درگاه پرداخت اختصاصی پی‌ پینگ
پیپینگ چیست

پی پینگ چیست؟ آشنایی با شرکت Payping و خدمات آن

سارا رنجبران در سرویس‌های پی‌پینگ ۱۴۰۲/۰۹/۲۲

شرکت مانا همراه آواتک (با نام تجاری «پی‌پینگ»)، یک شرکت پرداخت‌یار است که از سال 1394 فعالیت می‌کند. شرکت‌های پرداختیار با مجوز رسمی بانک مرکزی و سامانه شاپرک، اجازه دارند تا خدمات مبتنی بر پرداخت آنلاین را به کسب‌وکارها ارائه کنند.

بیشتر بخوانید: پرداخت یار چیست و پرداختیارها چه خدماتی ارائه می‌کنند؟

پرداختیارهایی مثل پی‌پینگ عموم خدماتشان را بر پایه «درگاه واسط» ارائه می‌کنند. یعنی پی‌پینگ به‌عنوان واسطه‌ی شما و درگاه‌های بانکی عمل می‌کند و به جای شما برایتان چند درگاه بانکی می‌گیرد. البته کار در همین‌جا تمام نمی‌شود. پی‌پینگ تمامی معایب درگاه بانکی را برای کسب‌وکارها رفع می‌کند تا بدون دغدغه بفروشند.

بیایید چند نمونه از معایب بزرگ درگاه‌های بانکی را بررسی کنیم و ببینیم پی‌پینگ چگونه آن‌ها را رفع می‌کند:


1. کاغذبازی‌های اداری و زمان فعال‌سازی طولانی درگاه‌های بانکی

فرایند دریافت درگاه‌های بانکی معمولاً مواردی مثل مراجعه حضوری، ارسال مدارک با پست و مراحل پیچیده‌ای را شامل می‌شود که حدود 3 الی 7 روز کاری طول خواهد کشید. اما فرایند ثبت‌نام و فعال‌سازی درگاه در پی‌پینگ به‌صورت کاملا آنلاین و در کمتر از چند ساعت انجام می‌شود. درخواست شما بررسی شده و پس از احراز هویت، برای شاپرک ارسال می‌شود تا ترمینال اختصاصی شما ایجاد گردد.


2. قطعی درگاه بانکی

در صورت قطعی درگاه بانکی، فرایند فروش شما مختل می‌شود و نمی‌توانید پول را از مشتری‌هایتان دریافت کنید. این قطعی ممکن است چند ساعت تا یک روز ادامه داشته باشد. به‌علاوه برخی از درگاه‌های بانکی اختلال‌ها را به مشتری‌هایشان اطلاع نمی‌دهند.

اما با یک بار ثبت‌نام و دریافت درگاه از پی‌پینگ، دو الی شش درگاه بانکی به‌صورت هم‌زمان برای شما فعال می‌شوند. پی‌پینگ پایداری این درگاه‌ها را زیر نظر می‌گیرد و در صورت قطعی یکی از درگاه‌ها، مشتریان شما را به درگاه بانکی دیگری هدایت می‌کند تا نرخ تراکنش‌های ناموفق شما را به صفر برساند.


3. عدم ارائه گزارش‌های مالی

درگاه‌های بانکی گزارش پرداختی‌ها را به مشتریان ارائه نمی‌کنند. اما درگاه پی‌پینگ گزارش تمامی دریافتی‌ها و تسویه‌هایی که انجام می‌دهید را در پنل کاربری ثبت می‌کند تا آن‌ها را به‌صورت فایل اکسل و pdf دریافت کنید.

گزارش های پیپینگ چیست؟


4. پشتیبانی ضعیف درگاه‌های بانکی

اگر در درگاه‌های بانکی به مغایرت پرداختی بخورید یا درگاهتان قطع شود، خیلی سخت می‌توانید با تیم پشتیبانی تماس بگیرید. اما پی‌پینگ پشتیبانی کاملی دارد و حتی پشتیبانی فنی هم به کاربران خود ارائه می‌کند تا اگر در فرایند پیاده‌سازی و فعال‌سازی درگاه به مشکلی برخوردند، آن را رفع کنند.


5. سرویس‌های جانبی

پی‌پینگ علاوه بر درگاه پرداخت، سرویس‌هایی مانند فاکتور آنلاین، ایجاد لینک پرداخت و QR code پرداخت، فروشگاه‌ساز و غیره را ارائه می‌کند.


6. ارائه درگاه به کسب‌وکارهایی که وب‌سایت ندارند

درگاه‌های بانکی فقط به کسب‌وکارهایی تعلق می‌گیرد که وب‌سایت فعال و آماده‌ی فروش داشته باشند؛ ولی پرداخت‌یارهایی مانند پی‌پینگ می‌توانند به تمام کسب‌وکارها درگاه پرداخت ارائه کنند؛ حتی اگر وب‌سایت و اینماد نداشته باشند.


هدف پی پینگ چیست؟

هدف پی‌پینگ این است:

تسهیل فرایند دریافت و انتقال پول برای کسب‌وکارها

از سال 1394 تا به امروز، پی پینگ خدماتش را گسترش داده است و سرویس‌هایی را عرضه می‌کند که عموم نیازهای کسب‌وکارها را رفع می‌کنند.


خدمات پی‌پینگ

درگاه پرداخت، اولین خدمت پی‌پینگ است. یعنی می‌توانید درگاه پرداخت برای سایت یا شبکه‌های اجتماعی‌تان را از پی‌پینگ دریافت کنید.

بیشتر بخوانید: درگاه پرداخت چیست؟

این‌ها سایر خدمات پی‌پینگ هستند:


1. سرویس صفحه شخصی

افرادی که وب‌سایت ندارند می‌توانند فرایند دریافت پول را با یک لینک مدیریت کنند. لینک صفحه شخصی، صفحه‌ای مانند زیر است که هر فردی با داشتن لینک، می‌تواند تا سقف 100 میلیون تومان را برایتان واریز کند.


2. سرویس آیتم مالی

اگر چندین محصول برای فروش دارید، می‌توانید به جای وب‌سایت، آن‌ها را به شکل آیتم در حساب کاربری پی‌پینگ ثبت کنید. هر آیتم یک لینک برای پرداخت دارد.


3. فرم پرداخت

می‌توانید در مرحله قبل از پرداخت، یک فرم ایجاد کنید تا مشتری‌ها اطلاعات مورد نیاز شما را (مثل نام، آدرس، کد پستی، شماره تماس، سایز محصول، رنگ و غیره) در فرم وارد کنند. این‌گونه فرایند ثبت سفارش و ارسال محصول را راحت‌تر مدیریت می‌کنید.

فرم پرداخت payping چیست


4. فاکتور آنلاین

با استفاده از پی‌پینگ می‌توانید فاکتورهایتان را به‌صورت آنلاین بسازید. هر فاکتور لینکی هم به درگاه پرداخت دارد تا مشتری‌هایتان پس از مشاهده فاکتور، مبلغ آن را پرداخت کنند. قابلیت‌هایی مثل ایجاد کد تخفیف، ثبت مالیات و هزینه حمل‌ونقل و غیره هم در فاکتورساز وجود دارند.

payping چیست

بیشتر بخوانید: معرفی کامل‌تر خدمات پی‌پینگ


نحوه دریافت خدمات پی‌پینگ

برای دریافت خدمات پی‌پینگ باید در سایت ثبت کنید. پس از تکمیل اطلاعات توسط شما، فرایند احراز هویت و فعال‌سازی درگاه انجام می‌شود. پس از فعال‌شدن درگاه هم می‌توانید از خدمات استفاده کنید. به همین راحتی!

بیشتر بخوانید: نحوه ثبت‌نام و ایجاد حساب کاربری در پی‌پینگ

برای شروع استفاده از پی‌پینگ و آشنایی با خدمات آن، ایجاد یک اکانت رایگان کفایت می‌کند. چنانچه از خدمات راضی بودید، می‌توانید پلن خود را به استاندارد و حرفه‌ای ارتقا دهید.

مطالب پیشنهادی


نظرات کاربران


مهرداد

۰۰/۰۷/۲۸ ۱۰:۰۷

متن بسیار پخته و منظمی بود
تشکر

ارسال نظر

نام
نام خود را وارد کنید
ایمیل
ایمیل خود را وارد کنید