درگاه پرداخت اختصاصی پی‌ پینگ
روش های پرداخت بدون کارت ‌بانکی

روش های پرداخت بدون کارت ‌بانکی | آشنایی با ۵ روش امن و ساده

تیم محتوایی پی‌پینگ در راهکارها ۱۴۰۲/۱۱/۰۴

فرض کنید اقلامی را برای خرید انتخاب کرده‌اید و وقتی به مرحله پرداخت می‌رسید، متوجه می‌شوید که  نه کارت بانکی‌ همراهتان هست و نه پول نقد. مشکلات این چنینی باعث شد تا روش‌های پرداخت بدون کارت بانکی به وجود بیایند. درست است که این روش‌ها معمولا در خریدهای آنلاین و غیرحضوری استفاده می‌شوند، ولی روش‌هایی هم هستند که می‌توانید در خریدهای حضوری، بدون استفاده از کارت فیزیکی خرید کنید.


روش‌های پرداخت بدون کارت بانکی فیزیکی


1. پرداخت با QR Code (بارکد)

کسب‌وکارها می‌توانند به جای دستگاه پوز، از کیو آر کد استفاده کنند. وقتی مشتری‌ها این کیو آر کد را در مقابل گوشی بگیرند، صفحه پرداخت باز می‌شود تا بتوانید بدون معطلی و دردسر پرداخت خود را نهایی کنند.

البته کیو آر کد کاربردهای زیادی دارد. مثلاً می‌توانید از این کد برای اشتراک آدرس، جزئیات تماس، لینک وب‌سایت، اطلاعات پرداخت، منوی رستوران، اطلاعات محصول، کاتالوگ و غیره استفاده کرد. در واقع این روش یکی از سریع‌ترین و ساده‌ترین راه‌های اشتراک اطلاعات است.

روش پرداخت با QR کد برای کسب‌وکارهای کوچک و متوسط بسیار ساده و مقرون‌به‌صرفه است؛ چون به هیچ تجهیزات خاصی نیاز ندارد و مشتری‌ها هم پرداخت را با استفاده از گوشی خودشان انجام می‌دهند و نیازی نیست اطلاعاتشان را با شما به اشتراک بگذارند.

روش های پرداخت بدون کارت: پرداخت با کیو آر کد

چطور باید پرداخت با QR Code را فعال کنیم؟

فقط کافی است یک درگاه پرداخت داشته باشید و آدرس آن را به کیو آر کد تبدیل کنید. البته درگاه پرداخت پی‌پینگ به‌صورت اتوماتیک یک QR Code برایتان ایجاد می‌کند و می‌توانید آن را دانلود و پرینت کنید.

سپس می‌توانید این کد را در مغازه یا حتی وب‌سایت خودتان بگذارید تا مشتری‌ها آن را اسکن کنند و به صفحه پرداخت منتقل شوند.


2. لینک پرداخت

لینک پرداخت یک لینک الکترونیکی است که با کلیک روی آن، به درگاه پرداخت منتقل می‌شوید تا وجه را منتقل کنید. این لینک هم در پی‌پینگ، پس از دریافت درگاه پرداخت در اختیار شما قرار می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: لینک پرداخت چیست؟ چطور لینک پرداخت بسازیم؟

مزایای لینک پرداخت

  1. استفاده از لینک پرداخت بسیار ساده است. مشتری با یک کلیک روی لینک به صفحه پرداخت هدایت می‌شود.
  2. نیازی به تجهیزات خاص (مانند دستگاه کارت‌خوان) وجود ندارد.
  3. می‌توانید این لینک را به هر طریقی (مثل پیامک، دایرکت اینستاگرام، ایمیل و غیره) برای مشتری‌ها ارسال کنید.
  4. گزارش‌ تمام پرداخت‌ها در حساب کاربری شما ثبت می‌شوند و نیازی نیست میزان فروش یا درآمدتان را دستی ثبت کنید.
  5. کارمزد تراکنش در بسیاری از موارد از کارمزد کارت به کارت و دستگاه پوز پایین‌تر است. به‌علاوه می‌توانید مشتری را به‌عنوان پرداخت‌کننده‌ی کارمزد انتخاب کنید تا میزان کارمزد پرداختی شما صفر باشد.


3. درگاه پرداخت اینترنتی

دو روش بالا هم به پشتوانه‌ی درگاه پرداخت کار می‌کنند؛ ولی بیایید درگاه پرداخت را جداگانه هم بررسی کنیم.

بیشتر بخوانید: درگاه پرداخت چیست؟

درگاه پرداخت اینترنتی نقش بسیار مهمی در فرایند پرداخت آنلاین ایفا می‌کند و امنیت تراکنش‌ها را بالا می‌برد. مهم‌ترین نکته این است که این درگاه، امکانات و ویژگی‌هایی دارد که فعالیت کسب‌وکارها را راحت می‌کند.

در کل، درگاه پرداخت اینترنتی نقش حیاتی در جلب و حفظ مشتریان برای کسب‌وکارها ایفا کرده و امکان پرداخت راحت و امن را برای مشتریان فراهم می‌کند.

 

سرویس‌های مالی نوین پی‌پینگ برای کسب‌وکار شما

 

4. پرداخت با NFC

فناوری NFC یک روش ارتباط در فاصله نزدیک (Near Field Communication) است که از امواج رادیویی برای تبادل اطلاعات بین دستگاه‌ها استفاده می‌کند. فناوری پرداخت‌ بدون تماس به کاربران اجازه می‌دهد از دستگاه‌های مجهز به NFC خود (مثل گوشی، تبلت، ساعت هوشمند و کارت‌های بانکی با تراشه‌های NFC) بدون تماس با دستگاه‌های مقصد، پرداختشان را انجام دهند.

مثلاً Apple Pay و Google Pay  این قابلیت را برای کاربران فراهم می‌کنند. این تراکنش‌ها امن هستند و اطلاعات مالی کاربر را به‌صورت رمزگذاری شده به دستگاه پذیرنده ارسال می‌کنند.

پرداخت با NFC

البته کاربردهای فناوری NFC فقط در حوزه پرداخت نیست و در کارت‌های ورودی ساختمان‌ها، بلیط‌های حمل‌ونقل عمومی، سیستم‌های اشتراک‌گذاری اطلاعات و غیره هم استفاده می‌شود.

سیستم پرداخت با NFC در ایران هم وجود دارد. مثلاً بانک شهر، ملت، پارسیان، رفاه و صادرات این قابلیت را ارائه می‌کنند. اگر گوشی شما مجهز به NFC باشد، با نصب همراه بانک می‌توانید به این روش پول پرداخت کنید. (البته دستگاه کارت‌خوان فروشگاه هم باید تراشه NFC داشته باشد.)


5. پرداخت با کیف پول دیجیتال

کیف پول دیجیتال، یک نرم‌افزار یا برنامه کامپیوتری است که مبلغ دلخواه شما را ذخیره می‌کند تا بعداً خیلی راحت و سریع آن را به حساب دیگران انتقال دهید. مثلاً کیف پول آپ چنین قابلیتی دارد. وقتی کیف پول موبایلی فعال باشد، دیگر لازم نیست برای هر پرداخت اطلاعات کارت (مثل رمز پویا و غیره) را وارد کنید. کیف پول می‌تواند مبلغ تراکنش را با یک کلیک برداشت کرده و به حساب مقصد منتقل کند.

پرداخت وجه با کیف پول دیجیتال


کلام پایانی

روش‌های پرداخت بدون وجود کارت فیزیکی ایجاد شده‌اند تا فرایند پرداخت را برای افراد و کسب‌وکارها ساده‌تر کنند. این ساده‌سازی در عین افزایش امنیت، باعث تسریع در فرایندها شده و با کاهش تراکنش‌های ناموفق و مشکلات موجود، فروش را افزایش می‌دهد.

مطالب پیشنهادی


ارسال نظر

نام
نام خود را وارد کنید
ایمیل
ایمیل خود را وارد کنید