درگاه پرداخت اختصاصی پی‌ پینگ
پایا چیست؟

حواله پایا چیست؟ همه‌چیز درباره سیستم انتقال وجه پایا

سارا رنجبران در مفاهیم بانکی ۱۴۰۲/۱۲/۰۸

با پیشرفت دنیای دیجیتال و افزایش تقاضای جابه‌جایی پول، بانک‌ها هم به دنبال راهکارهایی برای افزایش سرعت و امنیت انتقال وجه گشتند و روش‌های مختلفی را ایجاد کردند. سامانه‌ی پایا (حواله پایا) یکی از متداول‌ترین روش‌ها است که محدودیت انتقال وجه به روش‌های کارت‌به‌کارت را از بین می‌برد.

اگر به دنبال روشی هستید که تعداد بالای انتقال وجه با مبالغ متوسط را انجام دهد و کارمزد پایینی هم داشته باشد، احتمالاً حواله بین بانکی پایا بهترین گزینه برای شما است. البته انتقال وجه پایا برای تحت شرایط خاصی انجام می‌شود و سقف مبلغ، کارمزد و ساعات مشخصی (به نام سیکل پایا) دارد. به همین دلیل تصمیم گرفتیم مطلب کاملی در مورد پایا در بلاگ درگاه پرداخت پی‌پینگ بنویسیم.


سامانه پایا چیست؟

سامانه پایا اصلی‌ترین زیرساخت مبادلات انبوه بین‌بانکی است که قابلیت انتقال وجه تا سقف 100 میلیون تومان را از طریق شماره شبا فراهم می‌کند. این سیستم به گونه‌ای طراحی شده است که در وقت مشتریان صرفه‌جویی کرده و هزینه انتقال وجه بین بانکی را کاهش دهد.

نام سامانه پایا از عبارت Automated Clearing Housing (ACH) گرفته شده است که به معنای اتاق پایاپای الکترونیک است. این سامانه اولین‌بار در دهه 1970 در آمریکا ایجاد شد، چون سیستم بانکداری آمریکا نمی‌توانست حجم بالای تراکنش‌های مردم را پردازش کرده و آن‌ها را به‌موقع انجام دهد. بر خلاف روش‌های معمول انتقال وجه، سامانه ACH می‌تواند پرداخت‌های متعدد و انبوه را به صورت اتوماتیک و کاملاً الکترونیکی دریافت و پردازش کرده و آن‌ها را از طریق یک شبکه خاص منتقل کند. این سامانه سپس مورد استقبال جهانی قرار گرفت و در ایران هم توسط بانک مرکزی ایجاد شد.


مزیت‌های سامانه پایا

کاربرد اصلی سامانه واریز پایا، اتوماسیون پرداخت‌های خُرد بین‌بانکی در مقیاس انبوه است. این‌ها اصلی‌ترین مزایای حواله پایا هستند:

  • انتقال وجه به صورت تکی یا گروهی
  • قابلیت تنظیم پرداخت اتوماتیک در تاریخ مشخص (بدون نیاز به مراجعه به بانک)
  • کاهش هزینه‌های خدمات بانکی برای سازمان‌ها و شرکت‌ها (به دلیل کارمزد پایین)
  • کاهش استفاده از چک و افزایش امنیت مبادلات
  • امکان صدور حواله بین‌بانکی برای واریز اتوماتیک در آینده (بدون نیاز به مراجعه حضوری به بانک در تاریخ سررسید)


حواله پایا چیست؟

تمامی مبادلاتی در سامانه پایا (ACH) به صورت حواله پایا در سیستم ثبت شده و منتقل می‌شوند. در واقع بانک‌ها هستند که این حواله‌ها را در سیستم ثبت می‌کنند تا پردازش شده و برای بانک مقصد ارسال شوند.

یکی از ویژگی‌های مهم حواله پایا، امکان انتقال وجه در آینده است. یعنی شما حواله‌ی پایا را به تاریخ آینده صادر می‌کنید؛ سامانه آن را پردازش می‌کند و نگه می‌دارد تا در تاریخ موثر یا تاریخ سررسید، پول را به صورت اتوماتیک از حساب برداشت کرده و به حساب شخص دیگری واریز کند تا دیگر نیازی نباشد که در روز انتقال وجه، به صورت حضوری به بانک مراجعه کنید.

پایا چطور کار می‌کند

با کمک واریز پایا می‌توانید برای افراد زیادی پول واریز کنید. سقف انتقال وجه پایا در ابتدا 15 میلیون تومان بود و سپس در دی ماه سال 1400، به مبلغ 100 میلیون تومان افزایش پیدا کرد. به‌علاوه فرقی ندارد که حساب مبدأ و مقصد در یک بانک باشند یا در دو بانکِ متفاوت، در هر صورت حواله پایا بدون هیچ مشکلی منتقل خواهد شد.


زمان واریز حواله پایا | سیکل پایا

انتقال وجه از طریق پایا، طی سیکل‌‌های پایا انجام می‌شود و آنی (در لحظه) نیست. زمان واریز وجه حواله پایا به زمان ایجاد درخواست بستگی دارد و فقط 4 بار در روز (روزهای کاری) و به این صورت انجام می‌شود:


سیکل های پایا


همه‌ی درخواست‌های ثبت‌شده در این ساعت‌ها توسط سامانه پردازش می‌شوند. مثلاً اگر حواله‌ی پایا را در ساعت 11 صبح ثبت کنید، این حواله در سیکل پایای 13:45 در سامانه پردازش شده و سپس به حساب مقصد واریز می‌شود.

توجه: فقط حواله‌هایی در سیکل پردازش می‌شوند که 45 قبل از شروع سیکل ثبت شده باشند. مثلاً اگر می‌خواهید حواله‌ی پایای شما در ساعت 10:45 پردازش شود، باید قبل از ساعت 10 آن را ثبت کرده باشید. حواله‌هایی که در ساعت 10 الی 10:45 ثبت شوند، در سیکل 13:45 پردازش می‌شوند.

اگر حواله پایا را تا قبل از پایان ساعت کاری بانک صادر کنید، همان روز به حساب مقصد واریز می‌شود. حواله‌های پایای صادر شده بعد از ساعت کاری هم، در اول وقتِ روز کاریِ بعدی پردازش شده و به حساب مقصد واریز می‌شوند.

حواله‌های ثبت شده در روزهای تعطیل و جمعه‌ها هم فقط یک بار در روز و در ساعت 13:45 پردازش می‌شوند. البته مبالغ پردازش شده در تعطیلات به حساب مقصد واریز نمی‌شوند. این مبالغ در روزِ بعد از تعطیلات در اولین سیکل (ساعت 3:45) به حساب واریز می‌شوند.

توجه: ساعات انتقال وجه پایا همیشه ثابت نیست و بر اساس بخشنامه‌های بانک مرکزی تغییر می‌کنند. مثلاً با تغییر ساعات کاری بانک‌ها در تابستان، سیکل‌های پایا هم تغییر می‌کنند.


حواله پایا چیست


کارمزد حواله پایا چقدر است؟

تا قبل از دی ماه 1399، انتقال وجه در سامانه پایا رایگان بود؛ ولی بعد از ابلاغیه‌ی بانک مرکزی، کارمزدی برای واریز پایای تکی و گروهی در نظر گرفته شد.

1. کارمزد حواله پایای تکی

اگر فقط یک حواله پایا ثبت کنید، میزان 0.01٪ از تراکنش (تا سقف 2500 تومان) به‌عنوان کارمزد پایا از حساب شما کسر می‌شود.

مثلاً اگر مبلغ 10 میلیون تومان را پایا کنید، مبلغ هزار تومان (یک‌صدم درصد از مبلغ اصلی) به‌عنوان کارمزد از حساب شما کسر می‌شود.

اگر مبلغ 50 میلیون تومان را پایا کنید، یک صدم درصد از مبلغ تراکنش برابر 5000 تومان خواهد بود؛ ولی چون این مبلغ از سقف کارمزد بیشتر است، شما مبلغ 2500 تومان که سقفِ کارمزد هست را پرداخت خواهید کرد.

2. کارمزد حواله پایای گروهی

در پرداخت‌های گروهی مبلغ 100 تومان به‌ازای هر تراکنش، به‌عنوان کارمزد از حساب مبدأ کسر می‌شود. مثلاً اگر 10 حواله بین بانکی پایا ثبت کنید – صرف‌نظر از مبلغ هر حواله – مبلغ هزار تومان از حساب شما کسر می‌شوند.


انواع حواله پایا

برای هر نوع انتقال وجهی می‌توانید از حواله پایا استفاده کنید. مثلاً می‌توانید مبلغِ خرید موبایل را برای فروشنده پایا کنید. ولی در کل، سامانه پایا ایجاد شده است تا دو خدمت را در سیستم بانکی کشور ممکن کند که قبلاً وجود نداشت:

1. واریز مستقیم پایا (وم)

در این روش به بانک اجازه می‌دهید که مبالغ معینی را در زمان‌های معینی از حساب شما برداشت کرده و به حساب‌های دیگری که مشخص کرده‌اید، واریز کند. فرایند واریز مستقیم با درخواست حواله پایا را می‌توانید به صورت تکی یا گروهی تعریف کنید. این سیستم برای پرداخت قبوض، پرداخت قسط، واریز حقوق کارمندان، پرداخت حق بیمه و غیره مناسب است.

2. برداشت مستقیم (بم)

در این روش به بانک اجازه می‌دهید که مبالغ معینی را در زمان‌های معینی از حساب شخص/سازمان‌های دیگر برداشت کرده و به حساب شما واریز کند. فرایند برداشت مستقیم پایا با توافقِ دو طرفه‌ی پرداخت‌کننده و دریافت‌کننده انجام می‌شود. این توافق‌نامه باید به صورت مکتوب به یکی از شعبه‌های بانک ارائه شود. در این قرارداد، بدهکار اجازه واریز مستقیم و بستانکار اجازه برداشت مستقیم را به بانک می‌دهد.

بیشتر بخوانید: چگونه از مشتری پول بگیریم؟ ۱۲ روش دریافت پول و جلوگیری از تاخیر در پرداخت مشتری


آموزش حواله پایا

1. انتقال وجه پایا به روش حضوری

برای ثبت درخواست حواله پایا به بانک مراجعه کنید و فرم انتقال وجه در سامانه پایا را پر کنید. با ارائه کارت ملی، انتقال وجه ثبت شده و در سیکل‌های پایا انجام می‌شود.

2. انتقال وجه پایا به روش اینترنتی

از اینترنت بانک، موبایل بانک یا اپلیکیشن بانکی برای واریز پایا استفاده کنید. توجه داشته باشید که باید از قبل در این سامانه‌ها ثبت‌نام کنید و برای انتقال وجه به نام کاربری و رمز عبور نیاز دارید.


تفاوت حواله پایا و ساتنا چیست؟

گفتیم که حواله بین بانکی پایا برای انتقال وجه بانکیِ مبالغ کمتر از 100 میلیون تومان استفاده می‌شود. این مبالغ در سیکل پایا پردازش شده و به حساب مقصد واریز می‌شوند. حالا بریم سراغ حواله ساتنا… سامانه ساتنا (سامانه تسویه ناخالص آنی) برای انتقال وجه آنی و در مبالغ بالا (بالاتر از 50 میلیون) ایجاد شده است.


فرق پایا و ساتنا


تفاوت سامانه پل و سامانه پایا چیست؟

در خصوص سامانه پایا که مفصل صحبت کردیم. بیایید اول سامانه پل را به صورت مختصر معرفی کنیم و بعد تفاوتش با سامانه پایا را بخوانیم.

سامانه پل، سامانه‌ای است که برای انتقال وجه آنی از طریق شماره شبا/حساب ایجاد شده است و فقط برای پرداخت‌هایی است که زیر 15 میلیون تومان باشند.

فرق پایا و پل


پیگیری حواله پایا چگونه است؟

انتقال وجه به روش پایا امنیت بالایی دارد و معمولاً اختلالی در روند تراکنش پیش نمی‌آید. اما اگر نیاز داشتید که حواله پایا را استعلام بگیرید، می‌توانید از روش‌های زیر استفاده کنید.

توجه: حواله پایا پس از واریز، قابل‌برگشت نیست. یعنی اگر شماره شبا یا مبلغ را اشتباه وارد کنید و مبلغ به حساب شخص واریز شود، نمی‌توانید آن را مرجوع کنید.

1. پیگیری حضوری

به شعبه‌ای که حساب مبدأ در آن افتتاح شده است مراجعه کنید و رسید واریز (شماره پیگیری حواله، بانک مبدأ و مقصد و مبلغ دقیق حواله) را ارائه کنید تا فرایند را برایتان پیگیری کنند.

2. پشتیبانی تلفنی

با شماره پشتیبانی بانک مبدأ تماس بگیرید و شماره پیگیری و جزئیات تراکنش را بگویید تا وضعیت انتقال وجه را پیگیری کنند.

این‌ هم شماره تماس پشتیبانی بانک‌های ایران:

نام بانکشماره تماس
سامان   6422
ملی64140 (داخلی 4)
تجارت 1554 88852200
ملت 9099075307
سپه1557
صادرات۸۸۸۳۳۷۰۷
کشاورزی  81301 – 88287070
مسکن  64571
صنعت و معدن  8498
توسعه صادرات ایران  02188709022 – 021۸۱۹۲۱۲۷۷
رفاه  8525
پست بانک84284 
کارآفرین23350
پارسیان84844
پاسارگاد82890
آینده27663000
دی28931287
شهر83364000
اقتصاد نوین82330000

بیشتر بخوانید: چگونه از شماره پیگیری تراکنش استفاده کنیم؟


3. پشتیبانی آنلاین

وارد حساب کاربری‌تان در وب‌سایت بانک مبدأ شوید و در بخش «خدمات الکترونیک» به دنبال گزینه‌های مرتبط با پیگیری تراکنش و یا حواله پایا بگردید. اگر وب‌سایت بانک چنین گزینه‌هایی داشته باشد، می‌توانید با وارد کردن اطلاعات، انتقال وجه را پیگیری کنید.


کلام پایانی

حواله بین بانکی پایا یکی از بهترین و کم‌کارمزدترین روش‌های انتقال وجه است. با استفاده از حواله پایا می‌توانید مبالغ کمتر از 100 میلیون تومان را به شماره‌ی شبای مقصد ارسال کنید. فقط باید توجه داشته باشید که این مبالغ به صورت آنی به حساب مقصد واریز نمی‌شوند و تاخیر دارند.

سامانه پایا امکان واریز/برداشت اتوماتیک از حساب را هم ممکن می‌کند. کافی است به بانک مجوز بدهید که در تاریخ‌های مشخصی، مبالغ مد نظر شما را از حسابتان برداشت کرده و به حساب دیگری واریز کند تا از شر پرداخت‌های تکرارشونده و فرایندهای تکراری راحت شوید.


سوالات متداول

منظور از پایا چیست؟ حواله پایا چیست؟

سامانه‌ی پایا سیستمی است که زیرساخت لازم برای مبادلات انبوه مردم را فراهم می‌کند. و حواله‌ی پایا در واقع تراکنشی است که از طریق شماره شبا و در سامانه‌ی پایا انجام می‌شوند.

آیا می‌توانم حواله پایا را برای حسابی واریز کنم که در همان بانکِ مبدأ است؟

بله. حواله پایا هم برای انتقال وجوه بین بانکی است و هم برای انتقال وجه بین حساب‌های مختلف در یک بانک.

آیا می‌توانم حواله پایا را با استفاده از شماره کارت انجام دهم؟

خیر. انتقال پول از طریق حواله بین بانکی پایا صرفاً با داشتن شماره شبای حساب مقصد ممکن است و با داشتن شماره کارت یا شماره‌حساب، نمی‌توانید از پایا استفاده کنید. اگر فقط شماره کارتِ حساب مقصد را دارید، شماره کارت را به شماره شبا تبدیل کنید و بعد، از شماره شبا برای واریز پایا استفاده کنید.

کارمزد انتقال وجه پایا چقدر است؟

کارمزد پایا در پرداخت‌های تکی، مبلغ 0.01٪ از تراکنش (تا سقف 2500 تومان) است. در پرداخت‌های گروهی هم مبلغ 100 تومان به‌ازای هر تراکنش، به‌عنوان کارمزد از حساب مبدأ کسر می‌شود.

انتقال وجه پایا چه زمانی انجام می‌شود؟ چقدر طول می‌کشد تا وجه واریز شده از طریق پایا، به حساب مقصد واریز شود؟

سامانه پایا چهار مرتبه در روز و در چهار سیکل پایا پردازش می‌شود. تمامی حواله‌های ثبت‌شده در یکی از ساعت‌های 03:45، 10:45 و 13:45 و 18:45 پردازش شده و نهایتا تا چند ساعت بعد، به حساب‌های مقصد واریز می‌شوند.

آیا حواله پایا در روزهای تعطیل رسمی و آخر هفته انجام می‌شود؟

خیر. انتقال بین بانکی پایا به ساعت 03:45 روزِ بعد از تعطیلات منتقل می‌شود.

سقف انتقال وجه پایا چقدر است؟

100 میلیون تومان روزانه و 500 میلیون تومان ماهانه

روش لغو حواله پایا چگونه است؟ آیا امکان لغو حواله پایا وجود دارد؟

اگر حواله پایا انجام شود، هیچ راهی برای لغو آن وجود ندارد. یعنی مثلاً اگر حواله را در ساعت 15:00 ثبت کنید و دستور پرداخت آن صادر شود، نمی‌توانید آن را کنسل کنید و مبلغ در حدود ساعت 19:00 به حساب مقصد واریز خواهد شد.

ولی اگر حواله اتوماتیک صادر کرده باشید، می‌توانید حواله را تا قبل از تاریخ موثر حواله پایه (تاریخ سررسید)، اصلاح یا لغو کنید. مثلاً فرض کنید امروز 8 مهر است و شما یک حواله اتوماتیک برای 12 مهر دارید که دیگر دلتان نمی‌خواهد انجام شود. می‌توانید به بانک مراجعه کرده و ارسال حواله پایا را لغو کنید یا تغییراتی در مبلغ آن بدهید.

اگر تاریخ ارسال حواله پایای اتوماتیکِ من به روز تعطیل رسمی بخورد، چه می‌شود؟

در فرایند ایجاد حواله پایای اتوماتیک، قسمتی تحت عنوان «اعطای مجوز ارسال مجدد» وجود دارد. اگر این قسمت را تیک بزنید، حواله‌های شما ارسال خواهند شد.

مثلاً فرض کنید حواله‌ای برای تاریخ یازدهم هر ماه دارید. این حواله در 11 شهریور ارسال شده، ولی 11 مهر تعطیل رسمی است. در این صورت حواله‌ی شما در 11 مهر ارسال نمی‌شود؛ ولی بانک آن را مجدد در چرخه‌ی اول سیکلِ پایای روز چهارشنبه 12 مهر انجام خواهد داد.

این موضوع برای خرابی‌های سیستم هم صدق می‌کند. یعنی مثلا اگر سامانه‌ی پایا در 12 مهر به مشکلی بخورد، حواله‌ی شما کنسل نمی‌شود و بعد از رفع مشکل، به صورت اتوماتیک ارسال خواهد شد.

تاریخ موثر حواله پایا چیست؟

تاریخ موثر در پایا (یا تاریخ سررسید)، همان تاریخی است که مبلغ حواله به صورت اتوماتیک از حساب شما کم شده و به حساب مقصد واریز می‌شود. مثلا اگر بگویند که تاریخ موثر حواله‌ی پایای شما، روز جاری است؛ یعنی حواله‌ی شما همین امروز به حساب مقصد منتقل می‌شود.


مطالب پیشنهادی


نظرات کاربران


محمدرضا

۹۸/۱۲/۲۰ ۱۱:۳۱

سلام شماره پرداخت هنگام انتقال پایا چیست

حسین

۹۹/۰۳/۲۷ ۰۲:۴۹

سلام من پول رواز طریق سامانه پایا به حساب دیگرم انتقال دادم نیومد به اون حسابم چقدر وقت طول میکشه اشکال نداره باید برم بانک بررسی کنم..؟نگرانم

فری

۰۲/۰۳/۲۵ ۱۲:۳۶

من پول انتقال دادم کم کرد ولی نرفته تو اون سند هم نوشته به منزله برداشت از حساب نبوده و فاقد اعتبار می‌باشد اما نوشته عملیات موفق
نگرانم

    سارا رنجبران

    ۰۲/۰۳/۲۷ ۱۰:۱۷

    سلام
    بهترین راه اینه که به صورت حضوری به بانک مبدا مراجعه کنید و درخواست پیگیری داشته باشید.
    البته بعضی از بانک‌های خصوصی (مثل بانک پاسارگاد)، قابلیت پیگیری روی سایت رو هم فراهم کردن. باید وب‌سایت (یا حتی اپلیکیشن) بانکتون رو چک کنید و ببینید همچین قابلیتی وجود داره یا نه. می‌تونید با شماره پشتیبانی بانک هم تماس بگیرید. ولی به نظرم بهترین و کم‌دردسرترین راه، مراجعه حضوری هست.

جاوید

۰۲/۰۵/۰۱ ۱۸:۲۳

سلام از ساعتد۱۳ امروز ۵۰ تومن به حسابم انتقال داده شد ولی الان ساعت ۱۸ هست ولی پولی نیومد .ادم به اون حواله ای که ارسال شده مشکوک میشه چون توش نوشته شده این درخواست به منزله برداشت از حساب نبوده وفاقد اعتبار میباشد.ادم به طرف واریز کننده شک میکنه که واریز کرده یا نه؟

    سارا رنجبران

    ۰۲/۰۵/۰۲ ۰۹:۱۴

    سلام
    وقت بخیر
    اگر شماره شبایی که توی حواله نوشته شده برای خودتون هست و اشتباه تایپی نداره، خیلی بعیده که مبلغ به حسابتون واریز نشه.
    اما اگه یک درصد واریز انجام نشد، توی گوگل عبارت «شماره پیگیری حواله پایا بانک …» رو سرچ کنید (جای سه نقطه، اسم بانک مقصد رو بنویسید). با شماره تماس بگیرید و درخواست استعلام بدید.
    می‌تونید به بانک خودتون (مقصد) هم مراجعه کنید. اگه شماره پیگیری حواله و مشخصاتش رو بهشون بگید، وضعیت حواله رو براتون چک می‌کنن.

عباس

۰۲/۰۷/۲۹ ۲۲:۴۳

سلام.چرا از بانک ملی من شبا می کنم به بانک مسکن پول دوباره برگشت می خوره به حساب خودم ممنون میشم رسیدگی کنید

    سارا رنجبران

    ۰۲/۰۸/۰۱ ۰۹:۳۰

    سلام
    شاید شماره شبای مقصد رو اشتباه وارد می‌کنید یا حساب مقصد مسدود یا منقضی شده
    شماره شبای مقصد رو مجدد با صاحب حساب چک کنید و اگه درست بود، حضوری برید بانک و حواله رو به صورت حضوری بفرستید.

حسین

۰۲/۰۸/۰۶ ۲۲:۴۷

سلام
الان میخام از طریق شماره شباه پول جابجا کنم
هعی میزنه تراکنش ناموفق نتیجه نامشخص ینی چی حتمن باید تو همون ساعت تایین شدم جابجا کنم مممنون میشم راهنمایی کنید خیلی عجله دارم

    سارا رنجبران

    ۰۲/۰۸/۰۷ ۰۹:۴۴

    سلام
    وقتتون بخیر
    نه ربطی به زمان جابه‌جایی پول نداره. شما هر زمانی از روز می‌تونید پول رو به صورت پایا جابه‌جا کنید.
    احتمالا مشکل از سامانه باشه. گاهی اختلال‌هایی پیش میاد.

محمد

۰۲/۰۹/۰۸ ۲۲:۱۸

سلام وقت بخیر
آیا امکان داره که پایا رو در ساعات غیر اداری مثلا شب بزنیم و صبح فرداش اعمال بشه؟؟؟

    سارا رنجبران

    ۰۲/۰۹/۱۰ ۱۲:۰۲

    سلام
    بله
    صبح یا شب فرقی نداره. شما هر زمانی که حواله پایا رو ثبت کنید، پول توی اولین سیکل جابه‌جا میشه.

میثم محمدی

۰۲/۱۰/۰۶ ۲۱:۳۹

بنده سر همین نوع انتقال چند روزه دارم میام و میرم و بیکار شدم واقعا چرا باید چند ساعت بعد …… ؟!!!

    سارا رنجبران

    ۰۲/۱۰/۰۹ ۰۹:۰۶

    سلام
    وقتتون بخیر
    انتقال وجه در سیکل، یکی از ویژگی‌های این نوع حواله‌س و فکر نمی‌کنم تغییری هم به وجود بیاد توی سیستمش
    اگر می‌تونید از پل یا ساتنا استفاده کنید که به صورت آنی انجام میشن تا دچار دردسر نشید.
    البته حواله پایا کاملا قابل پیگیریه

علی

۰۲/۱۰/۱۸ ۱۵:۴۳

سلام به حساب من از پایا پولی واریز شده چگونه مبدا را پیدا کنم و ببینم این مبلغ بابت چیست ؟

    سارا رنجبران

    ۰۲/۱۰/۱۸ ۱۶:۰۰

    سلام
    وقتتون بخیر
    اگر اپلیکیشن موبایل بانک دارید، گزارش تراکنش‌ها رو چک کنید. بعضی از موبایل بانک‌ها جزئیات کامل رو می‌نویسن
    اگر اسم یا حساب مبدا نبود، به بانک مراجعه کنید و گزارش کامل واریز رو بگیرید.

مرتضی

۰۲/۱۱/۱۱ ۲۰:۴۸

سلام وقت بخیر
مبلغ وجهی از طریق شبا برایم واریز شده بعد ۵ روز هنوز تو حسابم نیومده واریز کننده هم میگه برگشت نخورده و واریزی موفق بوده چگونه باید پیگیری انجام دهنم
بانک مقصد موسسه اعتباری نور

    سارا رنجبران

    ۰۲/۱۱/۱۵ ۱۰:۳۶

    سلام
    وقتتون بخیر
    با میز امداد شتاب تماس بگیرید. شماره: ۲۹۹۱۱

البرز

۰۲/۱۱/۱۴ ۱۸:۴۶

سلام در همراه بانک ملا آیا امکان لغو حواله پایا وجود دارد لطفا راهنمایی کنید

    سارا رنجبران

    ۰۲/۱۱/۱۵ ۱۰:۱۳

    سلام
    خیر امکانش نیست

محمدحسین عبدل ملکیان

۰۲/۱۱/۱۷ ۱۰:۱۴

با سلام، از ابتدای سال ۱۴۰۲ حواله های منظم پایا را که برای پرداخت اقساط وام مسکن درحسابم دربانک ملت تعریف کرده ام، درابتدای ساعت روز معین شده از حسابم کسر می‌شود، لاکن ساعتی بعد به حسابم برمی گردد، متاسفانه نه بانک ملت محل سکونت (مهرشهر کرج )، نه سیستم سوالات بانک ملت تاکنون پاسخی برای حل مشکل به من نداده اند،
هرماهه مجبور میشوم اقساط را به صورت کارت به کارت پرداخت کنم، درحالی‌که این سیستم تاپایان سال ۱۴۰۱ کار می‌کرد، لطفن راهنمایی فرمایید.

    سارا رنجبران

    ۰۲/۱۱/۱۷ ۱۲:۰۲

    سلام
    احتمالا مشخصات شبای حساب مقصد تغییر کرده و حسابی که شما براش پایا ارسال می‌کنید، دیگه وجود نداره (احتمالش خیلی ضعیفه ولی به هر حال ممکنه). لطفا به یکی از شعب بزرگتر بانک ملت مراجعه کنید. یا اگر وام مسکن هم متعلق به بانک دیگه‌ای هستش، می‌تونید به اون بانک مراجعه کنید و بپرسید تغییری اتفاق افتاده یا نه.

علی

۰۲/۱۲/۰۸ ۰۸:۲۲

شماره مرکز پایا بانک صادرات اشتباه وارد شده لطفا اصلاح کنید هم مشتریان سردرگم می شوند و هم شماره اشتباه داده شده بانک صادرات ۸۸۸۳۳۷۰۷ می باشد. ضمنا شماره بانک توسعه صادرات هم اشتباه است و مرکز پایا ۸۱۹۲۱۲۷۷ می باشد.

    سارا رنجبران

    ۰۲/۱۲/۰۸ ۱۰:۴۹

    ممنون
    اصلاح شد

معین

۰۲/۱۲/۲۶ ۱۰:۳۳

سلام من ساعت ۲.۳۶دقیق صبح پایا زدم که به حساب مقصد میشینه

رضا

۰۲/۱۲/۲۹ ۰۱:۳۶

آقا من تو تاریخ بیست و هشتم اسفند شب . پول رو پایا کردم کی به حساب میشینه .

    سارا رنجبران

    ۰۳/۰۱/۰۴ ۱۲:۳۳

    سلام
    احتمالا ۵ فروردین
    چون پایا در روزهای تعطیل انجام نمیشه

سحر

۰۳/۰۱/۰۲ ۰۶:۲۵

سلام وقت بخیر دیروز حقوق من رو پایا کردن برام ساعت ۲ونیم ، چرا تا الان نیومده تو حسابم ، امکان برگشت به حساب مبدا وجود داره؟؟

    سارا رنجبران

    ۰۳/۰۱/۰۴ ۱۲:۵۱

    سلام
    پایا در روزهای تعطیل انجام نمیشه و به اولین روز کاری منتقل میشه. برای همین به حسابتون واریز نشده

ارسال نظر

نام
نام خود را وارد کنید
ایمیل
ایمیل خود را وارد کنید