درگاه پرداخت اختصاصی پی‌ پینگ
ارتباط با مشتری

چه موقع ارتباط پیامی یک کسب و کار با مشتری افزایش می یابد؟

تیم محتوایی پی‌پینگ در کسب و کار ۱۴۰۲/۰۸/۰۶

اگر شرکت شما یک سیستم ارتباط با مشتری آنلاین یا همان چت را به تازگی راه اندازی کرده باشد ممکن است دو سوال را برای شما بوجود آورد:

۱. آیا مشتری من تمایل به ارتباط با ما را دارد؟

۲. چطور ممکن است سیستم پیامی برای شرکت من مناسب باشد؟

خب اگر مشتریان شما ارتباط پیامی زیادی با شما داشته باشند این خیلی عالی است. در اینجا 5 سناریو که بیشترین ارتباط پیامی را با شما دارند را بررسی‌ می‌کنیم:

زمانی که یک نفر احتیاج به کمک دارد

یک نفر در گوشه و کناری از دنیا با امکانات کم و یا در گوشه ای از خانه نیاز به چیزی دارد، سریعترین و راحت ترین راه برای دریافت اطلاعات پیام کوتاه است. ممکن است شخصی دنبال یک هتل خوب باشد و یا نیاز به یک کتاب مفید در یک زمینه خاص داشته باشد، یک متن ساده بهترین ترفند است. به عنوان مثال فرض کنید در مسافرت در قاره سر سبز اروپا هستید و پیغام‌ می‌دهید که دنبال یک موزه خوب و زیبا در فرانسه هستید و در یک چشم به هم زدن پاسخی دریافت‌ می‌کنید: موزه لوور پیشنهاد خوبی است. بر اساس آمار تا پایان سال 2016 وقتی که به تنهایی سفر‌ می‌روید بیش از نیمی از رزروهای سفر شما با موبایل صورت‌ می‌گیرد که پیش بینی‌ می‌شود این مقدار به 70 درصد تا سال 2019 افزایش یابد. که این تنها یک سفر است. تصور کنید که کلی زمانبندی، رزرو و مکالمه در طول این سفر با پیام انجام‌ می‌گیرد.

وقتی که کسی نیاز به خدمات مشتریان دارد

فرض کنید قصد خرید یک جفت گوشواره از یک فروشگاه در یک شبکه اجتماعی را دارید قطعا برای اطلاع از سایز و یا تنگ بودن آن احتیاجی به یک مکالمه تلفنی نیست. تنها با یک پیام کوتاه‌ می‌توان از آن اطلاع پیدا کرد. بر اساس مطالعات 38% از مشتریان تمایل دارند وضعیت یک سفارش را از طریق پیام کوتاه چک کنند و 52% پیام کوتاه را به تلفن گویا ترجیح‌ می‌دهند. تبادلات یک کسب و کار با مصرف کننده باید ساده، موثر و سریع باشد. پیام کوتاه و متنی این اجازه را به کسب و کار‌ می‌دهد. دیگر هیچ مکالمه طولانی و یا انتظار با یک موسیقی وحشتناک اتفاق ‌نمی‌افتد. کوتاه و شیرین تضمین کننده رضایت مشتری است. پی‌پینگ در این زمینه خدمات خوبی برای مشتریان دارد.

وقتی شخصی در حال خرید از یک فروشگاه آنلاین است

خریداران همیشه نیاز به توصیه، سایز، رنگ‌های موجود، اطلاعات فروش و غیره در هر زمانی دارند. بیشتر اوقات آنها نیاز به یک سرویس شخصی ساز شده دارند. پیام در هنگام خرید کمک زیادی به آنها‌ می‌کند. بیشتر اوقات یک ارتباط تعاملی مشتری با کسب و کار‌ می‌تواند به فروش زیاد یک محصول بیانجامد البته ارتباطی سریع و موثر. یک متخصص‌ می‌تواند به خریدار پیشنهاد دهد که چه چیزی را، کجا و با چه مقدار هزینه بخرد. حتی افراد زیادی از طریق فیسبوک اقدام به فروش محصول یا خدمات خود‌ می‌کنند که در آنجا از طریق پیام‌های متنی با مشتریان خود در ارتباط هستند.

مواقعی که نیاز اورژانسی دارید

برای هر دو نفر بیمار و دکتر، پیام باعث بهبود برقرای ارتباط (80 درصد از اتفاقات ناگوار پزشکی به علت سوء تفاهم است)، تضمین انطباق و افزایش تعامل بیمار با دکتر است و مراقبت از بیمار را بطور کلی بهتر‌ می‌کند. حال این سوال پیش‌ می‌آید که آیا پیام مناسب کسب و کار شما است؟ هیچ دلیلی برای نبودن آن نیست. آسان‌ترین کار ممکن استفاده از یک پیام رسانی است که بصورت یک ویجت به آسانی بر روی سایت شما قرار‌ می‌گیرد که‌ می‌توانید این پیام‌ها را از طریق پیامک، ایمیل، پنل خدمات مشتریان و یا حتی در ابزار همکاری تیمی اسلک دریافت کنید و پاسخ دهید. یکی از این ابزارهای پیام رسان اسموچ است.

منبع

 

مطالب پیشنهادی


ارسال نظر

نام
نام خود را وارد کنید
ایمیل
ایمیل خود را وارد کنید