راهنمای دریافت اینماد در بستر پیپینگ
اگر وبسایت یا اینماد ندارید و میخواهید درگاه پرداختتان را فعال کنید، میتوانید از پیپینگ برای دریافت اینماد استفاده کنید. این هم آموزش قدم به قدم این فرایند:
1. ثبتنام در پیپینگ
اگر در پیپینگ حساب کاربری ندارید، در اولین مرحله باید ثبتنام کرده و اطلاعات خودتان را وارد کنید. فرایند ثبتنام در پیپینگ را به طور کامل در لینک زیر آموزش دادهایم و اینجا تکرارش نمیکنیم
آموزش مرحله به مرحله ثبتنام در پیپینگ
2. ثبت درخواست پلن استاندارد
در این مرحله باید یکی از پلنهای استاندارد یا حرفهای را انتخاب کنید. (اگر تراکنشهایتان زیاد است و میخواهید کارمزد کمتری بپردازید، پلن حرفهای برایتان گزینهی بهتری است.)
از بخش بالای حساب کاربریتان را انتخاب کرده و گزینهی «ارتقا پلن» را بزنید.
پلن مورد نظرتان را انتخاب کرده، گزینه «پرداخت و فعالسازی» را بزنید و فاکتور را پرداخت کنید تا پلن برای شما فعال شود.
3. فعالسازی فروشگاه
از منوی حساب کاربری، گزینه تنظیمات را انتخاب کنید.
بعد از باز شدن صفحه تنظیمات، گزینه فعالسازی فروشگاه را انتخاب کنید.
توضیحات صفحهای که باز میشود را مطالعه کنید، تیک عبارت «تایید نمایش اطلاعات کسبوکار» را فعال کرده و گزینه «فعالسازی» را بزنید.
فروشگاه و دامنهی username.payping.net برای شما فعال میشود. توجه داشته باشید که به جای عبارت username باید نام کاربری حساب خودتان را بگذارید. مثلا اگر نام حساب کاربریتان ali باشد، دامنهی شما ali.payping.net خواهد بود.
حالا باید حداقل 5 نمونه از محصولاتتان را در بخش آیتمهای پیپینگ تعریف کنید. این محصولات باید حتما تصویر و مبلغ هم داشته باشند تا دامنه شما از سمت اینماد تایید شود.
4. ثبتنام در اینماد
کارمان در پیپینگ تمام شد و حالا باید به وبسایت اینماد بروید و درخواست اینماد را ثبت کنید. روی این لینک کلیک کنید تا به صفحه ثبتنام اینماد بروید. سپس روی دکمهی «ورود» در بالای صفحه کلیک کنید.
توجه: اطلاعات هویتی و کسبوکار که در وبسایت اینماد وارد میکنید، باید با اطلاعاتی که در پیپینگ ثبت کردهاید یکسان باشد، در غیر این صورت درگاه شما تایید شاپرک را دریافت نمیکند و فعال نخواهد شد.
حالا به صفحهی زیر منتقل میشوید. اگر قبلا در این سامانه ثبتنام کردهاید، میتوانید اطلاعات ورودتان را بزنید و در غیر این صورت، روی گزینه ثبتنام کلیک کنید.
در صفحهی بعدی، شماره موبایل و کد ملیتان را وارد کنید و بعد نوشتن رمز امنیتی، گزینهی «مرحله بعد» را بزنید.
توجه: شماره تلفن وارد شده باید با کد ملی شما تطابق داشته باشد. یعنی باید شمارهای را وارد کنید که متعلق به خود شما (مالک وبسایت) باشد.
در این مرحله وارد صفحهی زیر میشوید و یک کد احراز هویت برایتان پیامک میشود. (اگر کد را دریافت نکردید، میتوانید به صفحه قبل برگشته و دوباره درخواست بزنید و یا شماره تلفن را تغییر دهید.)
حالا یک رمز عبور (شامل حروف انگلیسی، اعداد و علائم) برای حساب کاربریتان در وبسایت اینماد انتخاب کنید؛ کد احراز پیامک شده را وارد کرده و تاریخ تولد خودتان را بنویسید.
توجه: تمامی اطلاعاتی که وبسایت اینماد وارد میکنید، باید با کد ملی شما تطابق داشته باشد. در این مرحله هم باید تاریخ تولد شناسنامهای خودتان را وارد کنید.
گزینه «ثبت نهایی» را بزنید تا مجدد به صفحهی ورود منتقل شوید.
تلفن همراه و رمز عبوری که در مرحله قبل انتخاب کردید و کد امنیتی را بزنید و گزینه «ورود» را انتخاب کنید.
توجه: اگر رمز عبورتان را فراموش کردهاید، میتوانید از بخش بالایی گزینه «ورود با رمز یکبار مصرف» را انتخاب کنید. در این حالت رمز ورود برایتان پیامک میشود.
فرایندی که در بالا گفته شد، برای ثبتنام افراد حقیقی است. اگر میخواهید برای یک شرکت (فرد حقوقی) اینماد بگیرید، باید از سامانه امتا (احراز مشتریان تجارت الکترونیک) اقدام کنید. مدیرعامل باید وارد حساب شرکت در سامانه شده و سپس از طریق منوی سامانه امتا گزینه ثبتنام اینماد را انتخاب کند.
توجه: اطلاعاتی که برای دریافت اینماد ثبت میکنید، باید با اطلاعات ارائه شده در سامانه مالیاتی و درگاه پرداخت یکسان باشد. مثلا نمیتوانید کد مالیاتیتان را برای شخص حقوقی بگیرید و بعد اینماد را برای شخص حقیقی فعال کنید. چون در نهایت این مغایرت اطلاعاتی باعث عدم فعالسازی یا مسدود شدن درگاه پرداخت شما میشود.
5. ورود به سایت و ثبتنام اینماد
حالا که مرحله ثبتنام تمام شد، وارد مرحله درخواست اینماد میشویم. در صفحهی زیر، از بخش نماد اعتماد الکترونیک، گزینه ورود را انتخاب کنید.
با کلیک روی گزینه «ورود»، به پنل کاربری خودتان منتقل میشوید (البته باید کمی صبر کنید). از منوی سمت راست داشبورد (تصویر زیر)، گزینهی «عملیات پایه» و سپس «مدیریت کسبوکار» را انتخاب کنید.
سپس گزینهی «کسبوکار جدید» را بزنید.
برای تعریف کسبوکار جدید. وارد صفحهی زیر میشوید. برای ثبتنام و دریافت اینماد برای سایت باید 8 مرحله را طی کنید.
6. ثبت اطلاعات هویتی
در مرحله اول باید اطلاعات هویتی خودتان را چک کنید. این اطلاعات بر اساس کد ملی شما بازخوانی شدهاند و نیازی به ثبت مجدد نیست. اما اگر مغایرتی در اطلاعات هست (که معمولا خیلی کم پیش میآید)، میتوانید آن را اصلاح کنید.
اطلاعات را بررسی کنید و سمت گزینه «مرحله بعد» را بزنید تا به مرحله بعد اخذ نماد اعتماد الکترونیکی بروید.
7. ثبت اطلاعات کسبوکار
در بخش اول باید انتخاب کنید که چه نوع اینمادی میخواهید. شما باید گزینهی گزینه کسبوکار خرد (اینماد بدون ستاره) را انتخاب کنید. این اینماد در کمتر از یک ساعت فعال میشود.
حالا باید دامنه را وارد کنید. همان دامنهای که در بالا صحبتش را کردیم (عبارت username.payping.net) را وارد کنید.
در بخش سوم هم نام کسبوکار را به فارسی و انگلیسی وارد کنید و سپس دکمه «مرحله بعد» را بزنید.
8. دسترسی فنی
وقتی دکمهی «مرحله بعد» را میزنید، اینماد دامنه وارد شده را بررسی میکند. حالا در مرحله بعد، باید اثبات کنید که شما صاحب این کسبوکار و دامنه هستید.
همانطور که در تصویر زیر مشاهده میکنید، چهار روش برای این کار وجود دارد که شما باید گزینهی دوم (بارگذاری فایل در سرور) را انتخاب کنید. فرایند آپلود و تایید به صورت اتوماتیک از سمت ما انجام میشود و نیازی به پیگیری وجود ندارد.
9. قانونمندی کسبوکار
در این مرحله باید حوزه فعالیت و نوع فروش خودتان را مشخص کنید. میتوانید از جستجوی واژههای اصلی و مرتبط با کسبوکار (مثل «پوشاک»، «دیجیتال»، «قطعات جانبی» و غیره) برای پیدا کردن حوزه کاریتان استفاده کنید.
بعد باید نوع فروش خودتان را از بین سه حالت زیر انتخاب کنید:
- فروش مستقیم (غیر سکویی): اگر کالا و خدمات خودتان را میفروشید، باید این گزینه را انتخاب کنید. مثلا فروشگاه اینستاگرامی که محصولاتش را در وبسایت میفروشد، جز این دسته قرار میگیرد.
- فروش غیرمستقیم (سکویی): اگر وبسایتی دارید که دیگران میتوانند محصولاتشان را در آن بفروشند، باید این گزینه را انتخاب کنید. مثلا وبسایت ترب جز این دسته قرار میگیرد.
- فروش مستقیم و غیرمستقیم (ترکیبی): وبسایتی مثل دیجیکالا که هم محصولات خودش را میفروشد و هم دیگران میتوانند محصولاتشان را در آن بفروشند، در این دسته قرار میگیرد.
شما باید گزینه اول (فروش مستقیم) را انتخاب کنید.
10. اطلاعات تماس
در این مرحله باید اطلاعات تماس و موقعیت مکانی کسبوکارتان را اعلام کنید. این مراحل به ترتیب زیر انجام میشوند:
- احراز ایمیل: نشانی ایمیل خودتان را وارد کنید و گزینه «ثبت» را بزنید. یک کد برایتان ایمیل میشود. کد را در بخش «شناسه احراز ایمیل وارد کنید» و گزینه «احراز پست الکترونیکی» را بزنید.
- احراز تلفن ثابت: شماره تلفن ثابت (با کد شهر) را وارد کرده و گزینه «ثبت» را بزنید. وبسایت یک کد (شناسه احراز) به شما نشان میدهد. سپس با همان شمارهای که کمی قبل در سایت اینماد ثبت کردید، با شماره 02154604000 تماس بگیرید. داخلی 1 را بگیرید و وقتی از شما خواسته شد، شناسه احراز را وارد کنید.
11. تعهدنامه
توافقنامه را با دقت بخوانید و تیک انتهای صفحه را بزنید. سپس گزینه «مرحله بعد» را بزنید.
12. پرداخت تعرفه
اینماد صفر ستاره دو ساله است. مبلغ 50.000 تومان در سال اول و مبلغ 125.000 تومان در سال دوم دریافت میشود. شما باید مبلغ پنجاه هزار تومان را در این مرحله پرداخت کنید.
13. دسترسیها
فرایند ثبتنام شما تمام شد. در این مرحله اینماد تمامی اطلاعات شما را بررسی کرده و در نهایت اینماد شما فعال میشود. کد html اینماد هم در اختیار شما قرار میگیرد.
14. تماس با پشتیبانی پیپینگ
به آیدی تلگرامی @paypingsupport پیام دهید و کد نماد را برای ما بفرستید. ما اینماد را در حساب کاربری شما در پیپینگ ثبت میکنیم تا فرایند درگاه پرداختتان ادامه پیدا کند.
ارسال نظر