نحوه فعالسازی درگاه پرداخت بانک سامان | آشنایی با شرکت پرداخت الکترونیک سامان کیش
در بخش هشتم مجموعه مقالات معرفی درگاههای پرداخت مستقیم ایرانی، به سراغ درگاه پرداخت اینترنتی سامان میرویم.
معرفی اجمالی درگاه پرداخت بانک سامان
شرکت پرداخت الکترونیک سامان در تیر 1382 شروع به فعالیت کرده است و از ابتدای سال 1383 در حوزهی پرداخت اینترنتی و تحت نظر بانک سامان فعالیت میکند.
درگاه سِپ، یکی از اصلیترین درگاههای پرداخت مستقیم ایرانی است و جایگاه خیلی خوبی در این بازار دارد.
خدمات شرکت پرداخت الکترونیک سامان
اینها اصلیترین خدمات این شرکت هستند:
- ارائه کارتخوان
- ارائه درگاه پرداخت سامان (IPG)
- صدور کارت بانکی و کارت هدیه
- اپلیکیشن 724
- کد USSD معروف *724
- کیف پول الکترونیکی
- ارائه خدمات نرمافزاری و سختافزاری پرداخت برای شبکههای بانکی، سازمانهای دولتی و بانکها
طبق روال همیشگی، از سایر خدمات شرکت پرداخت الکترونیک سامان صرفنظر میکنیم و روی درگاه اینترنتی سپ متمرکز میمانیم. اما برای دریافت اطلاعات بیشتر میتوانید به این آدرس مراجعه کنید.
مزایا و معایب درگاه پرداخت بانک سامان
مهمترین مزیت درگاه سپ – نسبت به سایر درگاههای پرداخت مستقیم – تعداد بالای مشتریان و خدمات باکیفیت است. اما طبق معمول، بدون داشتن وبسایت، نمیتوانید از خدمات درگاه پرداخت الکترونیک سامان کیش استفاده کنید و زمان زیادی هم باید برای دریافت درگاه منتظر بمانید.
بهعلاوه این درگاه قابلیتهای کلیدی مثل استرداد وجه (ریفاند) را فراهم نمیکند.
مهمترین مزیت درگاه بانک سامان هم کارمزد توافقی است. یعنی بانک سامان میزان کارمزد را بر اساس توافق با پذیرندگان مشخص میکند.
مدارک لازم برای درخواست درگاه بانک سامان (سِپ)
مدارک حقوقی
- داشتن یک سایت فعال که محصولات و قیمتهایشان روی آن درج شده باشند.
- داشتن پروانه کسب یا جواز کار
- داشتن اینماد
- داشتن کد مالیاتی
- تصویر صفحه اول شناسنامه و کات ملی تمامی صاحبان امضا
- تصویر آگهی تأسیس در روزنامه رسمی
- تصویر آخرین آگهی تغییرات مربوط به امضاداران
مدارک حقیقی
- تصویر شناسنامه و کارت ملی
- تصویر سند مالکیت/اجارهنامه معتبر
- داشتن اینماد
- داشتن کد مالیاتی
- داشتن پروانه کسب
- داشتن یک سایت فعال که محصولات و قیمتهایشان روی آن درج شده باشند.
نحوه درخواست درگاه اینترنتی بانک سامان
نکته: در صورتی میتوانید درخواست درگاه پرداخت بانک سامان را ثبت کنید که منع فعالیتی از سمت نظام بانکی دریافت نکرده باشید و محصولات غیرمجازی هم در وبسایتتان نفروشید.
به این صفحه مراجعه کنید. در قدم اول، باید بخش مربوط به نوع پذیرنده را انتخاب کنید تا بخش مربوط به اشخاص حقیقی یا حقوقی به طور کامل برایتان فعال شود.

پس از تکمیل اطلاعات، گزینهی تأیید و پیشنمایش اولیه قرارداد را بزنید تا درخواستتان ثبت شود.

در مرحلهی بعد، مدارکی و مشخصات شما توسط شرکت پرداخت الکترونیک سامان بررسی میشود. این مرحله یک الی 7 روز کاری طول میکشد و درنهایت، کد پذیرندهی شما در سیستم تعریف میشود. درگاهتان هم به صورت تستی فعال میشود.
تأیید اولیه را از طریق ایمیل هم دریافت میکنید. بعد باید دو نمونه از قراردادی که امضا کردهاید را همراه مدارک لازم (و فرم تعهدنامه) از طریق پست به شعب پرداخت الکترونیک سامان بفرستید تا مدیر شرکت سامان هم آن را امضا کند و برایتان ارسال شود.
پس از انجام این مراحل، درگاه پرداخت شما آمادهی استفاده است. کافی است پلاگین مرتبط را نصف کنید تا درگاه به وبسایتتان متصل شود.
چطور درگاه پرداخت الکترونیکی سامان را به وبسایت خودمان وصل کنیم؟
تمامی اطلاعاتی که نیاز دارید، در این صفحه از وبسایت سپ موجود هستند. افزونههای لازم را هم میتوانید از فروشگاههای مطرح ایرانی (مثل ژاکت) بخرید.
آدرس و شماره تماس پشتیبانی شرکت پرداخت الکترونیک سامان کیش
این شرکت شعبههای متعددی را در استانهای مختلف ایران دارد که برای اطلاع از آدرس و تلفن آنها میتوانید به این لینک مراجعه کنید. دفتر مرکزی هم در کیش واقع شده است. و اطلاعات تماس شعبهی تهران به صورت زیر است:
خیابان ولیعصر، نرسیده به چهارراه پارک وی (جنوب به شمال)، بنبست ترکشدوز، پلاک 2، ساختمان SEP
برای دریافت خدمات پشتیبانی درگاه بانک سامان هم میتوانید در هر ساعتی از شبانهروز با شمارهی تماس بگیرید:
02184080
برویم سراغ سوالات پر تکرار در خصوص درگاه پرداخت سامان
مدت زمان لازم برای دریافت درگاه بانک سامان چقدر است؟
از 24 ساعت (یک روز) الی هفت روز کاری
هزینهی دریافت درگاه پرداخت سامان کیش چقدر است؟
برای دریافت درگاه پرداخت الکترونیک سامان، هیچ مبلغی پرداخت نمیکنید.
کارمزد درگاه پرداخت اینترنتی بانک سامان چقدر است؟
کارمزدهای این Psp به صورت توافقی با پذیرندگان تعیین میشوند.
تسویهحساب درگاه پرداخت اینترنتی سامان به چه صورت است؟
تسویهحساب به صورت اتوماتیک و در سیکل پایا انجام میشود. در روزهای تعطیل هم تسویه انجام نشده و پرداخت به اولین روز کاری بعد از تعطیلات موکل میشود.
آیا درگاه پرداخت الکترونیک سامان امن است؟
بله. درگاه پرداخت سامان تحتنظر بانک مرکزی و شاپرک فعالیت میکند و امنیت کامل دارد. تمامی اطلاعات هویتی و بانکی شما هم رمزنگاری میشوند و جای هیچ نگرانیای نیست.
نحوهی پیگیری و پشتیبانی درگاه اینترنتی پرداخت الکترونیک سامان چگونه است؟
پشتیبانی تلفنی به صورت 24 ساعته و از طریق شماره تلفن 02184080 انجام میشود.
خواندنیهای بیشتر
- psp چیست؟
- تفاوت pspها و پرداختیارها
- به پرداخت ملت
- پرداخت الکترونیک پاسارگاد
- درگاه بانک پارسیان (تجارت الکرونیک پارسیان)
- درگاه بانک ملی (پرداخت الکترونیک سداد)
- درگاه پرداخت سپهر (پرداخت الکترونیک سپهر)
- درگاه بانک سامان (شرکت پرداخت الکترونیک سامان کیش) – (مقالهی کنونی)
- درگاه پرداخت آپ (آسان پرداخت پرشین)
- شرکت پرداخت نوین آرین (به زودی)
- شرکت فن آوا کارت (به زودی)
- شرکت کارت اعتباری ایران کیش (به زودی)
- بهترین درگاه پرداخت مستقیم کدام است؟ (طبق آمارهای رسمی بانک مرکزی و شاپرک)
ارسال نظر