز بشه.
    اگر این مورد زیاد برای کسب‌وکارتون تکرار میشه، روش پرداخت رو تغییر بدید. مثلا از درگاه پرداخت یا سرویس‌های مالی با قابلیت واریز شناسه‌دار استفاده کنید.
    این روش‌ها خیلی مطمئن‌تر هستند

رضا

۰۲/۰۹/۱۱ ۱۶:۴۶

سلام اگه کسی کد ملی،شماره کارت، شماره تلفن مارو داشته باشه میتونه اطلاعات شخصی مارو مثل اطلاعات بانکی رو ببینه؟

    سارا رنجبران

    ۰۲/۰۹/۱۱ ۱۶:۲۴

    سلام
    اگر منظورتون اینه که بتونه شماره انقضا و CVV2 کارت رو بدست بیاره و از حسابتون پول برداره، خیر. چنین کاری ممکن نیست.
    ولی با داشتن شماره کارت، میشه شماره حساب و شماره شبا رو هم پیدا کرد.

رضا

۰۲/۰۹/۱۱ ۱۶:۱۲

خیلی ممنون الان من خیالم راحت باشه حسابم خالی یا هک نمیشه

    سارا رنجبران

    ۰۲/۰۹/۱۲ ۱۰:۲۲

    بله
    اما اگر به شخص خاصی مشکوک هستید، می‌تونید برید بانک و کارتتون رو بسوزونید و یه کارت جدید (با شماره کارت جدید) بگیرید.

رضا

۰۲/۰۹/۱۱ ۱۷:۳۲

سلام گفتین از طریق شمرره کارت میشه شماره حساب و شماره شبا رو پیدا کرد اگه کسی به اینا دسترسی پیدا کنه چی میشه مشکلی برا حساب به وجود نمیاد

    سارا رنجبران

    ۰۲/۰۹/۱۲ ۱۰:۱۹

    سلام
    نه مشکلی به وجود نمیاد
    شماره شبا و شماره حساب و شماره کارت رو میشه به راحتی به هم تبدیل کرد. ولی کسی نمی‌تونه با داشتن این اطلاعات، از حسابتون پول برداشت کنه
    فقط تحت هیچ شرایطی تاریخ انقضا، CVV2 و رمز پویا رو برای کسی نفرستید.

مهدی

۰۲/۰۹/۱۱ ۱۸:۱۶

سلام سایتتون عالیه خواستم بدونم تو معامله مجازی باید چه اطلاعاتی از حساب در اختیار کسی نباید قرار داد شماره کارت با شماره حساب مشکلی نداره

    سارا رنجبران

    ۰۲/۰۹/۱۲ ۱۰:۰۷

    سلام
    وقتتون بخیر
    خوشحالیم که مطالب پی‌پینگ رو دوست دارید.
    شماره کارت، شماره حساب و شماره شبا رو می‌تونید در اختیار دیگران قرار بدید. ولی تاریخ انقضا، CVV2 و رمز پویا رو تحت هیچ شرایطی برای کسی نفرستید.

رضا

۰۲/۰۹/۱۲ ۱۶:۵۰

مرسی از راهنماییتون واقعا سایتتون فوق العادس

    سارا رنجبران

    ۰۲/۰۹/۱۳ ۰۹:۱۷

    ممنون از شما
    باعث افتخارمونه

محمد رضا

۰۲/۰۹/۱۲ ۲۱:۳۰

سلام من یه بار دیگه پیام داده بودم در مورد شماره کارت در سایت دیگه نوشته بود اگه کسی اطلاعات شماره کارت مارو بدونه میتونه از کارت ما برداشت کنه خواستم بدونم یه فرد که سرم کلاه گذاشت نمی تونه حسابم رو خالی کنه فقط شماره کارتم رو داره

    سارا رنجبران

    ۰۲/۰۹/۱۳ ۰۹:۵۴

    سلام
    منظورشون فقط شماره کارت نبوده. اگه کسی به صورت همزمان شماره کارت، تاریخ انقضا، CVV2 رو بدونه احتمالش هست که بتونه کلاهبرداری کنه.

ندا

۰۲/۰۹/۱۳ ۰۸:۵۸

سلام
از اپلیکیشن آپ واریز انجام دادم یادم رفت عکس از صفحه بگیرم حالا از کجا پیگیر باشم تا اطلاعات واریز رو برا طرف مقابل بفرستم؟

    سارا رنجبران

    ۰۲/۰۹/۱۳ ۰۹:۰۴

    سلام
    از اپلیکیشن بانکی استفاده کنید. می‌تونید از جزئیات تراکنش توی این اپلیکیشن‌ها پرینت بگیرید و برای شخص بفرستید
    یا اگه قبول می‌کنن، پیامک برداشت رو براشون بفرستید

غلامرضا پاشازاده

۰۲/۰۹/۱۴ ۲۳:۲۴

از حساب من مبلغ نه ملیون و شصت هزار دزدی شده . همین الان از سایتی به نام بلو بانک. من شکایت کردم

    سارا رنجبران

    ۰۲/۰۹/۱۸ ۰۹:۳۴

    سلام وقتتون بخیر
    بلوبانک یکی از نئوبانک‌های ایرانی هستش که زیر نظر بانک سامان فعالیت می‌کنه (اگه می‌خواید درمورد نئوبانک‌ها بدونید، این مطلب رو بخونید). متوجه نشدم منظورتون چیه که بلوبانک ازتون دزدی کرده. شاید حسابی که مقصد تراکنش بوده، متعلق به بلوبانکه.

فرهاد

۰۲/۰۹/۲۰ ۱۳:۰۰

چرا این شماره‌ ای که گذاشتید برای امداد شتاب ، میگه در سامانه موجود نمی باشد ؟

    سارا رنجبران

    ۰۲/۰۹/۲۰ ۱۵:۲۲

    سلام
    با موبایل تماس گرفتید؟ اولش ۰۲۱ بزنید

مقدم

۰۲/۰۹/۲۵ ۱۵:۵۹

سلام روز بخیر
ببخشید یک واریزی برای یکی از اقوام انجام شده طرف فیش فرستاده ولی شماره کارت مبدا رو پاک کرده الان ما چطوری میتونیم پیگیری کنیم که واقعا این واریزی انجام شده یا نه
هیچ دست رسی هم به واریز کننده نداریم از طریق کانال تلگرام انجام شده

    سارا رنجبران

    ۰۲/۰۹/۲۷ ۰۹:۲۸

    سلام
    گزارش حساب خودتون رو چک کنید.
    ببینید اون تاریخ و اون ساعت چنین مبلغی به حسابتون واریز شده یا نه
    می‌تونید این کار رو از طریق چک کردن پیامک‌های بانک، اپلیکیشن موبایلی بانک خودتون انجام بدید یا به بانک مراجعه کنید و پرینت حساب بگیرید.

نیهاد

۰۲/۰۹/۲۷ ۱۹:۲۴

سلام خسته نباشید
من۰۲/۹/۲۲ رفتم برای خرید کالا برگ،۱۵۶۰ هزار تومان مبلغ کالا برگم بود ۹۰۰ خرید کرردم وقتی کارت کشید ناموفق بود
باز دوباره روز بعدش رفتم ک کارتو بکشه فقط ششصد تومن تو کارت بود یعنی ۹۰۰ تومن کشیده شده بود ولی دستگاه کارت خوان گفت ناموفق بوده
الآنم ک موجودی حسابم صفر شده
سه روز هم گذشت پول برنگشت همچنان موجودی صفره چکار کنم راهنمایی کنید لطفاً

    سارا رنجبران

    ۰۲/۰۹/۲۹ ۰۹:۴۵

    سلام
    وقتتون بخیر
    با میز امداد شتاب تماس بگیرید

امین

۰۲/۱۰/۰۲ ۱۴:۳۶

فرایند ثبت شکایت اینماد رو انقدر سخت کردن که نمیشه شکایت کرد
بعد میان توی تلویزیون میگن شکایات کم شده
مردم رو چی فرض میکنن؟
این اطلاعات رو از کجا بیاریم که شکایت کنیم

    سارا رنجبران

    ۰۲/۱۰/۰۲ ۱۶:۴۳

    سلام
    وقتتون بخیر
    منظورتون از شکایت اینماد چی هستش؟ متوجه نشدم دقیقا منظورتون چه اطلاعاتی هستش

رضا مجرد

۰۲/۱۰/۰۴ ۱۸:۰۸

سلام دیشب یکی بحسابم پول زده باپولای ودمم ازدیجی کالاخریدزده میخام ببینم کی هست چطورحسابموهک کرده

    سارا رنجبران

    ۰۲/۱۰/۰۵ ۱۴:۵۶

    سلام
    خرید از دیجی‌کالا بدون داشتن رمز پویا و اطلاعات کارت غیرممکنه
    رمز پویا هم فقط به شماره موبایل خودتون ارسال میشه.
    اگر موضوع چیزی باشه که شما می‌گید، باید از طریق پلیس فتا پیگیری کنید. شماره پیگیری تراکنش به کارتون نمیاد
    اما قبلش حتما کارتتون رو بسوزونید و یه کارت جدید بگیرید. ترجیحا رمز کارت رو هم تغییر بدین بعدش

ایهان

۰۲/۱۰/۰۶ ۱۲:۵۰

لطفاً پست بانک رو هم اضافه کنید

    سارا رنجبران

    ۰۲/۱۰/۰۶ ۱۷:۳۶

    سلام
    ۰۲۱۸۴۲۸۴ داخلی ۶

سید سجاد

۰۲/۱۰/۰۷ ۲۱:۳۴

من یه گردش حساب از تراکنش مورد نظرم گرفتم داخلش شماره پذیرنده یا ترمینال نوشته نشده شماره سند و شناسه واریز هست کدوم این ها شماره ترمینال میشه ؟

    سارا رنجبران

    ۰۲/۱۰/۰۹ ۰۹:۰۸

    سلام
    وقتتون بخیر
    شماره سند و شناسه واریز ارتباطی به شماره پذیرنده و ترمینال ندارن. منظور از شماره پذیرنده، کد اختصاصی شخصی هستش که دستگاه پوز یا درگاه پرداخت رو دریافت کرده و شماره ترمینال (یا شماره پایانه) هم کد دستگاه پوز یا درگاهیه که فرایند انتقال وجه ازش انجام شده. برای آشنایی با کد پذیرنده و پایانه، این مطلب رو بخونید.

محمد

۰۲/۱۰/۰۹ ۱۵:۴۷

چرا نمیشه مثلا مثله کد پیگیریه پستی که وارد میکنیم و همه چی در مورد کالای ارسال شده نوشته شده، مثلا اسمش کد پیگیریه دیگه، الان واسه من پیامک واریزی فرستادن که شماره پیگیری داره و الان هر جا میگیردم که کد رو وارد کنم و ببینم آیا واقعا پول به حسابم واریز شده یا نه ولی پیدا نمیکنم،درضمن بله خودم میدونم میتونم برم بانک ۱۰گردش آخر حسابم رو بگیرم ولی متاسفانه بانک من که سامان هست دور از خونه ما،من میگم چرا همچین امکانی رو واسه ما فراهم نکردین که همین کار باعث کاسته شدن از ترافیک خیابون‌ها و کاسته شدن هزینه رفت و‌برگشت ما میشه گرچه خیلی کم ولی اگه همین کم کم هارو کم کنیم باعث تمیز تر شدن حتی هوای داخل شهرها هم میشود

    سارا رنجبران

    ۰۲/۱۰/۰۹ ۱۵:۵۸

    حق با شماست
    متاسفانه بانک مرکزی چنین سامانه‌ای را ایجاد نکرده. به نظر نمیاد هم که قصد ایجاد این سامانه رو داشته باشن.
    شما می‌تونید اپلیکیشن «موبایلت» رو دانلود کنید. این اپلیکیشن مال بانک سامانه و تمام خدماتی که به صورت حضوری ارائه میشه، توی این اپلیکیشن هم هست. می‌تونید گردش حسابتون رو از داخل اپلیکیشن بررسی کنید و ببینید پول به حسابتون اومده یا نه

نسیم

۰۲/۱۰/۱۹ ۲۱:۴۴

کد پیگیری تو رسید عابر بانک و اپلیکیشن آپ کدوم هست؟
شماره بازیابی و شماره ارجاع/ مرجع دقیقا چه شماره ای هستن؟

    سارا رنجبران

    ۰۲/۱۰/۲۰ ۱۰:۴۳

    سلام وقتتون بخیر
    این کدهایی که گفتید دقیقا با هم اسم‌ها توی گزارش تراکنش ثبت میشن؛ ولی ممکنه روی رسید چاپی نوشته نشن. رسید آپ هم شماره ارجاع (کد پیگیری) رو میزنه و هم شماره مرجع بانک رو

mohsen

۰۲/۱۰/۲۳ ۲۲:۳۰

با سلام و عرض ادب
۴ روز پیش سه بار از طریق همراه بانک تجارت اقدام به پرداخت فیش برق نمودم متاسفانه هر سه بار
هزینه برق مصرفی از حساب من کسر و انتقال وجه به حساب برق منطقه ای انجام نشد لطفا راهنمایی
فرمایید برای برگشت مبالغ کسر شده چکار کنم ممنون

    سارا رنجبران

    ۰۲/۱۰/۲۴ ۱۰:۰۳

    سلام وقت بخیر
    با میز امداد شتاب تماس بگیرید. شماره‌ش داخل متن هست

سهراب صالحی

۰۲/۱۰/۲۵ ۲۳:۰۰

من با دستگاه پوز از تاریخ ۱۴۰۲/۱۰/۲۲ یه تراکنش ناموفق انجام دادم پول از حساب کسر شد تو پرینت نوشته بود ۷۲ ساعت برمیگرده به حسابت هنوز هم برنگشته پیگیر هم شدم هنوز هم هیچ جوابی نگرفتن مبلغ تراکنش ۱۴۷۰۰۰تومن بود

    سارا رنجبران

    ۰۲/۱۰/۲۶ ۱۰:۱۵

    سلام
    وقتتون بخیر
    با میز امداد شتاب تماس بگیرید

مهرانه

۰۲/۱۰/۲۶ ۱۷:۳۶

سلام وقت بخیر
من از سایتی خرید کردم ادرس و شماره و…خودم رو نوشتم بعد که مرحله اخر رو زدم نرسیدم که پول رو واریز کنم براشون و سایت از صفحه خارجم کرد و یه پیامک برام اومد که شماره رهیگیری برام فرستادن و داخل سایت هم نوشته بود سفارش شما ثبت شد در اسرع وقت اماده و ارسال میشود شماره فاکتور هم توش بود.
الان نمی دونم چکار کنم پیام هم میدم بهشون اطلاع بدم عجم پیامهاشون فک کنم زیاده نمی بینن
میخوام بدونم ایا خودشون متوجه میشن موقع ارسال بسته ها و ممکنه این بسته بدستم برسه بعد ارسال پرداخت رو انجام بدم یا دوباره باید سفارش بدم .

    سارا رنجبران

    ۰۲/۱۰/۲۶ ۲۰:۰۲

    سلام
    در این خصوص،‌ما نمی‌تونیم راهنمایی‌تون کنیم. تنها راه اینه که بهشون پیام بدید و خودشون وضعیت سفارش رو چک کنن.

احسان ابراهیمی

۰۲/۱۰/۲۸ ۱۷:۰۷

سلام وقت بخیر امروز از کارتم ۷۹۸هزار پرداخت قبض انجام شده از طریق دستگاه پوز در صورتی ک هم کارت کنارم بوده هم تلفن همراه الان چطوری از طریق شماره پیگیری متوجه شم قبض چه کسی از حسابم پرداخت شده من هیچ قبضی با این مبلغ اصلا نداشتم

    سارا رنجبران

    ۰۲/۱۰/۲۹ ۱۴:۲۰

    سلام
    می‌تونید شناسه قبض رو از جزئیات حسابتون بگیرید و اون رو بررسی کنید.

امیرعلی

۰۲/۱۰/۲۹ ۱۸:۵۲

سلام مطلب مفیدی بود اگه میشه لطفا شماره پشتیبانی بانک سینا رو هم اضافه کنید متشکرم

    سارا رنجبران

    ۰۲/۱۱/۰۱ ۱۱:۲۱

    سلام
    وقتتون بخیر
    شماره پشتیبانی بانک سینا: ۰۲۱۴۱۷۳۱
    به متن هم اضافه شد.

صادق

۰۲/۱۱/۰۲ ۱۵:۴۵

سلام ازدستگاه پوز فرودگاه خاستم دلار بگیرم شناسه رو زدم درحال شمارش زد ولی دلار نداد الانم ک شناسه رو میزنم میگ برداشت شده چطوری پیگیری کنم دستگاه بانک ملی بودممنون

    سارا رنجبران

    ۰۲/۱۱/۰۲ ۱۵:۰۱

    سلام
    از خود کارشناسان فرودگاه کمک بگیرید. اگر کسی پاسخگو نبود، با پشتیبانی بانک ملی تماس بگیرید.

امیر

۰۲/۱۱/۰۳ ۲۲:۰۹

من کرتمو گم کردم و از کارتم برداشت نقدی شده نمیدونم چی کار کنم

    سارا رنجبران

    ۰۲/۱۱/۰۴ ۰۹:۳۸

    سلام
    برید بانک و کارتتون رو بسوزونید

صادق

۰۲/۱۱/۰۷ ۰۰:۳۵

یک نفر روز پنج شنبه به حساب من پول ریخت ولی نیومد وقتی به شماره پیگیری زنگ زدیم گفت به حساب کسی که واریز کردین میشینه ولی هنوز نیومده چیکار باید کرد

    سارا رنجبران

    ۰۲/۱۱/۰۷ ۱۰:۵۲

    سلام
    وقت بخیر
    با کسی که واریز کرده تماس بگیرید و بگید حسابشون رو چک کنن. احتمالا به حساب ایشون برگشت شده
    لطفا در نظر داشته باشید که هنوز ۷۲ ساعت نگذشته. اگر بعد از ۷۲ ساعت نه به حساب مبدا برگشت و نه به حساب مقصد واریز شد، با میز امداد شتاب تماس بگیرید.

Seyed eshagh

۰۲/۱۱/۱۲ ۱۷:۲۹

بنده از سامانه بام مبلغی به حساب کارت دیگه واریز کردم از حسابم کسر شده و عملیات موفق بوده ولی اون شخص میگه نیامده به حسابش چکنم و از کجا پیگیر شوم

    سارا رنجبران

    ۰۲/۱۱/۱۵ ۱۰:۵۴

    سلام
    ایشون باید حسابشون رو چک کنن و واریزی رو تایید کنن. اگر باز هم شک دارید، با میز امداد شتاب تماس بگیرید. می‌تونید خودتون هم به بانک مراجعه کنید و سوال کنید. شاید بتونن واریزش رو تایید کنن.

آرمین

۰۲/۱۱/۱۸ ۰۴:۵۵

سلام. آیا کلاهبرداری جدید که بنام کارت گرم و سرد درست میکنن واقعیت داره؟

    سارا رنجبران

    ۰۲/۱۱/۱۸ ۱۰:۳۲

    سلام
    بله گویا درسته. تحت هیچ شرایطی اطلاعات حساب بانکی و شماره همراه متصل رو در اختیار کسی قرار ندید. در نهایت شخص دارنده‌ی حساب باید به مرجع قضایی پاسخگو باشه و محکوم میشه.

حسین

۰۲/۱۱/۲۲ ۱۰:۵۳

سلام چرا بانک مهر ایران شماره نداره جهت پیگیری

    سارا رنجبران

    ۰۲/۱۱/۲۳ ۰۹:۵۲

    سلام
    وقت بخیر
    ۰۲۱۴۳۲۲
    این شماره‌ی مرکز ارتباط با مشتریانشون هستش.

بینام

۰۲/۱۲/۰۲ ۲۲:۱۹

سلام چرا برای پیگیری از سمت بانک مقصد راهی وجود نداره؟؟؟!!!! اگر ما به کسی که ادعا می‌کنه پول ریخته دسترسی نداشته باشیم و اون طرف با فرستادن عکس انواع وضعیت حساب یا واریزی نشون بده پول ریخته و بیشتر از این کاری نخواد بکنه چیکار کنیم؟! حتی اگه به فرض اون طرف مقصر نبوده و واقعا پولی ریخته باشه ما که نمی‌تونیم مجبورش کنیم در به در به دنبال پیگیری مشکل واریز نشدن به حساب مقصد باشه! یعنی واقعا راهی نیست؟!

    سارا رنجبران

    ۰۲/۱۲/۰۵ ۱۰:۲۷

    سلام
    شما نمی‌تونید از سمت بانک مبدا پیگیری کنید. چون حساب به نام شما نیست و اطلاعاتش رو در اختیار شما قرار نمیدن
    اگر اون شخص واقعا ادعا میکنه که پول رو واریز کرده، با میز امداد شتاب تماس بگیرید و اطلاعات واریزی رو بگید که براتون پیگیری کنن. بجز این، راهی برای اثبات حرفشون ندارید.

رویا

۰۲/۱۲/۰۳ ۲۲:۱۲

سلام خسته نباشید
اگه از عابر بانک برای شخصی واریزی زده باشیم و بعد از مدتی بخواهیم ثابت کنیم ایا امکانش هست از همراه بانک گزارشش رو با دادن تاریخ بگیریم؟یا گزارش فقط مختص واریزی هایه که ازخود همراه بانک انجام دادیم

    سارا رنجبران

    ۰۲/۱۲/۰۵ ۱۰:۴۲

    سلام
    گزارش تمام تراکنش‌های حساب توی همراه بانک ثبت میشه. فرقی نداره از چه طریقی انجام شده باشه

هادی

۰۲/۱۲/۱۶ ۱۱:۰۰

سلام
توی اپلیکیشن باجت که برای بانک تجارت هستش من مبلغ نزدیک به ۶۰هزارتومان به کیف پول این اپ واریز کردم تا اگر یه موقعی قصد افتتاح حساب رو داشتم مبلغ مورد نیاز افتتاح حساب رو از کیف پول آپ باجت که قبلاً واریز کردم بردارند،
به هر دلیل من از افتتاح حساب منصرف شدم الان هیچ گزینه ای برای برداشت پول تو ی آپ نیست تنها گزینه واریز هستش متاسفانه هیچکدوم از شماره های پشتیبانی پاسخگو نیست الان ده روزه، نمی‌دونم چیکارکنم یا چند نفر مثل من اینجوری شدن

    سارا رنجبران

    ۰۲/۱۲/۱۹ ۱۹:۱۰

    سلام
    وقت بخیر
    فکر می‌کنم امکان برداشت وجه از کیف پول وجود نداره و باید اون پول رو داخل اپلیکیشن خرج کنید و از خدمات استفاده کنید. بیشتر کیف پول‌های ایرانی اینطوری کار می‌کنن.

هادی

۰۲/۱۲/۱۶ ۱۲:۵۱

این وضعیت یه بانک مثلاً باسابقه توی کشور هستش شماره تماس پاسخگو شبانه روز بانک تجارت ۱۵۵۴تماس گرفتم بعداز کلی ناز و عشوه داخلی ۵ برای باجت داخلی ۵,خوبی ،لطفا با شماره تماس فلان تماس بگیرید شماره روالان حضور ذهن ندارم اونجاهم باکلی عشوه گفتن با شماره تلفن۰۲۱۲۵۶۱۳۰۰تماس بگیرید دوستان ما از ۸صبح تا ۲۲پاسخگو هستن همین الان تماس بگیرید بوق اشغال میزنه، جالبه ساعت ۲۲بعد بوق اشغال نمیزنه میگه ارتماسی که گرفتید ممنونم اما بچه ها خسته هستند از صبح تا حالا جواب دادند، لطفاً فقط ساعت ۸صبح تا ۲۲با بدبختی تو سایت بانک تجارت یه شماره پیامک پیدا کردم پیام دادم بعداز مدتی جواب داده لطفاًبا این شماره تماس بگیرید۱۵۵۴یعنی خوشگل اسکل کردن جالبه یه پشتیبانی آنلاین راه انداختن گفتم خوبه میرم چت میکنم مشکل و میگم اونم میگه این چندتا سوال و بخون یکی و که درمورد مشکلته انتخاب کن نگاه میکنم میبینم هیچکدوم ربطی به مشکل من ندارع مشکل و می‌نویسم ارسال میکنم باز همون نمونه سوالها میاد یه فحش تایپ کردم فرستادم باز همون سوالها اومداینجا هم هرچی که خوندم تهش گفتن شماره پیگیری دو هزار هم نمی ارزه اگه میخوای پول تو برگردونی ، یعنی چه خوشگل بروکراسی رو اینترنتی کردیم ما ایرانی هستیم نمی‌دونم خوبه یا بد ، مقدار پول من اصلا مبلغ قابلی نیست اما اگر روزانه فقط با هزار نفر این کارو انجام بدن برید حساب کنید ،سوت می‌کشه مختون آخه مگه میشه یه آپ کیف پولش فقط گزینه واریز داره ، ،اما من بی خیال نمیشم تا ته این قضیه رو درنیارم ، جالبه میگن به پاسخگویی ما امتیاز بدید

    سارا رنجبران

    ۰۲/۱۲/۱۹ ۱۸:۱۵

    سلام
    وضعیتتون رو درک می‌کنیم. متاسفانه بیشتر بانک‌های ایرانی پشتیبانی آنلاین و تلفنی قابل قبولی ندارن. توصیه می‌کنم حضوری مراجعه کنید تا زودتر به نتیجه برسید. امیدواریم مشکل هرچه زودتر رفع بشه براتون

مهران

۰۲/۱۲/۱۸ ۱۰:۳۰

شماره پشتیبانی بانک رفاه را بیزحمت بزارید

    سارا رنجبران

    ۰۲/۱۲/۱۹ ۱۹:۳۶

    سلام
    وقت بخیر
    ۰۲۱-۸۵۲۵

سمیع الله عثمانی

۰۲/۱۲/۱۹ ۲۰:۳۹

در تاریخ ۱۶ این ماه یکی از دوستانم یک وسیله فروخته اونم با آپ بله مبلغ ۲۳ملیون واریز کرده چون دوستم سواد نداشته عکس از تراکنش موفق از روی گوشیش گرفته اما تاکنون توحسابم نیومده مبدا سپه بانکه مقصد مسکن بانک چیکار باید کنم ممنون میشم راهنمایی کنید

    سارا رنجبران

    ۰۲/۱۲/۲۸ ۱۳:۳۰

    سلام
    اول دوستتون باید چک کنن که پول به حسابشون برگشته یا نه. به احتمال خیلی زیاد پول برگشته
    اگر برنگشته بود، با میز امداد شتاب تماس بگیرید

فریبا ج

۰۲/۱۲/۲۲ ۲۰:۰۰

از کارتم از طریق درگاه سپهر الکترونیک پول برداشت شده آیا میتوانم از طریق مراجعه به بانک شخصی که پول برداشت کرده پیدا کنم

    سارا رنجبران

    ۰۲/۱۲/۲۸ ۱۳:۲۸

    سلام
    خیر

ندا

۰۲/۱۲/۲۴ ۲۳:۳۸

با سلام . برای من از طریق پایا موبایل بانک سینا حقوق واریز شده و عکس از فیش واریزی که شماره پیگیری هم داره واسم فرستادن. ولی به حساب من چیزی نیومده. از چه طریقی پیگیری کنم

    سارا رنجبران

    ۰۲/۱۲/۲۸ ۱۳:۵۵

    سلام
    وقت بخیر
    سیکل پایا گذشته؟ چون پایا با تاخیر به حساب میشینه. حداقل سه روز صبر کنید و اگر واریز نشد، به میز امداد شتاب زنگ بزنید.

ارسال نظر

نام
نام خود را وارد کنید
ایمیل
ایمیل خود را وارد کنید