درگاه پرداخت اختصاصی پی‌ پینگ
لینک پرداخت چیست؟

لینک پرداخت چیست؟ راهنمای ساخت لینک پرداخت شخصی

سارا رنجبران در راهکارها ۱۴۰۲/۱۱/۰۴

در حال حاضر روش‌های زیادی برای پرداخت اینترنتی وجود دارد؛ از دستگاه عابربانک و کارت‌به‌کارت گرفته تا روش‌های جدیدتر و بهتری مانند درگاه پرداخت اینترنتی و لینک پرداخت (Payment Link).

لینک پرداخت اینترنتی یک گزینه مناسب برای مدیریت دریافتی‌های کسب‌وکارهایی است که وب‌سایت ندارند یا از طریق شبکه‌های اجتماعی می‌فروشند. دوست دارید بدانید لینک پرداخت چطور ساخته می‌شود و چه کاربردهایی دارد؟


لینک پرداخت چیست؟

لینک پرداخت، یک لینک الکترونیکی است که با کلیک روی آن، مستقیم به صفحه درگاه پرداخت اینترنتی متصل می‌شوید تا عملیات واریز وجه و تکمیل خرید را انجام دهید.

در مطلب تفاوت درگاه پرداخت مستقیم و غیرمستقیم، گفتیم که یکی از اصلی‌ترین مزایای پرداختیارها این است که می‌توانند به کسب‌وکارهایی که وب‌سایت ندارند هم درگاه پرداخت ارائه کنند. این کار از طریق لینک پرداخت و QR Code انجام می‌شود. یعنی کسب‌وکارهایی که وب‌سایت ندارند، می‌توانند درگاه پرداخت خودشان را فعال کرده و بعد آن را در قالب لینک پرداخت اختیار مشتری‌ها بگذارند تا مبلغ را برایشان واریز کنند.

این لینک‌ها در کمتر از چند دقیقه – بدون نیاز به کدنویسی – ساخته می‌شود و از طریق ایمیل و پیامک، شبکه‌های اجتماعی و غیره ارسال می‌شود. به‌علاوه این لینک را فقط یک‌بار می‌سازید و تا هر زمان که بخواهید، می‌توانید از آن استفاده کنید.

ساخت لینک پرداخت شخصی


مزایای استفاده از لینک پرداخت


1. خداحافظی با فیش واریزی فیک

یکی از بزرگ‌ترین مشکلات آنلاین‌شاپ‌های امروزی، فیش واریزی فیک است. وقتی از فرایند کارت‌به‌کارت برای دریافت وجه از مشتری استفاده کنید، باید هر پرداخت را با اطلاعات حساب خودتان چک کنید تا مطمئن شوید که کسی فیش فیک برایتان نفرستاده باشد. با استفاده از  لینک پرداخت شخصی این مشکل را برطرف می‌کنید؛ چون تمامی پرداخت‌ها در درگاه پرداخت امن انجام می‌شوند که احتمال مغایرت پایینی دارد. تمامی مغایرت‌ها هم از طریق تماس با تیم پشتیبانی، قابل‌رفع و پیگیری هستند.


2. کاربرد گسترده

می‌توانید از لینک پرداخت شخصی به روش‌های زیر استفاده کنید:

  • ارسال لینک با پیامک یا ایمیل
  • درج لینک در بخش Bio اینستاگرام
  • ارسال لینک در قالب پیام در شبکه‌های اجتماعی
  • استفاده از لینک برای پرداخت در محل (به جای دستگاه کارت‌خوان)


3. نمایش وجهه‌ی حرفه‌ای‌تر کسب‌وکار شما

به نظرتان کدام کسب‌وکار حرفه‌ای‌تر به نظر می‌رسد:

  1. کسب‌وکاری که از مشتری‌ها می‌خواهد مبلغ را کارت‌به‌کارت کرده و عکس فیش و اطلاعاتش را دوباره از طریق دایرکت ارسال کند؟
  2. کسب‌وکاری که فرایند ثبت سفارش و دریافت وجه را از طریق یک لینک انجام می‌دهد. لینک مشتری را به صفحه‌ای با ساختار حرفه‌ای می‌فرستد تا اطلاعاتش وارد کرده و پرداخت را انجام دهد تا سفارشش ثبت شود.


4. واریز تا سقف 100.000.000 تومان

لینک پرداخت اینترنتی امکان واریز تا سقف صد میلیون تومان را برای شما ممکن می‌کند. در صورتی که سقف جابه‌جایی پول با استفاده از کارت‌به‌کارت و دستگاه عابربانک (ATM) کمتر 10 میلیون تومان است.


5. گزارش‌های پیشرفته از تراکنش‌های مالی شما

پی‌پینگ گزارش تمامی تراکنش‌های شما را در پنل کاربری‌تان ثبت می‌کند. تصویر زیر، پایه‌ای‌ترین گزارش را نشان می‌دهد.

گزارش‌های لینک پرداخت


6. قابلیت تعریف لینک پرداخت جداگانه برای هر محصول

با استفاده از سرویس آیتم مالی پی‌پینگ می‌توانید برای هر محصول خود یک لینک پرداخت بسازید. به‌علاوه می‌توانید مواردی مانند میزان تخفیف، هزینه ارسال، تعداد موجودی و غیره را هم برای محصول تعریف کنید.

لینک پرداخت محصول، کاربر را به صفحه‌ی زیر هدایت می‌کند تا پس از وارد کردن اطلاعات لازم، پرداخت را انجام دهند. (اطلاعات درخواستی هم توسط شما تعریف می‌شوند. مثلاً در تصویر زیر، سایز پا به‌عنوان اطلاعات درخواستی تعریف شده است)

صفحه ثبت اطلاعات مشتری با استفاده از لینک پرداخت شخصی


7. قابلیت دریافت کارمزد از مشتری

می‌توانید در پنل پی‌پینگ انتخاب کنید که کارمزد تراکنش را از مشتری بپردازد. در حالت عادی اگر کارمزد تراکنش 200 تومان باشد، مشتری 400.000 تومان پرداخت کرده و مبلغ 399.800 به حساب شما واریز می‌شود؛ ولی اگر مشتری را به‌عنوان پرداخت‌کننده‌ی کارمزد انتخاب کنید، او به جای 400.000 تومان، 400.200 هزار تومان واریز می‌کند تا 400.000 به حساب شما واریز شود.


معمولاً چه کسانی از لینک پرداخت استفاده می‌کنند؟


1. کسب‌وکارهایی که وب‌سایت ندارند

افرادی که محصولاتشان را از طریق وب‌سایت نمی‌فروشند و یا نمی‌خواهند درگاه پرداخت وب‌سایتشان را فعال کنند، می‌توانند از لینک پرداخت اینترنتی استفاده کنند. در واقع لینک پرداخت جایگزین امن و مطمئن درگاه پرداخت است و برای هر کسی که بخواهد پرداخت آنلاین کسب‌وکارش را فعال کند، قابل استفاده است.


2. کسب‌وکارهایی که به روش‌های متفاوت و خلاقانه می‌فروشند.

بگذارید این مورد را با چند مثال بررسی کنیم:

فرض کنید یک مغازه دارید و تجهیزات کامپیوتری می‌فروشید. روند فروش این‌گونه است که مشتری قطعات موردنیازش را اعلام می‌کند تا موجودی و قیمت فعلی را برایش بفرستید. شما هم اطلاعات درخواستی را در قالب یک فاکتور ثبت می‌کنید تا به‌عنوان سند برای مشتری ارسال کنید. در روش‌های سنتی باید این فاکتور را با پیک برای مشتری بفرستید که هزینه بالایی دارد و زمان‌بر است. ولی می‌توانید این فاکتور را در پی‌پینگ تعریف کنید و در قالب پیامک یا ایمیل برای مشتری ارسال کنید.

لینک پرداخت شخصی و فاکتور آنلاین

در هر فاکتور هم یک لینک برای پرداخت مبلغ وجود دارد تا مشتری مبلغ را به صورت آنلاین برای شما واریز کند. در کسب‌وکارهایی که قیمت محصولات با قیمت دلار تغییر می‌کند، این یکی از بهترین و حرفه‌ای‌ترین روش‌های دریافت وجه از مشتریان است.


یک مثال دیگر:

فرض کنید یک وب‌سایت فروش دوره‌های آنلاین دارید. در فرایند ثبت‌نام، پس از تکمیل اطلاعات مشتری‌ها در وب‌سایت، یک پیامک/ایمیل حاوی اطلاعات دوره برایشان می‌فرستید و از آن‌ها می‌خواهید اگر شرایط را می‌پذیرند و با اطلاعات موافق هستند، پرداخت را انجام دهند. در این حالت می‌توانید لینک پرداخت را در پیامک/ایمیل بگذارید تا پرداخت را از همان جا انجام دهند و نیازی به مراجعه دوباره به وب‌سایت نباشد.

کاربردهای لینک پرداخت شخصی


فرایند دریافت حمایت مالی هم از طریق لینک پرداخت ممکن می‌شود. بیشتر مؤسسات خیریه، تولیدکنندگان محتوا (مثل افرادی که در آپارات/یوتیوب فعالیت می‌کنند و یا پادکست تولید می‌کنند) از این روش استفاده می‌کنند. یعنی لینک پرداخت اینترنتی را برای طرف‌دارانشان می‌فرستند تا حمایت خودشان را انجام دهند.

 

لینک پرداخت خود را همین امروز از پی‌پینگ بگیرید!

 

درگاه پرداخت در اینستاگرام با لینک پرداخت

با استفاده از لینک پرداخت، می‌توانید درگاه پرداخت اینستاگرامی خودتان را فعال کنید. این لینک را از طریق Bio اینستاگرام، پیام در دایرکت یا استوری در اختیار مشتری‌ها قرار دهید تا سفارششان را ثبت کنند.

مثلاً فرض کنید یک آنلاین‌شاپ اینستاگرامی دارید و 10 عدد از یک لباس خاص را برای فروش آماده کرده‌اید و می‌خواهید این فروش را فقط از طریق استوری اینستاگرام مدیریت کنید. پس یک استوری می‌گذارید و لباس را معرفی می‌کنید و می‌گویید فقط 10 عدد از آن موجود است و هر کسی زودتر پرداختش را انجام دهد، سفارشش ثبت خواهد شد.

در این مرحله می‌توانید این لباس را در قالب یک «آیتم» در پنل پی‌پینگ تعریف کنید و تعداد محصول را روی 10 عدد قرار دهید. سپس لینک پرداختی که برایتان ایجاد می‌شود را در استوری اینستاگرام بگذارید. پرداخت‌ها با جزئیاتشان در پی‌پینگ ثبت می‌شوند و وقتی 10 پرداخت انجام شود، لینک پرداخت محصول به صورت اتوماتیک غیرفعال می‌شود. به همین راحتی 🙂

ساخت لینک پرداخت برای هر محصول


ساخت لینک پرداخت شخصی | چگونه لینک پرداخت درست کنیم؟

نحوه دریافت لینک پرداخت اینترنتی بسیار راحت و کمتر از 30 دقیقه از زمان شما را می‌گیرد.

چطور از لینک پرداخت استفاده کنیم؟

ما این فرایند را در پی‌پینگ مثال می‌زنیم؛ سایر شرکت‌های ارائه‌دهنده این خدمت هم روش مشابهی دارند.

توجه: دلینک پرداخت پی‌پینگ رایگان است و می‌توانید بدون پرداخت هیچ هزین‌های از آن استفاده کنید.

در مرحله اول باید در پی‌پینگ ثبت‌نام کنید. روی این لینک کلیک کنید تا به صفحه ثبت‌نام منتقل شوید. نوع حساب (حقیقی/حقوقی) را انتخاب کنید و اطلاعات را تکمیل کنید. ثبت‌نام شما انجام شد!

راهنمای دریافت لینک پرداخت شخصی


لینک پرداخت و QR Code درگاه پرداخت شما، در صفحه اصلی هستند تا همیشه در دسترس باشند.


لینک پرداخت اینترنتی ساخته شده در پی‌پینگ، به شکل زیر است و از ترکیب آدرس پی‌پینگ و نام کاربری شما ساخته می‌شود:

https://payping.ir/@[نام کاربری شما]

هر کسی با کلیک روی لینک ساخته شده، به صفحه‌ای مانند تصویر زیر می‌رود:

لینک پرداخت پی‌پینگ


البته درگاه شما هنوز فعال نیست و اگر کسی بخواهد از طریق این لینک پرداختی برایتان انجام دهد، با خطای «ترمینال فعال برای پرداخت یافت نشد» مواجه می‌شود. این فرایند به این دلیل اتفاق می‌افتد که ما باید اطلاعات شما را به سامانه شاپرک ارسال کنیم تا درگاه شما را فعال کند. و برای این کار، لازم است که اطلاعاتتان را  در پروفایل کاربری تکمیل کنید.

بیشتر بخوانید: ‌راهنمای ثبت‌نام و تکمیل اطلاعات در پی‌پینگ


پس از تکمیل اطلاعات، ما فرایند احراز هویت و تأیید اطلاعات را در کمتر از 30 دقیقه انجام می‌دهیم و درخواست فعال‌سازی درگاه شما را به سامانه شاپرک ارسال کنیم. (اگر اینماد ندارید، از طریق چت سایت و یا تماس با شماره‌ی 021 – 91001520 با تیم پشتیبانی ما در ارتباط باشید تا در فرایند دریافت اینماد همراهی‌تان کنیم.)

این فرایند معمولاً در کمتر از چند ساعت به اتمام می‌رسد و شاپرک درگاه شما را فعال می‌کند. حالا درگاه شما فعال است و نوبت به مرحله ارسال لینک پرداخت می‌رسد. می‌توانید این لینک را از طریق پیامک، ایمیل، شبکه‌های اجتماعی و غیره برای دیگران ارسال کنید. هر کسی که لینک پرداخت شما را داشته باشد، می‌تواند از آن برای انتقال وجه به حساب شما استفاده کند.


کلام پایانی

لینک پرداخت اینترنتی یک روش امن و مناسب برای دریافت وجه است؛ مخصوصاً برای کسب‌وکارهایی که وب‌سایت ندارند و می‌خواهند فروششان را از طریق روش‌های دیگر انجام دهند. لینک پرداخت یک‌بار ساخته می‌شود و سال‌ها قابل‌استفاده است.


سوالات متداول

آیا لینک پرداخت امن است؟

بستگی دارد که سرویس را از چه شرکتی دریافت کنید. پرداختیارهای رسمی بانک مرکزی (مانند پی‌پینگ) امنیت بالایی دارند و تحت نظارت کامل شاپرک و بانک مرکزی فعالیت می‌کنند.

چطور می‌توانم لینک پرداخت بسازم؟

کافی است در وب‌سایت شرکتی که این خدمت را ارائه‌ می‌دهد، ثبت‌نام کرده و اطلاعات پروفایل کاربری‌تان را تکمیل کنید. سپس باید فرایند احراز هویت و فعال‌سازی سرویس برایتان انجام شود تا از لینک پرداخت استفاده کنید.

آیا ساخت لینک پرداخت رایگان است؟

بستگی دارد که این خدمت را از چه شرکتی دریافت کنید. لینک پرداخت اینترنتی شرکت پی‌پینگ رایگان است و بدون پرداخت هزینه فعال می‌شود. البته پی‌پینگ هم مانند سایر پرداختیارها، از تراکنش‌ها کارمزد دریافت می‌کند.

چطور می‌توانم لینک پرداخت را برای مشتری‌هایم بفرستم؟

لینک را کپی کنید و در هر جا که می‌خواهید الصاق‌ (paste) کنید تا برای مشتری ارسال شود. می‌توانید این فرایند را از طریق پیامک، ایمیل، پیام‌رسان‌ها یا شبکه‌های اجتماعی (مانند دایرکت یا بخش Bio اینستاگرام) انجام دهید.

سقف واریز با لینک پرداخت چقدر است؟

صد میلیون تومان!

اگر کسب‌وکار نداشته باشم هم می‌توانم لینک پرداخت بسازم؟

بر اساس قوانین بانک مرکزی و شاپرک، پرداختیارها فقط می‌توانند به کسب‌وکارهایی خدمات ارائه کنند که وب‌سایت، اینماد و کد مالیاتی داشته باشند؛ ولی اگر وب‌سایت ندارید، حتماً با پشتیبانی پی‌پینگ ارتباط بگیرید تا فرایند جایگزین را برایتان توضیح دهیم و در فرایند دریافت اینماد همراهتان باشیم.

فرایند تسویه چگونه است و مبالغ به کدام حساب من واریز می‌شود؟

مبالغ پرداخت شده به حسابی واریز می‌شوند که در فرایند ثبت‌نام، در پنل پی‌پینگ اعلام کردید. این تسویه‌ها هم مستقیماً توسط شاپرک انجام می‌شوند و پی‌پینگ هیچ دخالتی در آن‌ها ندارد. یعنی سامانه شاپرک مبلغ را مستقیما به حساب شما واریز می‌کند. تسویه‌ها هم یا به صورت اتوماتیک هستند و یا با ثبت دستی درخواست تسویه در پنل پی‌پینگ انجام می‌شوند.


مطالب پیشنهادی


ارسال نظر

نام
نام خود را وارد کنید
ایمیل
ایمیل خود را وارد کنید